20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2010  (Lest 168542 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2010
« Svar #45 på: 05. Nov. 2009, 13:26 »
Hva med Adiyiah fra Fredrikstad, overgangen til Milan gikk jo i vasken. Hadde vært spennende med en teknisk/dribblesterk spiller i laget, noe det er mangel på (selvom Jonas er argentiner er han ikke så veldig teknisk/dribblesterk). Nå skal det sies at Adiyiah ikke har spilt så mye for FFK, men han var god U20 VM i Egypt. Så foresten høydepunkter fra mesterskapet på Canal + (Fifa Futbol Mundial). Verdt et bud?
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #46 på: 05. Nov. 2009, 15:01 »
Hva med Adiyiah fra Fredrikstad, overgangen til Milan gikk jo i vasken. Hadde vært spennende med en teknisk/dribblesterk spiller i laget, noe det er mangel på (selvom Jonas er argentiner er han ikke så veldig teknisk/dribblesterk). Nå skal det sies at Adiyiah ikke har spilt så mye for FFK, men han var god U20 VM i Egypt. Så foresten høydepunkter fra mesterskapet på Canal + (Fifa Futbol Mundial). Verdt et bud?

Tviler sterkt på at Ashley & co er villig til å gi han den årslønnen på 12 millioner som han krever
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 05. Nov. 2009, 15:03 »
Vel, akkurat det er bare rett og rimelig, for det fortjener han ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #48 på: 05. Nov. 2009, 15:04 »
Vel, akkurat det er bare rett og rimelig, for det fortjener han ikke.

Det har du helt rett i Kristoffer. Noe Newcastle bør lære seg er å gi fornuftige prestasjonsbaserte lønninger, og da kan vi ikke signere en slik spiller som sikkert har et lass med grådige agenter hengende bak seg
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 på: 05. Nov. 2009, 15:44 »
Thione er en man klart kan vurdere, men så er det med å kjøpe usportslige spillere jeg ikke liker helt.
Usportslig og usportslig.. Hva har han gjort som er så veldig usportslig?
Bare for å ta ett eksempel: Den hendelsen med ramovic skjønner jeg godt, ramovic er en av de kvalmeste keeperene i tippeligaen. Han har det som vane å komme med latterlige utspill og andre ting på bana. Men kan så klart være andre ting han har gjort jeg ikke har fått med meg :)

Peter

• Gjest
« Svar #50 på: 05. Nov. 2009, 16:41 »
Thione er en man klart kan vurdere, men så er det med å kjøpe usportslige spillere jeg ikke liker helt.
Bare for å ta ett eksempel: Den hendelsen med ramovic skjønner jeg godt, ramovic er en av de kvalmeste keeperene i tippeligaen. Han har det som vane å komme med latterlige utspill og andre ting på bana. Men kan så klart være andre ting han har gjort jeg ikke har fått med meg :)

Mhm. Han har jo til tider provosert motstanderlagets fans med forskjellige ting, krangelen med Ramovic og kommet forsent tilbake til Molde fordi han ville være noen dager ekstra i Senegal etter landslagssamling.
Verdt et forsøk, men da må han roe seg ned litt. ;)

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #51 på: 05. Nov. 2009, 18:56 »

Mhm. Han har jo til tider provosert motstanderlagets fans med forskjellige ting, krangelen med Ramovic og kommet forsent tilbake til Molde fordi han ville være noen dager ekstra i Senegal etter landslagssamling.
Verdt et forsøk, men da må han roe seg ned litt. ;)
Ja vet om de andre tilfellene du nevner og skjønner hva du mener.. Men kan kanskje fort bli litt sånn når man er tippeligaens beste spiller det året, så klart ikke noen unnskyldning for å gjøre slikt. Er nok og litt fordi han er vant til en annen kultur der han kommer fra.. Tipper han hadde roet seg litt i en så masse større klubb og i ett land som england:D

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 05. Nov. 2009, 20:52 »
splash 25-30 millioner på bordet og si at vi ønsker Thioune så skal du se at han ønsker seg bort fra Molde fort som F. ;) Thioune er en spiller som helt klart ønsker å ta nye steg og jeg er litt forundret over at han ikke er linket noe annet sted enda. Adiyah er også en spennende spiller, men som noen påpeker her, tydeligvis feil agenter..

