20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168632 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #885 på: 26. Jan. 2010, 22:22 »
Jeg er selvfølgelig veldig glad over å endelig få inn en ny spiller. Og er meget fornøyd med at det er en høyreving ettersom jeg synes vi kun angriper med venstresiden av laget. men hvordan er det mulig å bli så overbegeistret over en spiller som spiller for sin 8 klubb på 5 år? Synes det rett og slett er drit trist at dette er det beste vi kan lokke av spillere. Håper han beviser at jeg tar feil, men min skuffelse over å ha havnet der vi er idag tar dessverre over for gleden av å ha kjøpt Routledge.
Tja, se på spillere som Anelka og Bellamy. Hadde ikke akkurat sagt nei til de, selv om de har vært i mange forskjellige klubber de siste årene. Noen spillere trenger vel bare litt mer tid på å finne den rette klubben der ting stemmer.

De er jo stjerner i sine respektive klubber de da.
Andreas Martins

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #886 på: 26. Jan. 2010, 22:53 »
Har veldig lyst på Nathaniel Clyne fra Crystal Palace jeg. Gutten er kun 18 år og har allerede 31 kamper samt 1 mål for Palace, og er i tillegg U19 landslagspiller for England.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 26. Jan. 2010, 23:23 »
Jeg er selvfølgelig veldig glad over å endelig få inn en ny spiller. Og er meget fornøyd med at det er en høyreving ettersom jeg synes vi kun angriper med venstresiden av laget. men hvordan er det mulig å bli så overbegeistret over en spiller som spiller for sin 8 klubb på 5 år? Synes det rett og slett er drit trist at dette er det beste vi kan lokke av spillere. Håper han beviser at jeg tar feil, men min skuffelse over å ha havnet der vi er idag tar dessverre over for gleden av å ha kjøpt Routledge.
Tja, se på spillere som Anelka og Bellamy. Hadde ikke akkurat sagt nei til de, selv om de har vært i mange forskjellige klubber de siste årene. Noen spillere trenger vel bare litt mer tid på å finne den rette klubben der ting stemmer.

De er jo stjerner i sine respektive klubber de da.

Ja, finner Wayne seg til rette så kan han veldig GOD for oss og...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #888 på: 27. Jan. 2010, 00:31 »
Skal huske på at Hughton sikkert har ganske god kjennskap til Routledge fra tiden i Spuds. Og vi skal huske på hvilken sportslig og økonomisk situasjon vi er i. Da føler jeg faktisk at Routledge er en veldig bra signering, både rent økonomisk og sportslig. Lite å tape på dette, og potensielt veldig mye å vinne!

Hva Owen angår, jeg klarer ikke dy meg, men syns det er fortsatt like latterlig å lage Owen til en syndebukk i etterkant av exiten hans. Jeg syns faktisk han dro på et langt mer verdig vis enn de fleste andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #889 på: 27. Jan. 2010, 01:19 »
Skjønner ikke hva Owen skulle gjort annerledes når situasjonen i klubben ble som den ble. Jeg tror han han kunne signert en ny kontrakt med Newcastle hvis KK hadde fått fortsette slik han hadde planer om, da hadde vi neppe rykket ned heller. Selv om dette blir bare spekulasjoner og synsing...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #890 på: 27. Jan. 2010, 08:30 »
Gleder meg til å se wayne spille. Håper han slår til.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #891 på: 27. Jan. 2010, 09:06 »
Enndå ein god grunn til å signere desse spelarane for ein billig penge, lang kontraktstid(3.5 år) og engelske.

"Until recently Newcastle would sign up untested players (e.g. Xisco) on huge weekly wages and long contracts (apparently Xisco's runs until 06/2013). Simpson, Routledge and Williamson (if he signs) will in total cost less than the fee for Xisco and their combined wages are less than Xisco's. That makes Simpson, Routledge and Williamson very low risk by Newcastle standards. If things don't work out we'll be able to get most of our money back on them if not make a profit."

Akkurat, og det det er jo helt fantastisk. Hadde aldri vært castle før i tiden. Og får vi Wayne tilbake i god gammel form, vil han være verdt myye mer enn det vi henta han inn for.

Er enig i mye du sier der Jokke om Owen. Jeg skjønner godt at han dro fra castle. Det er måten han gjorde det på jeg synes er kritikkverdig. Han burde hatt ryggrad til å si at han ville vekk. Castle startet reforhandlingene tidlig. Men han sa han ville avvente. Samme taktikk brukte han i pool også. Og castle levde i håpet. Klubben skulle selvsagt ha sagt at enten signerer du nå, eller så selger vi deg. Dette ville vært en viktig prinsippsak, fordi da hadde et signal blitt sendt ut at ingen spiller er større enn klubben.

