20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168598 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #75 på: 09. Nov. 2009, 13:46 »
Hva med å kjøpe tilbake Chopra? garantert mange mål.

Peter

• Gjest
« Svar #76 på: 09. Nov. 2009, 16:48 »

KUNNE gjort det, hvis det ikke var for Ashleys små innskytninger i klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 09. Nov. 2009, 16:56 »
Hvis Cardiff hadde gitt han fra seg gratis, så kunne vi gjort det. Men vi får jo ikke en eneste krone tilgjengelig for spillerkjøp. Alt vi har av penger skal brukes til lønn og sign-on fee.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 09. Nov. 2009, 19:49 »
Nå som FFK rykka ned mener jeg absolutt vi bør se på muligheten til å hente Celso Borges. Han har riktignok vært ujevn i tippeligaen , men jeg mener absolutt han har bevist at han kan prestere på høyt nivå. - blant annet på landslaget for Costa Rica. Ledelsen i FFK er jo helt på trynet (les Adiyah, toppscorer i u-20 vm selges til første bud på latterlige 11 millioner) så vi bør ha muligheten til å få han skambillig.  En ung overall-perle som kan slipes til å passe inn i fysisk engelsk fotball, og det beste er at han er kreativ og kan score mål. Akkurat hva vi trenger!

Borges kan ikke score på annet en hode og der har vi jo BigAndy så jeg ser ikke vitsen med å hente en slik middelmådighet.

Vitsen er nok deg det...
Hva med at: han er ung, pasningsterk, kreativ og har alle forutsetninger til å bli en box to box-spiller av klasse. Og i tillegg scorer han faktisk mål med bena også. Vi har muligheten til å kjøpe denne spilleren til gibortpris og gi han en sjanse og jeg tror det kunne blitt kjempespennende. Tipper en pris på 15-20 mill. Tror det er slike spillere vi må satse på for vi har tross alt ikke allverdens funds om dagen...

Får man ikke si noe uten å bli kalt en vits? Da er det heller du som er vitsen.

Han har scoret 6 mål denne sesongen. 4 av dem på hodet og to på returer. Er det noe å skryte av? Gibortpris? Ha! 15-20 millioner for Borges. Ikke narr meg til å le. Hadde vi brukt 5 millioner hadde selv det vært for mye. Han er ikke så ung heller, han er 22-23. Kreativ og kreativ han greier vel å score ett og annet mål mot dårlige keepere som Opdal, Myhre og Jarstein. På sitt beste kan han sikkert spille i Tysk Bundesliga 2, men det er tvilsomt han er god nok for.

Det jeg reagerte på var din bastante kommentar. Dessuten hadde du null agrumentasjon bortsett fra at "han bare scorer mål med hodet". Du skjønner kanskje at det er ganske lite skapende å komme med en slik kommentar. På det andre innlegget argumenterer du derimot ganske bra og da er vi inne på noe ;) Spørsmålet er jo om han er realistisk og om han kan gjøre en god jobb for oss ikke sant!?

Celso Borges er 21 år og fortsatt i utvikling. Han er fortsatt regnet som en av mellomamerikas største talenter og jeg mener han stadig har tatt nye steg. 6 mål i norsk sammenheng er ikke mye, men det er heller ingen lett liga å tilpasse seg. Dessuten har han ikke akkurat hatt mye stabilitet rundt seg i FFk, med mye uro i troppen- måttet spille ulike posisjoner på banen - skifte av spillestil etc. Jeg tror TL kan være et fint springbrett mot England siden TL er mye preget av kick-and-run-fotball som faktisk ligner Championship, men også PL, om enn ikke i så stor grad. (Pl er mer eksplosiv og teknisk først og fremst) Det som taler for Borges er at han har en hel del kvaliteter som vi trenger. Disse har jeg nevnt tidligere. I tillegg til dette har han ganske gode fysiske forutsetninger. Jeg synes også det er betryggende å vite at han har gått gradene i alle landslag hjemme og nå er fast og betrodd i et costaricansk landslag i stor fremgang! Minuset slik jeg ser det er muligens tempoet, men det viktigste han kan bidra med hos oss er en sikker og kreativ pasningsfot. 15 millioner for en spiller som ble snust på av Blackburn Rovers, Anderlecht, Palermo, Manchester City, Werder Bremen og Spartak Moskva rett før han kom til FFK bør være en ok ca-pris synes du ikke? Jeg står på at 15 mill er billig for Borges.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 09. Nov. 2009, 20:53 »
Nei takk til Chopra! Han har bevist til gangs at han er og blir en Championship spiller. En spiss som skal lykkes i PL no i tillegg, er nøtt å ha fysiske spissferdigheter. Alt Chopra har er målteft til de grader, og det holder i Championsship.
« Siste redigering: 10. Nov. 2009, 21:10 av Sebastian »

