20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: VM Sør-Afrika 2010!  (Lest 101637 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: VM Sør-Afrika 2010!
« Svar #405 på: 18. Juni 2010, 22:54 »
Ka fan! Må da være måte på hvor svake England skal være? Er dog sjokkert over at Heskey, som jeg ikke ville hatt på laget til Norge engang, er på bana for England..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 18. Juni 2010, 22:59 »
Utrolig moro med England-nedtur i dag. Fin fotballdag! Noe må ha vært utrolig galt med Rooney, i andre omgang var han jo helt stasjonær, og tok ikke et eneste løp, hverken hjemover eller for å løpe seg fri. Sliten etter en lang, god sesong?

Nei, hvis du er sikker så tror jeg på det. Visste ikke om det. Det gjør jo tilstanden til Tyskland langt mer utrygg.

Her skal jeg legge meg helt flat. Viser seg at det jeg har hørt var helt feil. Det er faktisk målforskjell som telles først, før innbyrdes oppgjør til og med, noe som egentlig er ganske merkelig.

Hehe, ok. Vet at innbyrdes teller først i EM, men hadde aldri hørt om noe slikt i VM. ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 18. Juni 2010, 23:00 »
Ka fan! Må da være måte på hvor svake England skal være? Er dog sjokkert over at Heskey, som jeg ikke ville hatt på laget til Norge engang, er på bana for England..

Hehe. O'Neill er som oftest enig med deg i hva som er best av Norges og Englands target-valg uansett. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 18. Juni 2010, 23:03 »
Jeg håper England går videre, jeg! Skal ikke legge skjul på det! Og dere må si hva dere vil - men dette laget har mer kvalitet enn hva de to siste resultatene tilsier. Men noe er tydeligvis forferdelig galt med de, formen er jo helt rævva. Og England har også vært gode under Capello under kvalikken - som gjør det hele enda mer merkverdig.

Ingen tvil om at Heskey ville slitt med å spille seg inn på Norge. Helt ærlig - jeg hadde valgt både Ivers og Carew før ham. Den fyren er ELENDIG fremfor mål.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 18. Juni 2010, 23:08 »
Ser forøvrig ut som om dommerne har avgjort to kamper i dag. Forferdelig anullering i USA-kampen, og kort-orgien i førsteomgangen i Tyskland-kampen var latterlig.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 19. Juni 2010, 00:01 »
Utrolige historier rundt det Nord-Koreanske laget forresten. Familiene til alle spillerne sitter visstnok i konsentrasjonsleirer i hjemlandet, klare til å tortures eller drepes dersom spillere stikker av, snakker med media eller har dårlig innsats. Noen som så den surrealistiske pressekonferansen før lagets første kamp?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #411 på: 19. Juni 2010, 00:05 »
Jeg håper England går videre, jeg! Skal ikke legge skjul på det! Og dere må si hva dere vil - men dette laget har mer kvalitet enn hva de to siste resultatene tilsier. Men noe er tydeligvis forferdelig galt med de, formen er jo helt rævva. Og England har også vært gode under Capello under kvalikken - som gjør det hele enda mer merkverdig.

Ingen tvil om at Heskey ville slitt med å spille seg inn på Norge. Helt ærlig - jeg hadde valgt både Ivers og Carew før ham. Den fyren er ELENDIG fremfor mål.
Som så ofte ellers så er jeg 100% enig med deg.
Og hva i h*** gjør BÅDE Lamps og Stevie G på sentral midtbane samtidig? Dette har blitt prøvd og forkastet siden begge var det hvite i øynene på fedrene sine. Det kommer aldri til å funke, noe som jo er dumt i og med at begge er klassespillere hver for seg.

Jeg er skuffet over at Capello ikke ser det åpenbare, nemlig at Heskey er en hemsko for Lennon som Gamsten sa på TV2, og generellt som vi alle kan se.

Forstår frustrasjonen til Rooney etter kampen, det er vinnerinstinktet heller enn intellektet som prater der (som alltid med Rooney tror jeg), men neste kamp blir han sammen med Crouch eller Defoe, og da løsner det...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 19. Juni 2010, 00:09 »
Den nøtta med Lamps og Gerrard er en bedriten en. Begge to er verdensklasses midtbanespillere, men de funker dårlig sammens slik de har blitt brukt til nå. Heskey gidder jeg ikke si noe om - han er Englands svar på det Ameobi har vært for oss under så mange managere. Slemt å stikke en mikrofon i trynet på Rooney i den situasjonen der, men håper Rooney effektivt retter opp det mot Slovenia!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 19. Juni 2010, 00:19 »
Hehe, dette dere refererer til regner jeg med:

Nydelig å se for oss som likte England-nederlaget. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 19. Juni 2010, 00:32 »
Utrolige historier rundt det Nord-Koreanske laget forresten. Familiene til alle spillerne sitter visstnok i konsentrasjonsleirer i hjemlandet, klare til å tortures eller drepes dersom spillere stikker av, snakker med media eller har dårlig innsats. Noen som så den surrealistiske pressekonferansen før lagets første kamp?

