20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107722 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #435 på: 16. Nov. 2011, 00:06 »
Ronaldo er en førsteklasses hodespiller ja, bedre enn Messi også. Men jeg anser fortsatt Messi som råest av samtlige nettopp av den grunn at han glir forbi spillere slik ingen tidligere har vært i nærheten av å gjøre. Ronaldos teknikk er selvfølgelig klasse - men ikke så effektiv. Ellers er de begge i stand til å score utrolige mål og alt det derre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #436 på: 16. Nov. 2011, 00:12 »
Et annet argument til Ronaldos fordel er at han har perfeksjonert seg i 3 av verdens beste ligaer. Han ble kåret til verdens beste spiller når han var i verdens beste liga, noe jeg vil si er et stort pluss i boka. Messi møter tross alt Mikke Mus lag 3/4 av sesongen(Noe Ronaldo også gjør nå).
Men dette er nok aldri en diskusjon man kan bli enige med hverandre i, alle har sine favoritter. Det er jevnt mellom Ronaldo og Messi, men for meg er Ronaldo knepent bedre  :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 16. Nov. 2011, 00:18 »
Jeg er med på at det er et valid poeng - men jeg tror fortsatt Messi ville dominert stort i PL. Han har ingen problemer med å dominere i CL uansett motstand - og har i motsetning til Ronaldo ikke en tendens til å feile i de største kampene, heller tvert om.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 16. Nov. 2011, 00:36 »
Og som lagspiller så går jo Messi laaangt utenpå Ronaldo. Kan være enig i at Ronaldo på sitt beste er hakket råere når det kommer til ekstreme enkeltmannsprestasjoner, men når det gjelder totalpakken så synes jeg det er et par små hakk opp til Messi.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 16. Nov. 2011, 00:49 »
Som jeg har argumentert mange ganger til en kompis som er Messi-fan. Greit, han er muligens verdens beste, men sett han i en annen liga uten Barca-maskineriet, slik som Maradona. Er det som skiller de to foreløpig synes jeg, redd for at han blir i Barca hele karrieren.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 16. Nov. 2011, 01:49 »
Messi er magisk, men av en eller annen grunn liker også jeg Ronaldo bedre enn Messi. Nettopp, som Peter nevner, at han er en mer komplett spiller og at han kunne passet inn i hvilket som helst lag. Messi er ekstremt god på det han er god på, men har noen svakheter i motsetning til Ronaldo. Messi er ikke akkurat taklingssterk, ikke så veldig god på hodet, og ikke egentlig noen frisparkspesialist. Mangler litt på styrke også. Ronaldo sine frispark er helt rå, og han er rå på hodet. Han er også ganske sterk, og er ikke egentlig dårlig til å vinne ballen heller. I tillegg er han ganske god på de fleste områdene hvor Messi er ekstrem. Stort pluss for Messi ang. holdninger, men han spiller på et Barca lag som passer han veldig ang. spillestil, og han har mye bedre pasningsspillere rundt seg som kan gjøre jobben enklere for ham. Men ettersom Messi er ekstrem på det han er god på, så får vi noen magiske øyeblikk innimellom ut av ham. ;)

Peter

• Gjest
« Svar #441 på: 16. Nov. 2011, 06:42 »
Jepp det er et viktig poeng. Messi spiller på et lag, der ofte alt han trenger å gjøre er å avslutte angrepet pga hans fantastiske medspillere. Ronaldo derimot, må ofte starte angrepet alene fordi han ikke har de samme spillerne som Messi har i Barca.
Jeg håper Messi drar fra Barca, så man får sett ham i en annen rolle, og om han passer inn og presterrer på andre lag enn verdens beste klubblag.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 16. Nov. 2011, 08:49 »
Et annet argument til Ronaldos fordel er at han har perfeksjonert seg i 3 av verdens beste ligaer. Han ble kåret til verdens beste spiller når han var i verdens beste liga, noe jeg vil si er et stort pluss i boka. Messi møter tross alt Mikke Mus lag 3/4 av sesongen(Noe Ronaldo også gjør nå).
Men dette er nok aldri en diskusjon man kan bli enige med hverandre i, alle har sine favoritter. Det er jevnt mellom Ronaldo og Messi, men for meg er Ronaldo knepent bedre  :)

:thumbu:
Meget gode argumenter, og er helt enig med deg.

Ronaldo er en gud på banen. Messi har ekstremferdigheter, men ikke like komplett.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #443 på: 16. Nov. 2011, 09:25 »
Messi dominerer i el classico (som blir spilt typ 13 ganger i løpet av hver sesong), Ronaldo er oftest usynlig i disse kampene.

