20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 169146 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #705 på: 18. Jan. 2010, 04:29 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1243980/Nolberto-Solano-set-sensational-return-Newcastle-United.html

Nobby? :D

Skal si at tanken på det er ganske morsom, men tror ikke det er veien å gå. Selv om Campbell gikk tilbake til Arsenal, tror jeg ikke dette blir det samme. Men hvem vet, kanskje Solano kan gjøre det greit på et godt lag i Championship :)
Kommer han, blir det nok en Solano-drakt i det minste :P
« Siste redigering: 18. Jan. 2010, 04:32 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #706 på: 18. Jan. 2010, 09:22 »
Hadde vært glimrende å fått han som spillende trener. Da har vi 2 fluer i en smekk. Tror denne mannen har en lysende karriere innen trener yrket, å da mener jeg vi bare burde slå til.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 18. Jan. 2010, 09:25 »
Åh det  hadde vært herlig med Nobby tilbake. Over toppen som spiller, men han var visst en utrolig respekert person, spesielt utenfor banen. Derfor skulle jeg gjerne ha sett ham blitt ansatt i trenerapparatet. Og han er jo bare 35 år.
« Siste redigering: 18. Jan. 2010, 09:27 av InspectorC »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 18. Jan. 2010, 12:04 »
Dette verte for dumt.

Frå nufc.com : "Who next? Kieron Dyer? Carl Cort? Alan Foggon?
Newcastle United - planning for the future. "

nemiarwen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #709 på: 18. Jan. 2010, 12:13 »
Dersom Solano imponerer på trening og er fit, så ser jeg på dette som en kjempespennende signering. Både med tanke på resten av denne sesongen og eventuelt som coach i klubben etterpå.

Vi vet jo hva Solano står for, mulig at han har mistet noe fart, men innleggsfoten, pasningsfoten og dødballene sitter nok den dag i dag. Fått en mann på laget som kan gi spissene våre presise innlegg hadde vært fantstisk.
Ah me lads, ye shud only seen us gannin',
We pass'd the foaks upon the road just as they wor stannin';
Thor wes lots o' lads an' lasses there, all wi' smiling faces,
Gawn alang the Scotswood Road, to see the Blaydon Races.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 18. Jan. 2010, 12:53 »
Dette verte for dumt.

Blir absolutt for dumt. HVerken Dyer eller Cort har prestert for klubben. De har jo vært skadet hele tiden. Og Dyer var jo heller ikke noe rollemodell. Solano vil gi oss en god innleggsfot, men ikke minst vil dette være en som kan tilføre klubben mye utenfor banen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 18. Jan. 2010, 14:33 »
Kieron Dyer presterte ikke. Da har jeg hørt det også.
Og Nobby Solano skal liksom være en forsterkning? Mener du at han skal rett inn i startoppstillinga også, InspectorC?

Å få Nobby Solano tilbake vil kun være for å mimre tilbake til the glory days. Jeg mener han har null og niks å tilføre oss som fotballspiller. Men han kan helt sikkert lære ungguttene et og annet. Gi han i så tilfelle en spillende trener-kontrakt, og la ham pusle litt med reservelaget og a-lagets yngste spillere innimellom, slik som Lee Clark startet.

Bortsett fra det nostalgiske og at han helt sikkert har mye å bidra med utenfor banen, så mener jeg at dette er ren idioti, og forstår utmerket godt kommentaren på nufc.com.

Som fotballspiller er Nobby Solano laaaaaangt over middagshøyden, og han har selvfølgelig ingenting å gjøre på Newcastles a-lag. Som fremtidig trener vil han helt sikkert være en ressurs. Og kanskje er dette riktig tidspunkt å hente ham inn i varmen igjen.

Kanskje.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #712 på: 18. Jan. 2010, 14:45 »
Dette verte for dumt.

Blir absolutt for dumt. HVerken Dyer eller Cort har prestert for klubben. De har jo vært skadet hele tiden. Og Dyer var jo heller ikke noe rollemodell. Solano vil gi oss en god innleggsfot, men ikke minst vil dette være en som kan tilføre klubben mye utenfor banen.

