20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tiote95

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #705 på: 11. Nov. 2011, 23:04 »
Horribelt at ashley bytter det navnet!
Okey, I'll drink it !
 - Jonás Gutiérrez

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 11. Nov. 2011, 23:05 »
Nei sier du det..

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 12. Nov. 2011, 00:48 »
Enig med Thomas. Surt og leit, men kan vise seg å gagne klubben i lengden. Hardt å svelge, særlig for de som faktisk bor i Newcastle.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #708 på: 12. Nov. 2011, 01:06 »
Enig med Thomas. Surt og leit, men kan vise seg å gagne klubben i lengden. Hardt å svelge, særlig for de som faktisk bor i Newcastle.

Akkurat det som har hendt nå - at Ashley har endret navnet på St. James' Park til sitt selskap gratis, gagner  ikke klubben what so ever. Det håper jeg for guds skyld alle er enige i.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 12. Nov. 2011, 01:24 »

Akkurat det som har hendt nå - at Ashley har endret navnet på St. James' Park til sitt selskap gratis, gagner  ikke klubben what so ever. Det håper jeg for guds skyld alle er enige i.

Vi får se da! Fader så bombastiske alle skal være. Dette er noe vi i utgangspunktet ikke har peiling på, så dermed kan man ikke konkludere. Noen ganger, ja, nei...  ;D
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #710 på: 12. Nov. 2011, 02:52 »
Vi får se da! Fader så bombastiske alle skal være. Dette er noe vi i utgangspunktet ikke har peiling på, så dermed kan man ikke konkludere. Noen ganger, ja, nei...  ;D

Med Ashley kan vi vel egentlig bare si at vi "vet" det er slik, og synes du altså det rart mtp. dagens eier/styret at folk er så bombastiske?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 12. Nov. 2011, 07:55 »
Hva med å etablere oss på øvre halvdel med dagens politikk og i tillegg ha en stadion som heter SJP?

Med 2 milliarder i gjeld? Selv om vi er en fotballklubb, skal den nedbetales.

hehe, og Man Utd kjemper om tittel med 9 milliarder i gjeld. Dette skal også nedbetales. Vi kunne fint vært en topp 7 klubb selv om vi ikke solgte stadion navnet. Ellers har vi jo ikke solgt det enda heller, og fantasitallene DLimbais oppererer med er ren svada. Jeg synes klubben allerede har gjort store viktige økonomiske grep, men dette er helt idiotisk.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 12. Nov. 2011, 10:07 »

Dere som er i mot navneskifte argumenterer ut i fra sjel, men det er jo nettopp måten mange PL klubber drives på i dag som er med å fjerne sjelen fra fotballen:Det er alvorlig at nesten ingen klubber i PL er i stand til å drive med overskudd, hvilket er et resultat agenter, rådyre lønninger og eiere som bloddoper sine respektive klubber. Konsekvensen er klubber som kompanserer gjennom høye billettpriser hvilket leder til tomme  tribuner, fordi den gjennomsnittlige supporter ikke har råd til å gå på kampene. Er det så mye sjel i en slik utvikling?Skal vi virkelig ikke lære av våre feil? Skal vi igjen vise "ambisjoner" og kjøpe dyre spillere  på høye lønninger? Ja, resultatene kan kanskje komme fortere, men risikoen er også desto større. Er vi uheldige med skader eller at spillerene ikke slår til, er klubben satt tilbake for lang tid fremover.

Jeg sier ikke at det ikke er umulig å oppnå suksess uten navneskifte, men jeg påpeker faren ved argumentere ut i fra verdier og tradisjoner når flere klubber åpenbart kommer til å følge samme praksis. Jeg ser Tham som en av våre nærmeste rivaler. Deres og vår strategi er nesten identiske. De har bygget seg opp gradvis gjennom å kjøpe billig og selge dyrt. Men når de nå utvdider WHL og skifter navn, vil de få tilgang på et større inntektsgrunnlag en vårt hvis ikke vi gjør tilsvarende. Jeg sliter med å komme på andre alternativer som kan kompansere for en inntektsforskjell på 50-100 millioner per år, som faktisk er mye penger.

