20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 172407 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #225 på: 06. Feb. 2010, 18:01 »
Dere ble latterliggjort av Start. Men mest av alt klarte dere å ydmyke dere selv ved å sende utpå dritsure spillere sammen en trønder-artist for å sette kronen på verket etter matchen.

Jeg som verken er RBK- eller Start-fan klarer å se at dommeren gjorde riktig avgjørelse. Det å ha en keeper som er mentalt ustabil tror jeg kan påvirke et lag i negativ retning.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #226 på: 06. Feb. 2010, 18:10 »
Dere ble latterliggjort av Start. Men mest av alt klarte dere å ydmyke dere selv ved å sende utpå dritsure spillere sammen en trønder-artist for å sette kronen på verket etter matchen.

Jeg som verken er RBK- eller Start-fan klarer å se at dommeren gjorde riktig avgjørelse. Det å ha en keeper som er mentalt ustabil tror jeg kan påvirke et lag i negativ retning.

Latterliggjort er nok en feil beskrivelse. Vi var halt klart spillemessig bedre enn Start gjennom store deler av kampen. Selv om jeg er Rosenborg supporeter og trønder, kan jeg si at den straffen var fult fortjent. Var noen i Rosenborg som mista hodet et sekund der.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #227 på: 06. Feb. 2010, 18:29 »
Det er da null problem å slå RBK, spesielt på Lerkendal =)
8)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #228 på: 06. Feb. 2010, 22:46 »
Det er da null problem å slå RBK, spesielt på Lerkendal =)
8)

Nei vi så jo det i forrige sessong. Bare et av 15 lag som klarte det. :D

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #229 på: 07. Feb. 2010, 00:11 »
De heier på Start, og har derfor "bragging rights" :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 07. Feb. 2010, 02:14 »

Latterliggjort er nok en feil beskrivelse. Vi var halt klart spillemessig bedre enn Start gjennom store deler av kampen. Selv om jeg er Rosenborg supporeter og trønder, kan jeg si at den straffen var fult fortjent. Var noen i Rosenborg som mista hodet et sekund der.
Jeg er uenig. Vi var ikke spillemessig overlegen på noen måte, men Start var på ingen måte bedre enn oss. Den er grei. Men straffen setter jeg STORE spørsmålstegn ved. Problemet oppstår utelukkende ved provokasjoner fra Start-spilleren. Start-spilleren dytter Prica i ryggen, og albuen fra Prica er selvfølgelig dum, men Prica skal ha frispark, og Goodson skal ikke ha straffe. Spesielt fordi Goodson også legger VELDIG mye teater i fallet sitt, og overdriver noe vanvittig.
Dytten på Prica er minst like ille som albuen han fikk i retur. Om ikke verre, fordi den er fullstendig uprovosert, og gjort på pur faenskap.

Prica mistet hodet. Ja. Det stemmer. At Jarstein blir forbanna på at Hulsker ber Goodson ligge ekstra lenge nede, bare for å gjøre situasjonen enda mye verre enn den er, er en fillesak, og det er latterlig at han får gult kort. Å kalle Jarstein psykisk ustabil er tåpelig. Tviler dog ikke på at han har AD/HD. Uten at jeg mener det gjør han dårligere.

Og Rosenborg burde selvfølgelig avgjort kampen til sin fordel tidligere. Noe som gjør tapet ekstra bittert.

Og dette med bragging rights skjønner jeg meg overhodet ikke på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #231 på: 07. Feb. 2010, 14:52 »
Prica mistet hodet. Ja. Det stemmer. At Jarstein blir forbanna på at Hulsker ber Goodson ligge ekstra lenge nede, bare for å gjøre situasjonen enda mye verre enn den er, er en fillesak, og det er latterlig at han får gult kort.

