20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 169295 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #240 på: 02. Des. 2009, 17:19 »
Eg er sterkt i mot eit salg av Jose og nokon andre i forsvaret vårt. Kvifor forandra på noko som fungerar ekstremt godt(vertfall i skrivande stund)?.

Det er et godt poeng selvsagt. Kan gjerne beholde ham, men det er argumenter for salg også, blant annet at han håver inn 500 000 raske i uka.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 02. Des. 2009, 17:33 »
Eg er sterkt i mot eit salg av Jose og nokon andre i forsvaret vårt. Kvifor forandra på noko som fungerar ekstremt godt(vertfall i skrivande stund)?.

Det er et godt poeng selvsagt. Kan gjerne beholde ham, men det er argumenter for salg også, blant annet at han håver inn 500 000 raske i uka.

Det er nok det store minuset ved han og Colo, dei har ganske høge lønningar. Sjølvsagt, kjem vi oss oppatte så kan vi kanskje ha råd til det, men dei må jo då visa at dei fortenar det. Greit nok vi er i CCC, men defansivt begynnar vi å likna på noko. Usikker på om Colo er rett mann, men Jose har overbevist meg.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 02. Des. 2009, 18:09 »
Hvis Kilgallon kommer inn ser jeg ikke bort fra at det betyr at Colo går ut. Han har som sagt høye lønninger og det er mulig å få noe overgangspenger for han.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 02. Des. 2009, 18:14 »
Hvorfor skal vi kvitte oss med en av lagets beste spillere? Foreløpig holder vi stø kurs mot PL, og vi har ambisjoner om å bli der. Enrique tjener ganske bra, men han har fortsatt ikke sjokkhøy lønn vel?
Greit at vi skal bli gjerrigere på å dele ut lønn i hytt og gevær, men vi skal da ikke hive alle ambisjoner til havs..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 02. Des. 2009, 18:20 »
Harewood er ikke lett å forstå seg på. Han er en latsabb av dimensjoner. Men han er en dukk-opp-spiss, og scorer som regel hvis han får sjansen. Han kommer ikke til veldig mange sjanser i løpet av en kamp, men hvis han setter en av to, så gjør han jo på sett og vis jobben sin, mens Carroll kanskje får tre-fire sjanser, og på veldig gode dager er vi heldige hvis han setter én av fire.

Ranger er ikke den vi skal satse på at scorer målene for oss, men er et så stort talent at han bør ha regelmessig med spilleitd. Derfor blir det en vurderingssak. Harewood er 30 år og er på toppen av sin karriere. Carroll er 20 år og har et vanvittig potensiale, men trenger å øve mye på avslutninger, for å kunne bli en stabil målscorer.

Så var det Ameobi da. Det er umulig å vite hvor vi har Ameobi etter det lange skadeavbrekket, og jeg mener det er for tidlig å konkludere med hvem som er best av Shola og Harewood. Sånn som Shola startet sesongen, så holder jeg en knapp på ham. Han jobber også mer, sliter mer og har flere strenger å spille på. Men han er kjent for å være SÆRDELES uforutsigbar. Det kan vi ikke leve med i lengden.

Enrique er altfor god til at vi kan tenke på å selge ham. Han er veldig sjelden direkte dårlig. Han er sjelden vårt svakeste ledd. Han er riktignok ikke veldig ofte på sitt høyeste nivå, og det hjelper selvsagt at han får mye hjelp av Jonas. Men høyestenivået hans er veldig høyt. Fysikken er det så aldeles ingenting i veien med. Teknikken kan bli bedre, men José er ung og har gode utviklingsmuligheter i en klubb hvor han har mye å gjøre, men hvor han SVÆRT sjelden er den eneste som ikke presterer på ønsket nivå. Som regel er han en av mange svake, eller en av flere gode. Han spiller på det jevne og av og til stikker han seg ut i positiv retning, med en veldig god kamp.

På sitt beste er Jose veldig god. På sitt dårligste er han ikke veldig mye dårligere enn Geremi, Ryan Taylor, Zurab, Colo m.fl.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 02. Des. 2009, 18:24 »
Jeg vil helst at Enrique og Colo blir, men med Mike Ashley som eier tror jeg som sagt at Colo fort kan bli solgt hvis vi bruker penger på å hente inn Kilgallon. Vi har sluppet inn 10 mål på 18 kamper. Det er veldig sterkt og som flere har nevnt bør vi prøve å beholde forsvaret slik det nå. Hvis vi kan hente Simpson hadde det også vært fint. På FM går kontrakten hans ut etter sesongen og hvis dette stemmer i virkligheten også så bør det være mulighet for å kunne kjøpe han billig. Noen fremtid i Man Utd virker det hvertfall ikke som han har.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 02. Des. 2009, 18:28 »
Han er bosman til sommeren ja, det stemmer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #247 på: 02. Des. 2009, 19:05 »
Jeg vil helst at Enrique og Colo blir, men med Mike Ashley som eier tror jeg som sagt at Colo fort kan bli solgt hvis vi bruker penger på å hente inn Kilgallon.

