20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101494 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #615 på: 27. Juni 2010, 18:54 »
I ettertid kommer jeg til å glede meg over hvordan Tyskland spiller fotballen sin, men jeg er veldig vonbroten på England sine vegne. Dessuten, England var ikke rævva gjennom hele kampen heller, fra 2-0 og til 3-1 som vel ble nådestøtet, styrte England stort sett alt der utpå. Samtidig ødela Capello mye med sine taktiske bommerter.
Men jeg digger fortsatt Tyskland, og håper de når kanskje til topps i det mesterskapet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #616 på: 27. Juni 2010, 19:58 »
Rett og slett fantastisk at England ryker ut. De har spilt møkkakjedelig i alle VM kampene sine og har seg selv å takke for at de fikk en mye vanskligere vei videre i mesterskapet med sin 2. plass i gruppespillet. Ekstra gøy at det er Tyskland med sine unggutter som feier England sine mer rutinerte spillere ut av VM.

Jeg svarte tidligere på kritikk angående Maradona og hans utelatelse av Zanetti og Cambiasso og viste til hva Capello har latt bli værende hjemme i England under VM. Dette engelske laget var jo totalt blottet for hurtighet og det å ha spillere som kan utfordre 1 mot 1. Da er det synd at spillere som Walcott, Agbonlahor, Ashley Young, Darren Bent, Adam Johnson og Tom Huddelstone har blitt utelatt (selvfølgelig kunne ikke alle disse ha kommet med, men minst 3 av dem). Dette er spillere som med sin hurtighet, målteft og skuddfot kunne vært avgjørende å ha i stallen. Lurer også på hvorfor Carragher, Upson og King i det hele tatt ble tatt med i VM troppen. King er god men ville jo aldri tålt et så tett kampprogram. Lescott er god og allsidig, og Dawson har vel vist mer i PL sesongen enn hva Upson og Carragher har?
PS! Dette har vært min mening hele tiden men er selvfølgelig grobunn for diskusjon. Er jo ingen fasit på dette uansett.

Nå kan jo Erik Soler puste lettet ut. Han slipper jo å gnage av seg beinet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #617 på: 27. Juni 2010, 20:16 »
Jævla vanskelig å se en ball som er en halv-meter inne i mål....
Lett når man sitter i høyden eller kan se det på tv ja, men når man står 20-30-40-50 meter unna på bakken er det nok ikke like enkelt! ;)

Det er strengt tatt ikke veldig vanskelig for linjedommer som ser det fra en skrå vinkel. Når ballen er såpass langt inne i mål, så må man kunne forvente at VM-dommere klarer å oppfatte en sånn situasjon. Hvis han var 50 meter unna, så var plasseringens hans ihvertfall under enhver kritikk :)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #618 på: 27. Juni 2010, 20:18 »
Selv satt jeg omtrent parallelt med 16-meterstreken foran den tyske målvakten Manuel Neuer. Jeg så umiddelbart at det var scoring. Vis-a-vis sto assistentdommeren med omtrent samme utgangspunkt. Han beholdt flagget nede - det var nesten ikke til å tro, skriver Espen Solbakken fra VG.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #619 på: 27. Juni 2010, 21:40 »
Digg mål av Tevez!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #620 på: 27. Juni 2010, 22:07 »
Veldig digg. Flott mål av Hernández og.

Og jeg så Jonas. Heiaheia!!! ;D
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #621 på: 27. Juni 2010, 22:27 »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #622 på: 27. Juni 2010, 22:36 »
Hahahahahah!
Nei.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #623 på: 27. Juni 2010, 23:54 »
Hahahaha, den husker jeg!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #624 på: 28. Juni 2010, 01:00 »
Egentlig helt utrolig at det kan komme to så ekstremt store feil på en dag i et mesterskap som egentlig har vært preget av veldig god dømming. Jeg synes faktisk det at det ikke blir dømt offside på Tevez er en enda større feil enn at Lampards mål ikke blir godkjent. Assistentdommeren står jo og skal følge med akkurat slike ting. Tevez har ingen av de to spillerne han skal ha mellom seg og mållinja for å være onside. Tragisk.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #625 på: 28. Juni 2010, 01:41 »
Jeg synes faktisk det at det ikke blir dømt offside på Tevez er en enda større feil enn at Lampards mål ikke blir godkjent. Assistentdommeren står jo og skal følge med akkurat slike ting. Tevez har ingen av de to spillerne han skal ha mellom seg og mållinja for å være onside. Tragisk.

Helt enig. Jeg skjønner veldig godt at dommeren i England-kampen ikke fikk med seg at ballen var inne, men at en linjedommer i Argentina-kampen som har én ting å følge med på i den situasjonen hvor offside-Tevez header ballen i mål kan rett og slett bare forklares med at linjemannen sov. Han trodde sannsynligvis at ballen skulle gå direkte i mål fra mannen med assisten, og "gadd ikke" følge med på Tevez. Hadde han fulgt med hadde det vært umulig å ikke se at det var offside.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #626 på: 28. Juni 2010, 02:38 »

Går ikke med på at verken dommer eller linjedommer skal unnskyldes for ikke å få med seg dette. Fortsatt en skandale i min bok.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #627 på: 28. Juni 2010, 08:10 »
Om du ser nøye på bildet Kristoffer så vil du se at ballen ikke er over linja. Heh! ;)
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #628 på: 28. Juni 2010, 16:17 »
Uff.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #629 på: 28. Juni 2010, 16:20 »
Synst da e so kjedeleg når favorittane scorar først. No vil eg tru dette går greit for Nederland og dei vinne 3-0.