20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107608 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #540 på: 08. Mai 2012, 08:05 »
Best burde vært der om skadefri da.
Anyway - HEIA IRLAND!

James McCarthy i Wigan og Seamus Coleman i Everton er spillere jeg lurer på hvorfor ikke er med. Marc Wilson i Stoke spiller jo også på et mye høyere nivå enn flere av de andre han har tatt ut.
Kan være Trappatoni ser på dem som for unge, for det er en ganske så rutinert gjeng han har tatt ut.
http://www.tv2.no/sport/fotball/landslag/sa-nei-til-fotballem-etter-farens-kreftdiagnose-3776055.html

Dette forklarer McCarthy.  :)

Christian

• Gjest
« Svar #541 på: 13. Mai 2012, 14:57 »
Oversikt EM 2012 TV

( OBS! Canal+ = Kanal9 )

8. juni:

18:00 Polen - Hellas (TV 2)
20:45 Russland - Tsjekkia (Canal +)

9. juni:

18:00 Nederland - Danmark (NRK)
20:45 Tyskland - Portugal (Canal +)

10. juni:

18:00 Spania - Italia (NRK)
20:45 Irland - Kroatia (TV 2)

11. juni:

18:00 Frankrike - England (Canal +)
20:45 Ukraina - Sverige (TV 2)

12. juni:

18:00 Hellas - Tsjekkia (Canal +)
20:45 Polen - Russland (TV 2)

13. juni:

18:00 Danmark - Portugal (NRK)
20:45 Nederland - Tyskland (Canal +)

14. juni:

18:00 Italia - Kroatia (NRK)
20:45 Spania - Irland (Canal +)

15. juni:

18:00 Ukraina - Frankrike (Canal +)
20:45 Sverige - England (TV 2)

16. juni:

20:45 Tsjekkia - Polen (Canal +)
20:45 Hellas - Russland (NRK)

17. juni:

20:45 Portugal - Nederland (NRK)
20:45 Danmark - Tyskland (TV 2)

18. juni:

20:45 Kroatia - Spania (Canal +)
20:45 Italia - Irland (NRK)

19. juni:

20:45 England - Ukraina (TV 2)
20:45 Frankrike - Sverige (Canal +)

Kvartfinaler, semifinaler og finale sendes på NRK og TV 2, disse kampene bestemmes senere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 13. Mai 2012, 15:49 »
Gi meg heller svenskenes TV-oppsett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• Gjest
« Svar #543 på: 13. Mai 2012, 16:58 »

Christian

• Gjest
« Svar #544 på: 14. Mai 2012, 20:45 »
Brutto troppen til Sverige:
Keepere:
Pär Hansson, Helsingborg
Andreas Isaksson, PSV Eindhoven
Johan Wiland, FC København

Forsvarsspillere:
Mikael Lustig, Celtic
Olof Mellberg, Olympiakos
Andreas Granqvist, Genoa
Martin Olsson, Blackburn
Jonas Olsson, West Bromwich Albion
Mikael Antonsson, Bologna
Behrang Safari, Anderlecht

Midtbanespillere:
Rasmus Elm, AZ Alkmaar
Sebastian Larsson, Sunderland
Anders Svensson, Elfsborg
Kim Källström, Lyon
Pontus Wernbloom, CSKA Moskva
Samuel Holmén, Istanbulspor
Emir Bajrami, FC Twente
Christian Willhelmsson, Al-Ahly

Angrepsspillere:
Zlatan Ibrahimovic, AC Milan
Tobias Hysén, IFK Göteborg
Johan Elmander, Galatasaray
Ola Toivonen, PSV Eindhoven
Markus Rosenberg, Werder Bremen

Brutto troppen til Italia:
Keepers -Buffon, Viviano, De Sanctis, Sirugu

Defenders - Chiellini, Criscito, Maggio, Ogbonna, Abate, Astori, Bocchetti, Balzaretti, Barzagli, Bonucci, Ranocchia

Midfielders - Cigarini,DDR, Diamanti, Giaccherini, Marchisio, Montolivo, Motta, Nocerino, Pirlo, Schelotto, Verratti

Forwards - Balotelli, Borini, Destro, Cassano, Di Natale, Giovinco

Oversikt på wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2012_squads
« Siste redigering: 14. Mai 2012, 20:53 av Christian »

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #545 på: 14. Mai 2012, 21:45 »
Sykt å se hvor mye bedre lag Sverige har, enn det vi kan klare å mønstre. Kun tre spillere fra hjemlig liga, og de er ikke mer enn "bruttofyll".

Christian

• Gjest
« Svar #546 på: 14. Mai 2012, 21:53 »
Itilegg har dei droppet spelarar som Albin Ekdal og John Guidetti(dog skadet).

Litt av mange problem er jo at alle norske talent skal til PL og England. Mange hadde hatt bedre av å gå til Frankrike, Nederland og Tyskland.

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #547 på: 14. Mai 2012, 22:24 »
Det er veldig sant. Det er og bedre for en spiller som Parr å spille i Crystal Palace enn Ålesund. Vil påstå at det ikke er mer enn 4-5 lag i fra tippeligaen som hadde overlevd i Championship.