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 06. Nov. 2009, 04:45 »
haha ja merkelig at annan fortsatt ikkje er i pl etter 2 år i norge.. herregud tippeligaen er så forbanna overvurder, einaste laga som hever seg over ccc er rosenborg og kanskje delvis molde i år, resten hadde vert bunnlag i ccc i år... norge generelt er temposvakt, teknisk veldig svakt og kun duellstyrke ser du vekk fra rosenborg og molde, pluss enkeltspillere. det er en grunn til at noken av tippeligaen tidligere beste spillere som pall gunnarson, alanzinho og tarik ikkje spiller et døyt fotball i sine nye klubber (der alle klubbane er langt under pl standar). enkelt og greit fordi den norske ligaen er blotta for teknisk talent som den alltid har vert

einaste spilleren eg kan sjå i norge som burde vert aktuell for newcastle er skjelbred på grunnlag av at han har vert en av dei beste spillerane i tippeligaen over mangen år og i tillegg at han har vist i cl og på landslaget at han hever spillet når han møter klubber som er fleire nivå over det han møter til vanlig. huseklepp også har vist det i enkeltkamper på landslag og mot marseill og depor, men det ville vert en større risiko
« Siste redigering: 06. Nov. 2009, 04:53 av Human »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 06. Nov. 2009, 12:31 »
Akkurat der er jeg helt enig med deg, TL er en latterlig dårlig liga. Derfor er det få spillere jeg er lysten på, men deriblant er Skjelbred og Huseklepp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #55 på: 06. Nov. 2009, 15:35 »
Kienast på prøvespill i Doncaster Rovers.

http://www.norskefans.com/norge/artikel.asp?id=38460
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #56 på: 06. Nov. 2009, 17:57 »
Akkurat der er jeg helt enig med deg, TL er en latterlig dårlig liga. Derfor er det få spillere jeg er lysten på, men deriblant er Skjelbred og Huseklepp.

Huseklepp er fristande, men ikkje Skjeldbred for min del. Han har jo stagnert. Ikkje leverer han mål eller assist, kva i alle dager vi skal med han?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 06. Nov. 2009, 18:15 »
Det er hardt å påstå at Ciljan har stagnert...men jeg er enig at han ikke har tatt steget fullt ut, jeg tror et klubbskifte er på tide for han.

Ciljan scorer ikke nok, og har kanskje heller ikke nok assists, men han er en spiller som er veldig flink i oppbygningen av spillet og er veldig ofte innvollvert i scoringer selv om han ikke er sist eller nest sist på ballen. God begge veier, ballsikker, smart, løpssterk, utviklingspotenisale!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

• Gjest
« Svar #58 på: 06. Nov. 2009, 18:25 »
Kienast på prøvespill i Doncaster Rovers.

http://www.norskefans.com/norge/artikel.asp?id=38460

Hehe, hvis Doncaster trenger Kienasts tjenster er de virkelig desperate! "Super Roman Kienast" som Kamma fansen synger var jo for dårlig for Ham-Kam så de måtte leie han ut. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 06. Nov. 2009, 20:32 »
Det er hardt å påstå at Ciljan har stagnert...men jeg er enig at han ikke har tatt steget fullt ut, jeg tror et klubbskifte er på tide for han.

Ciljan scorer ikke nok, og har kanskje heller ikke nok assists, men han er en spiller som er veldig flink i oppbygningen av spillet og er veldig ofte innvollvert i scoringer selv om han ikke er sist eller nest sist på ballen. God begge veier, ballsikker, smart, løpssterk, utviklingspotenisale!

Veldig enig. Dessuten "drukner" han litt vekk i RBK på grunn av de andre "stjernene" som står for de praktfulle målene som Sapara, Prica og Olsen eksempelvis. Skjelbred er en temposterk spiller som jeg tror vil passe meget bra inn i England. Dessuten, som eksempelvis Jokke har påpekt, Skjelbred går utpå de fleste andre i Norge når han får spille i sin yndlingsposisjon sentralt. Så syns jeg det er viktig å påpeke hvor god Skjelbred har vært når han har spilt på øverste nivå. Tror at en overgang til en toppklubb i CCC vil være et smart steg videre for Ciljan, selv om han selv tydeligvis er lunken til CCC.