Så økonomisk så gavner et navneskifte klubben i aller høyeste grad. Jeg tror ikke klubben taper "image" fordi praksisen med sponsornavn på stadioner allerede er så utbredt. Som Panzer sier, dette er selvsagt hardt å svelge for de engelske supporterne spesielt. Men som sagt, måten klubben drives på vil som oftest reflekteres i sportslige resultater, og akkurat nå har MA truffet spikeren på hodet. Så lenge resultatene tikker inn, og  NUFC faktisk klarer å dra i land en brukbar sponsoravtale som TYDELIG (et viktig moment) pløyes tilbake i klubben i form av spillerforsterkninger, stadioutvidelse, lavere billettpriser mv. tror jeg folk fortere vil glemme navneendringen.

Ja historie og tradisjoner er vikig, men er det viktigere enn gode sportslige resultater basert på et sunt økonomisk fundament? Er det slik at supporterne foretrekker en evig middelhavsfarer foran mulighetene til å kjempe om titler og deltagelse i CL? Eller foretrekker vi å beholde stadionnavnet, men samtidig forventer vi også suksess selv om det innebærer å låne opp til pipa? Driftsmarginene er små i dagens fotball, klubber driver ikke med overskudd, og vi er ikke akkurat gjeldfrie. Så lenge klubben har tenkt å stå på egne føtter, kan dette tilskuddet av kapital være den store forskjellen.  Er dere villige til å risikere at Tham og co skal klare å opparbeide et sportslig og økonomisk forsprang som NUFC aldri klarer å ta igjen? Det er ikke jeg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 12. Nov. 2011, 10:10 »
Tenk å samle så mye bullshit i ett innlegg. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #714 på: 12. Nov. 2011, 10:15 »
Tenk å samle så mye bullshit i ett innlegg. Jeg vet ikke hvor jeg skal starte engang.

+1

Føler vanligvis at slike innlegg er veldig unødvendige, men i dette tilfelle kunne jeg ikke sagt meg mer enig.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #715 på: 12. Nov. 2011, 10:29 »

Jeg foreslår å starte på toppen av innlegget, quote hver setning du anser som bullshit, etterfulgt av hvorfor det er bullshit. (Og da ikke hvorfor du _syntes_ det er bullshit.)

Eller ble det litt for saklig?
Genius by birth. Slacker by choice.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #716 på: 12. Nov. 2011, 10:43 »
Hovedproblemene med innlegget ditt, Inspector, er at Tottenham sin stadium fortsatter heter White Hart Lane, mens vår heter S***** D****** A******. Dét gratis, i tillegg til at det spås at vi vil kunne oppnå svært lite fordelaktige avtaler. 4-5 mill pund i året? Hm, jeg tror jeg tar historie sånn ca. hver gang.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 12. Nov. 2011, 10:44 »

Jeg foreslår å starte på toppen av innlegget, quote hver setning du anser som bullshit, etterfulgt av hvorfor det er bullshit. (Og da ikke hvorfor du _syntes_ det er bullshit.)

Eller ble det litt for saklig?
Føler ikke at jeg trenger å gjenta meg selv noe mer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 12. Nov. 2011, 10:49 »
Ble bare oppgitt av innlegget, jeg også. Det males et bilde av at dette er livsnødvendig for å overleve - samt at vi faktisk skal ende opp med 8-10 mill ekstra i året. Dette i tillegg til det faktum at du driter totalt i klubbens historie. Håpløst spør du meg. Ser jo ut som en utsendt fra Llambarse sitt eget PR-team.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 12. Nov. 2011, 11:11 »
Du får det jo til å virke som en helgengjerning det Ashley gjør. At han redder klubben med å gjøre dette...

Kan du ikke klype deg litt i armen nå Thomas, og faktisk ta en kikk på fakta. Ønksetenkningen din begynner å bli syyk. Det er greit å være positiv, men man må være litt realist innimellom også.