20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107689 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #420 på: 12. Okt. 2011, 06:56 »
Nå var vi jo utrolig uheldige som kom i den eneste gruppa med tre "gode" lag. Hadde vi havnet i en hvilken som helst annen gruppe, så hadde det "garantert" blitt play-off.

Men som flere påpeker må jeg si meg enig i kritikken mot midtbanen. Grindheim, Tettey osv er sikkert ok fotballspillere, men de har jo et offensivt reportoar som minner om Titus Bramble. De prøver og prøver, men er dessverre ikke de typene. På tide å få opp Eikrem, Berget osv nå.

Men når alt kommer til alt, så må vi bare innse at vi ikke er noen stor fotballnasjon. Vi er født med ski på beina, som er en jævla stor ulempe når man skal spille fotball! I tillegg er vi bortskjemte og late som folkeslag, så kan ikke forvente at vi skal gro opp de samme spilletypene som Brasil.

Når det er sagt, så kom vi faktisk à poeng med Portugal. Selvom de ikke har spilt sin aller beste fotball i denne kvalliken, så får vi vel ta med det videre som noe positivt.

Nordmenn ble bortskjemte etter the golden years på 90-tallet, noe som fortsatt henger igjen.
Hadde likt bedre om folk faktisk så kvaliteten i laget slik den er, ikke slik den var.
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 12. Okt. 2011, 08:13 »
Mener vi bør satse på 4-4-2 i den kommende kvaliken.

Jarstein

Høgli    Demidov     Hangeland   Riise

Tettey        Nordtveit
Huseklepp                         Gamst Pedersen

Carew       Moa

Dilemmaet er midtbanen, der er det ikke lett å vite hvem som skal spille. Synes Carew beviste i går at han har en helt annen klasse som spiss enn det Huseklepp har. Fortjener absolutt en ny sjanse slik jeg ser det. Håpet er at en spiller som Marcus Pedersen kan blomstre og trykke på bakfra.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #422 på: 12. Okt. 2011, 08:44 »
Tettey-Nordtveit på midtbane sentral er stygge saker. Nordtveit viste mot Danmark at han kanskje bedre passer som stopper, og Tettey har vel vist både mot Danmark og i går at han kanskje ikke helt har "landslagsformen inne" som man sier når man ikke er god nok.

Håper H. Hauger får spilt seg inn i varmen i Hannover og at Grindheim gjør en god figur i FCK, så har vi i hvert fall noen alternativer.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 12. Okt. 2011, 08:58 »
Nordtveit er kun 21 år og har spilt tilnærmet fast for Mönchengladbach som har gjort det meget godt i Bundesliga. Ser absolutt ingen grunn til at en benkeslitende Henning Hauger skal være bedre per høst 2012. Tettey er absolutt ikke noe ankeremne på midten, men jeg mener han er den indreløperen med størst maksnivå og som spiller regelmessig på høyest nivå. Mot Danmark synes jeg dessuten at han var en av våre aller beste. Grindheim har jeg sett meg grundig lei på, han eier nesten ikke kreativitet og er ekspert på harde mottak og for lange pasninger. Håpet er selvsagt at en Skjelbred, en Eikrem, en Henriksen eller en Yttergård Jensen tar steget ut i en bedre liga og presterer på høyt nivå, for dette er spillere som potensielt kan gi midtbanen nye dimensjoner. Og når vi sannsynligvis kommer til, om ikke annet så i hvertfall tidvis, spille 4-5-1 så er det bruk for flere av dem.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #424 på: 12. Okt. 2011, 10:24 »
Tettey er veldig god om han bare blir brukt rett. Anker på midtbanen er ikke den beste posisjonen hans, men han er en veldig god boks-til-boksspiller. Jeg hadde likt å se en slags 4-2-3-1 oppstilling, problemet er bare at vi helt mangler mellomromsspillere.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 12. Okt. 2011, 13:28 »
Håper på å se Yttergård få mer spilletid.

Peter

• Gjest
« Svar #426 på: 12. Okt. 2011, 14:21 »
Yttergård Jensen håper jeg vi aldri ser mer i landslagsdrakta. Makan til rævva spiller skal du lete lenge etter. Bidrar ingenting offensivt, ingenting defensivt... han er bare en fyr til overs. Han må da ha fått en 10-15 landskamper på å vise seg frem på nå, og er som regel banen dårligste om ikke Simen Brenne også spiller.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #427 på: 12. Okt. 2011, 15:06 »
Tettey-Nordtveit på midtbane sentral er stygge saker. Nordtveit viste mot Danmark at han kanskje bedre passer som stopper, og Tettey har vel vist både mot Danmark og i går at han kanskje ikke helt har "landslagsformen inne" som man sier når man ikke er god nok.

Håper H. Hauger får spilt seg inn i varmen i Hannover og at Grindheim gjør en god figur i FCK, så har vi i hvert fall noen alternativer.

har ikke veldig sansen for henning "støttepasning" hauger selv, men han gjør vel en grei jobb..
If it has tits or wheels, count on problems!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 12. Okt. 2011, 16:30 »
Ser for meg at henriksen, eikrem med fleir kan nærme seg startplass. Dette er spillere som er bedre enn til dømes simen brenne og yttergård jensen. Gud kor irritert eg blir når eg ser Brenne komme inn >:(
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 12. Nov. 2011, 16:58 »
Etter førsteomgangen i dag er det fortsatt klart at den sentrale midtbanen virkelig er flaskehalsen. Så lite av både kreativitet, teknikk og ballvinneregenskaper gjør det umulig å styre internasjonale kamper mot alle andre enn de desidert svakeste lagene. Når pasningskvaliteten hos de sentrale midtbanespillerne i tillegg er helt elendig, så er det ikke rart det ikke blir noen sjanser...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 12. Nov. 2011, 23:38 »
Det er jo konsekvensen av at Drillos ideologi gjennomsyret alle fotballforbundets organer på 90-tallet, og vi må passe oss for å gå i den samme fella igjen. Men med Semb som toppfotballsjef og Perry Hansen som u-landslagstrener er det ikke stort håp om det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #431 på: 15. Nov. 2011, 23:43 »
Andreomgangen i Portugal - Bosnia er noe av det beste jeg har sett!  :D

Verdens beste mann.

Peter

• Gjest
« Svar #432 på: 15. Nov. 2011, 23:53 »
Helt enig med deg, Pleb!
Veldig morsom kamp, og er ikke minst enig i at Ronaldo er verdens beste spiller! Kan faktisk ikke skjønne de som sier at Messi er bedre, da Ronaldo er en mye mer komplett spiller. De som bruker at Ronaldo "sutrer" som argument... :thumbd:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 15. Nov. 2011, 23:58 »
Haha. Begge er fantastiske - men å avfeie Messi slik syns jeg er helt bak mål. Det er ingen som har slik en nærteknikk som Lionel Messi - han er etter mine øyne ikke bare verdens beste spiller nå - men antakeligvis den beste fotballspilleren verden noensinne har sett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #434 på: 16. Nov. 2011, 00:01 »
Hehe, Ronaldo har også en helt fantastisk nærteknikk, ikke langt fra Messi. Må også dra fram at Ronaldo er kanskje verdens beste hodespiller også. Det er ikke Messi i nærheten av.