20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #540 på: 24. Juni 2010, 22:23 »
Japan spiller underholdende fotball og imponerer stort. Ja til Argentina - Japan i finalen! Mine to favoritter i det VMet her. Det her er veldig, veldig morsomt!
Nei.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 24. Juni 2010, 22:36 »
Argentina har spelt så bra at det ikkje går an å mislike dei. Må sei det ser ut som Maradona har fått ein herlig moral inn i laget. Artig å sjå den store kontrasten mellom han og Capello. Mens Maradona  går rundt og kysser og klemme på spillerne enser Capello dei ikkje eit blikk eingang.

Har også trua på Uruguay. Bunnsolide defansivt og med Forlan og Suarez på topp så kan dei slå bra fra seg.

Var også synd New Zealand ikkje kom videre. Dei kan uansett så kan dei være stolt over prestasjonen.

Har ikkje gått glipp av noken kamper dette mesterskapet og det er alle Italia sine kamper..synes det er rart dei sko stå med bare 2 poeng etter gruppespillet har dei virkelig vært så elendige.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #542 på: 24. Juni 2010, 23:15 »
Synes TV2 som vanlig overdrev tabbene til Sørensen. Greit at første målet var tabbe og at muren var feil oppstillt på det andre, i tillegg til tabben han gjorde da han slapp ballen i stanga i andre omgang. Uansett: De to første målene var ikke stort keeperspill, men jeg har sett Thomas Myhre verre for å si det sånn. Både England; Nigeria og Algerie har sluppet inn verre mål i dette VM.

Når det er sagt; Heia Japan! Var veldig kjekt at de spilte så bra.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 25. Juni 2010, 11:06 »
Ja, på Alsaker hørtes det jo ut som han hadde tatt en Bjarte Flem. Var der jeg bestemte meg for å se svensk tv isteden.

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #544 på: 25. Juni 2010, 17:21 »
TV2 er dritt. Svensk TV har bedre kvalitet på sendinga og kommentatorer.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 25. Juni 2010, 19:06 »
Alsaker er mye bedre i Tippeligaen synes jeg. Et eller annet som gjør at han irriterer meg mer i VM. Thor Eggen og Roar Stokke er uansett det verste du kommer over innen kommentatorer. Stokke har vel brukt 90 prosent av kommentatortida på å syte å klage over hvor kaldt de har det på hotellrommene sine i Sør-Afrika. Og Fjørtoft er rett og slett en utrolig dårlig studiovert. :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 25. Juni 2010, 19:45 »
Har sett det meste av kampene på bbc one med Gary Lineker som studiovert. Det er knall. Alltid nye spennende folk i studio. Shearer er der som regel også men blir nok viasat og tv2 framover no ettersom eg er heime for sommeren (48 tommer LCD istedefor pc xD) men kommer til å savne sendinge til bbc :-\
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 25. Juni 2010, 20:06 »
Jeg derimot, er faen så lei alle som surver og klager konstant over alle de som klager på den norske "leveringen" av fotball VM. Det er omtrent blitt "poppis" å hate nordmenn som jobber med å produsere fotball på TV. Det er selvsagt ikke så ille.

Thor Eggen er en glimrende sportskommentator og selv om jeg ikke er noen fan av Roar Stokke, så har han masse engasjement og entusiasme som iallefall gjør at det ikke blir kjedelig å høre på. Viasat har brukbare kommentatorer.

TV2 sine kommentatorer synes jeg også kan være litt masete, men det går da fint an å se fotball uten å irritere seg så mye som folk gjør. At Semb, Alsaker, Langli og Myhre kan fotball er det ingen som kan si noe på.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 25. Juni 2010, 20:35 »
Jeg derimot, er faen så lei alle som surver og klager konstant over alle de som klager på den norske "leveringen" av fotball VM. Det er omtrent blitt "poppis" å hate nordmenn som jobber med å produsere fotball på TV. Det er selvsagt ikke så ille.

Thor Eggen er en glimrende sportskommentator og selv om jeg ikke er noen fan av Roar Stokke, så har han masse engasjement og entusiasme som iallefall gjør at det ikke blir kjedelig å høre på. Viasat har brukbare kommentatorer.

