20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 167632 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #795 på: 22. Jan. 2010, 13:06 »
http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2010/01/21/united-line-up-loan-move-for-curtis-davies-72703-25651891/

Nå begynner vi å snakke her. Hadde blitt drit glad hvis vi hadde klart og få han.
I stedet for å kaste bort penger på Williamson så må det jo være bedre å låne feks Curtis Davies fram til sommeren. Jeg synes ihvertfall han er driit god.

Tror ikke han kommer siden det når ser ut som vi sikrer hos Williamson fra Pompey. Men jeg har heller sett castle leie inn Davies ja.  Irriterer meg noe jævlig disse overgangene. Blir sittende med fullt av middelmådigheter som er ubrukelige neste sesong. Raylor, Williamson, Homer, Sholadinhio og Smith (kanskje en brannfakkel, men akkurat nå holder ikke Smith mål så lenge vi skal spille 4-4-2 med nolan som boksspiller. 

Bare i Homer og Williamson har vi nå brukt 1.5 mill.  Dette er et beløp som vi ikke får igjen fordi de ikke kommer til å bli mere verdt i fremtiden: De sitter på benken neste år.  Hadde vi kjøpt et godt talent med PL-potensiale derimot, ville det vært større sannsynlighet for at vi stedet tjente på handelen. Enten ved at vi gjør spilleren kjempegod og selger ham for et større beløp eller at vi selv beholder ham selv. Tror f.eks sannsynligheten for at Homer og Williamson flopper er  større enn om vi kjøper en 20 åring som har bevist at han virkelig duger i Wanker for å si det sånn.   

Ref.Collina

• Benkvarmer
  • **
  • "Mi!? I bet I could beat you in a stare competit"
    • Vis profil
« Svar #796 på: 22. Jan. 2010, 13:25 »
Det er som noen sa inne på forumet her! Kanskje vi ikke har en manager som klarer å skape ett godt nok inntrykk til de gode spillerne vi er ute etter? Kanskje dem ikke er så begeistret av å spille under en "ukjent" manager?

Begynner å tro att vi kanskje ikke er en så attraktiv klubb lenger. Hadde vel vært noe annet med Alan Shearer, en mann som har skapt seg ett meget godt navn i fotball verden. Men det er jo bare spekulasjoner.

Er bare så kjedelig å se hvem spillere vi blir knyttet til. Er jo bare benkeslitere(nesten). Hva skal vi med dem? Mike Williamson, uskrevent blad og sitter på benken/tribuna i Porstmouth. Danny Shittu, benken i Bolton. Kilgallon, den eneste virkelige gode midtstopperen, men han ville ikke til oss.

Skal vi hente folk over 25 bør dem være noe annet enn middelmådige! Hent Snodgrass fra Leeds. Og en midtstopper med kvalitet! Curties Davies hadde vært heilt rått på lån! Simpson er ett greit kjøp, rett å slett!

enig med NUFranC! rett å slett møkk lei overgangskaoset til NUFC!
"dem som sier atte dommere er dumme, dem er dumme dem!" :)

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #797 på: 22. Jan. 2010, 13:52 »
Williamson kan vise seg å være en meget god overgang tror jeg. Han har etter hva jeg forstår fra skysports gjort det meget godt i Watford, og ble kjøpt for £3.0 for bare 5 mnd siden (potyensiell avtale fra £2 om jeg har forstått det riktig), og med mindre det har vært en lei skade i bildet har jeg problemer med å tro at han kan ha blitt så mye dårligere på denne tiden. Vil gjerne se flere kjøp i denne klassen, selv om han gjerne kunne vært yngre.

Om man ser på Ports forsvarsgruppe, så har han hatt tøff konkurranse der.

Godt mulig dette blir en god overgang.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 22. Jan. 2010, 13:53 »
Jesu kristu, jeg begynner faktisk bli forbanna lei folk uten gangsyn. Skulle tro vi hadde Sir Bobby som manager og erobringen av Europa var rundt neste sving. Dere må gjerne tro at vi kan få den kommende Makelele inn (som forøvrig ville spilt omtrent like safe i pasningsspillet som Smudge), og at en ny Bassong står klar på trappene. For all del. Jeg gidder ikke tenke sånn lengre. 
Williamson veit vi faktisk ikke om takler PL eller ei, han fikk aldri sjansen der. Det er selvfølgelig i seg selv en liten brannfakkel, men det vi veit er at han forrige sesong var en solid spiller i CCC, akkurat som Killgallon har vært for Sheff Utd. Å komme til det rotet Pompey er denne sesongen er ikke lett for noen, og han har også mistet manageren som hentet han dit i utgangspunktet. Curtis Davies ser jeg ærlig talt ikke for meg at skal gidde gå ned til en CCC-klubb, når det sikkert fins PL-lag som gjerne låner han dersom ikke Villa vil bruke han mer denne sesongen.

