20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169334 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #780 på: 12. Nov. 2011, 18:09 »
Hvor har dere denne Arsenal summen ifra?
På wiki står det at emirates har betalt £100 mill for 15 år. Og denne avtalen ble gjort for over 7 år siden!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #781 på: 12. Nov. 2011, 18:12 »
Forøvrig synes jeg det er merkelig at MAs pengebruk nå igjen kommer på agendaen. Ingen som har klaget på pengebruk, spillerkjøp mv. de siste månedene før. Folk har vært strålende fornøyd med vårt spisspar og faktisk vært stolte av at vi har klart å få så mye ut av så lite.  NO har jo overraskende nok vært overfylt av positivitet, og vi ligger på tredjeplass på tabellen. Spørsmålet i dette tilfellet er mere om klubben skal selge sjela si eller ikke.

Hvorfor i all verden er det merkelig? Og igjen med tåkesnakket. Selvfølgelig er vi fornøyde når laget spiller bra. Det stopper da ikke det faktum at vi fikk £35m som vi omtrent ikke har brukt et pund av på nye spillere. At vi nå skal selge enda mer som betyr mye for Newcastle, og kanskje enda engang ikke få noe tilbake, er en skremmende tanke. Det er da klart at pengebruken kommer opp igjen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #782 på: 12. Nov. 2011, 18:12 »
På wiki står det at emirates har betalt £100 mill for 15 år. Og denne avtalen ble gjort for over 7 år siden!
£100m for stadionnavn i 15år + trøyesponsor over 8år. Aner ikke hvordan den fordelingen er. Summen det har vært snakk om her på forumet har jeg rett og slett bare brukt etter at Kristoffer postet den. Ikke sjekka noe mer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 12. Nov. 2011, 18:15 »
Hvorfor tror du at Arsenal gjorde dette da de bygde ny stadion? Hvorfor endret de ikke navnet på Highbury?

Og nei, £3mill i året utgjør omtrent ingen forskjell. Da kan han som jeg sa i går begynne å selge reklamen rundt på stadion i steden for å bruke sitt eget firma der også.
Fordi de var redde for at Highbury-Two skulle ha en dårlig klang med forskjellige forferdelige engelske akksenter bare du kommer litt utenom London?  ;)

Jeg er på ingen måte uenig i at Arsenal sin timing var langt bedre, og som jeg presisterte også i sommer da det ulmet kraftig her på forumet fordi vi ikke brukte nok penger, jeg skulle aller helst vært kvitt hele tjukken (Ashley) jeg også, og hele regiemet hans, men nå er ting en gang slik de er, og ikke slik jeg skulle ønske de var, enten jeg liker det eller ikke.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 12. Nov. 2011, 18:18 »
Enig kyllingmann

Hah! Hvorfor sjekket jeg ikke dette tidligere  ::)  HVis dette stemmer sånn ca så kan faktisk tallene til Derrick steme noen lunde. For 7 år tilbake var det økonomiske klimaet bedre, men vi må også huske at stadionavtaler ikke var så utbredt på den tiden. Det betyr at Arsenal etter all sannsynlighet vil få vesentlig mere når den eksisterende avtalen utgår, mens vi forhåpentligvis (siden vi er en mindre klubb) havner et sted midt i mellom.  Om vi bare får 50 millioner per sesong er det faktisk mye penger. Fordelt over 4 sesonger blir dette en total på 200 millioner. Det er et vesentlig beløp spør dere meg, spesielt hvis målet er at vi skal stå på egne bein.
« Siste redigering: 12. Nov. 2011, 18:22 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 12. Nov. 2011, 18:20 »
Haha, hvor mye mer utbredt er stadionnavn nå enn for 7år siden?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 12. Nov. 2011, 18:30 »
Jeg har kommentert tidligere LOVNADER om Ashleys pengebruk. Både ting i  media og ting som er kommentert av klubben selv om lovnader osv.

At Arsenal fikk 900 millioner kroner for 8 år med reklame på drakt og 15 år for stadion navnet i 2004 er ikke akkurat til vår fordel, nei, heller tvert imot.

I 2004 var finansverden på vei oppover. kurven pekte oppover og alt så rosenrødt ut. Arsenal var en større klubb golbalt enn Newcastle. Det er de forsatt. Nå i 2011 har vi vært igjenom stor finansiell uro, med start i 2009, og ting ser svært mørkt ut. Markedet er svært usikkert pr. Dags dato, og for de som har studert gjeldsituasjonen i europa er det meget dystert.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 12. Nov. 2011, 19:01 »
Forøvrig synes jeg det er merkelig at MAs pengebruk nå igjen kommer på agendaen. Ingen som har klaget på pengebruk, spillerkjøp mv. de siste månedene før. Folk har vært strålende fornøyd med vårt spisspar og faktisk vært stolte av at vi har klart å få så mye ut av så lite.  NO har jo overraskende nok vært overfylt av positivitet, og vi ligger på tredjeplass på tabellen. Spørsmålet i dette tilfellet er mere om klubben skal selge sjela si eller ikke.

