20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171120 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #435 på: 23. Mars 2010, 21:22 »
Jeg tror ikke på det, men det er likevel et brudd av Frode Olsen å si dette på tv.

I så fall burde jo Brann nærmest saksøkt TV2 for det Davy Wathne sa på TV etter Viking-Brann. Fotballeksperter sier ting de ikke har 100% belegg for å si hele tiden, jeg ser ikke at denne saken skal være spesiell. Dessuten er det jo ganske nøyaktig 100% sikkert at Frode Olsen har rett. Jeg synes det bør være greit å kalle en spade for en spade selv om man er på TV.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 23. Mars 2010, 21:39 »
For meg er det ikke noen stor sak, jeg tror ikke så mye på denne Pelu-saken uansett. Poenget er at det er i strid med vær varsom-plakaten å så tvil om en leges faglige vurdering i en sak man verken har innsikt eller kompetanse til å uttale seg om. Derfor synes jeg ikke det er rart at det blir reagert på, uten at jeg mener det er verdens største sak.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 23. Mars 2010, 22:21 »
Joda, men jeg tror ikke du skal lete lenge for å finne brudd på vær varsom-plakaten på fotballsendinger på TV. Og det er vel blitt vanlig kutyme at fotballeksperter får "snakke fra levra". Jeg synes det er veldig rart at det blir reagert på, det ga bare denne saken ekstra oppmerksomhet, noe jeg ikke kan skjønne at RBK er tjent med når man tenker på hvordan fotball-Norge stiller seg til den.

Dessuten er det vel ingen faglig vurdering utover at Pelu nevner overfor legen at han har krampe og legen hjelper han å ljuge? Det går vel ikke an å påvise krampe?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 23. Mars 2010, 23:34 »
Frode - av ren nysgjerrighet - er fylket ditt da Aust-Agder? Eneste fylket jeg kan komme på som har så svakt med gode fotballag?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 23. Mars 2010, 23:48 »
Å begynne med å gi karantene etter filming er direkte håpløst. Pelu skulle aldri ha sonet noen karantene, og han slapp det heldigvis også. Gudene skal vite at det da er vanvittig mange som burde hatt mange flere kampers karantene enn John Pelu.

Jeg nekter å tro at Pelu la seg bevisst ned for å få straffe, jeg kan bare ikke fatte at en spiss, i en så god posisjon, helt alene med keeper, skal legge seg ned, når han har full kontroll på kula. Ikke engang Morten Berre er så dum. Selv Morten Berre vil heller skyte kula i mål, enn å rope på straffe.

Og Morten Berre er den som virkelig burde blitt utestengt fra fotballen på livstid, om man skulle sonet karantene for å ha filmet seg til straffespark. Det vet enhver idiot. Selv Klanen vet det.

Når Davy Wathne, som er ihuga Brann-supporter uttaler seg om sin personlige mening om Sportsklubben Brann i et løssluppent format som Nachspielet på FotballXtra er, så er det noe helt, helt, helt annet enn når Frode Olsen i en relativt seriøs studiosending som omhandler dagens Tippeliga-kamper (hvor RBK ikke spiller) begynner å gyve løs om en foreldet sak, og begynner å påstå at RBKs lege har gjort en så grov forbrytelse mot legeyrket, og forfalsket en legeerklæring og erklært en frisk spiller for å være skadet. Det er et grovt overtramp på pressens etiske regler, og det er en grov personlig og yrkesmessig fornærmelse mot en dyktig idrettslege.

Uansett synes jeg det er på høy tid at TV2 nå gir seg med denne ekstreme Pelu-hetsen og de stadige påminnelsene om denne saken. Det var noe som skjedde i fjor, og det var noe Morten Berre har gjort hundretusenvis av ganger før ham. Hvor var vaktbikkja Frode Olsen da Morten Berre som Viking-spiller på Stavanger Stadion, fikk Odd Inge Olsen utvist uten at nevnte Olsen noen gang hadde vært i nærheten av ham. Og etterpå står denne Berre på NRK og sier at "det var soleklart rødt kort. Reglene er klare. Sistemann, da er det rødt kort".
Og man ser klart og tydelig av TV-bildene at Berre tok skikkelig sats og stupte som en svale. Hvem var dommer? joda, ingen ringere enn Terje Hauge.

Men jeg vil vel tro at ufyselige, usportslige Rosenborg fikk som fortjent. Odd Inge Olsen var jo en skikkelig grisespiller, og Rosenborg spilte ordentlig stygt under Nils Arne Eggens ledelse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 23. Mars 2010, 23:54 »
Skjedde ikke Pelu-hendelsen for 2 år siden da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #441 på: 24. Mars 2010, 00:05 »
Selvfølgelig. My wrong. 1. juni 2008, for å være helt presis.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 24. Mars 2010, 00:20 »
Joakim, hadde Ronaldo gjort det mot oss og hans personlige lege i United hadde gitt den forklaringen. Da hadde du selvfølgelig trodd på det? Skjønner du virkelig ikke hvor dumt dette høres ut for alle andre?

