20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 173246 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #675 på: 29. April 2010, 18:48 »
Ikke bare så enkelt, er jeg redd.
Anthony Annans rolle i dagens formasjon er såpass viktig for laget, og den tillater oss også å få det aller aller beste ut av både Iversen og Prica samtidig. Vi vil uansett formasjon ha et aldri så lite problem i forhold til høyrekanten.

Skjelbred er nok dessuten enda bedre som offensiv midtbane enn som indreløper i 4-3-3. Det var i den posisjonen han slo gjennom, og presterte så fantastisk bra høsten 2005.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #676 på: 30. April 2010, 10:53 »
Jeg håper IKKE på snø på søndag - men blir det det så skal jeg IKKE bruke det som noe unnskyldning (WHAT SO EVER) for hvordan det enn ender på søndag. Tør du også garantere at du ikke legger skylden på snøen Jokke?

Gleder meg enormt til kampen, og vurderer sterkt om jeg skal ta turen opp til Tromsø i helga. Er jo tross alt årets "lokaloppgjør" for Tromsø dette ;)

Uansett om Tromsø mot formodning skulle vinne denne så vil Rosenborg fortsatt være store favoritter til gullet i år. Er ennå ikke spilt 1/3 av sesongen. Tror også det vil bli viktig for Rosenborg hva som skjer i trenerspørsmålet. Uansett hvor gode spillere klubben har, så vil det selvsagt være en hemsko for laget at spørsmålet rundt treneren trekker ut.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #677 på: 30. April 2010, 20:03 »
Jeg kommer ikke til å skylde på snøen, jeg kommer til å gi snøen æren for at Rosenborg vinner. For vi er avhengig av at matta er snøbelagt for at det skal være mulig å spille fotball på den. Er matta bar, så har Tromsø alle mulige fordeler, for kunstgresset på Alfheim er kul umulig å spille fotball på. Det har Erik Hamrén og mange andre trenere etter han, sagt tusenvis av ganger. Senest kunstgresselsker Ronny Deila.

Hvis vi får faset ut Hamrén 1. juni, hentet inn Nils Arne Eggen og signert kontrakt med Jan Jönsson før sommerferien, så ser ting riktig så lyst ut for RBK på trenersiden. Og alt tyder på at dette kommer til å skje. Med mindre de griske jævlene i SvFF setter seg på bakbena og krever at Hamrén går kontrakten ut i RBK (altså til 1. september). Det vil være uheldig for RBK å skifte trener rett før CL tar til, og når sesongen er inn i en avsluttende og veldig hektisk fase.

Rade Prica blir ikke klar til kampen mot Tromsø. Dette er en særdeles dårlig nyhet for RBK. All mulig fordel Tromsø. Det så vi tydelig mot LSK. Og ja, selv om Tromsø skulle vinne denne kampen, ser jeg fremdeles ikke hvem som kan frata RBK seriegullet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #678 på: 01. Mai 2010, 19:55 »
Herlig med Enga-tap og Pedersen skåring. Knall!
Nei.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #679 på: 02. Mai 2010, 08:48 »
Angående hvem som kan ta fra RBK seriegullet, så er vel B-Gjengen aktuelle kandidater.  ;D
Det finnes derimot ingen reelle kandidater til å vinne seriegullet foran RBK (Desverre)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 02. Mai 2010, 21:56 »
Visdomsord fra Hamrén etter kampen i dag. "Man fortjener alle poeng man får, også taper man ufortjent noen ganger."

Første gang jeg har sett Tromsø i år i dag, de ser ut til å ha fått seg noen nye, gode forsterkninger...

Også fortsatt utrolig moro å se hvor dårlig Skjelbred har blitt. ;)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #681 på: 02. Mai 2010, 22:02 »
Sjelden å sjå så dårlig dømming som det var i denne kampen, rett og slett forferdelig.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #682 på: 03. Mai 2010, 13:25 »
http://www.brann.no/nyheter/brann-gjor-endringer/

Konge. Nilsen blir manager istedet for trener, og skal ta seg av spillerkjøp også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #683 på: 03. Mai 2010, 15:52 »
Skuffende lite gnål om dommere som heier på Rosenborg og mas om straffespark her og straffespark der, og at Annan er den store stygge ulven. Utrolig skuffende at dette forumet ikke sørger for å følge opp der TV2 så flott avsluttet kvelden.

Jeg som hadde gledet meg sånn til å argumentere for at Sigurd Rushfeldt dytter og holder Anthony Annan, og ikke motsatt.

I stedet får jeg slukøret bare konstatere at dømmingen langt ifra var så ille som onde tunger skal ha det til. Ikke perfekt, på noe som helst vis, men ikke så fryktelig dårlig heller. En feil offside-avblåsning og en 50-50-situasjon inne i Rosenborgs straffefelt.

Jaja, jeg får heller sørge for å provosere med å linke til Nils Heldals blogg, og se om det vekker sterkere reaksjoner. Ikke at jeg gjør regning med det, for det han sier er egentilg ganske fornuftig. Som det alltid er fra den kanten.

Ting og tang som skjer innafor 16-meteren

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #684 på: 03. Mai 2010, 16:21 »

Konge. Nilsen blir manager istedet for trener, og skal ta seg av spillerkjøp også.

Det må jo være utelukkende positivt for dere. Bruun forsøkte jo nesten å kaste Huseklepp etter utenlandske klubber etter forrige serierunde.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 03. Mai 2010, 16:41 »
Helt klart positivt for Brann at Bruun Hansen sparkes oppover i systemet.
Helt klart negativt for alle oss som elsker å le av Brann.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #686 på: 03. Mai 2010, 16:54 »

Det må jo være utelukkende positivt for dere. Bruun forsøkte jo nesten å kaste Huseklepp etter utenlandske klubber etter forrige serierunde.

RBH er ikke flink nok til en del av ansvarsområdene som sjef for sportsavdelingen, det er helt sikkert. Når det gjelder salg av Huseklepp tror jeg Brann har lovet at de skal strekke seg langt for å få til det i sommer. Greit å forsøke å få en så god pris som mulig. Men er selv litt usikker på hvor flink Steinar Nilsen er, og hvor utrolig effektivt det er å bare flytte folk rundt i forskjellige posisjoner i klubben. Har Steinar Nilsen hatt ressurser til å forbedre situasjonen regner jeg med man har brukt dem fra før av liksom, uavhengig av stillingsbeskrivelse...

Joakim; har du veldig lyst til å diskutere dommerfeilene i går skal du selvfølgelig få lov til det, men alle som så kampen så jo hva som skjedde. Er ikke så mye å diskutere rundt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #687 på: 03. Mai 2010, 17:08 »
Problemet er at det alle tror skjedde, egentlig ikke skjedde.
Det er derfor jeg er så skuffet over at ingen virker særlig kranglelystne.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #688 på: 03. Mai 2010, 17:17 »
Greit nok det, men for deg er det jo alltid sånn at det folk så egentlig ikke skjedde. Full forståelse for at folk ikke gidder å ta en diskusjon om det hver gang.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #689 på: 03. Mai 2010, 18:14 »
Ved å ta i bruk andre diskusjonsteknikker enn de som er forbeholdt 14 år gamle gutter, så tror jeg flere ville ønsket å hatt en diskusjon med deg, Joakim. Men når du på semi-provoserende vis skal prøve å drite deg selv ut ved å være 100 % pro-Rosenborg hele tiden, så faller lysten til de fleste litt bort. I hvert fall de som klarer å luke ut hvem det er verdt å bruke tid på. ;)