Det er du som dreg inn MA sitt pengeforbruk med å argumentera for at me MÅ selgja namnet for å kunne kjøpe spelarar slik at me kan kjempa i toppen. Når me greier å liggja på 3.plass med den pengebruken som har vore til no, so kan me vel greia Europaspel utan å selgja sjela, historien og identiteten til klubben? Kvifor skal ikkje folk vera stålande nøgd med prestasjonane til laget til no? Det skal eg fortsatt vera, sjølv om eg er i mot namnendringa.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 12. Nov. 2011, 19:11 »

It was announced on 5 October 2004 that Emirates Airline had signed a 15-year deal for naming right of the stadium, worth £100 million. This sum also includes payments for an eight-year shirt sponsorship by Emirates, starting in the 2006?07 season.

Kilde er Wikipedia

"Arsenal?s ongoing deal with Emirates is instructive. At the time it was announced in late 2004, the combined £90m net deal for stadium (15 years) and shirts (eight years) looked massive. Now Arsenal?s current £5.5m annually for their shirts looks paltry compared to their biggest rivals."

Uansett så er den avtalen for gammel å regne. Både LFC og ManU har det siste året fått inn betydelige midler i sponsorer, både for drakt leverandør og av drakt reklame.

Top kit deals

Liverpool - £20m
Manchester Utd - £20m
Chelsea - £13.8m
Tottenham - £10m
Manchester City - £7.5m

PS! Fra 2010. Kilde BBC

http://blogs.independent.co.uk/wp-content/uploads/2011/08/sponsor1.jpg

Ifølge den linken får ManU, ManCity og LFC 20 mill pound i året kun for drakt sponsor. Chelsea (£13,8 mill), Tottenham (£10 mill), Aston Villa (£8 mill), Arsenal (£5,5 mill) og Fulham og Everton med begge (£4 mill) er de neste på listen. Newcastle får til sammenligning £2,5 mill for sin draktsponsor av Northern Rock. Det er jo altfor langt bak de aller beste så at den avtalen er kansellert er like greit.

Når Ashley og Llambias nå skal på ny jakt etter sponsorer er vel håpet at de ihvertfall kan doble den nåværende avtalen. Det bør ihvertfall være et minimum når de i tillegg skal "selge" stadionavnet som en del av dealen.

PS! Jeg er ikke noe fan av dette navnebyttet, og det blir jo helt latterlig om man ender opp med omtrent en like dårlig deal som den gamle. Fortsetter man med Sports Direct  (noe som ikke vil overraske meg) har det vært en grusom og respektløs avgjørelse.
Men om ca 2 mnd får vi se hva dette valget har ført til og hvilke avtaler de har klart å skaffe.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 12. Nov. 2011, 21:08 »
Tallene til Frode viser jo at våre nærmeste rivaler som Tham og LFC har et annet inntektsgrunnlag enn oss. Samtidig er vår avtale skammelig dårlig pga nedrykket, så sånn sett er det flott at Northern Rock sa opp avtalen nå. Forhåpentligvis vil vår ligaposisjon, stadion, fanbase i England og stadionnavn bety at vi får inn langt mere nå.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #790 på: 12. Nov. 2011, 22:27 »
Dette er bare trist, galskap og råttent gjort.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 13. Nov. 2011, 00:53 »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 13. Nov. 2011, 01:17 »
Nothern Rock sagt opp avtalen?

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 13. Nov. 2011, 01:19 »

Ashley til Llambias: "I told you to destroy this club, and not make it f****** successful!"

Hahaha
« Siste redigering: 13. Nov. 2011, 01:23 av thomashaer »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #794 på: 13. Nov. 2011, 11:42 »
Tallene til Frode viser jo at våre nærmeste rivaler som Tham og LFC har et annet inntektsgrunnlag enn oss. Samtidig er vår avtale skammelig dårlig pga nedrykket, så sånn sett er det flott at Northern Rock sa opp avtalen nå. Forhåpentligvis vil vår ligaposisjon, stadion, fanbase i England og stadionnavn bety at vi får inn langt mere nå.

Det hadde vore nok med ligaposisjon, stadion og fanbase. Det er vel ikkje so rart at dei ligg føre oss med tanke på dei siste åra si tabellplassering. Heilt sidan me sparka Sir Bobby Robson so har dei låge eit stykke øve oss på tabellen. Eg er ueinig i at våre nærmaste rivaler er LFC og Tottenham. I 2009/2010 sesongen havna Spurs på 4.plassen mens me spelte i Championship. Og det året me rykka ned havna LFC på 2.plass. I år har me mål om topp 10. Det er altfor tidleg å sei at me er rivalene til Spurs og LFC om 4.plassen.
« Siste redigering: 13. Nov. 2011, 11:44 av lgrinde »