Stikk fingeren i jorda folkens.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #799 på: 22. Jan. 2010, 13:59 »
Jesu kristu, jeg begynner faktisk bli forbanna lei folk uten gangsyn. Skulle tro vi hadde Sir Bobby som manager og erobringen av Europa var rundt neste sving. Dere må gjerne tro at vi kan få den kommende Makelele inn (som forøvrig ville spilt omtrent like safe i pasningsspillet som Smudge), og at en ny Bassong står klar på trappene. For all del. Jeg gidder ikke tenke sånn lengre. 
Williamson veit vi faktisk ikke om takler PL eller ei, han fikk aldri sjansen der. Det er selvfølgelig i seg selv en liten brannfakkel, men det vi veit er at han forrige sesong var en solid spiller i CCC, akkurat som Killgallon har vært for Sheff Utd. Å komme til det rotet Pompey er denne sesongen er ikke lett for noen, og han har også mistet manageren som hentet han dit i utgangspunktet. Curtis Davies ser jeg ærlig talt ikke for meg at skal gidde gå ned til en CCC-klubb, når det sikkert fins PL-lag som gjerne låner han dersom ikke Villa vil bruke han mer denne sesongen.

Støttes helt. At vi får inn to spillere som vil hjelpe oss å rykke opp er jeg veldig fornøyd med. Vil selvsagt heller hatt inn enda bedre spillere, men slik situasjonen er med Ashley som eier og Hughton som manager så syntes jeg vi skal være fornøyd med at vi i det hele tatt henter spillere.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #800 på: 22. Jan. 2010, 14:17 »

Det er vel ingen her nå som har antyda at vi skal få bedre spillere?
Det jeg mener med at vi ikke burde signert Williamson og kanskje ikke Simpson er fordi vi heller kunne lånt spillere ut sesongen billigere og ikke trengt og hatt spillere som rett og slett ikke holder mål neste sesong.
Naturligvis kan begge lykkes og alt det der, men det er gambling på høyt nivå etter min mening, og det har vi neppe råd til neste sesong om vi skal klare oss ved et evt. opprykk.
Jeg vet at det er veldig begrensa hvilke spillere Newcastle som klubb kan tiltrekke seg, men jeg tror faktisk lån og ikke kjøp ville lønt seg i dette vinduet.

Forøvrig er jeg veldig enig med deg at enkelte stiller vel høye krav til spillere vi kan tiltrekke oss, og det virker som om Newcastle selv i CCC kan få hvem som helst, men skjønner ikke hvorfor du trekker inn dette nå.
Det har liksom ikke blitt nevnt noe tidligere hvor folk har nevnt på ene spillern etter den andre som faktisk spiller i bedre klubber, gjør det bra og er altfor gode for CCC.  :P
« Siste redigering: 22. Jan. 2010, 14:19 av Offe87 »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #801 på: 22. Jan. 2010, 14:25 »
Tja. Danny Simpson er i mine øyne en smart investering. Han har vært solid for oss denne sesongen i CCC, og er samspilt med resten av laget. Han er enda ikke en lost case mtp PL, og jeg etterlyser nok en gang hvilke andre høyrebacker vi skulle fått, som også ville kommet for småpenger, og hevet en forsvarlig lønn.
Williamson veit vi faktisk enda ikke om duger i PL, men vi veit fra forrige sesong at han var solid i CCC, akkurat som Killgallon. Det er ingen større automatikk i at Killgallon vil lykkes noe bedre enn Williamson i PL. Vi må også huske på at vi langt fra er sikret opprykk, jobben er bare halvveis gjort, og vi trenger da forsterkninger for andre halvdel. Lån av andre spillere er ugunstig i det lange løp, da sjansen for at de forsvinner igjen til sommeren er stor. Da har vi desto større problemer når de tider kommer. Vi skal ikke undervurdere nytten av at stallen vår er samspilt foran neste sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #802 på: 22. Jan. 2010, 14:26 »
Man har vel bare x antall spillere enn kan låne i en sesong.

