20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Videre skulegang  (Lest 46666 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Videre skulegang
« Svar #135 på: 19. Mai 2011, 00:06 »
Det koster på en måte bare 3000 å stryke på BI? Med tanke på stipend og lån.

Hvis man har 4 fag i halvåret, og får 12,000 i stipend, så er det fordelt på de fire eksamnene..

Har eksamen i morgen, og begynte et halvt års pensum i dag dum som jeg er. Det er BI det er snakk om, så regner med å stå. Men er en del begreper jeg kanskje sliter litt med (ca 200 stk).

Grunnen til at jeg kjører den stilen er fordi jeg skal bytte skole, og karakterene har ingenting å si.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 30. Juni 2011, 17:30 »
Nå har jeg hatt min siste eksamen noensinne!! :D Jobben var sikret halvannet år før jeg er ferdig siv.øk, skal skrive masteroppgave samtidig som jeg jobber, går ut i fulltidsjobb den 15 juli.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 30. Juni 2011, 17:40 »
Du er altså dyktig, du :)
Gratulerer forøvrig - må være sykt digg  ;D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #138 på: 30. Juni 2011, 17:43 »
Kongen. Var det i Århus du tok den?

I fjor var det slik at de med førsteklasse-engelsk her i Norge kom inn som "engelsk B", men i år har de gjort det om igjen - tilbake til systemet som var for to år siden. Noe spesielt. Men da må jeg halte meg ned til Malmö og Århus i sommer for å ta sommerskole, og det setter jo en stopper for en del planer..
 ::)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 30. Juni 2011, 19:22 »
Bachelor på BI og master i Århus ja, elsker Århus by! :D

Relativt deilig, men hadde mye flaks også. Dessuten så valgte jeg å jobbe i sjiktet mellom IT og økonomi, her er det stor etterspørsel etter økonomer.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #140 på: 30. Juni 2011, 19:53 »
Ja, det sjiktet er jeg også keen på å jobbe i. Kan svært mye om IT og online business allerede, så tenkte meg "Business og IT", men denne retningen tilbys kun i Bodø i hele Norge...

Så blir Århus nå om jeg gidder å ofre hele sommerferien for å tørke inn på sommerskole

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #141 på: 30. Juni 2011, 20:03 »
Skal på prøve og førsteintervju på filmskolen i lillehammer i morgen :S Nervene har ikke kommet enda, men de kommer sikkert en gang i løpet av de 2,5-3 timene jeg må kjøre i morgen tidlig for å komme meg dit :P

Lykke til! Prestisjetung linje, håper du kjem inn!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 30. Juni 2011, 21:06 »
Skal på prøve og førsteintervju på filmskolen i lillehammer i morgen :S Nervene har ikke kommet enda, men de kommer sikkert en gang i løpet av de 2,5-3 timene jeg må kjøre i morgen tidlig for å komme meg dit :P

Hehe takk! Men er en stund siden det der nå da :P Kom til 2. intervju, så var blant de 12 siste der 6 stk kom inn. Så kom akkurt ikke inn, men er veldig fornøyd med å ha kommet såpass langt mtp at det kun er opptak annethvert år, og jeg er i tillegg bare 20 år mens gjennomsnittsalderen der ligger nærmere 25 tror jeg. Altså 6 stk. annethvert år av ganske så mange søkere. MEn nå blir det freelance jobbing for meg som klipper og klipp.ass de to neste årene så prøver jeg på nytt til neste opptak om 2 år. :)
« Siste redigering: 30. Juni 2011, 21:10 av tveit »

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #143 på: 30. Juni 2011, 21:15 »

Hehe takk! Men er en stund siden det der nå da :P Kom til 2. intervju, så var blant de 12 siste der 6 stk kom inn. Så kom akkurt ikke inn, men er veldig fornøyd med å ha kommet såpass langt mtp at det kun er opptak annethvert år, og jeg er i tillegg bare 20 år mens gjennomsnittsalderen der ligger nærmere 25 tror jeg. Altså 6 stk. annethvert år av ganske så mange søkere. MEn nå blir det freelance jobbing for meg som klipper og klipp.ass de to neste årene så prøver jeg på nytt til neste opptak om 2 år. :)

Haha, trudde det var eit nytt innlegg, burde ha sjekka datoen! Er vel gjerne slik ein må søke nokre år før ein kjem inn. Har ein kompis som har gått European Film College i Danmark og fått endel verdifull erfaring, regisserer film for augoblikket.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 30. Juni 2011, 23:42 »

Haha, trudde det var eit nytt innlegg, burde ha sjekka datoen! Er vel gjerne slik ein må søke nokre år før ein kjem inn. Har ein kompis som har gått European Film College i Danmark og fått endel verdifull erfaring, regisserer film for augoblikket.
Har noen kompiser som gikk på EFC i fjor, det virker som om de har et bra opplegg, men et år der er jo ingen "fullverdig" filmutdannelse da, de fleste bruker vel EFC som et slags bindeledd mellom VGS og andre filmskoler.

Jepp, er en vanskelig skole å komme inn på, men i og med at jeg kom videre til 2. intervjuet følte jeg at det var en slags bekreftelse fra de om at jeg er god nok til å komme inn, så har derfor god tro på å komme inn ved neste opptak, men det er selvfølgelig ingen garantier. Tror faktisk aldri de har tatt inn en 20-åring på den linjen, og tor det er meget få 20-åringer som har kommet til 2. intervjuet, så hadde absolutt ingen forhåpninger om å komme inn i år når jeg søkte. Ble sjokka når jeg fikk inkallelse til første intervju, og ble enda mer sjokka når jeg kom videre til 2. intervju XD

Det er 24 som blir innkalt til 1. intervjuet, deretter er det 12 stk som kommer videre til 2. intervju. Slik jeg forstod det på de er alle som kommer videre til 2. intervjuet mer enn gode nok til å komme inn, men de 6 som okmmer inn skal være en nøye sammensatt gruppe som gjerne består av mange forskjellige personligheter. For jo mer forskjellige man er, det mer vil man lære av hverandre. Og det er dette det i all hovedsak blir lagt vekt på når de plukker ut de siste 6. Så det er et ekstremt trangt nåløye, men det er absolutt ikke umulig. Det fikk jeg erfare i år :)

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 01. Juli 2011, 00:22 »
Wuho! Mandag 11. juli flytter jeg til Sydney for å ta fjerdeåret på ingeniørutdanninga. Gleder meg!
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 18. Juli 2011, 20:35 »
Da va eg klar for trondheim. Gleda meg:)
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #147 på: 30. Juli 2011, 10:19 »
Kesse king. Kom inn i Århus., skal bo i det som kalles "Lille Norge" sammen med en kompis - vært der? Eller kjenner noen som bor der?

Har sett at det er 20 min unna sentrum, men leilighetene der var ikke akkurat billige da. Eneste som var ledig nå var penthouseet med jacuzzi på toppen, haha. Så blir en grei økonomisk smell i DK til høsten. Å betale så mye for å bo utenfor sentrum... useriøst.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 30. Juli 2011, 16:08 »
Hvordan er prisene med tanke på å kjøpe da? Boligmarkedet i Danmark er ikke "stabilt" fortiden!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #149 på: 30. Juli 2011, 22:37 »
Aner ikke, men har ikke pengene til å kjøpe nå anyway. Skal være student 5 år nå, så bør ikke sette meg i alt for mye gjeld.  ;)