Hehe, var sak om dette i DN forrige helg - de hadde fotfulgt koreanerne i opptakten til VMet. Tre generasjoner av spillernes familie risikerer liv i konsentrasjonsleir dersom de skulle stikke av. Kollektiv straff kalles det..
Har du link til pressekonferansen?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 19. Juni 2010, 00:39 »
Nei, jeg har ikke det dessverre, men det var utrolig merkelig. Stort sett politiske spørsmål, med påfølgende kaos og panikk blant NK-representantene. Treneren nektet også å svare på spørsmål der journalistene ikke omtalte Nord-Korea som "Den demokratiske folkrepublikken Korea." I tillegg måtte han jo svare på mye spørsmål om det merkelige laguttaket. Hvert VM-lag må ta ut tre keepere, som kun kan stå i mål, og Nord-Korea har jo tatt ut kun to keepere, og det som var vurdert som stjernespissen som den tredje keeperen... Så han får ikke spille uten at han står i mål. Han svarte at denne spilleren har vært spiss tidligere, men i dette mesterskapet er han keeper. :P

Fascinerende land. Men hele historien rundt er trist. Jeg ante ærlig talt ikke at det stod SÅ ille til i det landet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 19. Juni 2010, 00:48 »
Den nøtta med Lamps og Gerrard er en bedriten en. Begge to er verdensklasses midtbanespillere, men de funker dårlig sammens slik de har blitt brukt til nå. Heskey gidder jeg ikke si noe om - han er Englands svar på det Ameobi har vært for oss under så mange managere. Slemt å stikke en mikrofon i trynet på Rooney i den situasjonen der, men håper Rooney effektivt retter opp det mot Slovenia!

Då seier det litt at Heskey var ein av dei betre idag. Han prøvde no i da minste og sprang mykje. Rooney var skremmande dårleg. Trur heile laget slite med ein lang PL sesong utan pause. Synd, for eg heiar blant anna på England.
Trur dei kjem att mot Slovenia 8)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 19. Juni 2010, 01:01 »
Tja. De fleste lag har jo hatt lange sesonger nå, så det er en relativt tam unnskyldning. Jeg tror det er mye psykologisk inni bildet her. Merkelig at de skal gå fra å være så solide i kvalliken til å være så tamme her.

Nord-Korea er sykt fascinerende. Har blant anna lasta ned en Google Earth-fil der det var kartlagt masser av monumenter og slikt fra landet. Men mest av alt er det bare trist og forferdelig hvor sjukt jævlig de må ha det der, innbyggerne, og hvor ekstremt lite de må vite om oss. Blant annet har jo Anne Francks Dagbok blitt skrevet om til anti-amerikansk propaganda og blitt brukt i undervisning i skolen veit jeg jo. Myye sjukt der. Gikk forøvrig en jævla bra dokumentar der vi fulgte folk som rømte over grensa til Kina og ferden gjennom Asia til trygghet i Thailand hvor de ble fløyet videre til Sør-Korea. Helt sjukt vanskelig å komme seg ut av landet også...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #418 på: 19. Juni 2010, 01:44 »
Den så jeg også Kristoffer. Bra program om folk som er maks uheldige med hvor de er født.
lgrinde: Jeg antar du er dritings siden du sier Heskey var bra; håper morgendagen ikke straffer deg for hardt ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 19. Juni 2010, 02:15 »
Tja. De fleste lag har jo hatt lange sesonger nå, så det er en relativt tam unnskyldning. Jeg tror det er mye psykologisk inni bildet her. Merkelig at de skal gå fra å være så solide i kvalliken til å være så tamme her.

Er det egentlig en dårlig unnskyldning? Jeg synes tvert imot at kritikerne har for lite fokus på nettopp dette.

Forøvrig interessant å lese det du skriver om Nord-Korea. NRK (?) viser jo en doku-serie for tiden om Saddam Husseins liv som viser hvor utrolig jævlig det var å bo i Irak under hans regime. levestandarden blant befolkningen er noe som nesten rettferdiggjør USA's invasjon i seg selv. Det er rart å tenke på at det sikkert er enda verre for befolkningen i et langt mindre omtalt land, Nord-Korea.