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #80 på: 09. Nov. 2009, 22:31 »
Hehe, la oss hente Toni :P ;)
Trives ikke akkurat i øyeblikket:)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 09. Nov. 2009, 23:09 »
Føler vi har større behov for en hurtig kantspelar som kan slå innlegg enn en ny spiss. Må huske på at vi forhåpentligvis snart har Ameobi tilgjengelig også.

Ellers skulle vi gjerne henta inn en venstreback også, Enrique er vel den einaste vi har, skulle han bli skadd sliter vi litt.

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #82 på: 09. Nov. 2009, 23:11 »
Føler vi har større behov for en hurtig kantspelar som kan slå innlegg enn en ny spiss. Må huske på at vi forhåpentligvis snart har Ameobi tilgjengelig også.

Ellers skulle vi gjerne henta inn en venstreback også, Enrique er vel den einaste vi har, skulle han bli skadd sliter vi litt.
Hehe, var ikke helt seriøst fra min side altså;)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 09. Nov. 2009, 23:13 »

Jaja, skjønte det!  ;)

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #84 på: 09. Nov. 2009, 23:16 »

Jaja, skjønte det!  ;)
:D Ja trenger virkelig en typisk kantspiller som kommer til masse innlegg, gode innlegg :P Må få utnyttet hodestyrken vi har på topp bedre.

Peter

• Gjest
« Svar #85 på: 10. Nov. 2009, 18:16 »
Nå som FFK rykka ned mener jeg absolutt vi bør se på muligheten til å hente Celso Borges. Han har riktignok vært ujevn i tippeligaen , men jeg mener absolutt han har bevist at han kan prestere på høyt nivå. - blant annet på landslaget for Costa Rica. Ledelsen i FFK er jo helt på trynet (les Adiyah, toppscorer i u-20 vm selges til første bud på latterlige 11 millioner) så vi bør ha muligheten til å få han skambillig.  En ung overall-perle som kan slipes til å passe inn i fysisk engelsk fotball, og det beste er at han er kreativ og kan score mål. Akkurat hva vi trenger!

Borges kan ikke score på annet en hode og der har vi jo BigAndy så jeg ser ikke vitsen med å hente en slik middelmådighet.

Vitsen er nok deg det...
Hva med at: han er ung, pasningsterk, kreativ og har alle forutsetninger til å bli en box to box-spiller av klasse. Og i tillegg scorer han faktisk mål med bena også. Vi har muligheten til å kjøpe denne spilleren til gibortpris og gi han en sjanse og jeg tror det kunne blitt kjempespennende. Tipper en pris på 15-20 mill. Tror det er slike spillere vi må satse på for vi har tross alt ikke allverdens funds om dagen...

Får man ikke si noe uten å bli kalt en vits? Da er det heller du som er vitsen.

Han har scoret 6 mål denne sesongen. 4 av dem på hodet og to på returer. Er det noe å skryte av? Gibortpris? Ha! 15-20 millioner for Borges. Ikke narr meg til å le. Hadde vi brukt 5 millioner hadde selv det vært for mye. Han er ikke så ung heller, han er 22-23. Kreativ og kreativ han greier vel å score ett og annet mål mot dårlige keepere som Opdal, Myhre og Jarstein. På sitt beste kan han sikkert spille i Tysk Bundesliga 2, men det er tvilsomt han er god nok for.

