20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 108563 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #450 på: 16. Nov. 2011, 11:02 »
Jeg håper for en gangs skyld at England lykkes i et mesterskap. Nå har de vunnet to kamper på rad, mot lag de sjelden slår.  Spania er regjerende europa- og verdensmester og skal i utgangspunktet være mye bedre enn England. Sverige tapte sin første kamp mot England på over 40 år. Nå har ikke jeg sett kampene, men det er uansett sterkt. Men det gjelder å få det ut i mesterskapene, og det er en klar svekkelse å ikke ha Rooney tilgjengelig i gruppespillet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #451 på: 16. Nov. 2011, 11:05 »
Spania har gått på noen smeller i privatlandskamper uten at det nødvendigvis trenger å bety noe... er vel litt vanskelig å motivere seg 100%.

England har for mange arbeidsmaur og for få kreative teknikere... de ryker nok ut i første delfinale yet again...
If it has tits or wheels, count on problems!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 16. Nov. 2011, 11:20 »
Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor så mange nordmenn holder med England i mesterskap. Dette er ikke ment som diss eller noe slikt, men tenk på det slik; Noe av grunnen(om ikke mesteparten) er jo pga laget du holder med er engelsk og da enkelte spillere fra laget ditt, spiller på England.
Men om du snur på flisa, tenk hvor mange spillere du "hater" som spiller på England!

Flommer jo over av scums, losers og chel$ki's der! Nei, fysj om jeg noen gang håper S. Gerrard skal vinne et trofè.....

Så om det står på det at man støtter spillere fra laget man holder med, så er det viva la France til sommeren :D
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 16. Nov. 2011, 15:18 »
Holde med England bare fordi Newcastle er en engelsk klubb? Skal man tenke sånn kan man like greit heie på Frankrike, da brorparten av spillerne våre er franske. Men jeg kan ikke fordra Frankrike (Domenech har vel en god del av skylda, er jeg redd), og jeg heier ikke på England fordi Newcastle er engelske. Jeg heier på England fordi jeg mer eller mindre alltid har gjort det. Det er noe eget med England og mesterskap. Og EM96 var vel det første store mesterskapet jeg virkelig fulgte tett på TV, og så de fleste kampene som var å se. Den gang hadde man naturligvis spillere som Shearer og Gazza på laget, og det var en litt annen schwung over det hele enn i dag. Og jeg hater ikke Steven Gerrard eller Wayne Rooney i seg selv, jeg "hater" dem i kraft av å være profiler for laget de spiller på. Når det er sagt har jeg alltid hatt litt sans for Gerrard, og jeg synes han er en meget god fotballspiller. Og hvorvidt Rooney er en drittsekk eller ei betyr lite for meg når han spiller for England.

Jeg er ikke spesielt begeistra for John Arne Riise eller Morten Gamst Pedersen heller, men de er jo soleklare ressurser for det norske landslaget, og når Norge spiller viktige kamper, så heier jeg på Norge, uansett om jeg ikke kan fordra spillerne sånn personlig.

Jeg ble tidlig rammet av den alvorlige sykdommen anglofili, og jeg har slitt med den i over halve livet mitt. Derfor regner jeg ofte England som et slags andre fedreland. Som om jeg hadde en stefar som var engelsk. Noe jeg ikke har, men jeg kan jo late som jeg har det.

Akkurat i dette mesterskapet må man selvfølgelig følge med Les Bleus, men det blir med Newcastle-øyne. Og jeg kommer sannsynligvis til å håpe at de ryker ut tidlig, slik at vi slipper unødvendig belastning og skaderisiko på våre beste spillere. Ikke at jeg ikke under Cabaye og Benny suksess, men Newcastle er viktigst.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 16. Nov. 2011, 15:29 »
Enig, Jokke. Det er noe håpløst fascinerende over England og fansen deres - dog er det vel i større grad vel så mye engelsk presse sin feil at man får inntrykk av at engelske fans tror de heier på verdens beste landslag. Engelskmenn flest virker til å være klar over at spillerne deres er begrenset kontra verdens beste lag. Ellers - jeg håper enda jeg kan oppleve at England vinner et mesterskap slik de gjorde i 66. I 96 var de slettes ikke veldig langt unna - det hadde vært helt fantastisk om Shearer kunne vært mannen som hadde skutt de dit. Det var også det mesterskapet jeg begynte å følge sånn passe med på - husker spesielt Shearer, semien og selve finalen med Bierhoff derifra.
Føler også det samme angående Frankrike - enda jeg hadde stor sansen for de pre-Domenech. Spania har jeg aldri likt - og ihvertfall ikke Portugal. Så for mitt vedkommende er det nok Tyskland, England og Nederland jeg håper på av de større laga. Det beste hadde jo vært om Irland vant - men det er vel for mye å tro på.

