20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171107 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #420 på: 22. Mars 2010, 21:45 »
Jaja, så ble det 3-3. Litt bittert at det ikke ble 3 poeng, men helt KONGE at dommeren ikke faller for alle divene til RBK. Hvordan de kan tro at de skal få 5 straffer på 20 min er jo helt utrolig. Start må rett og slett være en utrolig irriterende motstander for RBK =)

Utrolig mål av årets stjerneskudd KLEIVEN!!!

Synes faktisk vi er heldige som klarer et poeng og synes uten tvil at det er Ørlund som redder oss i dag. Har ikke sett noen høydepunkter enda, så resten kan jeg ikke kommentere.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 22. Mars 2010, 22:09 »
Syns det var en bra kamp av begge lag, må hvertfall ha vært utrolig underholdene for den nøytrale tilskuer. Nå er det bare å vente på Joakim som kommer med ville teorier om dommer, røde kort, straffer og hvor ufattelig ufortjent det var.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 22. Mars 2010, 22:12 »
Enig med Andy her. Synes ikke det var opplagt at FKH skulle slått Godset i går. Vet at Sørum hadde en stor sjanse på slutten i tillegg til en i 1.omgang, men ut over det var det vel Godset som dominerte banespillet.

Sjøl lokalpressen i godsetland meinte FKH var best.

SLUTT. 2-2. Godset bør være fornøyd med poendeling, sett kampen under ett. Selvsagt surt å gi fra seg ledelsen kort tid før slutt, men det kunne fort blitt tap. Sjansemessig skapte hjemmelaget mest, mens SIF var best i starten av andre omgang da de scoret to ganger.
http://dt.no/godset/uavgjort-i-haugesund-1.5014992
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 22. Mars 2010, 22:19 »
Syns det var en bra kamp av begge lag, må hvertfall ha vært utrolig underholdene for den nøytrale tilskuer. Nå er det bare å vente på Joakim som kommer med ville teorier om dommer, røde kort, straffer og hvor ufattelig ufortjent det var.

Den umiddelbare reaksjonen var at det var et rettferdig resultat. Jeg digger at Start kommer til Lerkendal for å spille fotball og ikke legge seg bakpå. Synes likevel vi roter for mye i forsvar og at Ørlund må redde oss litt for ofte.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 22. Mars 2010, 22:50 »
Er ingen fan av noen av Tippeligalagene, men må si at sånn som Start spiller får jeg litt sansen for de. I fjor var det Molde som var morsomt å se, i år ser det ut til at det kan bli gøy og følge med på Start.
Imponerende kamp! Synd de ikke drar det i land, for jeg blir direkte kvalm av det meste som har med RBK og gjøre, med unntakk av Skjelbred, selvfølgelig.

Og jeg synes vel at Start hadde fortjent seieren i dag. De spiller en trype fotball som er langt mer underholdene enn hva RBK er i stand til. Heia!
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 22. Mars 2010, 23:25 »
Jeg skjønner ikke helt dette. Jeg skal innrømme at vi ikke spiller all-out attack, men vi scoret flest spillemål i fjor, så vi kan vel ikke være så nitriste.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 22. Mars 2010, 23:33 »
Jeg synes det var et Urettferdig resultat. Start fortjente å vinne.
Som en fornuftig sjel på rbkweb.no sa: Hvor dårlige er vi når ÅRST scorer.
Det er egentlig det flaueste av alt, at Årst av alle mulige dyr og udyr, får lov til å score, og det på en så latterlig enkel måte.

Helt forferdelig dårlig kamp av RBK, som egentlig ikke fortjente noe som helst.
Når det er sagt, så synes jeg vi burde hatt minst en straffe til, og jeg skjønner meg virkelig ikke på dommeren når han markerer for straffespark når han skal dømme frispark til Start, og presterer å gi Bolanos innkastet, når han nettopp har hælsparket ballen ut på elegant vis. Synes som vanlig at Start fikk en del billige frispark, men det er ikke særlig viktig. Det viktige er at vi ikke taper, selv om vi er aldri så patetisk dårlige.

Fredrik Winsnes er omtrent like bevegelig som Erna Solberg og har en imponerende høy feilprosent på avleveringene. Anthony Annan så tidvis uinteressert ut.

Et par vittige sjeler bak meg på tribunen skjelte ut Örlund hver eneste gang Start skapte en stor sjanse, eller scoret, og virket å mene at svensker ikke bør stå i mål. Jeg tror de tok feil.

