20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172773 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #540 på: 13. April 2010, 11:22 »
Du burde ta denne diskusjonen etter den kommende, tosifrede seieren deres i morgen, Geir. Da har du sikkert mer å argumentere med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 13. April 2010, 11:31 »
Jeg syns helt klart, som nøytral supporter i år, at RBK-kamper er blant de mest underholdende da de har en kvalitet og et tempo i laget sitt ingen på generelt basis kan matche. Samtidig må en jo innrømme at Brann er veldig underholdende begge veier :P
Og - ja, jeg syns Chelski er blant de mest underholdende lagene i PL. Absolutt! Jeg kan like å se Frank Lampard, Florent Malouda, Drogba, Deco og ikke minst Joe Cole spille fotball.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 13. April 2010, 11:56 »
Å se på antall mål scora kan være misledende. Chelsea har scora flest mål i PL i år, men synes du de spiller flott fotball Kristoffer? Det samme kan sies om Liverpool forøvrig. I motsatt ende har vi Swansea som har til tider flott fotball, dog har de ikke satt mulighetene. I en slik diskusjon er det viktig å skille mellom flott og effektiv fotball. Det er ikke tvil om at RBK spiller effektivt, likevel er det ikke særlig vakkert. Selvsagt så spiller ikke TIL eller Brann vakker fotball heller for tiden. Et godt eksempel var mot Strømsgodset: I løpet av en omgang hadde ikke RBk en overgang, fravar av kantspill. eller pasningsspill forøvrig. Jeg satt og telte. De klarte sjelden å ha ballen mer enn 3 trekk i laget før langpasningen kom. Første skuddet på mål endte i nettet, akkurat som mot Odd. Veldig flatterende, men akkurat det målet de trenger for å sette i gang maskina. Ditto det samme av Chelsea mot Villa forøvrig. 

Greit at poling og kjemping og defensiv trygghet er effektiv fotball, men for meg er det fortsatt møkkafotball.

Så Chelsea spelar møkkafotball? Mhm javel, men vinne likevel med 7-2 øve Villa foreksempel. Elendig samanlikning du kjem med.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #543 på: 13. April 2010, 12:27 »
I går kom et virkelig godt bevis på at situasjoner i mot nuller seg ut iløpet av en sesong. Molde fikk et feilaktig mål imot i går, mens de mot Brann var heldige å unngikk straffe samt at første målet dems der skulle vært annulert for offside. Men, virker som om både Jonevret og Molde-spillerne har glemt de situasjonene :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 13. April 2010, 14:45 »
Er det en ting RBK har så er det ikke tempo. Men de har utholdenhet og kroppsstyrke.Det er en årsak til at de poler, det er fordi de ikke har noen sentralt til å slå magiske stikkpasninger. Og fordi det er ingen på topp som springer i bakrom. Det er ikke uten grunn at Olsen er en skygge av seg selv i forhold til Glimt. Han har ikke Berg til å slå de pasningene som han er best på.

Igjen: At Chelsea vinner med flere mål er ikke det samme som at de spliller flott fotball. Førstemålet mot Villa kom jo av at de vant 2. ballen, noe både RBK og Chelsea er gode på. Terrys skudd ble til en kjempepasning til Drogba. Det er utrolig hvor mange mål som kommer fordi Chelsea aldri gir motstanderen fred, de etablerer seg innenfor 16 meteren til motstanderen og vinner tilbake ballen.

Det er greit at du nevner noen store fotballnavn der Kristoffer. Men en av årsakene til at Cole var dypt savnet var at han i de forrige sesongene var den eneste spilleren som holdt bredden på midtbanen. Nå har Malouda blitt bedre der.  Uten Cole har Chelsea slet Chelsea i mye større grad, fordi de gikk seg alltid fast i midten i stedet for å brette ut spillet.  Det Chelsea og Liverpool er blitt eksperter på er å holde tett bakover og score på de mulighetene de får, gjerne på giftige overganger.

