20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171381 ganger)

0 medlemmer og 8 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #450 på: 24. Mars 2010, 12:22 »
Ganske sykt at en så åpenbar filming ENDA diskuteres. Jeg mener - at det fortsatt stilles spørsmålstegn til om det er en filming eller ei er jo hinsides!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #451 på: 24. Mars 2010, 16:26 »
Totalt urelatert til denne saken, men å få vekk vær varsom-plakaten fra media er faktisk det aller dårligste forslaget jeg noen gang har hørt. Den har jo ikke akkurat bare med fotball å gjøre.

No offense, men du kan ikke ha hørt så altfor mye? ;)
Pfft! Jeg er stor fan av drama, og er selvfølgelig for at det skal skapes drama overalt. Så mye som mulig, faktisk...innen visse grenser selvfølgelig, men læll! Dritmorsomt jo! ;D
Og jeg ser på TV for å bli underholdt, og drama i fotballstudio-greia er jo noe av det feteste som finnes da det er det eneste jeg ser på TV, samt filmer. Ja til mer drama så jeg kan bli underholdt enda mer!
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 24. Mars 2010, 19:33 »
Frode - av ren nysgjerrighet - er fylket ditt da Aust-Agder? Eneste fylket jeg kan komme på som har så svakt med gode fotballag?

Stemmer.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #453 på: 24. Mars 2010, 20:21 »
Jeg hadde bestemt meg for ikke å skrive noe her, men som vanlig så skriver Jokke så sinnsyke ting at jeg føler det umulig å forholde meg taus...

1: HVis man får krampe i leggen; er det ikke da naturlig å be noen hjelpe deg med å presse fotbladet ditt mot overkroppen din mens du ligger på rygg?
2: På hva slags grunnlag tror du leger i Norge skriver ut sykemelding; er det  pga objektiv forskning med laboratorieforsøk i bunnen, eller er det blind tiltro til personer som ser seg tjent med en sykemelding? Jeg har selv blitt tilbudt tre ukers sykemelding av en lege fordi jeg hadde krangla litt med sjefen... Kjente litt etter om det var det jeg ville, men nei. Tilbudet stod uansett ved lag. Jeg kjenner en maskinsjef som fikk 28 dagers sykemelding fordi kona knakk hånda rett før jul, så da måtte han være hjemme og stelle til jul for ungene (på 14 og 16 år...)
3: Det var ikke Davy Wathne som sa dette om Pelu. Det var Frode Olsen. Hvorfor da argumentere med Davy (eller Berre for den saks skyld)
4: Litt historieløst av deg å være så overbærende over at Odd Inge Olsen ble fremstillt som en grisespiller... Jeg husker en som mente han var Stalin og Hitler i en og samme person etter at han knakk foten på Tommy Øren... Men vent; Da spillte OIO på Molde, og da er det klart at han er satan sjøl.

5: Du er omtrent like objektiv som Kristin Halvorsen på speed

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 24. Mars 2010, 20:31 »
Totalt urelatert til denne saken, men å få vekk vær varsom-plakaten fra media er faktisk det aller dårligste forslaget jeg noen gang har hørt. Den har jo ikke akkurat bare med fotball å gjøre.

No offense, men du kan ikke ha hørt så altfor mye? ;)
Pfft! Jeg er stor fan av drama, og er selvfølgelig for at det skal skapes drama overalt. Så mye som mulig, faktisk...innen visse grenser selvfølgelig, men læll! Dritmorsomt jo! ;D
Og jeg ser på TV for å bli underholdt, og drama i fotballstudio-greia er jo noe av det feteste som finnes da det er det eneste jeg ser på TV, samt filmer. Ja til mer drama så jeg kan bli underholdt enda mer!

Dette handler som sagt om så mye mer enn fotball, selvfølgelig skal vær varsom-plakaten bestå. Jeg regner med du også forstår det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 24. Mars 2010, 21:02 »
Jeg mener at Pelu faller, men ikke filmer. Jeg mener fremdeles han er direkte dum om han bevisst kaster seg ned der, noe han i mine øyne heller ikke gjør, han faller jo bare. Ikke mye teatralsk over det fallet der.

Han er ikke direkte i scoringsposisjon, men jeg mener han og laget har mye mer å tjene på at han holder seg på beina der, enn at han filmer.

Jeg ser ingen grunn til å tro at RBKs lege forfalsker en skadeerklæring. Hvorvidt han nå egentlig fikk krampe eller ble skadet på annen måte er av mindre betydning. Men jeg nekter å tro at en lege handler på tvers av det han har lov til.
I hvert fall ikke Kjetil Holen.

Det finnes selvsagt uærlige folk i alle mulige posisjoner. Men jeg nekter plent å tro at Kjetil Holen er en av dem.

De greiene om Berre handlet om at skal man først begynne å straffe én spiller for filming, så må man straffe absolutt alle, både i fortid og nåtid. Og det hadde NøFF aldri i verden greid å håndheve. For skillelinjen mellom hva som er et uheldig fall og hva som er bevisst filming er svært vanskelig å se. Den vurderingen må dommeren ta der og da, og det er vanskelig noe man kan gå inn og straffe i ettertid.

