20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169094 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #795 på: 13. Nov. 2011, 11:51 »
Tallene til Frode viser jo at våre nærmeste rivaler som Tham og LFC har et annet inntektsgrunnlag enn oss. Samtidig er vår avtale skammelig dårlig pga nedrykket, så sånn sett er det flott at Northern Rock sa opp avtalen nå. Forhåpentligvis vil vår ligaposisjon, stadion, fanbase i England og stadionnavn bety at vi får inn langt mere nå.

Det hadde vore nok med ligaposisjon, stadion og fanbase. Det er vel ikkje so rart at dei ligg føre oss med tanke på dei siste åra si tabellplassering. Heilt sidan me sparka Sir Bobby Robson so har dei låge eit stykke øve oss på tabellen. Eg er ueinig i at våre nærmaste rivaler er LFC og Tottenham. I 2009/2010 sesongen havna Spurs på 4.plassen mens me spelte i Championship. Og det året me rykka ned havna LFC på 2.plass. I år har me mål om topp 10. Det er altfor tidleg å sei at me er rivalene til Spurs og LFC om 4.plassen.

Siden jeg begynte å holde med NUFC har vi i store perioder vært større enn LFC og Tham sportslig sett, spesielt i store deler av 90-tallet. Dessverre eksisterte ikke CL i dagens form på det tidspunktet hvor vi kjempet med Scum om seriegullet. Dermed fikk vi ikke tilgangen på CL-kapital hvilket Tham og LFC har nytt godt av de siste sesongene. Om vi hadde gjort det, kunne dagens historie vært en annen. Tham har alltid vært en middelhavsfarer siden 90tallet, avbrutt av et par FA-cupseire. Det er kun under Redknapp at de har klart å etablere seg på et høyt nivå. Og jeg synes NUFC som helhet, og da inkluderer jeg ma og Derrick har utlignet forspranget vesentlig de siste to sesongene. Mao er avstanden mindre enn du tror :) Og mindre kan det bli hvis Nike kommer på banen.

http://www.express.co.uk/posts/view/283424/Toon-line-up-name-deal?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #796 på: 13. Nov. 2011, 12:02 »
Siden jeg begynte å holde med NUFC har vi i store perioder vært større enn LFC og Tham sportslig sett, spesielt i store deler av 90-tallet. Dessverre eksisterte ikke CL i dagens form på det tidspunktet hvor vi kjempet med Scum om seriegullet. Dermed fikk vi ikke tilgangen på CL-kapital hvilket Tham og LFC har nytt godt av de siste sesongene. Om vi hadde gjort det, kunne dagens historie vært en annen. Tham har alltid vært en middelhavsfarer siden 90tallet, avbrutt av et par FA-cupseire. Det er kun under Redknapp at de har klart å etablere seg på et høyt nivå. Og jeg synes NUFC som helhet, og da inkluderer jeg ma og Derrick har utlignet forspranget vesentlig de siste to sesongene. Mao er avstanden mindre enn du tror :) Og mindre kan det bli hvis Nike kommer på banen.

http://www.express.co.uk/posts/view/283424/Toon-line-up-name-deal?

Eg snakkar om dei siste 6 åra. Og eg snakkar om å byggja stein på stein. Det er ikkje snakk om at me er på same nivå som LFC og Tottenham per dags dato. Utlikna forspranget ved å rykka ned? :lol: Eg er i mot namnendring uansett eg. For meg er ikkje det store forskjellen på det og endra namnet på klubben. Kor skal grensa for dette gå. Det verte spennande sjå no, om det kjem noko sponsor og spesielt kor mykje avtalen er verdt. Og om me i det heile teke får vita kor mykje pengar det er snakk om. Og ikkje minst kor mykje som går til investeringar i laget.
« Siste redigering: 13. Nov. 2011, 12:04 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #797 på: 13. Nov. 2011, 13:05 »
Etter nedrykssesongen da vet du.

Forøvirg synes jeg dette er et viktig poeng: "The Express is reporting that Mike Ashley doesn?t want to further undermine manager Alan Pardew by having to sell his best players,  and that selling the naming rights is a step in the right direction to generate the  increased revenue Newcastle need, to compete with the best clubs in Europe."