Hvorfor tror dere kampene mellom Liverpool og Chelsea de siste årene er dørgende kjedelige og  ender med få mål og uavgjort? Jo fordi det er to defensivt sterke lag som møtes og de nuller hverandre ut. Nøkkelen til å slå begge de lagene er å brette ut spillet, noe hverken chelsea eller liverpool selve er gode til. Dvs at når de 2 møtes så prøver de å spille seg igjennom sentralt, og med de beinknuserene som eksisterer i sentrallinja på begge de lagene så sier det seg selv at det ikke går. Fysikken til spillerene er overlegne de fleste lag i PL. Etter å ha mottatt juling i brorparten av kampen så gir de fleste lag etter til slutt.
« Siste redigering: 13. April 2010, 14:50 av InspectorC »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 13. April 2010, 19:27 »
Du burde ta denne diskusjonen etter den kommende, tosifrede seieren deres i morgen, Geir. Da har du sikkert mer å argumentere med.

Jeg er ikke så sikker på at vi faktisk vinner den kampen. Brann har en tendens til å spille godt mot Rosenborg. I fjor slet vi jo veldig på Lerkendal og klarte bare 1-1.

Dere er vel forresten et flott spillende lag siden dere slipper inn så mange mål om jeg har forstått definisjonen riktig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 13. April 2010, 22:22 »
De gangene vi har spilt best mot Brann, har Brann vært gode. De var visstnok ubeseiret før 10-0. Vi har en tendens til å slite med å slå Brann når Brann sliter som mest.

Brann kommer til å mobilisere absolutt alt for å få et godt resultat mot Rosenborg på Lerkendal, og de kan fort lykkes med det. Men sjansen er også til stede for at Brann er overtente og driter på draget.

Veldig viktig for Rosenborg å få tidlig kontroll på kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #547 på: 14. April 2010, 00:25 »
De to siste innleggene her vitner om passivitet og folk som ikke har sett Brann spille fotball i år. Stemmer det?

Selvfølgelig er det RBKs oppgave å kjøre over et søppeldårlig Brann-lag og kopiere fantasisifrene fra 90-tallet når tilstanden er som den er i Bergen. Blir veldig overrasket dersom det blir noe annet enn firemålstap eller mer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 14. April 2010, 09:11 »
Jeg har sett Brann i år og synes absolutt ikke det har vært bra. Jeg er likevel ikke sikker på at det blir noen lett match i kveld. Brann var ikke så gode i fjor heller, og da klarte vi ikke slå dere på Lerkendal.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 14. April 2010, 09:33 »
Jeg ser ikke fram til kampen i kveld mot RBK, men man vet jo aldri med Brann.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 14. April 2010, 10:17 »
Gleder meg ikkje til Brannkampen...Greit nok at du aldri vet kor Brann står men i år har dei vært så dårliga at eg ikkje trur dei har sjans på noe som helst...Gjør ingenting om eg tar feil ;)
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 14. April 2010, 13:19 »
http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/brattbakk-det-kan-bli-tosifret-igjen-3182569.html

Brattbakk tror det kan bli tosifret. Hadde vært helt typisk at vi nå, som man ikke tror det kan bli verre, går på et pinlig timålstap eller noe sånt. Uansett er det greit å komme til en kamp hvor man ikke forventer annet enn å bli grust med fire mål. Det skal godt gjøres å bli skuffet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 14. April 2010, 13:42 »
Jeg tror det blir langt jevnere enn hva alle tror! Lukter 2-2 og Brann-opptur!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #553 på: 14. April 2010, 14:09 »
Poeng mot alle andre enn Hønefoss og KIL er per dags dato ren bonus.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 14. April 2010, 14:55 »
http://fotball.vol.no/blogg/petter_rasmus/article166347.ece

Hehe! En journalistidiot i adresseavisa som ypperlig demonstrer ikke bare sin mangel på hjerneceller, men sine komplekser overfor bergensere i tillegg. Det er ikke mye som fremstår som mer stakkarslig enn en tilsynelatende profesjonell skribent som skal prøve å provosere, men som dessverre kun innehar ferdigheter innen skriving på ungdomsskolenivå.  ;D