20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101606 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #795 på: 05. Juli 2010, 18:49 »
Mitt problem med Suarez er at han skryter av det etterpå til aviser og tv. Han burde egentlig holdt hodet ganske lavt etter en sånn hendelse.

Et annet poeng jeg stadig hører er at alle fotballspillere tenker sånn. Godt mulig det, men det strider likevel mot fotballens idé og skal derfor ikke forekomme.

Likevel er ikke dette verdens ende, og når Uruguay ryker for Nederland i morgen kommer fokuset til å skifte til noe annet, og om ikke lang tid er dette med Suarez glemt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #796 på: 05. Juli 2010, 18:55 »
Synes nesten det verste er at Ghana ble frarøvet muligheten til å skrive seg inn i Afrikansk VM-historie med gullskrift, og i tillegg på det afrikanske kontinent.
Ghanas kvartfinale er jo historisk i Afrika, men kunne ha vært en semifinale... Og da i beste fall medalje. Tenk om Ghana hadde tatt bronse, hvilken enorm opptur det hadde vært for hele Afrika!
Fryktelig synd..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 05. Juli 2010, 18:56 »
kø1: For all del, jeg vet det der. Jeg har ingen problemer med å forstå at Suarez gjør det han gjør. Han handler nok i stor grad instnktivt, og det er mulig han ikke tenker over at han kan heade den ballen bort, om han går inn for det. Sannsynligvis tenker han nok bare å unnverge scoring for enhver pris, og da tar han glatt en utvisning på laget. Problemet for meg er at han av 9 av 10 blir hyllet som en helt etter dette. Enten man heier på Uruguay eller Ghana, så har jeg inntrykk av at 9 av 10 mener Suarez gjorde en helteopptreden, og var mannen som sendte Uruguay til semifinale. Jeg liker ikke at juks blir belønnet på den måten, og at man glemmer at det var en særdeles grov viljehands.

Steven Taylor var bare en idiot når han stoppet ballen på streken med hånda, og ga Aston Villa en gavepakke, som Barry ikke takket nei til. Og selv om det også var viljehands, så var den knapt nok verdt å nevne i forhold til den særdeles grove viljehandsen til Suarez, som setter selv Maradona i skyggen.

De få gangene jeg selv spiller fotball så er jeg også av den typen som kan klippe ned motspillere for å hindre at de skal komme i scoringsposisjon. Alt for at jeg og laget mitt ikke skal slippe inn mål. Jeg har ingen problemer med å forstå den tankegangen.

Jeg blir bare så eitrandes forbanna når Suarez får heltestatus og blir båret på gullstol etter kampen, og folk flest ser ut til å ha glemt at Ghana rundspilte Uruguay i ekstraomgangene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 05. Juli 2010, 19:05 »
Synes nesten det verste er at Ghana ble frarøvet muligheten til å skrive seg inn i Afrikansk VM-historie med gullskrift, og i tillegg på det afrikanske kontinent.
Ghanas kvartfinale er jo historisk i Afrika, men kunne ha vært en semifinale... Og da i beste fall medalje. Tenk om Ghana hadde tatt bronse, hvilken enorm opptur det hadde vært for hele Afrika!
Fryktelig synd..

Veldig enig. Gud så jeg håper på nabooppgjør i finalen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #799 på: 05. Juli 2010, 21:32 »
Bare tull å si at Suarez jukset. Han gjorde noe han visste ville bli sett, og ble straffet for det innenfor regelverket. Da må man samtidig si at alle som har gjort noe på en fotballbane som gir de en straff ifølge regelverket, er juksemakere. Ren bitterhet som snakker når folk sier han jukset.