Har forøvrig sansen for Rooney - verre med Gerrard da. En spiller som Lampard er også en kar jeg har stor sansen for selv om jeg misliker laget han spiller på.
« Siste redigering: 16. Nov. 2011, 15:31 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #455 på: 16. Nov. 2011, 16:10 »
For min del kommer klubbfargene i bakgrunnen i slike mesterskap. Det er Steven Gerrard i Liverpool-drakt jeg misliker, ikke personen Stevie G.  Et hederlig unntak er Uruguay. Unner ikke Suarez noenting uavhengig av drakt  ;D
If it has tits or wheels, count on problems!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 16. Nov. 2011, 16:39 »
Glad jeg aldri har blitt anglofil :) Og siden jeg må være den gamle kjerringa som går mot strømmen, så har jeg opparbeidet meg et litet "hat" mot England. Men i em til sommeren så regner jeg med det kommer til å bli for enkelt.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 16. Nov. 2011, 16:40 »
ftr : Hvordan noen som ikke er ivrige lfc-fans kan like den forkastelige hypokraten Gerrard, finner jeg meget rart..

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #458 på: 16. Nov. 2011, 16:41 »
Jeg smiler bredt hver gang England går ut av et mesterskap. Mest sannsynlig på grunn av at de tror de er verdens beste og forventer at spillerne sine skal vinne hvert eneste mesterskap - til tross for at de ligger rimelig langt unna de beste landslagene i verden. Da Kong Ronaldo fikk Rooney utvist i forrige EM (?) var jeg ikke mye misfornøyd, gitt...  :)

Peter

• Gjest
« Svar #459 på: 16. Nov. 2011, 16:49 »
Liker i utgangspunktet England godt, men greier ikke å glede meg over å se dem spille lenger, så lenge Capello er trener. Virker som om han tar fra dem spillelysten, og generelt lager dårlig stemning i troppen.
Frankrike skal bli kule å følge i sommer. De kjedelige spillerne er borte, og Blanc har gjort dem til et godt lag igjen! Hadde ikke vært meg imot å se Cabaye løfte pokalen...

Men holder nok med Irland i EM jeg, som favorittlag. :) Morsomt lag, og ikke minst noen veldig kule spillere! Keane og Best skal sende Irland til gull!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 16. Nov. 2011, 20:57 »
Glad jeg aldri har blitt anglofil :) Og siden jeg må være den gamle kjerringa som går mot strømmen, så har jeg opparbeidet meg et litet "hat" mot England. Men i em til sommeren så regner jeg med det kommer til å bli for enkelt.
Jeg må nok bare beklage, men du har også blitt smittet. Du heier på Newcastle United, must know! Det er anglofili så det holder. Man "velger" ikke det laget uten å være bittelitt anglofil.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #461 på: 16. Nov. 2011, 21:19 »
Jeg må nok bare beklage, men du har også blitt smittet. Du heier på Newcastle United, must know! Det er anglofili så det holder. Man "velger" ikke det laget uten å være bittelitt anglofil.

hmmm

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 17. Nov. 2011, 16:12 »
Hehe. Beklager så mye, men jeg er ganske sikker på at jeg har rett. Newcastle har i hvert fall aldri slått meg som det mest innlysende valget av favorittlag hvis man ikke allerede er bitt av basillen som kalles anglofili, eller fascinasjon for engelsk fotball.

Men nå vet ikke jeg når og hvordan du ble newcastlesupporter, så det kan jo tenkes at det var veldig innlysende, og at brorparten av vennene dine ikke er Pool eller Scum-supportere, som hos de fleste andre.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #463 på: 17. Nov. 2011, 16:49 »
Jeg håper England vinner hele røkla eller ryker ut i gruppespillet. Hypa blir det uansett. Jeg hater ingen Engelske spillere og kan ikke forstå hva som er så galt med Stevie G.

Hvis ikke England vinner så håper jeg på Spania. Vil ikke at Italia eller våre Nordiske naboer skal vinne. Ellers samma for meg

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #464 på: 17. Nov. 2011, 17:39 »
Hehe. Beklager så mye, men jeg er ganske sikker på at jeg har rett. Newcastle har i hvert fall aldri slått meg som det mest innlysende valget av favorittlag hvis man ikke allerede er bitt av basillen som kalles anglofili, eller fascinasjon for engelsk fotball.

Men nå vet ikke jeg når og hvordan du ble newcastlesupporter, så det kan jo tenkes at det var veldig innlysende, og at brorparten av vennene dine ikke er Pool eller Scum-supportere, som hos de fleste andre.

Hehe, jeg ser poenget ditt. Men jeg er kjerringa mot strømmen, så siden resten av Norge er anglofile, må jeg være anti-anglofil.

Og brorparten av vennene mine er lfc og scum-supportere, derav mitt "hat" for de klubbene.

Og grunnen til at jeg blei nufc-fan ligger mye, om ikke helt og holdent i Alan Shearer(som sikkert er grunnen til mange av oss). Om det går under anglofili eller ei, vet ikke jeg.

Når det er sagt så har jeg den holdninga når jeg ser fotball mellom lag som ikke betyr noe for meg, så håper jeg på å se god fotball og liker de som har det lille ekstra! Der føler jeg ikke England er og derfor jeg liker Nederland og Spania bedre.