Vist vi for denne Williamson så er det greit nok, han var strålende da han spilte i Watford. Simpson er et veldig bra kjøp i forhold til hvor vi er og hva vi har råd til.
Jeg forventer ikke spillere med store navn lenger i denne klubben, det er den for raukjørt til. Men det at vi bygger oss forsiktig opp, slik at vi kan holde oss i premier league, det er riktig veien og gå.
Vi har ikke milliarder av kroner til og bruke på spillere. Vil heller ha en skikkelig spiller enn mange ok spillere, og det er det jeg tror vi kommer til og se. Rykker vi opp tror jeg det kommer en veldig bra spiller, og jeg tror det blir en spiss.
Da er det bra at vi har spillere som er gode nok til og holde oss oppe i premier league, de 2 første sesongene kommer til og bli de vanskligeste. Så at vi bygger og gjør oss bedre over tid er det viktigeste.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 22. Jan. 2010, 14:26 »
Det er frustrerende å se på at flere meget talentfulle og gode spillere seiler arrogant forbi oss fordi vi 1. spiller i wankership, og de gode spillerne i den ligaen, føler at newcastle er det samme som den klubben de spiller for, og de har høyere ambisjoner enn som så, 2. har en trøstesløs arrogant jævel av en klubbeier som ikke vil yte noe som helst for at klubben skal bli bedre og 3. har en manager som gjør en bra jobb, men som ikke akkurat har et navn som kan tiltrekke seg spillere vi ellers ikke ville fått, som for eksempel Alan Shearer kunne ha gjort.

Og nei, nå argumenterer jeg ikke for at vi skal ansette Shearer igjen. Vi har en manager som skal sitte sesongen ut, og ferdig med det. Men det er et faktum at Alan Shearer er mye, mye mer spennende enn Chris Hughton. Hvis alle andre kriterier taler imot oss, så kunne et slikt navn likevel ha hjulpet oss til seier. Men sånn er livet altså ikke, og da må vi tåle at det beste vi kan få er Danny Simpson og Marlon Harewood. Sånn er det bare.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #804 på: 22. Jan. 2010, 15:59 »
Kult for Nolly det. Lykke til! :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 22. Jan. 2010, 16:17 »
Det hadde jo vært fantastisk om vi har gjort et røverkjøp i Williamson og at han finner tilbake til gamle takter. Og jeg snakker ikke om at vi skal hente inn de aller største talentene i britisk fotball som Moses. Han vil bli alt for dyr og han vil helt sikkert ikke til castle. Men jeg mener vi bør snappe om de som ligger i midten, og som er yngre enn 26. Altså i kategoriene lovende. Jeg tror rett og slett at Homer og Williamson ikke havner i den kategorien. Men vi får håpe at jeg tar skammelig feil.
« Siste redigering: 22. Jan. 2010, 17:34 av InspectorC »

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #806 på: 22. Jan. 2010, 17:19 »
Hvem faen er homer egentlig? ::)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #807 på: 22. Jan. 2010, 17:22 »
Jeg er DRIT lei hele møkkasirkuset med overganger til Newcastle. Nå må det handles ordentlige spillere, som funker i PL. Arghhh. Vi er blitt et tullelag. Gi meg Navn! Faens Ashley

Kva planet lever du på?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 22. Jan. 2010, 17:27 »

So jevla einig med deg! Får meg ein god latter kvart overgangsvindu øve kor skuffa folk verte kvar gong, beklaga men det er litt morsomt. Spesielt no med Ashley som eigar og det han har vist oss hittil so kan ikkje folk forventa noko meir. Og i tillegg når ein ser kor rævkøyrt denne klubben har vorte dei siste åra.
« Siste redigering: 22. Jan. 2010, 17:45 av lgrinde »

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #809 på: 22. Jan. 2010, 17:59 »
Har lest at det ikke nødvendigvis var at Williamson var dårlig som gjorde at han ikke spilte mer i pompey.
Williamson ble kjøpt for 2 000 000 £, men kunne stige med en million pga appearance fees. Pompey er som alle vet raka fant, altså kunne de ikke bruke han, for da måtte de ut med mer penger, som de jo absolutt ikke har.