Det jeg selv blir litt oppgitt over er at alle moralens voktere her inne skal bry seg med om hvordan Suarez skal føle seg og uttrykke seg etter opptredenen hans som reddet Uruguay. Han fikk en brutal straff for det han gjorde (rødt kort og straffe imot, det blir ikke verre enn det på en fotballbane), og jeg skjønner godt at han ikke er flau over noenting. Bra valg av Suarez, han reddet laget sitt ved å ofre seg selv, og kan være stolt av det. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #800 på: 06. Juli 2010, 00:06 »
Han burde hatt en suspensjon på mer den en kamp. Det me det største problemet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 06. Juli 2010, 00:50 »
Lengre suspensjon? Hva om han hadde gjort det på stillingen 3-0 da? Eller i det 3. minuttet og ikke i minutt 120? Eller om Ghana hadde vært flinke nok til å score på straffen? Burde hands på streken alltid gi lange suspensjoner? Livsfarlige taklinger er langt verre enn hands spør du meg....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #802 på: 06. Juli 2010, 01:36 »
Lengre suspensjon? Hva om han hadde gjort det på stillingen 3-0 da? Eller i det 3. minuttet og ikke i minutt 120? Eller om Ghana hadde vært flinke nok til å score på straffen? Burde hands på streken alltid gi lange suspensjoner? Livsfarlige taklinger er langt verre enn hands spør du meg....

Enig så enig. Har ikkje hørt noken klaga på at Are Tronseth bare får ein kamp for en nøyaktig lik situasjon i gårsdagens kamp mot Start..  ;)
Det fleste meiner tydeligvis at ein straffbar handling i fotball bør straffes forskjellig etter hvor stor betyndning den hadde på kampresultatet. Da begynner fotballen og bli ganske komplisert. Det hadde ikkje vert ein sjel i verden som hadde brydd seg med Suarez om Gyan hadde gjort jobben sin. Men fordi Gyan bommer på ein viktig straffe så skal Suarez straffes hardt/ere. LATTERLIGT.

Har likt Uruguay fra kamp 1 i dette VM og har sett på dei som ein underdog til å nå heilt til finalen. At Suarez reddet nasjonens videre vm spill med ein viljehands endrer ikkje noke på det. Her snakker vi om ein semifinale i VM. Alle spillere i VM hadde gjort det samme og om noen ikkje hadde gjort det ville han "forrådt" hele nasjonen. Og stå og se på vm semifinalen ryke uten og gripe inn når ein har mulighet til det ville vært forkasteligt. Ser ikkje kordan Viljehands på streken er værre enn filming og filming har det vært ein god del av i dette VM.

Det eneste litt kritikkverdige er Suarez uttalelser i etterkant. Synes han burde vært meir ydmyk. Han var temmelig knust når han forlat banen etter handsen, men ikkje måte på kor eplekjekk han ble etter bommen. Men hadde inntrykket av Suarez var ein liten badass og det virker som det stemmer bra. In Forlan we trust.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 06. Juli 2010, 12:00 »
Jeg synes også uttalelsene hans i etterkant er det som er ille. Han skulle som du sier vært mer ydmyk, og ikke vært så stolt av det han gjorde. Jeg liker det fremdeles ikke, men som sagt, det er ikke SÅ utrolig forferdelig heller, bare litt unfair.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #804 på: 06. Juli 2010, 13:56 »
En nedklipping bakfra og en slik redning bør gi lik straff.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 06. Juli 2010, 14:01 »
En nedklipping bakfra og en slik redning bør gi lik straff.
Hadde du sagt det samme om stillingen var 3-0? :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #806 på: 06. Juli 2010, 14:22 »
Ja  :D
Syns generelt det er en like ille forbrytelse, matchavgjørende eller ei! Forstår begge regelbruddene i slike situasjoner, men 3 kamper syns jeg bør være standard.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #807 på: 06. Juli 2010, 20:48 »
1-0 til Nederland

FOR EN GÅLL!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 06. Juli 2010, 20:57 »
Herlig!

Håper Nederland KNUSER Uruguay noe så inn i granskauen mye!

Og nå er det litt knuffing på banen. Kan bli drama i løpet av kvelden.

Edithe: Jeez!
« Siste redigering: 06. Juli 2010, 21:12 av boris. »
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #809 på: 06. Juli 2010, 21:20 »
Faen, den ska keeperen ha. Men elendig av hollenderne å la de komme inn i kampen igjen.