20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168375 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #1140 på: 01. Feb. 2010, 23:06 »
Var vel litt den spillende typen, uten serlige muskler. Husker vel stort sett bare målet mot Spurs då Martins golla supermålet.

Paul Huntington?? En av styrkene hans var jo at han var såpass robust da, han vant my i lufta og var tøff i stilen. Derimot slet han med tempoet, og var ikke all verden langs bakken. Veldig overrasket over at han ikke har slått mer til, han må ha stagnert veldig for han klarte seg tross alt ikke så aller værst de få kampene han spilte i PL.

Her er eg sikker på at du tar feil, for Huntington var langs i fra robust! Han slo gode pasninger, men sto f.eks et stykke etter en spiller som f.eks Edgar hva angikk fysikk...

Paul Huntington er både høyere og kraftigere bygd enn hva David Edgar er. Så du er nok litt på bærtur her..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1141 på: 01. Feb. 2010, 23:15 »
Han er 191 høg ja, men er ikke den typen du framstiller han som... Menmen, for seint for meg å diskutere det no  :) god natt...

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1142 på: 02. Feb. 2010, 09:31 »
Et posetivt og bra vindu dette.
Jeg er strålende fornøyd med hva som er kommet inn, og hva som forsvant.
Vi kjøper veldig fornuftig og sikkert, og det er ikke mye utgifter på de spillerene vi har fått inn.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1143 på: 02. Feb. 2010, 11:34 »
Får bare krysse fingerene for at det å kjøpe en Coevntry-spiss for lite penger slår like godt ann som sist... Spillermessig
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1144 på: 02. Feb. 2010, 12:41 »
Da har vi spart trøye nummer 9 til sommerens transfers ;D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1145 på: 02. Feb. 2010, 13:11 »
Da har vi spart trøye nummer 9 til sommerens transfers ;D
Ja, har den i bakhodet selv.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1146 på: 02. Feb. 2010, 14:48 »
Håper at Ashley, dersom han fremdeles er leder da, skjønner at det kreves investeringer om vi skal være i PL om vi rykker opp. Da mener jeg signifikante.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #1147 på: 02. Feb. 2010, 16:10 »
Positiv til dette kjøpet! Leon Best er en god og forholsvis målfarlig spiss.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1148 på: 02. Feb. 2010, 21:18 »
Fornøgd med vinduet ;D
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1149 på: 02. Feb. 2010, 23:07 »
Det er ikke sånn at vi skal hoppe og danse og synge av glede. Det er ikke noe SÅ bra vindu vi har gjort. Vi har kjøpt noen spillere som kan vise seg å være røverkjøp. Vi har hentet inn noen unge, spennende spillere som kanskje kan komme til nytte også neste sesong, samtidig som de er gode nok til å bidra denne sesongen.

Laget vårt er forsterket i forhold til utgangspunktet, og Ashley har overgått alle forvntninger. Sånn sett er det ingen grunn til å være misfornøyd.

MEN, det lukter ikke akkurat Premier League av dette laget.
Rykker vi opp, så vil vi trenge ENORME forsterkninger.
Da holder det ikke lenger med Leon Best.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1150 på: 02. Feb. 2010, 23:27 »
Vi må vel innse en ting - vi har ikke midlene til å kjøpe proven Premiership-quality. Både hva overgangssum og lønn gjelder. Og så tar vi også med i betraktningen at vi har hatt en eier som vi veit ikke har den beste historien når det kommer til transfervinduer i denne klubben. Deretter må vi også inne at vi enda er et CCC-lag, og vi er nødt til å gjøre kjøp deretter, kjøp som først og fremst kan være med å sikre opprykket og samtidig også ha greie muligheter for å gjøre det greit i en påfølgende drithard sesong i PL.