Hvordan kan du si at Dyer ikke har prestert for klubben? Presterte ihvertfall godt nok til at han fikk nærmere 40 landskamper, til tross for sykt mye skader. Det burde si litt.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #713 på: 18. Jan. 2010, 15:00 »
Å få Solano vil være dødfødt. Han er for gammel, og har minimalt å bidra med. Vi trenger ikke flere avdankedee spillere nå. Vi trneger spillere somer for framtidas og ikke fortidas Newcastle.

Jeg kunne tenkt meg og handlet spillere fra Afrikamesterskapet. Der finnes det nok av spillere som kan forsterke laget og som er talenter, til en meget hyggelig pris

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 18. Jan. 2010, 15:01 »
Fra  1999 til 2007 spilte han 190 kamper. Når vi vet at en sesong består av godt over 40 kamper vil det si at han har spilt omtrent halvparten av kampene i løpet av en sesong. Og da må vi selvsagt  huske på at han pga alle skadene ikke startet alle kampene heller. I tillegg slet han med utenomsportslige problemer som ikke akkurat bidro til at Sir Bobby beholdt jobben. Og han var en av de best betalte spillerene i klubben. De kampene han var 100% var han fantastisk, men han presterte aldri for klubben OVER TID.

Og de 40 landskampene, han startet ikke mange av dem..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 18. Jan. 2010, 15:10 »
Det var fordi han sjelden var 100%. Men han var en sjukt god spiller, og tidvis helt vital for Sir Bobbys gode prestasjoner med oss. 00/01-sesongen for faen!

Når det kommer til Solano, jeg skal ikke uttale meg for mye. Her er det prat om en av de største spillerne jeg veit om, og hjertet mitt taler vel så høyt som fornuften her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #716 på: 18. Jan. 2010, 15:17 »
Fra  1999 til 2007 spilte han 190 kamper. Når vi vet at en sesong består av godt over 40 kamper vil det si at han har spilt omtrent halvparten av kampene i løpet av en sesong. Og da må vi selvsagt  huske på at han pga alle skadene ikke startet alle kampene heller. I tillegg slet han med utenomsportslige problemer som ikke akkurat bidro til at Sir Bobby beholdt jobben. Og han var en av de best betalte spillerene i klubben. De kampene han var 100% var han fantastisk, men han presterte aldri for klubben OVER TID.

Nei, men det er rart. Se på de midtbanespillerne som England hadde i den perioden han var med da. Og hvorfor ble han tatt ut på landslaget så mange ganger? Jeg mener det er fordi han presterte. Syns heller ikke det blir riktig og gi han skylda for at Robson fikk sparken. Robson var som en far for Dyer.
Bortsett fra den ene kampen mot Middlesborough da Dyer ble furt fordi han måtte spille kamp,(Han sa forresten unnskyld dagen etter) og den episoden i bortekampen mot Barcelona i Champions League da Robson klikke på Dyer fordi han sto og lata seg på en corner, så fikk jeg inntrykk av at de to alltid kom godt overens og hadde et bra forhold til hverandre.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #717 på: 18. Jan. 2010, 15:23 »

Nei, men det er rart. Se på de midtbanespillerne som England hadde i den perioden han var med da. Og hvorfor ble han tatt ut på landslaget så mange ganger? Jeg mener det er fordi han presterte. Syns heller ikke det blir riktig og gi han skylda for at Robson fikk sparken. Robson var som en far for Dyer.
Bortsett fra den ene kampen mot Middlesborough da Dyer ble furt fordi han måtte spille kamp,(Han sa forresten unnskyld dagen etter) og den episoden i bortekampen mot Barcelona i Champions League da Robson klikke på Dyer fordi han sto og lata seg på en corner, så fikk jeg inntrykk av at de to alltid kom godt overens og hadde et bra forhold til hverandre.

KANT :)

Peter

• Gjest
« Svar #718 på: 18. Jan. 2010, 15:34 »
Solano kan vi hente tilbake, men bare på en ettårskontrakt.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 18. Jan. 2010, 15:36 »
jeg er åpen for Solano retur. Tror ikke han har gode kort når han ska forhandle om kontrakt, derfor blir han billig. Jeg har ikke blitt imponert over Lua Lua i de få innhoppene jeg har sett.

Houghton og co har visstnok blitt imponert over den fysiske formen til Solano. Om Simpson overgangen går i vasken må Raylor spille back. Da kan vi få bruk for Solano på kanten.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /