20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 108578 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #255 på: 10. Aug. 2011, 20:50 »
Oppløftende spill i førsteomgangen mot Tsjekkia. Jeg håper virkelig Carew har spilt sin siste landskamp for Norge, savner han overhodet ikke. Fantastisk mål av Moa, forresten.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 10. Aug. 2011, 20:56 »
Jeg heier på Tettey og Moa i dag, faktisk. Overraskende, dog. ;)
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 10. Aug. 2011, 21:01 »
Carew vil forsatt vere ein veldig viktig spiller for Norge så lenge han er match fit og i form. Sånn sett er det positivt at han spiller under Big Sam no, er det noken som kan få orden på Carew så er det han.

Meget bra 1 omg. Klassescoring :D

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 10. Aug. 2011, 21:56 »
Herlig kamp. Tettey var vel den eneste som skuffet, som i alle andre landskamper han har spilt. Bjørn Helge Riise bør være soleklart førstevalg på den posisjonen.

Carew er så godt som ferdig med fotballkarrieren, det har han jo nærmest uttalt selv. Det er vel ingen som tviler på hvorfor han valgte seg en London-klubb... Moa er mye bedre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 10. Aug. 2011, 22:29 »
Bjørn Helge Riise som ikke engangt spiller reservelagsfotball for Fulham skal foretrekkes foran en som spiller uke ut og uke inn i fransk toppfotball?

Nå har ikke jeg sett nok av dagens kamp til å vurdere Tettey, men han har jo knapt nok spilt landskamper overhodet, så at han ikke imponerer hver gang er kanskje ikke så rart heller. Likevel går han Bjørn Helge Riise en HØY gang som indreløper. I tillegg kan han være vikar som sentral midtbane. Tettey må gis flere sjanser, og med stadig mer spilletid i Rennes, så blir han også bedre på landslaget.

Det er vel kanskje på tide å pensjonere Kjetil Wæhler nå, og heller spille inn yngre stoppere som spiller mer eller mindre fast i langt større europeiske klubber. Demidov, Nordtveit og Rogne er fremtiden for det norske landslaget, ikke Kjetil Wæhler. Hvis ikke Demidov starter i Parken er det en skandale av enorme dimensjoner.

Og hva gjør Simen Brenne på landslaget, når Per Ciljan Skjelbred er klar for å debutere for Hamburg? Har Simen Brenne noen gang vist at han har noe som helst på landslaget å gjøre?

John Carew er fremdeles en viktig spiller for det norske landslaget, hvis han bare kommer seg i form igjen. Farta hans er ikke hva den var, men han er råsterk, enorm i lufta og er i stand til å komme seg forbi de aller fleste forsvarsspillere i verden. Men Moa er fremtiden, og må satses på i mye større grad. Men Moa og Carew er vidt forskjellige spisstyper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #260 på: 10. Aug. 2011, 22:52 »
Helt enig med Joakim her. Jeg så kampen og synes Tettey var god i dag, spesielt i 1. omgang. Han, Høgli og Huseklepp skapte mye på høyresiden. Jeg foretrekker han helt klart foran BH Riise, er ikke tvil om det i det hele tatt!
« Siste redigering: 10. Aug. 2011, 23:06 av Aslak »
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 10. Aug. 2011, 22:58 »
Hva pokker har liksom B.H.Riise utrette på landslaget med alle sjansene han har fått er det også veldig legitimt å spørre seg. Verken Per Ciljan eller Tettey har fått like mye sjanser, og begge anser jeg som langt mer spennende typer for landslaget vårt i fremtiden. Tettey presterer jo tydeligvis også jevnt for et fransk toppserielag, mens Riise slet nok som det var på utlån i Sheff Utd.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 10. Aug. 2011, 23:10 »
Hva pokker har liksom B.H.Riise utrette på landslaget med alle sjansene han har fått er det også veldig legitimt å spørre seg.

Riise har da vitterlig vært blant våre viktigste spillere i en god norsk EM-kvalikk så langt. Rollen passer ham tydeligvis veldig godt. Tettey var ingen katastrofe i dag, men han var dårligst av de norske. Mange dårlige valg, og ikke minst mange dårlige pasninger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 10. Aug. 2011, 23:13 »
Så ikke kampen i dag - men Riise har ikke vært spesielt imponerende overhodet - og slik jeg ser det langt fra noen superviktig del i kampen om EM-spill. Mot Danmark var han jo fatalt dårlig eksempelvis, om jeg husker tilbake til rett kamp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #264 på: 10. Aug. 2011, 23:17 »
Tror du husker riktig, men BH Riise var også skrekkelig svak mot Island borte i fjor.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 10. Aug. 2011, 23:25 »
Ballvinneregenskapene, fotballklokheten løpskapasiteten og det trygge pasningsspillet hans har absolutt vært viktig i EM-kvalikken, jo. Tettey slår mye dårligere pasninger, og er etter det jeg har sett av ham nesten like lite fotballklok som Gamst. Begge deler så vi flere eksempler på i dag. I den spesielle stilen vi spiller under Drillo er jo dette helt essensielle egenskaper. Jeg ser for eksempel mye heller Skjelbred enn Tettey i den rollen, for å si det sånn.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 10. Aug. 2011, 23:26 »
Kan ikke si jeg har sett så mye til fotballklokhet og trygt pasningsspill fra BHR sålangt denne kvalikken...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 10. Aug. 2011, 23:30 »
B.H var veldig god hjemme mot Portugal, men ellers så synes jeg han har gjort lite ut av seg i kvalifiseringen. Han er bra defensivt og jobber livet av seg, men det er ikke nok når du spiller sentralt. Litt mer ballferdigheter enn det Grindheim og BH Riise står for, så hadde vi kanskje klart å holde litt i ballen offensivt...Nå er det bare tut og kjør, og mot Island og Kypros vil vi møte motstand som ligger lavt i banen og vi blir nødt å trille ball. Inn med Ciljan til den kampen!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #268 på: 10. Aug. 2011, 23:31 »
BH Riise syns jeg ikke har levert siden Lillestrøm. Tetty var god i dag, syns hele midtbane leverte i dag spes i første omgang. Syns Riise har fått mye tillit og ikke levert på tide meg Per Ch og Tetty burde få prøve seg mer. Satt forresten på ullevål på Norge Danmark og det det virket som alle syns Riise den yngre burde sitte på benken. Ellers en bra kamp i dag med fler nye spennendes spillere. Spent på laget mot Island den 3 sept...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 11. Aug. 2011, 00:32 »
Jeg er i alle fall av den oppfatningen at så lenge BH Riise er høyaktuell for en plass i førsteelleveren så er det et sikkert tegn på at vi mangler gode nok midtbanespillere. Foretrekker Tettey, Skjelbred, Yttergård Jensen, ja kanskje også Simen Brenne før lillebror Riise så lenge han spiller så lite klubbfotball som han har gjort det siste året.