Tar du med de forventningene man hadde, hvilke deler av laget som var sårbart, og hvilke kvaliteter vi manglet før januar, har dette vært en januar jeg aldri kunne drømt om. Jeg så for meg to ting - Danny Simpson inn permanent, muligens Zurab inn på lån sammens med Harewood. Det ville jeg sett på som en okei fangst.
I tillegg til Danny-boy har vi fått inn relativt unge spillere som vi veit holder høyt CCC-nivå og som samtidig har potensial til å kunne bli habile PL-spillere. I en spiller som Routledge veit vi at der bor en kar som absolutt kan gjøre veldig gode ting i PL eksempelvis. Fordelen med våre andre kjøp er at de enda er unge, engelske, og ganske sikkert vil være topp motivert for å blø for drakta, samt utvikle seg videre og vise seg frem. Tar man med at ingen av disse kjøpa har vært hasardiøse økonomiske, så syns jeg det er liten grunn til å klage. Vi veit hvor jævlig de foregående vinduene har vært hvor vi effektivt har solgt oss ned i CCC. Derfor har dette vinduet for meg personlig vært en stor opptur.

Jeg tilegner Chris Hughtons person mye ære her. Tror klubben også fra Hughton og oppover i systemet har dratt nytte av Hughtons beroligende og tydeligvis fornuftige vesen, jeg drøyer meg også til å si fotballfaglige sterke vesen. Virker til at Hughton sakte, men sikkert har klart å nå inn til Ashley med viktige sportslige ønsker og fått igjennom viktige ting på denne måten. Chris Hughton kan potensielt bli det beste som har skjedd denne klubben siden Sir Bobby Robson, han. Jeg har usannsynlig stor respekt for den jobben han har gjort til nå. Hughton har uten tvil opparbeidet seg et ekstremt mye større navn for seg selv i løpet av litt over et halvt år nå. All honnør.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #1151 på: 03. Feb. 2010, 00:34 »
Slenger meg på den. Og me kjøper jo spelere neste sesong Joacim, kan være overganger av større kaliber neste overgangsvindu vettu.
Venter i spenning...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1152 på: 03. Feb. 2010, 00:38 »
Det må poengteres ja, det siste Jokke skriver. Der har han rett. Da trengs det seriøs, dedikert satsing. Da må vi kjøpe kvalitet, og kvalitet koster. Da prater jeg ikke om å slenge ut unødvendig mye gryn på has-beens, men dere fatter vel hvor jeg vil!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1153 på: 03. Feb. 2010, 00:50 »
Liten tvil om at vi må bruke penger ved et opprykk. I sommer brukte vel alle de nyopprykede lagene mer enn £10m på nye spillere og selv om man sikkert kan arrgumentere for at vi har et bedre utganspunkt enn Burnley så trengs det kvalitet inn. Syntes Stoke har lykkes veldig bra med å hente inn spillere som har prestert i PL tidligere (Faye, Sørensen, Etherington, Tuncay osv) og blandet det med gode spillere fra CCC (som Shawcross, Whelan, Fuller). Hughton må få hente sine spillere, men skal han ha spillere som har prestert i PL blir det dyrt...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1154 på: 03. Feb. 2010, 10:15 »
Jeg hiver meg litt på det Kristoffer sier om Hughton.

Det er en ro i klubben nå og alt klaffer liksom om dagen. Det jeg er redd for er til neste år når vi kommer opp igjen, faren er jo at vi da forventer gull i første sesongen.

Det er litt erketypisk at manageren blir sparket i første sesongen oppe. Jeg håper virkelig han får en sjangse til å etablere seg i klubben og sakte men sikkert finne spillere for å skape en spillestil han har troen på.

Han virker som han kan man-managment, det taktiske kan forbedre seg, men når de rette spillerne kommer inn i klubben så kanskje han får det også til å sitte.

Det er jo heller ingenting i veien for at Best kan bli en stjerne i PL. Det er mange spillere om har rykket opp ifra Wanker som har tatt PL med storm. Det er jo egentlig større sjangse for at Best klarer det framfor Beckford. Best har jo spillt på høyere nivå.
Han kom, ble mett og dett var dett....