20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168580 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #765 på: 20. Jan. 2010, 14:27 »
Jeg forstår ikke den voldsomme kritikken mot Danny Simpson hos enkelte her... Han har hatt et godkjent halvår i klubben, er en ung spiller og vil helt sikkert vokse med erfaringen han får. Vi har i utgangspunktet en tynn stall, og selv om jeg helst ser en annen høyreback på laget vårt i PL neste sesong, så er han en fin signering. Engelsk er han også.

Han var ikke noe særlig i blackburn. Han er ikke spesielt teknisk, ikke spesielt hurtig, ikke spesielt god pasningsfot eller innleggsfot. Ergo bidrar han med null fremover. Hadde han hatt en av disse viktige backegenskapene, kunne vi ha bygd videre på ham. Men han mangler så mye at jeg fatter ikke hvordan han skal gjøre det godt evnt i PL. Det kan jo hende at han får en rivende utvikling fremover. Likevel tviler jeg fordi han må forbedre seg på nesten all områder. Han er brukbar bakover, dette er dessverre ikke tilstrekkelig for å kjøpe ham.

Jeg mener det blir feil å hente inn spillere som duger i år men som med stor sannsynlighet vil falle gjennom hvis vi rykker opp. De vi kjøper må enten forsterke laget umiddelbart, eventuelt må de ha såpass potensiale at de i fremtiden kan gjøre det godt i klubben.  Å kjøpe middelmådigheter for å ha de som benkfyll er en ting, men å kjøpe middelmådigheter for at de skal spille fast på laget er jo katastrofe. 

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #766 på: 20. Jan. 2010, 14:57 »
Synes Simpson er helt decent jeg. Han kommer garantert gratis, og veldig lav lønn iforhold til de andre. Helt greit!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #767 på: 20. Jan. 2010, 15:07 »
Bra at vi får Simpson. Det er viktig og få spille permanent. Uansett.

Chris Hughton is looking at Scunthorpe forward Gary Hooper ? the player that Leeds wanted to replace Beckford if he left the League One club.

Noen som vet noe om han?

Gary Hooper skal være en ung og lovende spiss han. Scunthorpe hadde muligheten til og hente tilbake Billy Sharp tidligere i år (han bøtta inn mål for noen sesonger siden) men ville heller satse på Hooper..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #768 på: 20. Jan. 2010, 15:35 »
Jeg forstår ikke den voldsomme kritikken mot Danny Simpson hos enkelte her... Han har hatt et godkjent halvår i klubben, er en ung spiller og vil helt sikkert vokse med erfaringen han får. Vi har i utgangspunktet en tynn stall, og selv om jeg helst ser en annen høyreback på laget vårt i PL neste sesong, så er han en fin signering. Engelsk er han også.

Han var ikke noe særlig i blackburn. Han er ikke spesielt teknisk, ikke spesielt hurtig, ikke spesielt god pasningsfot eller innleggsfot. Ergo bidrar han med null fremover. Hadde han hatt en av disse viktige backegenskapene, kunne vi ha bygd videre på ham. Men han mangler så mye at jeg fatter ikke hvordan han skal gjøre det godt evnt i PL. Det kan jo hende at han får en rivende utvikling fremover. Likevel tviler jeg fordi han må forbedre seg på nesten all områder. Han er brukbar bakover, dette er dessverre ikke tilstrekkelig for å kjøpe ham.

Jeg mener det blir feil å hente inn spillere som duger i år men som med stor sannsynlighet vil falle gjennom hvis vi rykker opp. De vi kjøper må enten forsterke laget umiddelbart, eventuelt må de ha såpass potensiale at de i fremtiden kan gjøre det godt i klubben.  Å kjøpe middelmådigheter for å ha de som benkfyll er en ting, men å kjøpe middelmådigheter for at de skal spille fast på laget er jo katastrofe.

Hvilke spillere mener du vi kan få inn uten å betale mye i overgangssum eller i lønn? Det er helt klart at vi trenger flere spillere enn vi har i troppen idag og når vi ikke har store midler tilgjengelig syntes jeg vi skal være glade for at vi faktisk for inn en spiller som vi vet kan hjelpe oss til opprykk. Selvfølgelig skulle vi gjerne hatt inn en bedre spiller enn Simpson, men slik situasjonen er nå er jeg glad for at vi får inn spillere vi virkelig trenger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #769 på: 20. Jan. 2010, 15:39 »
Synes Simpson er helt decent jeg. Han kommer garantert gratis, og veldig lav lønn iforhold til de andre. Helt greit!

