20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168972 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #1020 på: 30. Jan. 2010, 00:15 »
Klarer faktisk ikke helt å se hvordan Olsen er noen fysisk sterkere spiller enn Huseklepp jeg? Dessuten er det ikke nødvendigvis slik at en ving/spiss i PL må være en stor, sterk spiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1021 på: 30. Jan. 2010, 09:54 »
Er mindre begeistret for huseklepp. Gjør det veldig godt i TL, men jeg tror han blir for fysisk svak i Wanker eller PL.

Er jo spillere som er langt mindre enn han som holder meget høyt nivå i PL.
Hadde vært gøy med Huseklepp NUFC, god er han også. Ville vært en fantastisk signering det.

Han er egentlig som Flonaldo: Klarer på en eller annen måte å få med seg ballen. Men han er treig. Hvis jeg ikke tar helt feil har han ikke innfridd for Brann i Europa, og der møter han jo bedre spillere.

Mulig eg er på jordet, men var han ikke riiimelig bra mot Deportivo ??

Spanjolene er ikke så fysiske i spillestilen som spillere i PL. Hvilket også forklarer hvorfor PL-lag gjør det så godt i CL: God defensiv orientering og hardt fysisk arbeid. Men teknisk stiller de milevis bak spanske og italienske lag.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1022 på: 30. Jan. 2010, 12:09 »

Spanjolene er ikke så fysiske i spillestilen som spillere i PL. Hvilket også forklarer hvorfor PL-lag gjør det så godt i CL: God defensiv orientering og hardt fysisk arbeid. Men teknisk stiller de milevis bak spanske og italienske lag.

Det synes jeg er et dårlig argument mot et evt kjøp av Huseklepp. NUFC har spillere som Routledge, Jonas, Løvenkrands, osv i stallen fra før og jeg tviler på at disse har så veldig mye mer å by på fysisk enn det Huseklepp har.

Dessuten så synes ikke jeg at engelske lag er så mye bedre enn spanske og italienske lag i denne turneringen heller. Akkurat der har jeg støtte  av statistikkene i både den gamle Serievinner cupen og den nåværende CL. I nyere tid eller de siste 4 sesongene står eksempelvis spanske lag med 2 seire i denne turneringen, italienske med 1 seier og engelske med 1 seier.
Uansett så er det stort sett de samme lagene som når langt slike turneringer. Så når Serie A måtte straffe de beste lagene på grunn av dommerskandalen, så favoriserte det de spanske og engelske lagene som deltok i CL og andre europeiske turneringer da erstatterne ikke var like gode.

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1023 på: 30. Jan. 2010, 13:15 »
http://www.nufcblog.com/2010/01/30/newcastle-close-in-on-moses-signing/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+nufcblog+(The+Newcastle+United+Blog)

Står at vi nærmer oss signering av Moses. Han var visst veldig imponert av Newcastle og at det dukket opp 40 000 på en kamp midt i uka! Håper virkelig dette ordner seg, selv om ryktene sier Fulham og West Ham også har kastet seg inn i kampen. Men tydeligvis kjenner han igjen skikkelige klubber når han ser dem, og da er jo Newcastle det eneste valget ;)

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1024 på: 30. Jan. 2010, 13:54 »
Til alle som kranglar med dei som ikkje vil ha Huseklepp, så har eg berre å sei ein ting. Problemet er at han er norsk, sånn var det med Hangeland. Nei han er ikkje god nok for oss osv. Hadde Huseklepp vore dansk eller svensk hadde nok alle vore mega posetive. (Som nokon nevner, Løvenkrands er av samme type som Huseklepp).

Janteloven lever i beste velgåande i Norge. Derfor vil aldri ein norsk spelar bli god nok for Newcastle i enkelte sine auger.

Det er helt korrekt :)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1025 på: 30. Jan. 2010, 14:10 »
Amen Christian. Ser ikke hva Huseklepp mangler som holder han tilbake fra Løvenkrands kvalitetsmessig, snarere heller tvert imot...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1026 på: 30. Jan. 2010, 14:22 »
Jeg sier ikke han er dårlig. Men det var først i fjor han fikk sitt gjennombrudd, og det i en alder av 25 år. Han er brukbar på mange områder, men han mangler en eller to ekstremegenskaper som er avgjørende for å hevde seg i PL. Rindarøy tror  jeg f.eks ville hatt en større mulighet fordi han kan kompensere evnt feil med sin hurtighet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1027 på: 30. Jan. 2010, 14:47 »
http://www.tribalfootball.com/newcastle-confident-they-can-land-palace-striker-moses-609011

