20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107638 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #720 på: 30. Mai 2012, 16:58 »
http://www.dagbladet.no/2012/05/30/nyheter/utenriks/storbritannia/rasisme/tbane/21839877/

Veeeldig off-topic, bare slett denne etter(om) jeg får svar, men er det flere enn meg som ikke får sett videoer på db.no?
Har problemer i Chrome.

Christian

• Gjest
« Svar #721 på: 30. Mai 2012, 18:09 »

Så forbanna kvalmt det er å se dette - Panorama-episoden om rasisme og anti-semitisme i Polen og Ukraina.
Har sett på denne eg også nå. Fysj, blir kvalm eg også. Er meget redd dette EM-et blir hugset for andre ting enn fotballen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 30. Mai 2012, 18:12 »
Det er ingenting som er så ekstremt lavmål og provoserende som det å skade/hetse mennesker på bakgrunn av noe slikt som disse opplever. Ekstremt provoserende, ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #723 på: 30. Mai 2012, 18:24 »
Som Sol Campbell sa, burde ikkje desse landene ha fått eit EM før dei beviser at dei kan ordne opp i problemene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 30. Mai 2012, 18:32 »
Jepp. Nå burde jo selv det patetiske fotballforbundet i Sol Campbell sitt landslag gi Terry en minst like streng straff som Barton og nekte han EM-spill da. Men uansett - land som ikke tar større ansvar angående slike problemer med fotballkulturen bør ikke få ha slike mesterskap.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #725 på: 30. Mai 2012, 18:35 »
Det er sant Kristoffer. Store problemer i UK også, men heldigvis i ein mykje mindre skala enn i Aust-Europa.

Ganske godt gjordt av UEFA/FIFA, å gi EM/VM til Polen/Ukraina og Russland. Med tanke på rasisme er null toleranse for begge to forbundene.

Peter

• Gjest
« Svar #726 på: 30. Mai 2012, 19:08 »
For 2 uker siden fikk vi en hjemmeoppgave på skolen. Skulle skrive en lang stil. En kamerat av meg fra Somalia hadde naturligvis ikke gjort denne, og på datarommet på skolen kopierte vi ut to eksemplarer av teksten min, med mitt og hans navn.(i bytte mot 3 brus  :P) Så vi leverte dermed samme tekst - med to ulike navn, til læreren. På tirsdag fikk vi den tilbake av læreren med karakter. Jeg fikk en 5'er på den, mens han fikk en 3'er... samme tekst, samme lærer, ulik karakter! Ja, det kan jo være helt tilfeldig, osv, men denne læreren har snakket nedlatende om utlendinger tidligere, så virker ikke tilfeldig(fra mitt synspunkt) Så lukter litt rasisme av den også...

Beklager off topic, har ikke så mye med fotball å gjøre, men var for å understreke at det er ganske mye rasisme her i landet også, selvom det ikke er like grovt som i øst europa og til dels England.

Det var mine tanker  :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #727 på: 30. Mai 2012, 19:26 »
Tyder mer på gullfiskhukommelse eller setting av karakterer uten å gidde å lese stilen enn rasisme, spør du meg.  :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #728 på: 30. Mai 2012, 20:12 »
Og så er det vel vanlig at læreren stort sett vet hvem som har gjort jobben når to stykker leverer likt....

Peter

• Gjest
« Svar #729 på: 30. Mai 2012, 20:15 »
Hehe, ja det tenkte jeg også, men mtp at læreren tidligere har kommet med negative bemerkninger ovenfor utlendinger, og generelt har forskjellsbehandlet tidligere, vil jeg ikke helt utelukke rasist greia :P
Menja, kan godt være gullfiskhukommelse  :)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 30. Mai 2012, 21:34 »
Torres <3
Same old Shearer, always scoring!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 30. Mai 2012, 21:49 »
Og så er det vel vanlig at læreren stort sett vet hvem som har gjort jobben når to stykker leverer likt....

Det der tror jeg veldig mange undervurderer. Det er tross alt veldig enkelt å se hvem det er som faktisk har gjort arbeidet.

På den andre siden synes jeg det er betenkelig at en lærer skal ha gitt utrykk for at han misliker utlendinger. Det synes jeg høres veldig merkelig ut.

Peter

• Gjest
« Svar #732 på: 30. Mai 2012, 22:38 »
Selvfølgelig er det betenkelig, det er derfor jeg får denne mistanken om at noe rasistisk kan ligge bak.
Anyway, kan være hva som helst, kanskje jeg tar feil...kanskje ikke... dette er bare min hypotese  :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #733 på: 31. Mai 2012, 00:12 »
Haha, merker jeg har problemer med å tro på hele historien. Om det er fordi den høres jævlig usannsynlig ut eller fordi jeg fortsatt ubevisst ser på Peter som den upålitelige 12-åringen han var er ikke godt å si. Det går da ikke an å levere en "lang stil" i to eksemplarer til en lærer i samme innleveringsgreie uten at han ser at tekstene er like?

Peter

• Gjest
« Svar #734 på: 31. Mai 2012, 00:21 »
Gikk jo tydligvis denne gangen da  :P Menja, kan skjønne du ikke helt tror på det, men var nå det som skjedde  :)