20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107696 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #705 på: 29. Mai 2012, 15:13 »
Fordi eg kjøpte den i påsken.

Hadde ikkje sjangs om å vite kva nr han ville få. Derfor var 10 det beste valget, tros det ville være stor sjangs for han ikkje fekk det.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 29. Mai 2012, 17:36 »
Har Ben Arfa med 10'eren selv jeg. Passer seg ikke med noe annet :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 29. Mai 2012, 19:50 »
Avventer og ser hvilket nummer Cabaye får jeg, men den bortedrakta er såpass stilig at den bør anskaffes.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 29. Mai 2012, 19:57 »
1 Lloris, 16 Mandanda, 23 Carrasso, 3 Evra, 21 Koscielny, 5 Mexès, 4 Rami, 22 Clichy, 2 Debuchy, 13 Reveillère, 6 Cabaye, 12 Matuidi, 18 Diarra, 17 M'Vila, 15 Malouda, 8 Valbuena, 11 Nasri, 14 Menez, 7 Ribéry, 19 Martin, 20 Ben Arfa, 9 Giroud, 10 Benzema.

Christian

• Gjest
« Svar #709 på: 29. Mai 2012, 20:35 »
Køyrer ein Newcastle relatert EM quiz på twitter 21:30, om folk er intressert.  :)

Christian

• Gjest
« Svar #710 på: 29. Mai 2012, 22:21 »
For dei som vil prøve seg på quizen. (Fasiten ligger under svarene i size 1)

1) Kven var den første som #nufc spilleren til å bli tatt ut i ein EM tropp? Navn, nasjon og årstalet til EM-et.
John Anderson (Irland - EM 88) - Ingen kamper

2) Kven var den første som #nufc spilleren til å spele i eit EM? Navn, nasjon og årstalet til EM-et.
Alan Shearer (England - EM 00) - 3 kamper 2 mål

3) Alan Shearer scoret som nevnt to mål, men mot kva lag?
Scoret mål mot Tyskland (kamp 2) og Romania (kamp 3). England rauk ut i gruppespelet.

4) Ein tidl. #nufc spiller fekk 7.min i EM 2004. Kven er han? navn og kamp.
Kieron Dyer (England - EM04) - 1 kamp 0 mål
7 min på banen for Rooney mot Sveits.

5) I EM 2008, hadde #nufc ein spiller med som var utlånt til Lazio den sesongen. Navn og nasjon?
David Rozehnal (Tsjekkia - EM08) - 3 kamper 0 mål

6) Nevn alle som har blitt tatt ut i ein EM tropp som #nufc spiller. Navn, nasjon og årstalet til EM-et.

John Anderson (Irland - EM 88) - Ingen kamper

Steve Howey (England - EM 96) - Ingen kamper
Les Ferdinand (England - EM 96) - Ingen kamper
Pavel Srníček (Tsjekkia - EM 96) - Ingen kamper

Alan Shearer (England - EM 00) - 3 kamper 2 mål

Kieron Dyer (England - EM 04) - 1 kamp 0 mål

David Rozehnal (Tsjekkia - EM 08) - 3 kamper 0 mål
Emre Belözoğlu (Tyrkia - EM08) - 1 kamp 0 mål

Hatem Ben Arfa (Frankrike - EM 12)
Yohan Cabaye (Frankrike - EM 12)
Tim Krul (Nederland - EM 12)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 30. Mai 2012, 12:10 »

Så forbanna kvalmt det er å se dette - Panorama-episoden om rasisme og anti-semitisme i Polen og Ukraina.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• Gjest
« Svar #712 på: 30. Mai 2012, 12:45 »
Har vært på klassetur til Polen, med personer som ikkje var etniske nordmenn. (men hadde norsk pass). I pass kontrollen inn til Polen slapp alle etniske nordmenn inn uten problem. Men dei av dei ikkje etniske nordmenne som var mørkhudet, hadde store problemer om å få sleppe inn. Aldri opplevd så åpenlys rasisme nokon gang. Itillegg i gatene i Polen vart det kastet dritt etter dei i reisefølget som var mørkhudet. Turen gikk videre til Tsjekkia/Praha, og det var som to forskjellige verdener. Der vart dei ikkje etniske nordmenn med norsk pass, sluppet inn uten ekstra sjekker osv.
« Siste redigering: 30. Mai 2012, 12:50 av Christian »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 30. Mai 2012, 14:44 »
Har vært på klassetur til Polen, med personer som ikkje var etniske nordmenn. (men hadde norsk pass). I pass kontrollen inn til Polen slapp alle etniske nordmenn inn uten problem. Men dei av dei ikkje etniske nordmenne som var mørkhudet, hadde store problemer om å få sleppe inn. Aldri opplevd så åpenlys rasisme nokon gang. Itillegg i gatene i Polen vart det kastet dritt etter dei i reisefølget som var mørkhudet. Turen gikk videre til Tsjekkia/Praha, og det var som to forskjellige verdener. Der vart dei ikkje etniske nordmenn med norsk pass, sluppet inn uten ekstra sjekker osv.

Hehe, har opplevd nøyaktig samme som deg på grensen over til Polen. Men når det gjelder Tsjekkia er vel ikke de akkurat noe foregangsland når det gjelder antirasisme de heller... :P

Christian

• Gjest
« Svar #714 på: 30. Mai 2012, 14:48 »
Det er sant. Men gikk ganske greit over grensa til Tsjekkia med alle som hadde europeisk pass.

Peter

• Gjest
« Svar #715 på: 30. Mai 2012, 14:58 »
Fæle greier dette her. Nesten sykt at superrasistiske land som Polen og Ukraina får arrangere et så stort mesterskap. Tar jeg ikke feil, er majoriteten av verdens nynazister i disse landene + Tsjekkia, Russland osv. Synes det er helt feil at land som ikke tar disse problemene på alvor, eller gjør noe for å fjerne dette skal få arrangere EM. Dette skulle vært ordna før de i det hele tatt fikk lov til å søke om lov.

Når det er sagt, er det mye rasisme rundt om i verden ellers, så skal ikke svartmale østeuropeerne helt. Men at nesten samtlige er rasister er helt sant.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 30. Mai 2012, 15:25 »
http://www.dagbladet.no/2012/05/30/nyheter/utenriks/storbritannia/rasisme/tbane/21839877/

Veeeldig off-topic, bare slett denne etter(om) jeg får svar, men er det flere enn meg som ikke får sett videoer på db.no?
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 30. Mai 2012, 16:07 »
Har dessverre også opplevd stygg rasisme blant annet når jeg så Zenit spille hjemme i St. Petersburg. Du kan tro det haglet mye mishagsytringer mot den mørkhudete spilleren som kom inn i pausen for Krasnodar. Var ikke noe bedre på MMA-stevnet vi var på - satt like ovenfor en gjeng snauklipte russiske plugger som hadde et langt Russland-banner og som ikke var fornøyd da en russer fra muslimskdominerte Dagestan slo en kar fra Moskva. Begge de to fighterne fra Dagestan fikk høre det, for å si det slik. Det er mye slik elendighet i Russland - og jeg tror vel dessverre ikke at det er nevneverdig bedre i Polen og Ukraina heller, nei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #719 på: 30. Mai 2012, 16:17 »
Når vi var på klassetur i Krakow, så vart ein av mine kompisa hetsa pga hudfargen både av "medsupportere" på ein Cracovia-kamp, og på ein rekkje utesteder. Provoserande.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!