Tenk om vi får et så sykt talent. Gi han 9`ern sier jeg bare.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1028 på: 30. Jan. 2010, 14:54 »
Om d faktisk er sånn at vi tror vi kan få ham, ser jeg ikke hva vi somler med. Idioti å være sen med et tilstrekkelig bud.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1029 på: 30. Jan. 2010, 15:05 »
Jeg sier ikke han er dårlig. Men det var først i fjor han fikk sitt gjennombrudd, og det i en alder av 25 år. Han er brukbar på mange områder, men han mangler en eller to ekstremegenskaper som er avgjørende for å hevde seg i PL. Rindarøy tror  jeg f.eks ville hatt en større mulighet fordi han kan kompensere evnt feil med sin hurtighet.[/b]
Om Rindarøy kan kompensere evt feil med sin hurtighet, hvorfor kan ikke da Huseklepp det samme? Vil overraske meg stort om Rindarøy er så utrolig mye raskere enn Huseklepp.

Men heia janteloven!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1030 på: 30. Jan. 2010, 15:20 »
Jeg sier ikke han er dårlig. Men det var først i fjor han fikk sitt gjennombrudd, og det i en alder av 25 år. Han er brukbar på mange områder, men han mangler en eller to ekstremegenskaper som er avgjørende for å hevde seg i PL. Rindarøy tror  jeg f.eks ville hatt en større mulighet fordi han kan kompensere evnt feil med sin hurtighet.[/b]
Om Rindarøy kan kompensere evt feil med sin hurtighet, hvorfor kan ikke da Huseklepp det samme? Vil overraske meg stort om Rindarøy er så utrolig mye raskere enn Huseklepp.

Men heia janteloven!

Jeg vet ikke hvor mange kamper du har sett  Rindarøy spille, men jeg så alle i fjor. Og han er ekstremt rask. Har en helt annen akselrasjon enn Huseklepp. Jeg har ennå  til gode å se ham frasprunget i TL
« Siste redigering: 30. Jan. 2010, 15:23 av InspectorC »

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1031 på: 30. Jan. 2010, 15:44 »
Janteloven? Er dere fulle? Nei jeg hadde gjerne sett noen Norske spillere i Newcastle jeg, men skal vi førsat hente en så kan vi ikke hente en som kommer til å slite benken. Ciljan Skjelbred er et bedre kort å hente. Han har erfaring fra internasjonale kamper å er en spiller som har kapasitet til å spille seg inn på fast plass i laget.

Huseklepp kommer til å slite benken, han har ikke fysikken og kapasiteten det trengs i Engelsk Fotball pdd

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1032 på: 30. Jan. 2010, 15:57 »
CIljan har eg mista trua på, han har stagnert og mangler spissferdighetar, derfor trur eg aldri han kunne blitt noko anna enn middelmådig på dette nivået. Huseklepp derimot HAR spissferdigheter med ekstreme dribleferdigheter og bra fart. Forstår meg ihvertfall ikkje på dei som seier han manglar fart, han springer fra dei fleste i tippeligaen ihvertfall, og ingen i tippeligaen er kjappare enn han i vendingane. Om han var en Flonaldo hadde det uansett ikkje gjort noko då Flonaldo tross alt over en kort periode var helt i verdenstoppen blandt spissar.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1033 på: 30. Jan. 2010, 16:42 »
Rask og rask frum blom. Han har ikke fysikk. Greit han heria i 1. kampen mot Deportive, men i 2. kampen ble han tatt ut og det har kanskje sammenheng med at de da var oppmerksomme på ham. Kjapp i vendigene? Brukbar for å være nordmann, men på langt nær så kjapp som Pall G, og for ikke å snakke om Thioune,  ;D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1034 på: 30. Jan. 2010, 16:53 »
http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2345.0

Poenget er at eg trur Huseklepp har like gode mulighetar i PL som Hangeland.

Gamsten har også gjordt det ok i PL, og Huseklepp er ikkje noko dårligare enn Gamsten.
Jeg må bare få poste denne når jeg leser litt i tråden du linket til, Christian! ;D

Sitat
Til trådstarter: nei!

Brede Hangeland er definitivt ikke god nok for et Newcastle lag som skal opp å kjempe om 5-6 plass og senere Champions League kvalifisering. Han er i det hele tatt ikke god nok for Newcastle. Personlig mener jeg han er en bra spiller i Tippeligaen, Allsvenskan og SAS Ligaen, og kanskje han kunne spilt i Rapid Wien med bravur, men ikke la det gå lenger, bedre er han ikke. Han har lite til ingen teknikk og har i tillegg dårlig ballfølelse. Dessuten er han all over for dårlig for et høyere nivå, som PL og det gode selskap.
Hvis dere ikke er enige i dette er dere enten svært naive, dumme eller ute etter å provosere.
Beklager, men dette er nok strengt tatt FAKTA, ikke la nasjonalfølelsen ta overhånd her.