20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168892 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #450 på: 30. Des. 2009, 16:17 »
Vi trenger også dekning på venstre som du sier Erlend. Men jeg synes høyrebacken er prekær: Den fungerer jo ikke.  Problemet med å spille med Smith på midtbanen er at vi ikke har noen til å distribuere ballen. Og vi kan jo ikke vrake Nolan med 11 mål heller. Smith er en kjemper og gir alt for drakta. Spissenes dårlige scoringsstatistikk kommer litt av at den sentrale midtbanen ikke gjør jobben sin. Derfor skjer mesteparten av spillet på venstresiden også.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #451 på: 30. Des. 2009, 16:18 »
På backplass har vi bra nok dekning. Simpson og Enrique er bra nok, mens Raylor kan hospitere på begge sider, det samme kan Steven Taylor. Ikkje at det er bra, men vi må prioritere andre posisjonar. Dessuten kan vel ikkje desse "store" talenta våre være helt ubrukelige heller. En ny midstoppar trengs snarast.

Midtbana bør være bra nok, ikkje all verden men bør kunne dominere i CCC.

På topp er vi svakast, scorar for lite mål, kun Ameobi som har vore god nok denne sesongen. Carrol og Ranger har vist en del bra men scorar for lite mål og er ikkje gode nok for å spele fast. Får håpe Løvenkrands kan komme i form, har vel slitt en del psykisk i haust. Harewood var forferdelig i starten, men etterkvart putta han jamnt og trutt så han kunne vi gjerne beholdt ut sesongen for min del. Trenger uansett en ny angripar med goalgetter-egenskapar.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #452 på: 30. Des. 2009, 16:28 »
At vi er dårlige på topp kommer jo av at de får NULL hjelp fra midtbanen. Jeg synes vårt angrep er mer enn godtnok: Ranger, Caro, Løven og Shola.  Bortsett fra Enriqe og Jonas. De får ingen baller å jobbe med. Ingen stikkpasninger eller gode langpasninger. Og det kommer alt for få innlegg i løpet av en kamp, blant annet fordi høyresiden ikke er god nok, og fordi ingen av de sentralt er flinke nok til å fordele ballen.  Hverken Smith eller Nolan beveger seg mye, eller tar initiativ til å møte ballen for å få til f.eks 3kantspill. Og selv om Simpson ikke er dårlig bakover, får han ikke til en pasning den andre veien. Tenk om vi hadde hatt en Enrique på høyreback også, en som tar utalllige overlapper på høyrekanten hver kamp. Det er mye vanskeligere å forsvare seg mot. Guthrie kan det velge å slå videre, eller han kan skjære inn, evnt slå innlegg. Poenget er at han vil få flere valg og bedre tid. Guthrie slår supergode innlegg så lenge han får stå litt upresset. Det beviste han de to siste kampene han spilte.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #453 på: 30. Des. 2009, 19:02 »
Nå er jo det slik at vi EGENTLIG trenger nytt på høyreback, venstreback, stopperplass, vingplass, sentral midtbane og spiss fremfor en PL-sesong spør du meg.

Dette er nok noe man må ta gradvis. Når kontraktene til Butt og Geremi går ut nå ved sesongslutt kan vi hente 2 nye og bedre spillere.
Det er ikke slik at vi må kjøpe et helt nytt lag bestandig.Det er det mange managere i NUFC som har prøvd de siste årene og mislykket ganske kraftig med.
Må bygge videre på det man har, og heller bruke penger på kvlitet fremfor kvantitet.

Inntil videre blir jeg strålende fornøyd om vi henter Kilgallon og Boyd.

Jada, misforstå meg rett, dette jeg også mente. Vi trenger mye for å ha et godt PL-lag, men det er ikke gjort over natta. Det viktigste til januar blir som sagt å få inn en stopper og en god målscorer. Til sommeren må vi rett og slett slippe løs daukjøttet og bygge opp bredden og kvaliteten samtidig i stallen.

Inspector, jeg skjønner ikke hva du mener med midtbanen vår. Det er antakeligvis midtbanen vår som har lagt det viktigste grunnlaget for at vi har gjort det såpass bra som vi har. Alan Smith er for meg den åpenbart viktigste grunnen til at vi har sluppet inn så få mål. Ikke bare har han en enorm fightervilje og taklingsstyrke, men han har en fenomenal workrate og dekker store områder på banen. Alan Smith har en klar definert rolle som et skjold fremfor forsvaret vårt, og skal derfor ikke stå for distribusjonen. Fjerner vi hans viktige rolle er jeg redd vi ikke kommer til å fungere like bra bakover. Jeg mener også ærlig talt vi har fungert best når vi har spilt med Nolan i rommet bak spydspissen, og en makker til Smudge sentralt. Nå som Barton kommer tilbake fra skade syns jeg vi bør vudere flytte Nolan opp i denne rollen og la Guthrie og Barton kjempe om den andre sentrale plassen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #454 på: 30. Des. 2009, 19:38 »
Nå er jo det slik at vi EGENTLIG trenger nytt på høyreback, venstreback, stopperplass, vingplass, sentral midtbane og spiss fremfor en PL-sesong spør du meg.

Dette er nok noe man må ta gradvis. Når kontraktene til Butt og Geremi går ut nå ved sesongslutt kan vi hente 2 nye og bedre spillere.
Det er ikke slik at vi må kjøpe et helt nytt lag bestandig.Det er det mange managere i NUFC som har prøvd de siste årene og mislykket ganske kraftig med.
Må bygge videre på det man har, og heller bruke penger på kvlitet fremfor kvantitet.

Inntil videre blir jeg strålende fornøyd om vi henter Kilgallon og Boyd.

Jada, misforstå meg rett, dette jeg også mente. Vi trenger mye for å ha et godt PL-lag, men det er ikke gjort over natta. Det viktigste til januar blir som sagt å få inn en stopper og en god målscorer. Til sommeren må vi rett og slett slippe løs daukjøttet og bygge opp bredden og kvaliteten samtidig i stallen.

Inspector, jeg skjønner ikke hva du mener med midtbanen vår. Det er antakeligvis midtbanen vår som har lagt det viktigste grunnlaget for at vi har gjort det såpass bra som vi har. Alan Smith er for meg den åpenbart viktigste grunnen til at vi har sluppet inn så få mål. Ikke bare har han en enorm fightervilje og taklingsstyrke, men han har en fenomenal workrate og dekker store områder på banen. Alan Smith har en klar definert rolle som et skjold fremfor forsvaret vårt, og skal derfor ikke stå for distribusjonen. Fjerner vi hans viktige rolle er jeg redd vi ikke kommer til å fungere like bra bakover. Jeg mener også ærlig talt vi har fungert best når vi har spilt med Nolan i rommet bak spydspissen, og en makker til Smudge sentralt. Nå som Barton kommer tilbake fra skade syns jeg vi bør vudere flytte Nolan opp i denne rollen og la Guthrie og Barton kjempe om den andre sentrale plassen.

Heilt enig Kristoffer  ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #455 på: 30. Des. 2009, 19:58 »
Å vrake smith er selvsagt et delemma, og han beskytter forsvaret vårt godt. Men både Nolan og Smith kan ikke begge være på sentral midtbane. Han jobber, men han skaper lite. Det som er et faktum er at vi har fått en del 3poengere uten å imponere noe særlig.  Alle tvkampene har vist en trend: castle spiller ikke særlig flott fotball. Og i mange av disse har vi vært heldige. Det hjelper ikke å kjøpe en god spiss heller, så lenge vi ikke har en sentral midtbane i stand til å slå de gode ballene. Vi trenger fart og bevegelighet sentralt, en spiller i stand til å føre ballen, bryte gjennom førsteforsvarerleddet til motstanderen. Slik vi spiller nå, skaper vi det meste på dødballer levert av guthrie og gjennom Jonas og Enrique.  Klarer motstanderen å ta ut de 2 sistnevnte, eliminerer de castle.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #456 på: 30. Des. 2009, 20:04 »
Guthrie er jo mannen som kan skape noe på midten og det irriterer meg ganske grenseløst at han ALDRI blir brukt sentralt. Mannen er jo ikke kantspiller!

Vi har jo faktisk gjort det ganske bra med en spiss og Nolan som hengende, men problemet da er vel at det blir slått alt for mye langt fra forsvaret, og da kommer heller ikke Guthrie til sin rett! :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #457 på: 30. Des. 2009, 20:21 »
Det er ikke flaks at vi har tatt alle de poengene vi har tatt. Det har i stor grad å gjøre med at laget vårt er såpass robuste spør du meg, hvilket er særs viktig i denne divisjonen.

Men jeg er enig med Daniel i at Guthrie er en slik mann sentralt, som vil bidra til mer kreativitet og driv. Barton likeså, men det skal jo en hel del til før han spiller 10 kamper på rad. Men da må Nolan skyves opp, og det tror jeg i grunn også vil være best mulig utnyttelse av stallen vår. På denne måten vil vi få langt fler stringer å spille på sentralt, samtidig som Nolan i enda større grad vil få muligheten til å komme i scoringsposisjoner. Og vi veit jo at Nolan er lagets fremste goalgetter ved siden av Ameobi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #458 på: 30. Des. 2009, 21:21 »
Boyd har til nå i kveld gjort ekte hattrick på 9 min mot Dundee...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #459 på: 30. Des. 2009, 21:45 »
Sånn eg no har forstått det, så er Boyd en goalgettertype uten serlig fart. Med andre ord ikke den typen eg håper på. Uansett, hadde han beholdt den scoringsfrekvensen om han kom hit, så kunne han vert så treig som bare fan for min del..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #460 på: 30. Des. 2009, 21:56 »
Jeg også er irritert over at Guthrie ikke får prøve seg sentralt. Han er den eneste på midtbanen med brukbar teknikk og godt driv. Forsvaret har selvsagt mye å si. Men vi har aldri vunnet en kamp der vi ikke har scora først.  Det forteller oss at vi sliter med å skape muligheter når mostanderen legger seg mere bakpå, noe som er logisk når man leder.

Med en kreativ midtbane kommer spissene våre til å få mange flere muligheter. Spissene våre er gode nok. Det er ikke der problemet ligger.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #461 på: 30. Des. 2009, 21:57 »
Sånn eg no har forstått det, så er Boyd en goalgettertype uten serlig fart. Med andre ord ikke den typen eg håper på. Uansett, hadde han beholdt den scoringsfrekvensen om han kom hit, så kunne han vert så treig som bare fan for min del..

Har ikke sett ham spille. Men kansje han er en liten Shearer type:D
Ba Ba Ba!!!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #462 på: 30. Des. 2009, 22:31 »
Boyd scoret forresten 2 til før han ble bytta ut. 5 mål på 80 min!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #463 på: 30. Des. 2009, 23:14 »
Boyd scoret forresten 2 til før han ble bytta ut. 5 mål på 80 min!

Det holder for meg. Hvis muligheten byr seg; KJØP!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #464 på: 30. Des. 2009, 23:34 »
http://www.youtube.com/watch?v=iNJGgF8BLWY

Kan minne litt om Shearer da. Ikke så høy, men knuser alt i lufta samt at han setter det som er av straffer. Pr nå har han også scort 19 mål på 18 kamper i ligaen. Totalt har han scoret 120 mål på 173 kamper eller noe. Er jo ganske sykt. Heller han enn Beckford.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.