Verken Rosenborg eller noen andre vil noen gang bruke krampe som unnskyldning for en straffe man aldri i verden skulle hatt. Det er vel egentlig like så greit.
Jeg er enig i at Rosenborgs forklaring er svært lite plausibel. Men jeg kan ikke på noen som helst måte motbevise legeerklæringen og hevde at den er falsk. For jeg satt bare på tribunen i den aktuelle kampen, og aner ikke hvordan situasjonen var for Pelu der og da. Frode Olsen satt enda lenger unna, og har ikke det minste grunnlag for å si det han gjør, annet enn at forklaringen ikke høres videre sannsynlig ut. Men det er ikke nok til å si at Holen burde vært fratatt sin lisens. Ingen andre enn Holen selv kan bevise om Pelu faktisk hadde krampe eller ikke, og ingen andre enn Pelu kan bevise om han falt eller filmet. Pelu selv sa vel i intervjuene etter kampen at han snublet. En langt mer plausibel enn legeerklæringen selvfølgelig, men når NøFF på død og liv skulle utestenge han for filming, som verdenshistoriens aller aller første, på en situasjon som var en langt mindre klar filming enn det Morten Berre har for vane å levere, så må man gjøre noe. Men hvis Pelu ikke på noen som helst måte fikk noen krampetendenser eller noe sånt, så kan man ikke begynne å skrive en legeerklæring som sier at han fikk krampe. Det tror jeg heller ikke Rosenborg gjorde.

Jeg synes det er på tide å legge denne saken STEIN død. Den var det for meg, inntil Frode Olsen på lite elegant vis dro den opp igjen. Gudene vet hvor mange spillere som har filmet før Pelu, og gudene vet hvor mange som har gjort det etter han. Pelu-saken er på ingen som helst måte noe særtilfelle. Selv om en legeerklæring har gjort saken større enn den helst burde vært. Men den erklæringen var jo dessverre tvingende nødvendig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #456 på: 24. Mars 2010, 21:41 »
Jeg minnes bare Molde - RBK når Pape filmet og fikk gult kort. Det kunne jo sies at han bare falt over Ørlund, men på deg hørtes det ut som at Pape hadde begått en dødssynd.

Jeg fikk ikke svar på OIO punktet.
Jeg ser at retorikken rundt RBK leger holder samme nivå som tidligere (nemlig at du nekter å tro at... osv)

Det er feil som du skriver at det kun er Holen som vet om Pelu hadde krampe eller ikke. Det er kun Pelu som vet det, og det er derfor Holen sin sykemelding blir så suspekt mottatt... (Selv om han som representnt for RBK sitt støtteapparat selvfølgelig har et helt uhildet syn på saken..)

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 24. Mars 2010, 21:48 »
Dette er ærlig talt ikke noe å diskutere. Selvsagt filmet Pelu, selvsagt fikk han ikke akutt krampe i begge leggene, selvsagt var det pinlig for alle som er RBK-supportere og selvsagt er jeg glad for at idioten har forlatt klubben. End of story.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 27. Mars 2010, 00:18 »
3års-kontrakt for snart 33år gamle El Fakiri. Her satses det for fremtiden ser jeg! :)

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/el-fakiri-faar-tre-nye-aar-i-brann-3170610.html

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 27. Mars 2010, 12:47 »
Men det er jo en god idé å forlenge med Hassan. For det første var han en av våre beste spillere når han spilte på backen i fjor. Dessuten har han gått kraftig ned i lønn, så han koster vel ca like mye på tre år som han hadde gjort ut dette året...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 27. Mars 2010, 14:00 »
http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=5100&postdays=0&postorder=asc&start=0

Haha, nesten morsomt hvordan RBK fansen tror de bare kan ta spillere fra andre norske lag.

"Provoserende at Start nekter å selge. Ikke bare for Rosenborg, men også supportere og investorer. Den holdningen at "Vi går heller konkurs enn å forsterke RBK" er jo helt vanvittig, og alt for utbredt."

Haha, er virkelig hele trøndelag en hel gjeng Joakim'ere?? Start har fått nye eiere og fått inn flere millioner i transferpanger til sommeren fra Club21. Er ikke i nærheten av konkurs. Morsomt!!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #461 på: 27. Mars 2010, 18:21 »
Hehe. Joakim har jo vært tyst som en mus etter at Lerbakk konstanterte hvordan reflekterte RBK-ere tenker. Alle 100-siders blogginnleggene hans ble liksom knust av fem linjer. :D

Noe spesielt det enkelte skriver på forumet der. Virker som om de tror det fortsatt er 1999. Og sitatet du legger frem er jo et godt bevis på at enkelte sliter med å se lengre enn sin egen nesetipp. Det finnes det for øvrig også flere ferske bevis på i denne tråden :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 28. Mars 2010, 00:20 »
Hvis Start virkelig har så god økonomi har de egentlig ingen grunn til å selge til oss da det sikkert er stor forskjell på hva Start vil ha for ham og hva vi er villige til å by. Noe som er synd, siden jeg synes Bolaños er en knallspiller.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 29. Mars 2010, 09:08 »
Han kan være knallgod ja. Men litt avhengig av hvilken venstrebak han møter. Rindarøy hadde f.eks full kontroll på ham i fjorårets kamper. Når han måter så raske venstrebacker bør han bli mye flinkere å bruke støtten han får, dvs overlapp eller sentre inn i banen, springe rundt og motta ballen igjen.

Når det gjelder Pelu så er det hele bare latterlig. Gutten kan jo ha fått krampe, men ingen faller på den måten når krampa oppstår. Hadde han vært gentlemen hadde han bare stoppa opp, noe han garantert ville ha gjort hvis han befant seg utenfor 16meteren.

Fatter ikke at Ciljan klager over dårlig bane i går. Ballen går jo aldri langs bakken med dem uansett  :D Moldekampen var et levende bevis på at RBKfotball best fungerer under drittforhold,hehe

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 29. Mars 2010, 10:55 »
Når du først nevner Ciljan, hva har skjedd med han? Leste på rbkweb at gutta der ville sende han motsatt vei med Bolanos. Har han stagnert fullstendig? Han har hvertfall vært helt elendig i de kampene jeg har sett han i år. Kjipt å gå fra å være et av norges største talenter til en helt ordinær spiller.

Kleiven > Ciljan :D