Enig her, og enig med fredd sitt førsteinnlegg. Skal huske på at selv om Simpson hadde en horibel kamp mot WBA, har han vært del av et særdeles solid forsvar. Han er jevnt over en solid back i CCC, og har vært en del av et forsvar som har danna et solid grunnlag for opprykk. Nå ser jeg at jeg har overbrukt ordet solid, men det får vel være nøkkelordet her.
Når vi kommer til PL trenger vi uansett dobbel dekning på alle plasser, ideelt sett. Simpson vil være en helt grei backupspiller for et lag som skal forsøke overleve i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #770 på: 20. Jan. 2010, 16:13 »

Heilt einig med deg. Han har ikkje vore så dårleg som visse folk vil ha det til (InspectorC). Vi har jo tross alt eit av dei beste forsvara i CCC og fram til kampen mot wba har Enrique-Taylor-Colo-Simpson vore solide. Dessuten må eg nok ein gong oppfordra nokre her inne til å stikka den velkjente fingeren i jorda og ta ei stund å teinkja på kva spelarar denne klubben kan få. Viss vi rykke opp til PL, så vil eg spå at mi må forbereda oss på å overleva neste sesong. Viss ikkje Simpson er god nok då (må dessuten ha breidde) så skjønnar eg ingenting.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #771 på: 20. Jan. 2010, 16:49 »
Greit at vi må ha bredde i stallen, men jeg mener det er bortkastet å bruke penger på en spiller som etter all sannsynlighet ikke holder mål neste år. Vi gjør oss selv en bjørnetjeneste fordi vi bruker opp verdifull kapital på overgangen og kontrakten. Jeg mener f.eks at vi kunne ha brukt Raylor og tatt inn en back fra reserve/juniorlaget.

Simpson fikk bank da han endelig møtte et godt lag og mannen er 23 år. Det er ikke gammelt, men når man har nådd den alderen og ikke har utviklet seg i en positiv retning i forhold til de kritierier som er nødvendige for en back, så regner jeg med at han har stagnert som spiller. Det nivået han er på nå, er det vi får.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #772 på: 20. Jan. 2010, 19:13 »
Morten Knutsen hvem?
http://www.skysports.com/story/0,19528,11702_5873964,00.html
Han skal vistnok ha skrevet under for Colchester?
Kansje Starts og RBK sin gammle helt.
« Siste redigering: 20. Jan. 2010, 19:14 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #773 på: 20. Jan. 2010, 21:11 »
Har begynt å miste trua i dette vinduet dessverre. Men er fornøyd med å få simpson på permanent basis. Men hva med å se til aAfrika mesterskapet. Der finnes det spillere med kvalitet, til en lav penge. Men Cashley bryr seg jo som kjent ikke om klubben, men om sin egen økonomi

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #774 på: 20. Jan. 2010, 21:24 »
Morten Knutsen hvem?

http://fotball.aftenposten.no/england/article159755.ece

Ikke han som spilte i Start og RBK.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #775 på: 20. Jan. 2010, 21:25 »
Morten Knutsen hvem?

Lol, håper du kødder nå. Gamlingen som ikke er god nok for FK Arendal lenger :P

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #776 på: 20. Jan. 2010, 22:16 »
Morten Knutsen hvem?

Lol, håper du kødder nå. Gamlingen som ikke er god nok for FK Arendal lenger :P

FK Arendal eksisterer ikke lengre.  :P
Morten Knutsen er faktisk blitt trener.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #777 på: 21. Jan. 2010, 09:09 »
WEST Ham last night kicked off their new era with a £1.2m move for Benni McCarthy.
http://www.dailystar.co.uk/football/view/118211/Zola-s-in-for-Benni-McCarthy/

Hadde denne mannen vært noe for oss til den prisen?

Everton boss David Moyes is ready to sell striker James Vaughan - as he makes way for Leeds United contract rebel Jermain Beckford.
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Transfer-news-James-Vaughan-facing-Everton-axe-as-David-Moyes-plans-striker-shake-up-article294675.html

Her er det bare og få fingeren ut og løp og kjøp vist ikke prisen blir for høy.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #778 på: 21. Jan. 2010, 14:16 »
Morten Knutsen hvem?http://www.skysports.com/story/0,19528,11702_5873964,00.html
Ugh. Liker ikke den fyren.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #779 på: 21. Jan. 2010, 14:19 »
Morten Knutsen hvem?http://www.skysports.com/story/0,19528,11702_5873964,00.html
Ugh. Liker ikke den fyren.
har jo ikke noe med oss å gjøre uansett da men....
« Siste redigering: 21. Jan. 2010, 14:23 av morgan303 »