20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2010  (Lest 171100 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2010
« Svar #45 på: 07. Jan. 2010, 22:57 »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 07. Jan. 2010, 23:17 »
Pokker skjer med Hønefoss da. Norges svar på City. Henta ørn sigurdsson no...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 07. Jan. 2010, 23:30 »
Pokker skjer med Hønefoss da. Norges svar på City. Henta ørn sigurdsson no...
Forskjellen er bare at Ørn Sigurdsson er gratis da, selvom han garantert får en klekkelig sign on-fee og en ålreit lønn! :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #48 på: 08. Jan. 2010, 15:54 »
Jeg ser lyst på både Ôrn Sigurdssons og Molskreds overganger. Rosenborg blir nok ikke svekket, men jeg synes det var fornuftig av Brann å ikke bruke penger på han. I forhold til sigurdsson, så synes jeg at han blir alt for ujevn. Har vel vært direkte innblandet i nærmere 50% av Branns baklengssmål, så det er kanskje på tide å hente inn en ny en. Hønefoss begynner mer og mer å likne et tippeligalag nå, og jeg vil mye heller ha dem i tippeligaen enn feks VIF

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #49 på: 09. Jan. 2010, 15:15 »
Nå har jo RBK sagt at moldskred er tiltenkt brukt som ren spiss (kilde rbk.no) noe som nok vil bli vanskelig å danke ut Prica. Ivers er vel kanskje litt lettere å ta opp kampen med selv om han er et stort ikon på lerkendal.
Hva skjer med de siste kjøpene til RBK når det kommer ny trener? vil vi kunne se rbk i 442 med en ny trener? I såfall vil jeg tro Moldskred vil finne det litt lettere å komme inn på laget.

Når det gjelder Denilson har jeg ikke pratet med EN ENESTE som synes dette er et klokt trekk- er også meget skeptisk til Solomon Okoronkwo vil være en spiller som kommer til å spille 30 kamper, og aller minst score 10+ i løpet av sesongen.
Men d er ennå tid igjen til å finne rette spillerne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 09. Jan. 2010, 18:03 »
Det er selvfølgelig en mulighet for at Erik Hamrén vurderer å legge om til en 4-4-2-variant, men da gjør vi livet mektig surt for Trond Olsen. For skal Trond Olsen overbevise skeptikerne på Lerkendal-tribunen, så bør han i hvert fall ikke plasseres på kant i 4-4-2. Da er vi nærmest garantert at han flopper. Spørsmålet er vel derfor om RBK ikke tjener mer på å fortsette i samme formasjon som i fjor. Håpet er vel at Morten Moldskred skal fungere som en sterkere konkurrent til Ivers/Prica enn det Dario Zahora viste seg å gjøre. Så kan man spørre hvordan man har tenkt å gi unge Kjell-Rune Sellin større utfordringer i år, enn i fjor, for å kunne videreutvikle talentet hans, samtidig som Moldskred skal ha rikelig med spilletid, for å rettferdiggjøre overgangssummen.

Men det er jo greit å ha Moldskred i sesongoppkjøringen, i det minste, mens Ivers spiller PS3 og Prica driver opptrening etter ankeloperasjonen, som holder han ute av landslaget.

Hva angår ny trener virker det for meg som om Erik Hoftun fremdeles jobber med Janne Jönnsson som førstevalg, og at han har innfunnet seg med at Erik Hamrén er den beste treneren vi kan ha på denne tida av året, i stedet for at en vikar skal gjøre jobben for ham, og dermed gjøre den dårligere.

For skal Steffen Iversen trene i vintersesongen, så må det være en Sjef som plager ham til det. Ingen vikar vil noensinne kunne få Ivers til å gjøre noe annet enn det han selv helst vil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #51 på: 09. Jan. 2010, 19:15 »
Det skal tydeligvis jævlig lite til for å stemple lag som kjøpelag på det forumet her. Var en del RBK-ere her som presterte å ha følgende utsagn etter den fantastiske 07-sesongen: "Brann kjøpte seg til seriegull".

(dette var ikke skrevet for å fremheve folks dumskap, men for å gi deg en pekepinn på at du kan ta det med en klype salt. "Alt og alle" blir jo ansett som kjøpelag nå til dags)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 09. Jan. 2010, 19:19 »
Hehe. Sant. Kjøpelag er jo et utbrukt begrep omtrent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #53 på: 09. Jan. 2010, 20:36 »
Hvis man skal definere et kjøpelag, bør det være et lag som nesten ikke har egenproduserte spillere i laget/troppen. Arsenal er det første som slår meg. Samtidig har de kjøpt mange unge, og utviklet de.
"Kjøpelag" er et ord som blir brukt i hytt og pine, og gjerne feil i forhold til hva JEG tenker på når jeg hører ordet.
Man kan godt kalle et norsk lag "kjøpelag", men det må jo bli relativt i forhold til hvilken liga man er i. Vålerenga f.x.
(og da mener jeg kjøpelag slik som ordet brukes i dag)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #54 på: 10. Jan. 2010, 19:53 »
Den svenske landslagsbacken Emil Johansson er klar for Molde.
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=578994
Spennende å se hva denne mannen kan levere.

Forresten skal jo godeste Knut Olav Rindarøy vekk snart,
Hadde han vært et alternativ som backup for Enrique?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Peter

• Gjest
« Svar #55 på: 10. Jan. 2010, 20:20 »
Oh hva om Rindarøy ikke forsvinner. Hvorfor faen kjøpte de Simonsen da!? :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 10. Jan. 2010, 20:21 »
Fordi Rindarøy og han nye fyren spiller på venstresiden, mens Simonsen spiller på høyre?

Peter

• Gjest
« Svar #57 på: 10. Jan. 2010, 20:41 »
Fordi Rindarøy og han nye fyren spiller på venstresiden, mens Simonsen spiller på høyre?

Ja, men hvis Rindarøy ikke blir solgt er begge for gode til og sitte på benken, så da ville kanskje en av dem gå over som høyreback med Simonsen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 10. Jan. 2010, 20:45 »
Du har aldri hørt om konkurranse om plassene?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #59 på: 10. Jan. 2010, 20:51 »
Har ikke Molde sagt han skal selgen innen sommeren?
Slik at de kan få en slump penger siden kontrakten går ut til neste år?

Uansett, er han en spiller som kunne spilt i Newcastle?
Er han god nok som backup eller er han så god at han kan kjempe med Enrique om plassen fast?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.