20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171087 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #465 på: 29. Mars 2010, 11:04 »
Skjelbred spiller høyre kant i systemet vårt, noe som egentlig ikke passer ham i det hele tatt. Likevel burde man nok kunne ventet seg mer av ham.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 29. Mars 2010, 11:07 »
Han har jo et stort potensiale. Tror han er absolutt best som indreløper. Problemet er vel at han ikke har noe sluttprodukt. Med hans løpskapasitet sier det seg selv at han i løpet av en kamp vil komme i gode posisjoner. Og da må han ha avslutningsteknikk god nok til å sette ballen i kassa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 29. Mars 2010, 13:29 »
I den drittkampen vi så i går - var ihvertfall Ciljan blant de minst svake - og sprang VIF-midtbanen totalt i senk. Han har en enorm motor. Men han mangler enda dette viktige sluttproduktet - i tillegg til at jeg håper vi kan få se han langt oftere sentralt i banen fremover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #468 på: 29. Mars 2010, 13:42 »
Så akkurat at Pape Diouf har knekkt et bein i foten på en eller annen måte. Han blir ute i 6-8 uker, og er akkurat det Molde trengte nå etter den treige starten.
Begynner å merkes i troppen at pape, Thioune, Rindarøy, Steen og Runstrøm er ute med skader/sykdom. Håper Thioune er klar til neste kamp, sånn at Hoseth kan trekke ut på venstre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 29. Mars 2010, 15:21 »
Så akkurat at Pape Diouf har knekkt et bein i foten på en eller annen måte. Han blir ute i 6-8 uker, og er akkurat det Molde trengte nå etter den treige starten.
Begynner å merkes i troppen at pape, Thioune, Rindarøy, Steen og Runstrøm er ute med skader/sykdom. Håper Thioune er klar til neste kamp, sånn at Hoseth kan trekke ut på venstre.

Bittert ja. Jeg synes de skulle ha prøvd Pap på topp i en 4-4-2 med Johansson på kant og Rindarøy på back. Førstnevnte er mye mer aggressiv i fremre del av banen. Rindarøy har en stygg tendens til å stoppe opp når han faktisk har et hav av rom å ta av. I tillegg tror jeg Johansson ahr bedre innlegg/skudd. Slik det er nå blir det vel Johansson inn for Pap. Det som er krise er at uten Pap er det enda en bakromsspiller borte. Vi så jo hvor god kombinasjonen Thioune/Pap var mot RBK.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 29. Mars 2010, 17:15 »
I forhold til Per Ciljan Skjelbred mener jeg problemet er at han etter gjennombruddet og etter skaden på urettferdig vis av Nils Johan Semb ble stemplet som en løpsmaskin, når det Ciljan slo gjennom med var fantastisk nærteknikk og stikkere av internasjonalt format, i tillegg til en utrettelig arbeidsinnsats, som nok var vel så mye et resultat av ungdommelig overmot, som en stamina av samme klasse som Roar Strand. I tillegg har Skjelbred etter skaden aldri fått nyte tillitt i den posisjonen han virkelig slo gjennom i.

Man bør selvfølgelig kunne forvente mer av Skjelbred, men utviklingen hans har gått i negativ retning fordi alle trenerne hans fikk for seg at han var en ny Roar Strand, og dermed ble det ikke lenger lagt vekt på at han skulle utvikle den delen av spillet sitt som virkelig gjorde han så spesiell som tenåring, altså de tekniske finessene. I tillegg har det vært mye feilposisjonering ute å gått. Og han har blitt en slags Jan Gunnar Solli. Og det er ikke særlig positivt.

I går så vi i glimt hva som gjorde Ciljan så spesiell som tenåring, ingen skapte så mye uroligheter i VIF-forsvaret som Ciljan de gangene han forserte med ball. Samtidig som han viste en vanvittig stamina, så var hans tekniske ferdigheter veldig nære å åpne veien forbi Hirschfeld også. Men som sagt, de tekniske ferdighetene har ikke blitt utviklet i den grad de burde, fordi han har feilatkig blitt stemplet som en ny Roar Strand, og man har utelukkende fokusert på hans stamina.

Hva angår Bolanos-saken, så synes jeg huske at Start var økonomisk langt ute på jordet i desember/januar, og reddet seg med et nødskrik. De var jo tidvis i fare for å bli degradert. Jeg blir overrasket dersom Starts økonomi er så utrolig mye bedre nå, at de uten problemer kan forlange 25-30 millioner for Bolanos, som Matta tilsynelatende vil ha det til, når han sier at "de må selge Nidarosdomen" for å få råd til Bolanos.