Christian

• Gjest
« Svar #548 på: 14. Mai 2012, 22:27 »
Så klart, Championship er eit alternativ.  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 15. Mai 2012, 00:06 »
Er da jævla få norske spillere som er i PL da nå. Tippeligaen er jo blitt til en europeisk bakgårdsliga - og de vi sender ut har jo gjerne ofte store problemer med å etablere seg - også i mindre ligaer enn England. Generelt vil jeg vel påstå at Norge har havnet langt etter i produksjon av virkelig gode spillere. Bergenserne må gjerne hylle Huseklepp opp i skyene - men faktum er at han er langt fra noen stor spiller i europeisk målestokk - for å si det snilt. Allikevel er han betegnet som en av våre fremste spillere. På keeperplassen er vi strengt tatt tragiske. I forsvar har vi Hangeland som holder meget bra nivå og Riise som også holder stand. Midtbanen er tragisk - og på topp har vi egentlig bare Moa som også har slitt litt denne sesongen. Carew er over the top nå.

Forresten - glemte Nordtveit på midten. Beklager det. Fint å se at han tar over for en høyst middelmådig Hauger. Forøvrig er det jo til å grine av at Christian Grindheim må spille så mye. For en forbanna grå og trist spillertype.
« Siste redigering: 15. Mai 2012, 00:08 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 15. Mai 2012, 07:59 »
Er da jævla få norske spillere som er i PL da nå. Tippeligaen er jo blitt til en europeisk bakgårdsliga - og de vi sender ut har jo gjerne ofte store problemer med å etablere seg - også i mindre ligaer enn England. Generelt vil jeg vel påstå at Norge har havnet langt etter i produksjon av virkelig gode spillere. Bergenserne må gjerne hylle Huseklepp opp i skyene - men faktum er at han er langt fra noen stor spiller i europeisk målestokk - for å si det snilt. Allikevel er han betegnet som en av våre fremste spillere. På keeperplassen er vi strengt tatt tragiske. I forsvar har vi Hangeland som holder meget bra nivå og Riise som også holder stand. Midtbanen er tragisk - og på topp har vi egentlig bare Moa som også har slitt litt denne sesongen. Carew er over the top nå.

Forresten - glemte Nordtveit på midten. Beklager det. Fint å se at han tar over for en høyst middelmådig Hauger. Forøvrig er det jo til å grine av at Christian Grindheim må spille så mye. For en forbanna grå og trist spillertype.

Enig!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Christian

• Gjest
« Svar #551 på: 15. Mai 2012, 08:07 »
Er da jævla få norske spillere som er i PL da nå.
Var ikkje det som var poenget mitt Kristoffer. Poenget var at norske talent KUN* ønsker seg til PL, og det er fokuset. Like anglofile som resten av norges befolkning.

*= Så klart satt litt på spissen.
« Siste redigering: 15. Mai 2012, 08:10 av Christian »

mortinho84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #552 på: 15. Mai 2012, 09:14 »

enig med at vi sliter stort sett over alt, men er på tide å pensjonere en god gjeng på det landslaget. moa og mos bør være første valgene på topp. vi har f.eks rogne i celtic som vel spiller ganske fast der. han og hovland blir vel det fremtidige stopper paret vårt. på backplass har vi mange spennende. parr,joakim våge nilsen,vilsvik.
på midten må vi bare forsette å kjøre nordtveit selv om han hadde en svak kamp mot danmark og ble gjort til syndebukk der selv om resten av laget va minst like dårli. wolf-eikrem nermer seg vel også er start plass sammen med henriksen. huseklepp på høyre. venstre siden sliter vel vi litt mer da gamst ikke holder mål på landslaget. men enig med at keeper plassen sliter vi voldsomt. vi nermer oss et kraftig generasjon skifte som vi burde startet for noen år siden får å gjøre utfasingen av spillere mindre brutall enn hva det kan bli nå..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 15. Mai 2012, 11:02 »
Jeg ber på mine knær for at en Eikrem eller en Henriksen utvikler seg såpass mye i løpet av denne sesongen at vi slipper å se Grindheim, Bjørn Helge Riise, Brenne osv. i startoppstillingen for landslaget. Takk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 15. Mai 2012, 11:17 »
Eikrem kan bli meget bra - han er nok mitt største håp på midtbanen for øyeblikket.
For å være ærlig syns jeg ikke Henriksen har internasjonalt snitt over seg. Ikke har han tempo nok - og ikke er han noen store tekniker med overblikk heller. På høyere internasjonalt nivå faller han igjennom.

Tror jeg fatter hva du mener da, Christian. Men jeg veit ikke om jeg er enig. Spillerne våre tar nok utenlandssjansene når de dukker opp selv om de ikke er fra England. Men ingen av spillerne våre er gode nok for England - og de er ikke gode nok for så jævla mange andre av de bedre ligaene i Europa.

Hva ungdom som velger gå til akademier i England og etterhvert reservelagsspill i England - så tror jeg faktisk at det er til det beste for utviklinga til spillerne.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida