20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168838 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #840 på: 24. Jan. 2010, 18:21 »
Enig med Seb. Men jeg forventer ikke annet fra Ashley. Tror ærlig talt ingen andre klubbeiere bryr seg om at denne fjompen "takes a stand". Greit å barbere pungen, men trenger ikke flerre den av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #841 på: 24. Jan. 2010, 18:23 »
Intensjonen er god. Bevares. Men jeg vet ikke helt om vi er de som bør kaste den første steinen. Ikke når vi så åpenbart vil behøve ENORME forsterkninger til neste sesong, skal vi overleve i PL. Jeg synes £30 000 høres svært lite ut, og er redd for at dette vil få store sportslige konsekvenser for oss, som Mike Ashley gir blanke faen i.

Jeg føler det bare blir dumt når vi helt plutselig skal ta en så dramatisk beslutning. Jeg føler vel heller at vi gradvis må innføre et lønnstak. Og det lønnstaket bør i første omgang være langt høyere enn usle £30 000.

Jeg er som sagt redd for at dette vil få fatale konsekvenser. Hvis vi plutselig ikke kan signere en gjennomsntillig god PL-spiller fordi han skal ha fem tusen pund mer enn vi kan tilby, så blir det hele for dumt, i mine øyne. Er stygt redd for at vi blir sittende med omtrent det samme laget som nå, hvis dette lønnstaket innføres, og da blir vi jumbo de luxe i PL. Vi vil bli spist levende.

Vi må rett og slett få inn en smartere eier enn Mike Ashley, og det sporenstreks.
Vi kan naturltigvis ikke ligge på Uniteds lønnsnivå, som vi har gjort en lang periode, men å gå ned så mye som vi gjør, er å skyte seg selv i foten, slik jeg ser det. Vil du være med på leken, så må du tåle steken. Hvis ikke vi er forberedt på de økonomiske konsekvensene det har å spille i PL, så får vi heller bare legge ned denne fotballklubben, og spille Sunday League-fotball i stedet. Der vil vi jo også møte langt bedre dommere enn vår venn James Limington.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #842 på: 24. Jan. 2010, 19:42 »
Jeg synes også det er noe lavt... Det høres ihvertfall sånn ut, men det betyr ikke at han har satt en regel som ikke kan strekkes. Dette er mannen som har signert ut lønna til colo og barton så han har gitt store summer.

Jeg håper vi kan gi summer til 50t£. Det er vell der everton ligger og jeg synes ikke det er urealistisk å legge oss på deres nivå til neste år. Klarer vi å bygge på samme måte som dem er det håp... Jeg tror vi har grunnlaget til å tjene mer en everton. Klarer vi samme utgift nivå kan vi bygge noe stort;)

Håper vi ser til Liverpool og laget Wverton til neste år. Noen som vet hva de betalte for Arteta, Cahill, Pieenar og Fellaini? 2 første kom vell til laget som flopper?

50t og litt gambling på spillere med kvaliteter kan vi bli stor:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #843 på: 24. Jan. 2010, 19:47 »
Lønningane bør ihverfall stå i stil med prestasjonane på bana noko ein med trygghet kan slå fast at dei ikkje har gjort dei siste åra. 30k i veka er mykje for en CCC-spelar, og så lenge vi fortsatt er i wankership er nok det sikkert et fornuftig nivå. Everton har kjempa bak topp-4 i fleire sesongar no så at vi skal ligge på deira nivå allerede neste sesong om vi skulle rykke opp er lite fornuftig.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #844 på: 24. Jan. 2010, 21:39 »
Enig. Jeg tror faktisk ikke vi klarer å tiltrekke oss spillere som er verdt mer en 30 tusen i uka. Nesten samtlige av dagens newcastle spillere tjener for mye. Kanskje med unntak av Steven Taylor. (da regner jeg ike med de unge)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #845 på: 24. Jan. 2010, 23:21 »
http://www.newcastle.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=185797