Da juletidene kom var jo det fullstendig kaos i klubben. Og selv om dette er ren spekulasjon, tror at en spiller som har det store navnet som Owen faktisk har, allerede hadde bestemt seg for at  han  hadde større ambisjoner enn å kjempe i gjørma. Og selsagt skjønner jeg det. Men da skal man være real og gi beskjed til klubben. I stedet valgte Owen bevisst å holde klubben for narr.

Hadde Owen gitt beskjed før julevinduet kunne castle ha fått igjen litt av det vi ga for ham. Kanskje £3-4 mill. I tillegg ville castle ha spart lønn for de resterende 5-mnd sesongen varte. Og det også utgjør over £2 mill. Tilsammen da rundt 5-6 mill. Dette er penger castle kunne ha brukt til å hente inn en spiller som kanskje ville ha bidratt til å redde plassen.

Owen var kynisk og valgte å beholde alt selv i stedet for å gi noe tilbake til klubben og ikke minst supporterne som kun så ham spille noe og 70 kamper på 4 sesonger. Derfor synes jeg det er mye bedre det Beckford gjorde. Klubben visste hva de hadde å forholde seg til og kunne bruke tiden før kontrakten gikk ut til å selge ham.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #892 på: 27. Jan. 2010, 10:20 »

Greit nok du er skufffa og trist, men det er på tide innsjå realiteten. Dess fortare du gjer det dess betre. Mi skal byggja oss oppatte sakte men sikkert. Eg ser ikkje anna måte å gjera det på. Vertfall ikkje so lenge Ashley eig og styrer klubben.
Første pri må vera å rykka opp, og neste år må første pri vera å overleva i PL osv osv...
« Siste redigering: 27. Jan. 2010, 10:22 av lgrinde »

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #894 på: 27. Jan. 2010, 13:24 »
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2825886/Sonko-will-be-in-Toon-soon.html

Kan sikkert være en grei reserveløsning slik ståa er nå bakover. Jeg har ikke sett ham spille så jeg skal ikke uttale meg om hvor god han er. Men ut i fra en generell basis vil jeg ikke at klubben kjøper spillere som er  blitt lånt ut til flere klubber i bunnen av PL, hvertfall når han er 29 år. Men et lån er sikkert ok-

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #895 på: 27. Jan. 2010, 14:57 »
http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2010/01/27/mike-williamson-nufc-fans-are-incredible-72703-25696098/

Williamson og Hughton prater som om Williamson er Newcastle-klar. Forhåpentligvis går det i orden, så ser vi Kadar på høyreback og Williamson inn sammen med Colo i kveld.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #896 på: 27. Jan. 2010, 15:01 »
The Chronicle can reveal that Norway international Steffen Iversen also offered his service to United.

The ex-Tottenham Hotspur striker, who played at White Hart Lane during Hughton?s long tenure as coach and won the League Cup in 1999, is available at a knockdown £200,000 fee from Rosenberg, where he has blasted in 49 goals in 98 appearances during his second spell with the Tippeligaen side.

However, Hughton said: ?There?s a connection there, I know him and he is a friend from my time at Spurs.

?But this is one we won?t be looking into any further.?

Iversen har altså tilbydd sine tenester for oss, men vi har takka nei. Stilig rykte, uansett. Vaughan på Everton er også i søkjelyset, og Tavernier er, ifølgje Hughton, ein kandidat til å starte på høgreback i kveld.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #897 på: 27. Jan. 2010, 16:02 »
williamson klar

http://newutd.no/
« Siste redigering: 27. Jan. 2010, 16:10 av amt »
Andreas Martins

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 27. Jan. 2010, 16:58 »
Har faktisk allerede overgått mine forventninger, dette overgangsvinduet!

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #899 på: 27. Jan. 2010, 17:05 »

Vi har fått inn tre spillere i klubben i dette vinduet "allerede" og CH håper på to til. Dette ser lovende ut, men litt usikker på om vi trenger å kjøpe noen flere nå. Kanskje låne en forsvarsspiller til og enten kjøpe/låne en kreativ midtbanespiller sentralt. Carrol, Ameobi, Ranger, Løven er gode nok for opprykk på topp! Boyd/Beckford kan vi hente gratis til sommeren :) Iversen har vi ikke bruk for, i og med att han har de samme kvalitetene som våre spisser allerede har! Noe vår manager åpenlyst har fått med seg, og takk for det! :) Blir spennende å se i kveld hvordan det går, ser adskilligere lysere ut nå, enn for ett par dager siden.
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)