Jeg tviler på at Start er i en økonomisk situasjon som tilsier at de kan forlange så vanvittig mye penger for Bolanos. Det kan da umulig være en fordel at klubben går konkurs bare fordi de nektet å selge sin beste spiller? Noen ganger må man tenke litt lenger enn det Tromsø gjør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 29. Mars 2010, 17:23 »
Økonomien til Start er ikke i fare. Vi har nye lokale eiere, i tillegg til sponsorlaget club21 som spytter inn flere millioner i neste transfervindu øremerket nye spillere. Men det skjønner jo ikke du selv om jeg har skrevet det tidligere. Skal dere Bolanos får dere kaste inn mer enn Ciljan for å si det sånn.

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article164813.ece

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 29. Mars 2010, 17:31 »
Jeg synes vi skal få litt godvilje fra dere. Greit nok at vi betalte latterlig lite for en så vanvittig god spiller som Annan. 10 millioner er en veldig grei pris å betale for å vinne seriegull. Dere kan jo få tilbake Espen Johnsen da, han er jo sikkert glad for å vende tilbake til bedehusland, der han tross alt en gang var god. Så slenger vi på 10 millioner, og med tanke på at Annan dessverre selges til utlandet etter VM for en 25-30 millioner, så synes jeg vi bør kunne få litt rabbatt på Bolanos også. Dere får jo helt sikkert noen penger tilbake når vi selger Annan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #473 på: 29. Mars 2010, 17:46 »
Kem søren driver med rabatt innenfor konkurranseidrett?
De kalles tapere, og hvis det er strategien i Trondheim, så har dere noen skumle år foran dere.
Alternativet er jo at dere prøver å valse over resten av tippeligaen, som en konge som ikke skjønner at han har mistet mye av makten. Om det er noe bedre i dine ører.
« Siste redigering: 29. Mars 2010, 20:22 av Ipt »

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 29. Mars 2010, 17:49 »
Vet ikke helt hva du prøver på nå, men Annan var et salg vi måtte gjennomføre. 10 mill pluss 35% av neste salg var en god deal for oss på det tidspunktet. Vi har 3 klassekeepere og dere eier ikke engang Espen Johnsen, så skjønner ikke hvorfor du drar han inn i dette.

Det er mulig dere har gjort et varp med Annan, men du også huske på at Morten Knudsen ble solgt for 10 mill til dere en gang i tiden :D :D :D Knallkjøp det der!

Forøvrig morsomt at du sier at 10 millioner er billig for å vinne seriegull. Hvis dere gjør det 10 ganger og 1 av de slår til så tror du at totalen er 10? Hehe

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 29. Mars 2010, 20:16 »
Bra mål av han mørke sandefjord spillern. Kooowz! Håper ting går dårlig med Brann i år! Fler Sandefjord-mål, takk!
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #476 på: 29. Mars 2010, 21:02 »
Bra mål av han mørke sandefjord spillern. Kooowz! Håper ting går dårlig med Brann i år! Fler Sandefjord-mål, takk!

Så trist det må ha vært for deg på slutten der ;D

Ingenting er som folk som godter seg i andres elendighet, og kommer ut som et fjols når kampen er ferdig. Takk for det =)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 29. Mars 2010, 21:25 »
Nei, er ingen Sandefjord fan så det gjør meg jo ikke noe. Men er visse lag i tippeligaen jeg absolutt ikke liker, og da godter det meg om de lagene taper. Og Brann har bl.a Eirik Bakke, som er grunn god nok til og faktisk hate laget intenst! ;D

Men hater ikke Brann da, bare misliker litt. I fjor likte jeg de rimelig godt. ;D

;D
*koz og klemz, snuppen min*
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #478 på: 29. Mars 2010, 21:52 »
Okaaaaay. Hva med å prøve å opptre litt mer normal og resignert?

Ikke så farlig for meg da. Det viktigste er vel at du kanskje neste gang har lært å ikke være for eplekjekk før sluttresultatet er på plass.

Neste helg møter vi vel Molde, så da får du vel endelig noe å juble for igjen! :)

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 29. Mars 2010, 23:02 »
Opptrer da rimelig normal og resignert. Er det og heie på et lag unormlt og uresignert? Muligens det dummeste som har blitt skrevet på forumet så lenge jeg har vært her. Jeewzuz fåkn christ! Gld i deg uansett da! ;D

Og eplekjekk? Hva i alle dager mener du med det? Er glad i epler, og er mildt sagt dritkjekk...men eplekjekk? Meh!
Det her blir jo som i tråder om Newcastle-kamper. Skriver jo lenge før kampen er ferdig. Og leder vi, så skriver jeg masse herlige greier, men det betyr da ikke det at jeg er eplekjekk fordi jeg synes det er flott av vi leder. Eller er jeg helt på jodet her?

Og jeg tror ikke Molde er så mye bedre enn Brann i år, for å være ærlig. Tror begge lagene havnet rimelig likt på tabelen.
Nei.