20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #540 på: 03. Jan. 2010, 19:58 »
Leedskampen var fantastisk og beckford scoret et flott mål. En av de bedre jeg har sett av ham. Men han er fortsatt for svak  i kroppen, ble lett tatt da han var feilvendt. Og han hadde noen løp i bakrom. Dessverre var han ikke rask nok til å springe fra forsvaret. Selv om målet var flott, kom det først og fremst av at keeper gikk ut. Han skulle ha stått på strek. I tillegg holdt ikke Brown mål. Hans markering var kritkkverdig. 

Vi trenger ikke Beckford. Han er en spiss som må ha gode spillere rundt seg for å  lykkes.  Vi har gode nok spisser. De vi har får nesten ikke baller å jobbe med. Ingen pasninger i bakrom og heller ikke fordelinger til kantene. Hadde vi hatt en bedre back og en virkelig god sentral midtbanespiller ville spissene fått mer enn nok muligheter i løpet av en kamp. Det er først de to siste kampene vi har skapt muligheter og bomma. Før har vi vært effektive.

Konklusjon: Vi kunne gjerne ha hentet Beckford, men jeg tror ikke han vil bli noe særlig uten at vi får inn en midtbanegeneral som kan gi ham de rette ballene. Men det samme kan vi f.eks si om Løvenkrants også. Han er ekstrem i bakrom, og mister en del av sin ekstremkompetanse fordi vi ikke har noen i stand til å gi ham de ballene han trenger.
« Siste redigering: 03. Jan. 2010, 21:14 av InspectorC »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 03. Jan. 2010, 20:41 »
Er på en måte enig med deg, men vi får desverre ikke den midtbanegenerealen du etterlyser når vi spiller i CCC og har såpass lite penger å rutte med. Vi får i alle fall ingenting bedre enn det vi har no, for å si det sånn. Når vi har sjangsen til å på å få en spiss som Beckford som KAN vere typen som slår til, vil eg heller ta sjagsen på han enn en halvgod sentral midtbanespiller. Det ideelle hadde uansett vert å fått tilbake Harewood på lån og heller brukt pengene på Kilgallon f.eks. Då kunne vi heller satse på en ordentelig spiss når vi rykker opp, som eg er ganske sikker på at vi gjør.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #542 på: 04. Jan. 2010, 14:49 »
Husker jeg hadde lyst på Veloso en gang, men ble bare en liten våt drøm.
http://www.imscouting.com/global-news-article/Miguel-Veloso-Sporting-Lisbon-v-Braga/4704/
Han scoret forøvrig ukens mål mot Braga? En vakker suser i krysset.
Så håper en dag kansje den lillle våte drømmen blir virklighet :P
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 04. Jan. 2010, 16:27 »
Jeg rister på hodet når jeg ser at folk her inne forventer å få klassespillere servert i januar. Hvis vi i det hele tatt får så mye som en møkkaspiller på nivå med Helguson, så er vi VELDIG heldige. Jeg tviler veldig sterkt på at vi får inn en eneste spiller. Grunnen er enkel: Mike Ashley bryr seg nada om FOTBALLKLUBBEN Newcastle, han tror vi er en av hans mange næringslivsbedrifter hvis hovedmål er å tjene penger og ingenting annet. Vi må forberede oss på å se VELDIG langt etter det vi kan kalle forstkerninger. Selv tilskudd til stallen vil være en sensasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #544 på: 04. Jan. 2010, 16:35 »
Jeg føler meg ganske sikker på at Matthew Kilgallon kommer. Men det tror jeg blir den eneste, selv om jeg ønsker meg Boyd.
Spesielt nå som Leeds skal overprise Beckford. De vil nok beholde han ut sesongen, for at han skal sikre et opprykk.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 04. Jan. 2010, 17:08 »
Hvis vi ser på de overgangsvinduene der Ashley har sittet som eier så er det et faktum at det bare er et overgangsvindu vi har kjøpt for mer enn det vi har solgt for. Forhåpentligvis gjør salgene i sommer og at Geremis lønn nå er borte at vi kan bruke midler, men selv om det er sterke rykter er jeg ikke sikker på at vi henter noen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #546 på: 04. Jan. 2010, 18:16 »
Hughton sitter med sterke kort på handa. For Ashley bør jo se at selv om vi har gjort det bra hittil, er vi ikke automatisk i PL neste sesong. Forspranget kan krympe til 3p, og stallen er syltynn. Dette vet Hughton, og klarer han å få Ashley til å innse det, blir det kjøp. Håper også vi låner noen unge, gode spillere. Kunne tenkt meg Fran Merida fra Arsenal, er en spiller som kan komme innn å snu kamper i vårt favør fra midtbanen. Kreativ spiller, med et godt venstrebanen.
Ellers er det vel en del andre lovende, unge spillere i PL vi kan låne.
F. eks Kilgallon, Boyd og to nye lån hadde vært perfekt (såfremt vi forlenger med Simpson ut sesongen).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #547 på: 04. Jan. 2010, 19:02 »
Selvfølgelig bør Ashley se at vi trenger nye spillere, men når vi ser på det sportslige avgjørelsene han har gjort for klubben er jeg langt fra sikker om velger å gi Hughton penger. Før vi fikk inn Nolan og Raylor i forrige januarvindu måtte Given og N'Zogbia ut. Da var det også liten tvil om vi at trengte å forsterke laget så jeg syntes det er vanskelig å være for sikker på at vi kommer til å bruke penger i dette vinduet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 04. Jan. 2010, 21:26 »
Jeg håper for guds skyld at vi ikke kjøper dyrt. Et par bassongkjøp ville ha vært fantastisk.  Hvis vi nå spyr ut penger og ikke rykker opp er det katastrofe med stor K. Vi må ha is i magen. Vi har kvittet oss med ufattelig mange godt betalte drittspillere. Klarer vi nå å rykke opp uten å bruke alt for mye, tror jeg klubben nesten er friskmeldt økonomisks sett.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #549 på: 04. Jan. 2010, 22:29 »
Vi må bruke penger smart, her ligger poenget. Det er vel strengt tatt ikke forsvarlig å kvitte seg med noen, og vi har ikke mange "overbetalte drittspillere" igjen heller, som ikke yter noe tilbake til denne klubben. Men vi må innse at dersom vi bruker penger på nye spillere, investerer vi samtidig i opprykk, og et styrket utgangspunkt sportslig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #550 på: 05. Jan. 2010, 02:06 »
Barton og Smith tjener da altfor mye etter min mening. Men ville være uklokt å kvitte seg med de nå.

Kanskje fornye kontraktene og redusere lønningene med 30-40% om det er mulig. Ingen av disse kan vente seg særlig høye lønninger i andre klubebr heller. De tjener jo for 4 spillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 05. Jan. 2010, 02:13 »
Jada, til å være CCC-spillere tjener de for mye, men i Smith sitt henseende er han alikevel kanskje lagets viktigste spiller, og dermed også en mann vi ikke uten grunn kan kvitte oss med. Samme kan jo da sies om Nolan, Colo og flere med. Men vi har da som mål å rykke opp til PL, og ha spillere på det nivået.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #552 på: 05. Jan. 2010, 13:02 »
Barton og Smith tjener da altfor mye etter min mening. Men ville være uklokt å kvitte seg med de nå.

Kanskje fornye kontraktene og redusere lønningene med 30-40% om det er mulig. Ingen av disse kan vente seg særlig høye lønninger i andre klubebr heller. De tjener jo for 4 spillere.

Etter det Barton har sagt i media den siste tida så burde han klare eit kutt. Visst ikkje så må han passe kjeften sin.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 05. Jan. 2010, 13:30 »
Vi må bruke penger smart, her ligger poenget. Det er vel strengt tatt ikke forsvarlig å kvitte seg med noen, og vi har ikke mange "overbetalte drittspillere" igjen heller, som ikke yter noe tilbake til denne klubben. Men vi må innse at dersom vi bruker penger på nye spillere, investerer vi samtidig i opprykk, og et styrket utgangspunkt sportslig.

Poenget mitt er at vi ikke kan satse alt på noen få kort. Vi har syltynn stall, det er sant. Men vi bør trå ytterst forsiktig. For det første har klubben ikke akkurat vært dyktig på transfermarkedet de siste åra. Så selv om vi betaler en god slump med penger er det ikke sikkert at klubben har klart å få tak i rette/god nok spiller. Denne bommen har vi gjort mange ganger før. I tillegg kommer det skader. Å betale £6 mill for en spiller som så blir ute resten av sesongen er heller ikke noe gunstig.  Nettopp derfor kan vi ikke satse alt på et kort, risikoen må spres. Helst bør vi få inn spillertyper som vi ikke besitter. Og de bør ikke koste for mye.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #554 på: 05. Jan. 2010, 13:31 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12874_5832488,00.html

Boro er visst favoritt til å sikre seg Boyd.   :(