Jeg tror nok ikke Hulsker sa til Goodson at han skulle bli liggende nede lengre for å dra på seg noe fordel fra dommeren. Han prøvde vel mer å roe ned Goodson fordi Goodson var jævlig sint på Prica.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 07. Feb. 2010, 15:56 »
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2824098.ece

Dette er fantastisk. Måten å få fair-play-pris på er tydeligvis å gjøre noe veeeldig stygt, også late som om du angrer etterpå.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 08. Feb. 2010, 12:28 »
Prica mistet hodet. Ja. Det stemmer. At Jarstein blir forbanna på at Hulsker ber Goodson ligge ekstra lenge nede, bare for å gjøre situasjonen enda mye verre enn den er, er en fillesak, og det er latterlig at han får gult kort.

Jeg tror nok ikke Hulsker sa til Goodson at han skulle bli liggende nede lengre for å dra på seg noe fordel fra dommeren. Han prøvde vel mer å roe ned Goodson fordi Goodson var jævlig sint på Prica.

Hehe, hvor har du det fra Joakim? Du så at de prata sammen så bare antar du at det ble sagt? Herrgud du lever i din egen lille verden. RBK ble til og med overkjørt på Sør Arena i tillegg, men jeg sitter ikke å griner over poengtapet for det om. Over de kampene fortjente vi minst 3 poeng.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 08. Feb. 2010, 21:03 »
For all del, vi burde tapt på Sør Arena, men vi gjorde det heldigvis ikke. Men bevares, vi var drit dårlig i den kampen, og hadde flaks som vant.

Alle har sett bildet av Goodson som ligger nede og Hulsker som står bøyd over han og sier noen velvalgte ord om hvor smart han var som sørget for å lure en talentløs dommer til å blåse straffe, når han burde blåst frispark til RBK.

Ja, dette er selvfølgelig mine konspriasjonsteorier, men jeg tilgir aldri Clarence Goodson og Tom Henning Øvrebø for måten de avgjorde kampen på.

Og Bernt Hulsker selv har lang erfaring i usportslig opptreden han også.

Bitter? Ja, så definitivt. Men problemet er ikke at RBK tapte. Problemet er måten det skjedde på. Og selv om RBK-spillernes elendige innstilling i sluttminuttene av kampen var hårreisende, så er det to navngitte herrer som gjør det hele så forferdelig bittert.

Men nå synes jeg det er tid for å si oss ferdig med 2009-sesongen.

Vi vil ikke under noen omstendigheter forstå hverandre i denne saken uansett. Jeg ser denne saken med sterke RBK-briller, du ser den med sterke Start-briller. Ingen av oss er på noen måte objektiv. Og det var ikke mannen i svart heller.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #235 på: 08. Feb. 2010, 22:21 »
Du er jo strengt tatt umulig å forstå da Jokke, når du ser på bilder hva Hulsker sier til Goodson. Ikke lett å diskutere seriøst da...

Uansett: Molde vinner til slutt (iallefall moralsk) ;-)

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #236 på: 09. Feb. 2010, 00:25 »
Når prica kjører albuen i startspilleren inne i feltet er det straffe. Og nå Rune dytter inne i feltet er ikke straffen mindre ufortjent. Dette er spillere som skal være proffe nok til ikke å la seg provosere

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #237 på: 09. Feb. 2010, 19:23 »
Når Goodson dytter Prica inne i Rosenborgs 16-meter, så er det frispark til Rosenborg. Ingenting annet.

Og den dytten er så soleklar at man ikke kan overse det.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 09. Feb. 2010, 20:42 »
Buhu...

http://fotball.fvn.no/eliteserien/article152148.ece

Goodson løper mot ballen og puffer inn i ryggen til Prica. Dytter? Herregud, du må begynne å se jentefotball. Rart det ikke blir 100 000 frispark i hver kamp, siden du tydeligvis sitter på fasiten på hva en dytt er.

Lawyer'd!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #239 på: 09. Feb. 2010, 21:11 »
Og ser ikke at Hulsker står over Goodson og ber han ligge nede...
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