Til slutt: Hvorvidt det nå var juks eller ikke, poenget er at TV2 og Frode Olsen ikke har det minste kompetanse til å hevde at RBK har diktet opp en legeerklæring. Hvordan kan alle som ikke har medisinsk utdannelse, og som ikke var fysisk tilstede på Lerkendalmatta den skjebnesvangre kvelden i fjor sommer og sjekket Pelus helse, mene at legeerklæringen er falsk? Heldigvis tok TV2 til fornuft og beordret Olsen til å beklage hendelsen på lufta.

Krampe i begge bein er naturligvis en diagnose som neppe noen gang vil bli stilt igjen. Og bra er det.

Filmet Prica også nå ja. Jaja. Det er utrolig hva enkelte greier å lire ut av seg. Fantastisk prestasjon.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 23. Mars 2010, 00:49 »
Til slutt: Hvorvidt det nå var juks eller ikke, poenget er at TV2 og Frode Olsen ikke har det minste kompetanse til å hevde at RBK har diktet opp en legeerklæring. Hvordan kan alle som ikke har medisinsk utdannelse, og som ikke var fysisk tilstede på Lerkendalmatta den skjebnesvangre kvelden i fjor sommer og sjekket Pelus helse, mene at legeerklæringen er falsk?

Ingen får krampe i begge bena samtidig. At Pelu får krampe i begge bena samtidig akkurat i det hundredelet av et sekund i en kamp hvor han kan tjene et straffespark på det er en så hinsides idiotisk løgn at den fortjener oppmerksomhet i årevis fremover. Hva om en argentinsk spesialist hadde hevdet at ballen i Maradonas "guds hånd"-mål mot England i 86 aldri var nær hånda til Maradona, men at et beleilig kjempesterkt vindkast tok tak i den på akkurat riktig tidspunkt og sendte den i mål? Skulle det da ha vært ulovlig å si på TV at målet var hands?

Feigt av Olsen å komme med en beklagelse, men er vel ikke annet å vente av den fyren.   

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 23. Mars 2010, 16:09 »
Filmet Prica også nå ja. Jaja. Det er utrolig hva enkelte greier å lire ut av seg. Fantastisk prestasjon.

At Prica kastet seg er det jo ingen tvil om. Skulle tro han ble skutt i ryggen når man ser på måten han faller på.
En periode falt jo RBK spillere, spesielt Prica og Iversen, som fluer i Start sin 16 meter.  Heldigvis så gikk ikke dommeren på flere av filmingene.
RBK fikk 1 starffe. Det var 1 mer enn de fortjente. Dette mener jeg som nøytral supporter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 23. Mars 2010, 18:00 »
Haha. Nøytral supporter ja. Har jeg hørt det også.
Nøytral bortelagssupporter på Lerkendal, kanskje vi kan kalle det. Det har ikke noe å si hvem bortelaget er, så lenge Rosenborg ikke gjør det bra. Tror vel heller det er sånn. Det er mange "nøytrale" supportere i Norge som hater Rosenborg. TV2 og deres reportere er noen av dem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 23. Mars 2010, 18:25 »
Forøvrig mener jeg det ville vært direkte idiotisk av Pelu å legge seg bevisst ned i den situasjonen. Han er jo gjennom, har passert Vikingforsvaret og er alene med keeper. Han har vel muligens også medspillere med seg. Jeg mener han har alt å vinne på å holde seg på beina i den situasjonen. Ikke en sjel er så dum at man legger seg ned, når man først er gjennom og har en tilnærmet 100% mulighet til å score mål. Selv ikke en svenske er så dum.

Dessuten ble Pelu byttet ut kort tid senere. Siden du vet at det er helt umulig å få akutt krampe i begge bein, så vet du helt sikkert også hvorfor Pelu ble byttet ut. Det var sikkert et ledd i RBKs superhemmelige plan for å fake skade på Pelu det også, tenker jeg.

Og RBKs lege bryter jo selvfølgelig eden ved å lage en falsk erklæring om at en helt frisk spiller er skadet. Hvis ikke hadde jo Hoftun gitt han sparken. Det sier seg jo selv. Kjetil Holen jobber for RBK, og dermed er han minst like uredelig som noen andre i den korrupte fotballklubben.