1,5mill bør klubben ha råd til å bruke på Kilgallon uten at det bør få konsekvenser. Dessuten bør vi jo ha minst 3 stoppere som har spilt på et godt nivå over tid. Det har ikke Tozer og Kadar.
Da står vi med Taylor og Colo pr dags dato.
Zurab ser jeg liksom ikke for meg at er i klubben, hadde glemt han til Joakim nevnte han :P

Men jeg skjønner hva du mener fredd. Man vet aldri. Men man kan vel nesten begynne å håpe at Ashley skjønner at for å tjene penger, må man bruke dem. bruke dem smart.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 02. Des. 2009, 19:11 »
Greia med interessen for Killgallon er jo i utgangspunktet at vi mangler stoppere da. Det er jo derfor vi har vært nødt til å gjennomføre nødlån av Zurab...
Hughton har i utgangspunktet sagt at INGEN skal ut i januar.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 02. Des. 2009, 20:25 »
Jeg er sugen på Cleverley gratis, eller kjøpt i januar. Kontrakten hans går i likhet med simpson sin ut til sommeren.

Geremi, Barton, Butt ut i sommer. Cleverley, Simpsons, Killgallon inn.

Fyyy faen så mye penger det er spart i lønninger.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 02. Des. 2009, 20:33 »
Er skeptisk til Simpson. Han er god bakover, men akkurat nå er han alt for lite med fremover. Offensive backer er en nødvendighet i dagens fotball. Med offensive backer  får vi enda en dimensjon i angrepet.  Sett fra den andre siden ville ikke lønnen hans bli særlig. I tillegg kan det hende at dette året i Wanker vil gjøre veldig godt for ham.

Husker Rindarøy i 1. div. Da synes jeg han ikke var så særlig. Men det året gjorde ham utrolig godt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 03. Des. 2009, 16:35 »
Backer i Newcaslte, som er like gode både offensivt og defensivt er så uhyre sjelden vare at vi ikke skal ta det for gitt at vi får inn slike folk. Med unntak av Habib Beye kan jeg ikke huske sist vi hadde en høyreback som var like god begge veier. Uansett mener jeg det aller viktigste er at vi har kontroll defensivt. Det er verre med en back som er udugelig defensivt enn en back som er udugelig offensivt.

Alle burde skjønne at det er vanskeligere å vinne når motstanderne scorer to-tre mål fordi vi har en back som ikke kan å forsvare seg. Det er enklere å vinne hvis vi ikke slipper inn mål.

For all del, jeg vokste opp med Eggen og Keegans glansperioder, og mener det er veldig, veldig viktig med offensive backer. Men det kan ikke gå på bekostning av det defensive. Jeg mener det er umulig å vinne noe i dagens fotball med den gung-ho-filosofien som preget Newcastle på midten av 90-tallet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 03. Des. 2009, 17:24 »
Enig. Og vi må tenke neste sesong (hvis vi rykker opp).  Vi kommer til å bli presset i de fleste kampene. Vi har ikke gode nok spillere til å stå høyt, og ha ballen i laget. Hovedprioriteten må være forsvaret. Jeg tviler på at vi kommer til å kjøre backene opp i angrep så ofte.

Men når de først er med opp, så er Både simpson og enrique gode nok til å utrette noe. Det jeg liker best med begge to er at de har stor fart, noe som kan kompensere for manglende fart i hodet. Enrique er i tilleg veldig sterk.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 03. Des. 2009, 20:37 »
Ser ut som om Portsmouth sliter mer en oss for tiden. kanskje vi kan hente noe der?

Ser at Tottenham floppen Kevin Prince Boateng har gjort det bedre i Pompey, og leder børsen innad i Pompey laget (skysport sin)

Ellers kan jo gode gamle Finnan 33, være et alternativ på backen. Ben haim har jeg og sikkert mange av dere ikke mye til overs for?
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Peter

• Gjest
« Svar #254 på: 03. Des. 2009, 20:44 »
På Pompey finnes det et par gode spillere som kunne være verdt et forsøk, og de spillerne er; Arouna Dindane, Jamie O'Hara, Kevin Prince Boateng og Nadir Belhadj.