20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 107651 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #225 på: 27. Mars 2011, 17:48 »
Mener du at det er synd at et "babyface" er en av Norges desidert beste fotballspillere?

Hadde jo et annet babyface på den tronen for en del år siden.

Siste setningen din ser jeg på som et dårlig provokasjonsforsøk/bitterhet over at dere sugde k*** på Brann Stadion for en uke siden, så det tar jeg med knusende ro. ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 27. Mars 2011, 18:08 »
DET FINNES KUN ÈN VERDENSKLASSESPILLER FRA NORGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

edit: si i fra om dere vil ha flere bilder
Hahaha. Fantastisk bilde! Ser ut som en guttunge på 10-12 år.

Men verdensklassespiller er likevel litt å ta i. Selv John Carew skulle greid å score der.

Tvilar eg på at han hadde gjort...

Simmi

• Gjest
« Svar #227 på: 27. Mars 2011, 18:28 »
Syntes det var en god prestasjon av Huseklepp, jeg. Han fikk jo en dytt av Silberbauer (?), men klarte likevel å plassere ballen bra i hjørnet. Og Carew hadde ihvertfall ikke scoret der. :P

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #228 på: 27. Mars 2011, 18:45 »
Må jo skjønne at han fyren der skal gå mot strømmen så lenge det er snakk om anti-rosenborg og pro-brann. Sliter med et eller annet. :)

Og nei, jeg tror heller ikke at Carew ville scoret der, og han ville i hvert fall ikke klart å skape situasjonen slik Huseklepp gjorde.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 27. Mars 2011, 18:57 »
La oss nå slappe litt av her! Carew med sin styrke skulle vel gjerne klart å score der ;)
Huseklepp var forøvrig svak i går ellers. Men bra mål ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 27. Mars 2011, 20:19 »
Jeg synes ikke Huseklepp var særlig dårlig. Den ene som alltid tok kreative initiativer offensivt, og gjorde seg spillbar. Noe som hadde hjulpet mye om flere hadde gjort det samme, med tanke på hvordan Danmark spilte defensivt i går. Moa gjorde også mye bra etter min mening, har fått stor sans for han etter å ha sett han på landslaget. Veldig smart spiller, men det skortet selvsagt på touchen under Danmark-kampen. Forsvaret til Norge var direkte ustødig og dårlig, og pasningsspillet langt mer upresist enn i de andre kvalikk-kampene. Men det er tydelig at vi har et langt større offensivt potensiale og register enn på mange år.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 27. Mars 2011, 20:47 »
Det var mye snakk om spillestil før gårdagens kamp. Norges destruktive og Danmarks vidunderlige. Jeg var ikke imponert over noen av lagene igår, men jeg ser at avisene skriver om kampen idag...

Danmark mener Norge var primitiv og kjedelig... jeg tør å vædde høyre rompeball på at danmark slo mer passninger på tvers på egen banehalvdel en hva de gjorde på vår banehalvdel. Det å ligge bakpå rulle ballen, og når de blir presset så slår de støttepassning til keeperen som poler ballen...

Jeg var langt fra imponert over Danmark. Norge framfor Danmark hver eneste gang.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 27. Mars 2011, 20:48 »
Ikke så jævli rart at de spilte mye på tvers bak når vi lå med 11 mann godt inne på egen banehalvdel da :)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #233 på: 27. Mars 2011, 23:20 »
Det var mye snakk om spillestil før gårdagens kamp. Norges destruktive og Danmarks vidunderlige. Jeg var ikke imponert over noen av lagene igår, men jeg ser at avisene skriver om kampen idag...

Danmark mener Norge var primitiv og kjedelig... jeg tør å vædde høyre rompeball på at danmark slo mer passninger på tvers på egen banehalvdel en hva de gjorde på vår banehalvdel. Det å ligge bakpå rulle ballen, og når de blir presset så slår de støttepassning til keeperen som poler ballen...

Jeg var langt fra imponert over Danmark. Norge framfor Danmark hver eneste gang.

Norge hadde vel 32 langpasninger i kampen mot Danmark sine 28. Så Kvist som klagde på at han sikkert måtte til kiropraktor av alle de norske langballene får feie for egen dør først. Selv om han bare fleiper.

Morten Olsen er derimot oppimot tragisk i denne hetsen, på tide at han ser elefanten i rommet og innrømmer at det danske landslaget slettes ikke er i Laudrupstil og at det ikke spiller særlig moderne eller underholdende fotball.

Pressen har jeg gitt opp, sportsjournalister er så svake journalistisk sett at de generelt er i ferd med å bli mer håpløse enn underholdningsjournalistene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 28. Mars 2011, 00:27 »
Var jo helt klart Danmark som åpna kampen med fjellape-fotball da. Å si at dette Danmark-laget er noe fyrverkeri av et fotballag er jo relativt far off ihvertfall. Så ut som en slags Hareide-versjon bare med langt mer solid forsvar. Forøvrig virker cockye dansker nå til å være sikre på seier over Norge i Parken. Det ville ikke jeg vært ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #235 på: 28. Mars 2011, 00:44 »
Var jo helt klart Danmark som åpna kampen med fjellape-fotball da.

Ja for all del, danske sporetsjournalister er begredelige de og virker det som. Men jeg tenkte ikke nødvendigvis kun på fjellabe-snakket. Generelt er det samme kvaliteten på mye av det som de skriver i Norge.

Jeg mener bestemt at sportsjournalistene idag ofte er av så svak journalistisk kvalitet at det tidvis er skremmende. Enten så stryker de utøvere/trenere med hårene, kommer med noe rivalpjatt om utøvere/lag/trenere de aldri er avhengig av å ha et godt forhold til, eller så stiller de ferdigsvarte spørsmål. "Hvor fantastisk var det å score mot Danmark?" "Beskriv den utrolig følelsen det er å vinne foran kollen-publikum!" Osv. Svarene de får blir jo da deretter: "Det var fantastisk å score". "Det var en helt utrolig opplevelse". Og hvor ofte leser jeg ikke (dårlig) oversatte notiser fra utenlandske aviser, man kan i det minste uttrykke det med egne ord eller opplyse om at det er en googletranslasjon.

Saklige kristiske vinklinger ser jeg bare sjeldnere og sjeldnere. Men det selger vel mindre aviser antageligvis så det er vel den veien det går.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 28. Mars 2011, 01:06 »
Jada, det er jeg helt enig med deg i. Var ikke et svar til deg i så måte, bare egentlig et svar til det danske "eksperter" har lira ut av seg eksempelvis.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 28. Mars 2011, 01:21 »
Hehe, ja. Mye det samme som svenskene gjør med tanke på Northug. Det som er ekstra morsomt, eller tragisk om man vil, er at de vinkler det som om det er vi som har et lillebrorkompleks.

Danskene har hylt om Drillofotball i snart tyve år, og de vet enda ikke hvilken fotball Norge faktisk spiller under Drillo. Det er mye som kan sies om "Drillostilen", men omtrent alt av det danskene lirer av seg er fordommer eller direkte feil. Og samtidig så er selvinnsikten på egne evner og spillestil ikke akkurat på topp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 28. Mars 2011, 01:28 »
Jess. Det blir bare for dumt, rett og slett. Verst av alt er vel i grunn Peter Schmeichel som hevder at det er primitivt. Primitiv fotball gir deg ikke de resultatene Drillo har produsert.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 28. Mars 2011, 13:37 »
Hvis Drillo-fotballen er primitiv, så spilte Rosenborg steinalderfotball på 90-tallet. For Eggens stil var betydelig mer gjennombruddshissig enn dagens Drillo-fotball. Men uvanlig nok har danskene stor respekt for Rosenborg, men det norske landslaget og denne norske Olsen, det hater de. Tror vi sier danskene er primitive jeg.

Men igjen, på lørdag så vi det som er den fremste utfordringen i kampen for å nå EM-sluttspillet. Å greie å dominere kampene og skape nok sjanser på Ullevaal mot lag som er like gode eller dårligere enn oss selv. Å slå Brasil eller Portugal på Ullevaal er i seg selv ingen stor kunst for Drillo. Å motivere spillerne er den enkleste jobben i verden, og systemet hans er som skapt for en underdog. Men å kjøre over Kypros og Island på Ullevaal er på langt nær like enkelt. Da er det kanskje lettere å ta poeng i Parken.

Hjemmekampene mot Kypros og Island blir på mange måter LAAAAAAAANGT viktigere enn denne kampen var. Selv med tap kunne vi fremdeles nådd EM, enten som gruppevinner eller via playoff. Roter vi oss bort mot Kypros eller Island, så kan vi plutselig bli nødt til å vinne borte mot Danmark eller Portugal.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon