20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169288 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #825 på: 16. Nov. 2011, 00:42 »
Kom ikke som en overraskelse det. Er jo en kjent sak at Olympiske Leker ikke tillater andre sponsorer enn sine egne. Er veldig strenge regler når det gjelder reklame og markedsføring. Se f.eks bare på våre norske vinterutøvere i Vancouver. Alle dresser og klær var uten reklame og sånn har det vel egentlig alltid vært. Derfor så tror jeg det her har veldig lite å si i forhold til oppkjøpet av stadionnavnet.

I VM 2006 så fikk ikke stadionene i Tyskland bruke reklamenavnene på stadionene, så t.o.m i VM så er det strengt med reklamenavn. Vet ikke hva de har tenkt i forhold til Emirates Stadium som aldri har hatt noe annet navn? Men vil tro den kommer til å hete Ashburton Grove, som var byggenavnet på stadion en gang.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #826 på: 16. Nov. 2011, 00:54 »
Neida, jeg er fullt klar over det jeg. Men tenker på at det må bli mindre attraktivt enn det hadde blitt hvis den hadde blitt omtalt som sitt "ekte" navn. Klønete formulert det forrige innlegget Kyrre ;)

Husker spesielt stadionene i Tyskland ble kalt noe annet, ihvertfall de som hadde reklamenavn. Kommer ikke på eksempler, for Dortmund hadde vel fortsatt Westfalenstadion ?

Edit: Den het bare FIFA World Cup Stadium, Dortmund under VM ser jeg.
« Siste redigering: 16. Nov. 2011, 00:57 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #827 på: 16. Nov. 2011, 08:33 »
Da er vi inni i runde 3 av diskusjonen rundt de £35 mill. :D (ding ding). Og jeg har noen svært ustrukturerte tanker og meninger :)

Tror heller ikke de pengene er tilbakeført. Klubben selv sa jo også etter overgangsvinduet at de ikke fikk inn en striker til £10 mill pluss, som de hadde håpet. Disse pengene, fikk jeg sterkt inntrykk av, skulle tas av de £35 mill. Dermed er det åpenlyst at ikke alle disse pengene er tilbakeført.

Samtidig sier jo også klubben at de i januar skal benytte disse midlene til å gå på ny shopping-runde.

Når det gjelder forskjell på lønningsbudsjett og overføringsbudsjett er jeg enig i at dette er to separate budsjetter, MEN de kommer fra samme total-budsjett/konto. Og så lenge klubben sa at disse £35 mill skulle "tilbakeføres til klubben" er det umulig å si om de tilfaller det ene eller andre budsjettet, da begge kan sies å tilhøre kategorien "tilbakeføring til klubben".

Det ble også spekulert i om ikke vi gikk mer eller mindre i null med tanke på "avganger" og overganger ila sommeren. Muligens måtte vi hugge inn i de £35 mill, men langt fra å bruke dem opp.

Det er så mange faktorer her at jeg ikke har noen planer om å begi meg ut på "du har rett/du tar feil" med noen. Jeg føler bare at det umulig å kunne være så bastant :) Jeg overlater det til "ekspertene" her inne ;)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #828 på: 16. Nov. 2011, 09:50 »
100 millioner kommer godt med, da handler vi Pieters, Giroud og Traore i januarvinduet  :boxer:
Liverpool kan bare gå og legge seg  ::p
If it has tits or wheels, count on problems!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #829 på: 16. Nov. 2011, 09:58 »
Haha, guess who's back ;)

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #830 på: 16. Nov. 2011, 13:25 »
he he he...  en unison panneklask tar bølgen igjennom forumet idèt hele newutd.no`s kjæledegge gjør sitt inntog på arenaen igjen...

If it has tits or wheels, count on problems!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 16. Nov. 2011, 13:28 »
Hahahaha! :D Humor har du da ihvertfall, den har vi savnet! :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 16. Nov. 2011, 19:36 »
Fikk en mail nå fra klubben angående billetter til NUFC - Manu 4. januar. Innledningen:

Sitat
Newcastle United entertain Manchester United at the Sports Direct Arena on Wednesday 4 January 2012 - 8pm kick off.

Hmf! Slett, slett, slett!  :evil: >:(

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 16. Nov. 2011, 20:13 »
100 millioner kommer godt med, da handler vi Pieters, Giroud og Traore i januarvinduet  :boxer:
Liverpool kan bare gå og legge seg  ::p

Velkommen tilbake. Og akkurat slik jeg tenker jeg også, faktisk :) Vil være dødens om LFC tar CL-plassen i år. Da kommer eieren til å pøse inn enda mer kapital.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #834 på: 16. Nov. 2011, 20:18 »
Byr en klubb nok penger for Tiote, Krul Ba eller Cabaye i de følgende transfervinduene må vi nok regne med at sjansene for at slike spillere kan forsvinne er store - enten vi liker det eller ei.

Enda et godt argument for navneskifte, hvis avtalen er god vel og merke,Forhåpentligvis den da bidra til at klubben har råd til å si nei hvis Scum og co begynner å sikle på Tiote.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 16. Nov. 2011, 20:22 »
At vi sier nei til store bud kommer aldri til å skje under dagens regime uansett hvor god stadionnavn-avtale vi får.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 16. Nov. 2011, 20:26 »
Helt klart. Som det ble skrevet i en link noen la ut for ei lita tid tilbake siden - så styrer Ashley slik at ingenting ikke er til salgs. Jeg kan banne på at Tiote forsvinner dersom ManU legger tilstrekkelig med penger på bordet - uavhengig av de 100 millionene fantasipund vi skulle få ekstra per år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 16. Nov. 2011, 20:32 »
Ja, kjære vene. Han kommer jo ikke til å slutte å kjøre klubben som en hvilken som helst annen forretning, uansett hvor irrgrønne tallene blir. En mann som Ashley tenker kun på profit, og jo mer han får, jo mer vil han ha. Dette burde strengt tatt alle ha fått med seg nå.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt
« Svar #838 på: 16. Nov. 2011, 20:46 »
Helt klart. Som det ble skrevet i en link noen la ut for ei lita tid tilbake siden - så styrer Ashley slik at ingenting ikke er til salgs. Jeg kan banne på at Tiote forsvinner dersom ManU legger tilstrekkelig med penger på bordet - uavhengig av de 100 millionene fantasipund vi skulle få ekstra per år.

Men slik er det jo i absolutt alle klubber: Alle spillere er til salgs hvis summen er latterlig nok og enkelte ganger vil spilleren vekk. LFC klarte f.eks ikke å holde på Torres. Og jeg tror ikke MA er interessert i å selge Tiote for under 30 mill. Men når summene er  på grensen til det latterlige, så kan faktisk et salg bidra til å ta klubben fremover, slik som Thams salg av Carrick og Berbatov, og vårt salg av Carroll.

Og ja, det er på høy tid at eiere begynner å drive klubben som en bedrift. Foretrekker heller det en en gjeldstynget klubb med horrible billettpriser med potensiale til å ta en Leeds når som helst.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt
« Svar #839 på: 16. Nov. 2011, 20:49 »
Men hva er poenget med å selge stadionnavnet da?