Ser kanskje ut som vi får en forsterkning i forsvaret før onsdagens kamp. Det hadde absolutt ikke gjort noe :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #846 på: 24. Jan. 2010, 23:43 »
Da får vi håpe han fortsette der han slapp for Watford. Vi trenger virkelig en mann vi veit er solide i CCC nå dersom Tayls er ute så lenge som fryktet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #847 på: 25. Jan. 2010, 09:09 »
Det er greit at lønna har betydning for å kunne tilstrekke oss de beste spillerene. Men sånn som situasjonen har vært de siste sesongene har vi hatt plenty med spillere med null følelser for klubben, som kun er interessert i å suge klubbkassa tom. Det tror jeg har sammenheng med at  vi gjort det svakt sportslig, men likevel vært helt i toppen lønnsmessig.  Vi tiltrekker oss feil type spillere. Med moderate lønnskostnader kunne vi hentet inn Moses. Tror han ville ha vært fornøyd med 30 i uka. Det er ikke mange klubber i PL som ville ha matchet en sånn lønn for en spiller i den alderen. Og vil ikke han spille for oss pga at han vil ha betalt mer, så vil jeg ikke ham i klubben. Klubben må hente inn dem som virkelig vil spille for oss og som har de rette holdningene..

Så kan klubben ha et unntak fra hovedregelen når spilleren har vært i klubben i x antall år eller prestert godt på banen. Dermed ville klubbens 11er forhåpentligvis bestått av 2-3 stjerner og resten ville ha vært ungt og lovende. Akkurat som Arsenl, eller Molde  ;D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #848 på: 25. Jan. 2010, 12:31 »
Ja da er Wellbeck lån ut til Preston? n
Harewood er skadet i 3 mnd, og Newcastle trekker seg ut fra den avtalen.
Weiss er snart klar for Bolton?

Hvor skal dette ende, er sånn jeg snart ringer Jostein, Jan Åge og Erland :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #849 på: 25. Jan. 2010, 12:40 »
Intet nytt fra transfer-fronten, er intet nytt fra Ashley-fronten... :P

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #850 på: 25. Jan. 2010, 15:51 »
Newcastle United are chasing Everton striker James Vaughan.
The News of the World says the Championship leaders are weighing up a £2.5million deal for him after being hit by Jermaine Beckford's decision to remain at Leeds for the remainder of his contract.
Chris Hughton wants to add a new striker to his squad this month and has been impressed by Vaughan's return to fitness.

Stol alltid på den avisen, de har alltid rett ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #851 på: 25. Jan. 2010, 16:09 »
Jeg føler jeg blir arg når jeg ser spillere vi er linket til og hvilke posisjoner vi har. Vi trenger forsvarspillere det er ikke det, men man vinner ikke kamper med bare forsvarsspillere. Vi trenger en spiss og en kreativ midtbane fort som f

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #852 på: 25. Jan. 2010, 16:37 »
Newcastle United are chasing Everton striker James Vaughan.
The News of the World says the Championship leaders are weighing up a £2.5million deal for him after being hit by Jermaine Beckford's decision to remain at Leeds for the remainder of his contract.
Chris Hughton wants to add a new striker to his squad this month and has been impressed by Vaughan's return to fitness.

Stol alltid på den avisen, de har alltid rett ;)

Hehe, NOTW er 100% seriøs ja. Er slike kjøp vi bør gjøre. Dog skulle jeg heller hatt en sentral midtbane inn i stedet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #853 på: 25. Jan. 2010, 17:39 »
Med Guthrie, Nolan, Smith, Barton og Butt (tar han med), tror jeg ikke vi trenger ny sentral midtbane. Joey Barton er jo på vei tilbake, og Butt har vi som en nødløsning.
Vi har også Inman, Vuckic og Donaldson som helst burde få prøvd seg litt utover. Er ingen vits i å hente talenter, hvis de ikke får prøve seg.
Da har vi altså fem seniorer, og 3 juniorer/reserver på sentral midtbane, så jeg ser ikke helt poenget.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Peter

• Gjest
« Svar #854 på: 25. Jan. 2010, 18:40 »
Vaughan hadde vært jævlig digg! Ung og holder bra PL nivå.