TV2 sine kommentatorer synes jeg også kan være litt masete, men det går da fint an å se fotball uten å irritere seg så mye som folk gjør. At Semb, Alsaker, Langli og Myhre kan fotball er det ingen som kan si noe på.

Helt enig!
Skjønner heller ikke denne enorme "dyrkingen" av svenskene som enkelte driver med. Hva er det de gjør som er så bra som TV2 og Viasat ikke gjør? Hvilke tidligere proffer er det som er med i svenskenes studio som er så mye bedre enn de norske?

Terje Liverød var jo forleden kveld på TV2 og kunne ramse opp masse fakta om Sør Amerikansk fotball jeg ikke visste om. Han har jo en enorm kontaktliste derifra.
Rune Bratseth og Fjørtoft kjenner godt til tysk fotball. Alsaker er jo en fotball fantast av det sjeldne. Videre er det jo massevis av fotballkyndige personer i Semb, Myhre, Håkon (eller hva han i Viasat heter), osv. som alle og enhver har noe å lære av om de er interessert.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 25. Juni 2010, 20:49 »
Å ja, det må virkelig være grusomt at noen mener noe annet enn dere... ;)

De aller fleste norske kommentatorer er bra. Alsaker er strålende på sitt beste, og Thorstvedt, Bohinen, Frode Olsen, Davy Wathne og Bengt Eriksen er utrolig gode på å lage morsomme studio-sekvenser. TV2 har i det store og hele en veldig, veldig bra stall når det gjelder fotballdekninger. Viasat 4 er etter min mening bare møl på dette området. Fjørtofts humor er utrolig dårlig, og det kommer stort sett ikke annet ut av kjeften hans enn forsøk på å være morsom... Thor Eggen kan ikke snakke, jeg har ikke tall på hvor mange merkelige setninger og hjemmelagde ordtak han serverer i løpet av en kamp. Dårlig egenskap når man lever av å snakke. :P

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #550 på: 25. Juni 2010, 20:52 »
Grunnen til at jeg liker å se VM på svensk tv er fordi jeg kjenner stort sett ikke til noen av de som er der, og har dermed ikke gått "lei" maset dems.
Også er det ingen av dem som utpreger seg noe særlig som f.eks Thor Eggen, generelt synes jeg dem er flinke, og generelt flinkere enn det vi har på norske tv-sendinger.
Dessuten har jeg ikke viasat 4, så flere kamper har jeg vært nødt til å se på svensk tv.
Når det skal sies har vel aldri jeg klaga særlig på de norske sendingene heller egentlig, men liker bedre de svenske!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 25. Juni 2010, 21:01 »
Engelske kommentatorer blir jo hyllet uansett hva de sier, mens når nordmenn kjører en egen stil blir de slakta. Thor Eggen synes jeg er helt konge å høre på

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #552 på: 25. Juni 2010, 22:09 »
Engelske kommentatorer blir jo hyllet uansett hva de sier, mens når nordmenn kjører en egen stil blir de slakta. Thor Eggen synes jeg er helt konge å høre på

I hvilken grad blir dem slakta?
Jeg liker generelt ikke Thor Eggen pga. at han er mer underholdning enn en skikkelig kommentator i mine ører, jeg liker han dermed ikke som kommentator, men mener selv jeg ikke slakter han.
Slakter forsåvidt ingen av kommentatorene som tv2 eller viasat har, men det er veldig mange av dem jeg ikke liker eller som jeg er drittlei av å høre på.
Jeg mener, det er jo forskjell på at folk ikke liker dem og at dem slakter dem!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 25. Juni 2010, 22:57 »
Jeg digger Thor Eggen, liker Stokke og Davidsen - er godt fornøyd med Langli og Myhre, og liker Semb. Har problemer med Erik Solèr, og syns Alsaker er relativt irriterende iblant. Bohinen har et fantastisk kjedelig stemmeleie, men er veldig dyktig i studio. Forutenom det ser jeg og lar meg både opplyse og bli underholdt både av TV2 og Viasat sine sendinger! Syns det er hylende morsomt når Drillo kjapt hopper over noe humoristisk fra TV2s "studio"!  :P
Jevnt over har jeg aldri følt trangen til å bytte over til noen annen kanal når jeg har sett på! Syns forøvrig også Fjørtoft er en bra vert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 26. Juni 2010, 10:10 »
Nei.