Det jeg reagerte på var din bastante kommentar. Dessuten hadde du null agrumentasjon bortsett fra at "han bare scorer mål med hodet". Du skjønner kanskje at det er ganske lite skapende å komme med en slik kommentar. På det andre innlegget argumenterer du derimot ganske bra og da er vi inne på noe ;) Spørsmålet er jo om han er realistisk og om han kan gjøre en god jobb for oss ikke sant!?

Celso Borges er 21 år og fortsatt i utvikling. Han er fortsatt regnet som en av mellomamerikas største talenter og jeg mener han stadig har tatt nye steg. 6 mål i norsk sammenheng er ikke mye, men det er heller ingen lett liga å tilpasse seg. Dessuten har han ikke akkurat hatt mye stabilitet rundt seg i FFk, med mye uro i troppen- måttet spille ulike posisjoner på banen - skifte av spillestil etc. Jeg tror TL kan være et fint springbrett mot England siden TL er mye preget av kick-and-run-fotball som faktisk ligner Championship, men også PL, om enn ikke i så stor grad. (Pl er mer eksplosiv og teknisk først og fremst) Det som taler for Borges er at han har en hel del kvaliteter som vi trenger. Disse har jeg nevnt tidligere. I tillegg til dette har han ganske gode fysiske forutsetninger. Jeg synes også det er betryggende å vite at han har gått gradene i alle landslag hjemme og nå er fast og betrodd i et costaricansk landslag i stor fremgang! Minuset slik jeg ser det er muligens tempoet, men det viktigste han kan bidra med hos oss er en sikker og kreativ pasningsfot. 15 millioner for en spiller som ble snust på av Blackburn Rovers, Anderlecht, Palermo, Manchester City, Werder Bremen og Spartak Moskva rett før han kom til FFK bør være en ok ca-pris synes du ikke? Jeg står på at 15 mill er billig for Borges.

Mhm, men nå har FFK rykka ned til Adecco så nå KAN de ikke forlange en stor pris.
Jeg mener Borges er for dårlig teknisk og har et for dårlig tempo for å tilpasse seg Engelsk fotball. Når vi rykker opp skal vi spille mot raske, uhyre sterke forsvarspillere som Terry, Vidic, Ferdinand og Lescott for å nevne noen. Han er sterk i lufta, men han er ikke veldig sterk. I Tippeligaen møter man jo tross alt spillere som Tore Reginiussen. Uten fart kommer man ikke langt i PL. Da står du mitt i klynga og drømmer om Sverige. Jeg tror ikke Borges har de forutsetningene til å gjøre ham til en spiller som faktisk kan spille hele kamper i PL og CCC. Potensialet er ikke noe å klage på, men er dessverre for lite for Engelsk fotball(slik jeg ser det).
Han kan spille fast i 2.Bundesliga også lenger, men per i dag må han utvikle seg mye for å bli den spilleren vi vil ha!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 10. Nov. 2009, 21:55 »
er du virkelig bare 12 år Peter? :)

Peter

• Gjest
« Svar #87 på: 11. Nov. 2009, 13:49 »

Hæ, ja. Hvordan det?

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #88 på: 11. Nov. 2009, 16:33 »

Hæ, ja. Hvordan det?

Mener ikke å være arrogant nå, men diskusjonen er ferdig fra min side :)
« Siste redigering: 11. Nov. 2009, 16:35 av kung_zlatan »

Peter

• Gjest
« Svar #89 på: 11. Nov. 2009, 18:52 »

Hæ, ja. Hvordan det?

Mener ikke å være arrogant nå, men diskusjonen er ferdig fra min side :)

Skjønner det godt hvis det er på grunn av argumenteringen. Det er jeg ikke god på.
Kall meg gjerne kranglefant, men hvorfor? :)