For dere som er opptatt av å beholde våre beste, klubben trenger økte inntekter for å klare dette.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #798 på: 13. Nov. 2011, 13:25 »
En gigaavtale med et firma som Nike ville utvilsomt vært helt fenomenalt, men jeg er fortsatt meget skeptisk til at noen er villige til å gå inn med stadionnavn, og de kostnadene det medfører.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #799 på: 13. Nov. 2011, 13:30 »
Nike-reklame på Puma-drakter. Sikkert populært.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #800 på: 13. Nov. 2011, 13:31 »
 ::)  Ja, for det er sikkert det som er planen.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #801 på: 13. Nov. 2011, 13:31 »
Etter nedrykssesongen da vet du.

Forøvirg synes jeg dette er et viktig poeng: "The Express is reporting that Mike Ashley doesn?t want to further undermine manager Alan Pardew by having to sell his best players,  and that selling the naming rights is a step in the right direction to generate the  increased revenue Newcastle need, to compete with the best clubs in Europe."

For dere som er opptatt av å beholde våre beste, klubben trenger økte inntekter for å klare dette.

Vi får ta Ashley's ord da. Å nei..

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #802 på: 13. Nov. 2011, 13:38 »

Ok.

Ser nå at kontrakten går ut etter endt sesong.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #803 på: 13. Nov. 2011, 14:03 »

Viss budet for Tiote eller Cabaye er stort nok, so er det eit feitt kva inntekter me har.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #804 på: 13. Nov. 2011, 14:18 »

Ok.

Ser nå at kontrakten går ut etter endt sesong.
I følge Llambias må han jo ha en ny draktsponsor klar i løpet av desember for at Puma skal starte produsering av drakter for neste sesong.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #805 på: 13. Nov. 2011, 14:23 »
Hvis det skulle bli avgjørende, så tror jeg ikke en eventuell avtale med Puma kan stå i veien for Nike som ny hoved-, drakt- og stadionsponsor.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #806 på: 13. Nov. 2011, 14:39 »
http://m.guardian.co.uk/ms/p/gnm/op/sLg0hybg-Ekr_13zUJPXbwQ/view.m?id=15&gid=football%2F2011%2Fnov%2F10%2Fnewcastle-sports-direct-arena-sponsorship&cat=football

Andy Westlake is the chief executive of the sponsorship and management firm Fast Track and advises clients including Emirates, which signed a successful shirt and stadium deal with Arsenal in 2004. The deal was worth £6.5m a year in shirt sponsorship and only about £2.75m in naming rights.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #807 på: 13. Nov. 2011, 16:40 »
http://m.guardian.co.uk/ms/p/gnm/op/sLg0hybg-Ekr_13zUJPXbwQ/view.m?id=15&gid=football%2F2011%2Fnov%2F10%2Fnewcastle-sports-direct-arena-sponsorship&cat=football

Andy Westlake is the chief executive of the sponsorship and management firm Fast Track and advises clients including Emirates, which signed a successful shirt and stadium deal with Arsenal in 2004. The deal was worth £6.5m a year in shirt sponsorship and only about £2.75m in naming rights.

Skremmende.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #808 på: 13. Nov. 2011, 17:00 »
Nå får vi vente å se hva summen tilslutt blir. Klubben må på et eller annet vis få utlignet eller redusert forskjellene i sponsorutbetalingene opp til de lagene som ligger i toppen om det er der klubben har som mål å kjempe.
Vi kan bare glemme å kjempe i toppen over en lengre periode når det er så store forskjeller i sponsoravtalene. £2,5 mill som NUFC får er jo ikke sammenlignbart med £20 mill som begge Manchester kllubbene og LFC håver inn, og det er kun forskjellen på selve draktreklamen. Lurer på hva differansen er på de øvrige avtalene?

Men med et NUFC lag uten de helt store profilene kan det bli vanskelig å tiltrekke seg de aller største selskapene eller få på plass en ny god avtale. At laget presterer godt nå gjør at de ihvertfall har noe å slå i bordet med. Men med profiler ville det blitt mye enklere.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #809 på: 13. Nov. 2011, 20:04 »
Jeg tror det kan by på noen problemer også, med å finne en sponsor til stadionnavnet. En så kostbar prosess som dette vil være for det eventuelle selskapet, så er det naturlig å tro at de vil vegre seg noe med å sette merkenavnet sitt på stadion, når en hel by har reagert med forakt mot det tiltaket.

Jeg tror stadion fortsatt heter opp etter loppemarkedet til Ashley om et års tid.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM