20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168620 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #870 på: 26. Jan. 2010, 15:32 »
Skal ikke mye til før han slår den forrige faste signeringen som hadde nr 10 her  i klubben. De patetiske avslutningene han hadde mot Leeds og mot City sier sitt.

Hahahahahaha.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #871 på: 26. Jan. 2010, 15:49 »
Skal ikke mye til før han slår den forrige faste signeringen som hadde nr 10 her  i klubben. De patetiske avslutningene han hadde mot Leeds og mot City sier sitt.

Hahahahahaha.

Hehe! Men de avslutningene var faktisk veldig dårlige.  :) Og det fryder meg. Han har vel egentlig ikke prestert siden han dro fra pool. Årene etterpå har han enten vært skadet eller sittet på benken. Unntaket er selvsagt de innhoppene han hadde for Castle da..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 26. Jan. 2010, 17:01 »

Hahahahahaha.

Hehe! Men de avslutningene var faktisk veldig dårlige.  :) Og det fryder meg. Han har vel egentlig ikke prestert siden han dro fra pool. Årene etterpå har han enten vært skadet eller sittet på benken. Unntaket er selvsagt de innhoppene han hadde for Castle da..

30 mål på 79 kamper i Newcastle har Owen...alle som har peil på fotball vet at det er gode stats, men du har tydeligvis et eller annet personlig mot den mannen, så da er nok problemet ditt at du bare er en kødd slik som du benytter hver eneste anledning til å hakke på den mannen. Owen ble selvsagt ikke det vi håpet, men ingen kan ta fra han at han faktisk leverte godkjent når han først var skadefri, selv om det ble en dårlig vårsesong i 2009.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #873 på: 26. Jan. 2010, 17:22 »
Men de avslutningene var faktisk patetiske da. Når det kommer til Michael Owen så er jeg faktisk enig med Solskjær. Den mannen kan ikke skyte. Evnen til og være på rett sted til rett tid derimot, har han. Men det er vel det eneste han har igjen etter alle disse skadene.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #874 på: 26. Jan. 2010, 17:27 »

du kan vel forsåvidt putte geremi som alternativ H.Back, samtidig som routledge kan brukes på begge kanter sammen med LuaLua
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 26. Jan. 2010, 17:41 »
På papiret er den statistikken god. Men hvis du gidder, kan du jo sjekke hvilke motstandre han scora mot (svake og sterke) og sammensetningen på resten av laget. Statistikken vil ikke være så imponerende hvis flesteparten av målene kom mot antatt svake motstandere f.eks

Owen er en spiller som ikke er bedre enn resten av laget han spiller på . Han var en brukbar spiss, men han fortjente ikke over 100' pund i uka. Det er det som er poenget mitt. Da castle var ute å kjøre forrige sesong, var Owen ikke til mye hjelp. Han er god så lenge han har den rette midtbanespilleren bak seg som kan slå de gode bakromspasningene, eller den gode vingen som kan slå innoverskrudde innlegg. Der er han ekstrem. Men man forventer rett og slett mer av en mann som tjente så godt som han gjorde hos oss.  Dog mener jeg at ingen bør tjene så mye for å springe etter ei kule, men jeg regner med at Lampard, Ferdinand, Rooney, Torres, Gerrard, Anelka og Drogba har omtrent samme lønn som Owen hadde i castle. Og for å sitere en annen berømt spiller: Det Owen gjør med en fotball, kan de spillerne jeg har nevnt ovenfor gjøre med en appelsin.

I tillegg var måten han dro fra klubben ikke akkurat særlig eksemplarisk.
« Siste redigering: 26. Jan. 2010, 18:14 av InspectorC »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #876 på: 26. Jan. 2010, 18:12 »
GK: Harper, Krul, Soderberg

RB: Simpson, R.Taylor
LB: Enrique
CB: Coloccini, Tozer
CB: Taylor, Kadar

RW: Routledge, Pancrate
LW: Jonas
CM: Nolan, Barton, Butt
CM: Smith, Guthrie, Geremi

ST: Ameobi, Ranger
ST: Lovenkrands, Carroll

---
Manglar noko meir bredde på venstresida no. :D
Tozer er såvidt meg bekjent en kanske versatil forsvarsspiller, som spilte venstreback i en eller to kamper for Swindon. Bør vel kunne regnes som et mulig alternativ på Enriques plass?

Og Ryan Taylor er jo det nærmeste vi kommer en potet. Vet ikke helt om jeg synes han er spesielt mye bedre som høyreback enn venstreback, venstreving, høyreving eller hva det nå måtte være.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #877 på: 26. Jan. 2010, 18:25 »
At Michael Owen tjente altfor mye i forhold til det han i utgangspunktet var verdt er jeg helt enig i. At han alvorlig mye mer enn det han fortjente i forhold til prestasjoner for oss, er jeg helt enig i. Men så må vi også huske på at vi i den tida kastet penger etter hvem som helst (Albert Luque), og vi skulle på død og liv ha de store stjernene. De store navnene.

Det er nøyaktig det samme for meg hvem han scorer mot og hvem han spiller sammen med. Men det er en kjent sak at Owen ikke var den typen som kunne gjøre alt på egenhånd. Michael er best uten ball. Bevegelsene hans inne i feltet er second to none. Han er en verdensmester i å få to-tre meters forsprang på forsvarsspilleren, selv om motspilleren i utgangspunktet er like rask eller raskere. Han er en verdensmester i å ligge i offside helt til sekundet før pasningen slås, da har han plutselig tatt et rundløp og har i samme øyeblikk lurt oppasseren trill rundt.

Som skytter er ikke Owen den beste. Men hans statistikk som målscorer er som den er fordi han alltid har hatt evnen til å være på rett plass til rett tid og bare sette frem foten. Solskjær og Shearer er eksempel på avsluttere i verdensklasse. Michael Owen derimot har veldig ofte skaffet seg såpass med rom at han bare trenger å stikke frem ei tå, og ballen havner i mål. I Newcastle var det Martins som sto for de vanvittige skuddene og enkeltprestasjonene. Men Michael Owen scoret gjerne mer "crappy goals". Utnyttet forsvarsfeil og var bare der ballen datt ned. Men det er en veldig god egenskap det også, i forhold til å score mål. Michael Owen som 18-åring var selvfølgelig en helt annen spiller enn Michael Owen som 28-åring. Altfor mange skader må nok ta sin del av skylda for det. Likevel synes jeg Owen har mestret å legge om spillestilen sin, uten at det har gått utover evnen til å score mål. Jeg blir stadig imponert over Owens bevegelser inne i 16-meteren. Han kommer alltid til målsjanser. Og kommer han til mange nok sjanser, så scorer han også mange. Men skuddteknikken har felt han i en del situasjoner. Det er det du kan ta han på. Og det at han var altfor mye skadet og fikk ulovlig godt betalt. Og han forlot oss på den måten som alltid var mest sannsynlig. Uten å si et eneste ord. Helt gratis. Når kontrakten gikk ut.
Den så vi jo komme LAAAAAAAANG tid i forveien.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 26. Jan. 2010, 18:43 »
Er Michael Owen på tur tilbake? hadde ikke regnet med at vi skulle diskutere han allerede i dette vinduet:P kanksje når han skal bli manager om 7 år :D men ikke idag, og forhåpentligvis ikke da :P
Han kom, ble mett og dett var dett....

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #879 på: 26. Jan. 2010, 18:51 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5886709,00.html

Må si jeg liker det der hvis det skjer altså :) Vaughan er en veldig lovende spiller.
Født i 88 bare samt at han besitter noe jeg føler vi mangler litt på topp, hvis en ser bort ifra Løvenkrands. Leste at James Vaughan løp 100 meteren på 11.35 eller noe lignende da han var 13 år. Det er den tredje raskeste tiden på 100 meter i England på den alderen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #880 på: 26. Jan. 2010, 20:23 »
Folk som klagar på klubben som har valgt å legge seg på ein fornuftig lønnspoltikk og hente unge engelske spelar. Burde ikkje juble heilt over Simpson og Routledge sidan nettopp desse er unge engelske spelar som ikkje krever høg lønn.

Likar det som skjer i klubben, tros ting kunne ha vore bedre rundt Ashley. Han har i mine auger gjordt eit par store tabbar, som øydlegger for alt det bra han faktisk har gjordt i klubben.
NB! Dette var ikkje retta til deg Mats, eller nokon direkte. Tros innlegget kom etter ditt. Berre sett ein generel trend her inne på nettopp det med klaging på lønningsnivået osv.

Det i tjukkskrift er eg glad for at du skriver. Blir ittiertert når påstår at Ashley vil klubben vondt, fordi han har gjort noen store tabber.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #881 på: 26. Jan. 2010, 21:02 »
Crystal Palace satt under administrasjon.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11688_5886816,00.html

Er jo noen gode talentfulle spillere å hente derfra. Blir nok bortimot umulig å hente Victor Moses, men de har da flere interessante spillere som man burde se nærmere på.

Peter

• Gjest
« Svar #882 på: 26. Jan. 2010, 21:16 »
Vi kan hente tilbake Darren Ambrose. :P

Allasane N'Diaye er en spennende defensiv midtbanespiller. Bare 19 år og har fått 11 kamper for 1.laget hittil i år. Og ellers, den mest interresante av dem alle; Nathan Clyne. 18 år gammel og har også 11 kamper totalt i år. Vi trenger høyrebacker også så han hadde vært digg!

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #883 på: 26. Jan. 2010, 21:58 »
Jeg er selvfølgelig veldig glad over å endelig få inn en ny spiller. Og er meget fornøyd med at det er en høyreving ettersom jeg synes vi kun angriper med venstresiden av laget. men hvordan er det mulig å bli så overbegeistret over en spiller som spiller for sin 8 klubb på 5 år? Synes det rett og slett er drit trist at dette er det beste vi kan lokke av spillere. Håper han beviser at jeg tar feil, men min skuffelse over å ha havnet der vi er idag tar dessverre over for gleden av å ha kjøpt Routledge.
Andreas Martins

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #884 på: 26. Jan. 2010, 22:10 »
Jeg er selvfølgelig veldig glad over å endelig få inn en ny spiller. Og er meget fornøyd med at det er en høyreving ettersom jeg synes vi kun angriper med venstresiden av laget. men hvordan er det mulig å bli så overbegeistret over en spiller som spiller for sin 8 klubb på 5 år? Synes det rett og slett er drit trist at dette er det beste vi kan lokke av spillere. Håper han beviser at jeg tar feil, men min skuffelse over å ha havnet der vi er idag tar dessverre over for gleden av å ha kjøpt Routledge.
Tja, se på spillere som Anelka og Bellamy. Hadde ikke akkurat sagt nei til de, selv om de har vært i mange forskjellige klubber de siste årene. Noen spillere trenger vel bare litt mer tid på å finne den rette klubben der ting stemmer.