Olsen er ikke privatperson når han sitter i TV2-studio og mener at Holen må miste lisensen sin, fordi han bryter eden og forfalsker en skade. Det Olsen sier er et SOLEKLART brudd på Vær Varsom-plakaten som både han, Davy Wathne og redaktøren for sendingen er bundet av. Hadde ikke Olsen beklaget hadde TV2 fått PFU og Legeforeningen på nakken. Tror ikke det nødvendigvis hadde vært så mye bedre enn å ha en tidligere journalist og nå mediesjef i RBK på nakken.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 23. Mars 2010, 19:29 »
Haha. Nøytral supporter ja. Har jeg hørt det også.
Nøytral bortelagssupporter på Lerkendal, kanskje vi kan kalle det. Det har ikke noe å si hvem bortelaget er, så lenge Rosenborg ikke gjør det bra. Tror vel heller det er sånn. Det er mange "nøytrale" supportere i Norge som hater Rosenborg. TV2 og deres reportere er noen av dem.

Nå vet ikke jeg hvortdan det er med trøndere, men for nordmenn generelt er det fult mulig å være nøytral.
Hvorfor er det så merkelig egentlig? I det fylket jeg er født og vokst opp i ligger beste fotballag i 3. divisjon, så noe forhold til noen Tippeligalag har jeg overhodet ikke.
Nå vet ikke jeg om dine meninger er representativt for trøndere flest, men inntil det motsatte er bevist velger jeg å tro at det finnes "normale" folk der oppe også.  ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 23. Mars 2010, 20:46 »
Forøvrig mener jeg det ville vært direkte idiotisk av Pelu å legge seg bevisst ned i den situasjonen. Han er jo gjennom, har passert Vikingforsvaret og er alene med keeper. Han har vel muligens også medspillere med seg. Jeg mener han har alt å vinne på å holde seg på beina i den situasjonen. Ikke en sjel er så dum at man legger seg ned, når man først er gjennom og har en tilnærmet 100% mulighet til å score mål. Selv ikke en svenske er så dum.

Dessuten ble Pelu byttet ut kort tid senere. Siden du vet at det er helt umulig å få akutt krampe i begge bein, så vet du helt sikkert også hvorfor Pelu ble byttet ut. Det var sikkert et ledd i RBKs superhemmelige plan for å fake skade på Pelu det også, tenker jeg.

Og RBKs lege bryter jo selvfølgelig eden ved å lage en falsk erklæring om at en helt frisk spiller er skadet. Hvis ikke hadde jo Hoftun gitt han sparken. Det sier seg jo selv. Kjetil Holen jobber for RBK, og dermed er han minst like uredelig som noen andre i den korrupte fotballklubben.

Olsen er ikke privatperson når han sitter i TV2-studio og mener at Holen må miste lisensen sin, fordi han bryter eden og forfalsker en skade. Det Olsen sier er et SOLEKLART brudd på Vær Varsom-plakaten som både han, Davy Wathne og redaktøren for sendingen er bundet av. Hadde ikke Olsen beklaget hadde TV2 fått PFU og Legeforeningen på nakken. Tror ikke det nødvendigvis hadde vært så mye bedre enn å ha en tidligere journalist og nå mediesjef i RBK på nakken.

Først syntes jeg det var morsomst at det fantes trøndere som trodde på at Pelu fikk kramper i begge bena i nøyktig samme hundredel, og tilfeldigvis nøyaktig når han kunne få straffe. Nå synes jeg det er morsommere at dere prøver å gjøre det til en idé om en sammensvergelse.

Men jeg må nesten spørre (helt seriøst denne gangen); Tror du på Pelu-unnskyldningen eller bare skaper du deg?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 23. Mars 2010, 21:02 »
Jeg tror ikke på det, men det er likevel et brudd av Frode Olsen å si dette på tv. Videre skal det sies at selv om jeg egentlig ikke er enig i måten det ble reagert på fra RBK i forbindelse med Pelu-skaden, så er faktum at han faktisk ikke spilte de kampene han uansett skulle vært utestengt i og det kan nok sees mer på som en prinsippsak i forhold til en presidens vi har all grunn til å tro NFF ikke ville klart å opprettholde.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 23. Mars 2010, 21:15 »
Jeg tror ikke på det, men det er likevel et brudd av Frode Olsen å si dette på tv.

Er det virkelig det? Synes du det selv?

Dette hadde jo ikke vært en sak om ikke RBK hadde tatt dette opp selv.