Må ærlig innrømme at jeg selv har fått en legeerklæring "under bordet" for noen år siden da jeg virkelig trengte det. Det er null problem hvis man vil og har litt bekjentskap.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #443 på: 24. Mars 2010, 00:22 »
Joakim... har du lagt merke til at de andre RBK-supporterne glatt overser denne dokumentfalsk-saken utført av RBKs leger?

Tror de er en smule flaue over at det finnes slike folk i klubben sin. Jeg hadde i hvert fall vært det. At du da klarer å skrive en blogg om hvor sterkt hatet til alle nordmenn er angående RBK og hvor uskyldige legene er, skjønner jeg bare ikke.

At du tror på at Pelu fikk krampe i begge bein gjør meg egentlig bare trist på dine vegne. Og der tror jeg de fleste RBK-ere som ser litt lengre enn sin egen nesetipp er enig med meg :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 24. Mars 2010, 00:31 »
(noen linjer om Pelu og en avhandling om Morten Berre)

Hmm, jeg synes du drar de merkeligste ting inn i saker du diskuterer. Morten Berre har strengt tatt null og niks med Pelu-saken å gjøre, men det er greit. Det er jo bare å overse.

Men så prøver du å dra en løgn om at det bare var for Pelu å score i den situasjonen. Dessverre for deg fant jeg klippet igjen på youtube, slik at sannheten kommer frem:

Fyren har et dårlig touch, spiller ballen for langt foran seg, og bestemmer seg for å filme. Helt greit for meg, men saken fikk virkelig et patetisk etterspill.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #445 på: 24. Mars 2010, 00:32 »
Kanskje gikk Olsen litt for langt denne gangen, men å reagere som rosenborg gjør er gjerne litt overkill. Men noen liker det og.

Men det må da være betimelig og stille spørsmål ved legerklæringen. Hvordan kan en lege fremsi at spilleren fikk akutt krampe i begge bein.
Jo det eneste han kan gjøre er å tro på spilleren, for noen særlig medisink test er det umulig å gjøre, uten at man gjerne kan påvise en viss stiv musklatur. Dermed han har valget mellom og støtte opp om spilleren eller ikke. Han velger selvfølgelig det første, noe som mest sannsynlig er Rosenborg sitt valg og ikke legens. De gjør dette for å støtte opp om spilleren som opplever mye negativ(fortjent) oppmerksomhet.

Hele situasjonen utstråler dårlig dømmekraft fra RBK, som nå har skapt seg et negativt mediahelvete. Saken hadde forsvunnet hvis de istedenfor hadde sagt beklager, eller bare latt den forsvinne i glemselen. Det er kommentaren folk husker, og filmingen som en følge av denne.

Hvordan noen kan utelukke at han legger seg, fordi han har en stor målsjanse er en overdrivelse av fakta. Han er på spiss vinkel, er ikke klar over hvor han har medspillere, og ser dermed muligheten for en straffe. Måten han ser opp mot dommeren når han har "blitt felt", forteller sannheten.

At folk velger å være godtroende, får være deres valg. Håper bare at de for sin egen del, ikke er like lettlurt til alt her i livet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 24. Mars 2010, 07:06 »
Hehe, off. Selvfølgelig er det filming. Å påstå noe annet er ingenting annet enn direkte  pinlig

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 24. Mars 2010, 08:09 »
Klar filming, latterleg påstå noko anna. Ikkje at filming er noko nytt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 24. Mars 2010, 08:23 »
(noen linjer om Pelu og en avhandling om Morten Berre)

Hmm, jeg synes du drar de merkeligste ting inn i saker du diskuterer. Morten Berre har strengt tatt null og niks med Pelu-saken å gjøre, men det er greit. Det er jo bare å overse.

Men så prøver du å dra en løgn om at det bare var for Pelu å score i den situasjonen. Dessverre for deg fant jeg klippet igjen på youtube, slik at sannheten kommer frem:

Fyren har et dårlig touch, spiller ballen for langt foran seg, og bestemmer seg for å filme. Helt greit for meg, men saken fikk virkelig et patetisk etterspill.

My thoughts exactly!

Og jeg synes den vær varsom-plakaten er no jævlatull. Er bare morsomt med folk som tør å si meningene sine, selv når det er negativt mot et lag som Rosenborg. Litt baller må det da være lov og vise fra Olsen's side, og den unnskyldninga hører ikke hjemme noenstans! Drop den mongoloide vær varsom-plakaten og si akkurat det dere mener, gutter! Hoihoi! ;D
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 24. Mars 2010, 10:53 »
Totalt urelatert til denne saken, men å få vekk vær varsom-plakaten fra media er faktisk det aller dårligste forslaget jeg noen gang har hørt. Den har jo ikke akkurat bare med fotball å gjøre.

Selvfølgelig filmer Pelu, det morsomme er at han mest sannsynlig blir skadet i fallet ettersom han ble byttet ut etterpå og ikke spilte de påfølgende kampene etterpå.

Så er det jo en avveingssak, på den ene siden ble det jo noe voldsomt mediastyr allerede før legeerklæringen kom på plass, noe som var ganske merkelig i og med at det ikke var første gang noen filmet. Derfor tror jeg hele greia ble mer en prinsippsak, noe det er veldig lett å se at klubben aldri burde gjort.