Messi dominerer i CL, også mot de aller aller beste. Ronaldo har til gode og holde et meget høyt nivå mot de aller beste over lang tid.

Messi dominerer mot alle i La Liga, det samme gjør Ronaldo.

At det i det hele tatt er en diskusjon om hvem av disse som er den beste fotballspilleren, fremstår for meg som et mysterium..
Når det er sagt, så er Ronaldo en fantastisk fotballspiller! Han er faktisk blandt verdens 5 aller beste.
Same old Shearer, always scoring!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #444 på: 16. Nov. 2011, 09:25 »
 :offtopic:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 16. Nov. 2011, 10:26 »
Litt spesielt at man må spille for flere klubber for å bli en god fotballspiller. Og spesielt vitkig er det visst at de beste spillerne spiller like forbanna bra i dårlige klubber. Jeg tror nok det senest var på Maradonas tid at det var mulig. Og når ble den portugisiske ligaen en av verdens beste? Og det skal ikke SÅ mye til å være fantastisk i Sporting. Noen som husker Hugo Viana?

Men nå er vi som Cheick sier en ørliten tanke off topic. Så la oss vende tilbake til temaet: Alle EM-lagene er nå klare. Hvem fremstår som de klareste favorittene per dags dato, og hvem ser dårligst ut?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #446 på: 16. Nov. 2011, 10:28 »
Messi spiller på et mye bedre lag sånn ståa er nå. Om Ronaldo hadde prøvd seg i Barcelona og Messi i Real Madrid, så ville nok statistikkene vært noe annerledes for han lille. Han sliter jo med å spille godt på landslaget, noe som forteller i hvert fall meg at han ikke er den som dominerer på hvert lag - noe Ronaldo har bevist at han er.

Portugal med og uten Ronaldo er to forskjellige verdener. Argentina med og uten Messi er det ikke like stor forskjell på, for å si det pent.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 16. Nov. 2011, 10:55 »
Ronaldo har frem til den siste tiden også slitt veldig på landslaget. For min del er Messi en bedre og mer magisk spiller enn Ronaldo.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 16. Nov. 2011, 10:57 »
Slik jeg ser det handler det mer om roller, og det handler litt om spillestil. Argentina og Barcelona har ulik spillestil, det kommer man ikke utenom. Men det handler kanskje vel så mye om roller. For noen år tilbake hadde Messi en annen rolle i Barcelona enn han har nå. Han ble vel brukt i en slags vingrolle i Rijkaard 4-3-3, og var ikke fullt så effektiv som han har vært de siste sesongene. Da Guardiola valgte å slippe Messi løs sentralt, begynte han plutselig å score veldig mange flere mål, og ble en mye mer effektiv spiller enn han tidligere hadde vært. Det kan selvfølgelig ha andre årsaker enn bare selve rollebyttet, men det var da Messi for alvor ble regnet som verdens beste fotballspiller, og det med solid margin.

Forøvrig vil jeg påstå at det er mye lettere å få Ronaldo til å se ut som en ordinær fotballspiller, enn det er å få Messi til å fremstå som noe dårligere enn det han vanligvis er. Ronaldo går lett sur, han har en tendens til å falle ut av de virkelig store kampene. Messi dominerer alltid i de store kampene, har vel som regel også scoret når Barcelona har vunnet Champions League, og det eneste han egentlig mangler er en VM-tittel med Argentina.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 16. Nov. 2011, 10:58 »
Litt spesielt at man må spille for flere klubber for å bli en god fotballspiller. Og spesielt vitkig er det visst at de beste spillerne spiller like forbanna bra i dårlige klubber. Jeg tror nok det senest var på Maradonas tid at det var mulig. Og når ble den portugisiske ligaen en av verdens beste? Og det skal ikke SÅ mye til å være fantastisk i Sporting. Noen som husker Hugo Viana?

Men nå er vi som Cheick sier en ørliten tanke off topic. Så la oss vende tilbake til temaet: Alle EM-lagene er nå klare. Hvem fremstår som de klareste favorittene per dags dato, og hvem ser dårligst ut?

Nå så jeg ikke kampen i går, men uansett hvordan man vrir og vender på det er så er det ekstremt sterkt av Tyskland å slå Nederland 3-0!

Kjedelig svar, men Spania, Nederland og Tyskland(i den rekkefølgen) er jo opplagte favoritter, så slenger på Kroatia som overraskelsen, så har vi semi-finalene! :D

Håper og ikke minst tror at England nok en gang blir for små i et mesterskap.