20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169090 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #585 på: 10. Nov. 2011, 18:26 »
Bladerunner, du nekter fortsatt å innse at dette var en totalt unødvendig handling. Det du ramser opp har absolutt ingenting å gjøre med fakta i akkurat denne saken, egoismen og grådigheten til Ashley. Vi er på god vei til å gå i null  - uten salg av spillere. Med pengene fra Carroll er vi mange millioner pund i pluss.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 18:28 av 17Parker »

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 10. Nov. 2011, 18:47 »
Sånn som pengepremien i PL er, ville vi med en 8.plass break even, om man bruker tallene fra ifjor.
Enig med andre her, en SD på drakta hadde jeg driti en lang marsj i, men navnet på SJP er noe helt annet.

Så gjennstår det å se hvor "snill" MA er da. Med annonseringen på stadion, navnet og logoer samt nå snart draktsponsor, hvor mye han egentlig betaler klubben og om lånet blir mindre? Dette er jo store summer vi kan dra inn hva reklame anngår, om andre sponsorer hadde meldt seg på. Ser jo at United har nesten flere tusener sponsorer, dog selvom noen av de er Mr Potato osv, så er det hvertfall flere ulike inntektkilder, mens vi bare må stole på at vi får igjen pengene som nå MA (SD) i realiteten skylder oss, om det er gjennom å minske gjelden eller å kjøpe spillere.

Skulle ikke forundre meg om tallene for neste år var like "dystre" og at gjelden er status que...

Registrerer forsåvidt at City fikk 400mp for sin avtale. Selvom den er noe ekstrem å sammenlikne med, er dette 3 ganger mer enn hva vi skylder MA.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 18:52 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #587 på: 10. Nov. 2011, 19:01 »
Dei gongane eg ikkje synest 17Parker enten tar heilt feil eller overdriver veldig kan teljast på ei hand, men i dette tilfellet stiller eg meg 100 pst bak det han (og andre) seier. Det kan sikkert nemnast mange argument for å gjere det Llambias og Ashley har bestemt seg for, men det er likevel så hinsides historielaust og så ute av kontakt med fansen at det er til å gni regnbuehinna langt bak i kraniet av.

Det er meg revnande likegyldig at dette er noko også andre klubbar opplever, og at business og fotball heng meir saman enn aldri før. Dårlige resultat, nedrykk og sportslege tabber er ikkje noko som får fansen til å svikte. Frårøving av stoltheit og ære er derimot eit dolkestøt som særforbunda burde ha vore obs på for lenge sidan. Finansmenn i utakt med common people er så jævla stygt at det er til å grine av.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #588 på: 10. Nov. 2011, 19:04 »
Registrerer forsåvidt at City fikk 400mp for sin avtale. Selvom den er noe ekstrem å sammenlikne med, er dette 3 ganger mer enn hva vi skylder MA.
En stor del av avtalen går jo blant annet til et massivt bygningsprosjekt i Etihad Campus og etter det jeg har forstått er dette vel så mye en investering med eierandeler som en ren sponsing. For ikke å snakke om at avtalen som helhet lukter pengedoping av en eier med bokstavelig talt bunnløse lommer.

Den avtalen er nok mer enn "noe ekstrem", vil heller si at den er spektakulært lite sammenlignbart på alle plan.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #589 på: 10. Nov. 2011, 19:14 »
Det er meg revnande likegyldig at dette er noko også andre klubbar opplever, og at business og fotball heng meir saman enn aldri før. Dårlige resultat, nedrykk og sportslege tabber er ikkje noko som får fansen til å svikte. Frårøving av stoltheit og ære er derimot eit dolkestøt som særforbunda burde ha vore obs på for lenge sidan. Finansmenn i utakt med common people er så jævla stygt at det er til å grine av.

Det er likevel en realitet at man må se på alternative inntekstkilder, om man får £10m årlig i 10 år så er det beløpet betydelig selv om mange virker til å mene at en milliard+ er lommerusk.

Personlig mener jeg at man generelt ikke bør selge stadionnavn, og spesielt ikke noe så tradisjonsrikt som St James' Park. Som flere har vært inne på så er det stor forskjell på nybygde Emirates og minnesmerket St James' Park. Kan man ikke frede bygg i England mon tro?

Hadde prosessen vært gjort ærlig, redelig og man hadde gjort klart nødvendigheten i det i kombinasjon med at en avtale om £ for stadion var reell så hadde det nok vært en lettere pille å svelge for meg selv om jeg selv da hadde følt misnøye. Jeg har ekstremt mange spørsmål ved denne opptredenen, og jeg kan virkelig ikke se at vi kommer til å få i nærheten av det beløpet om noe i det hele tatt. Da blir det litt som hærverk, en regelrett meningsløs ødeleggelse.

Nå skal vi ikke gå helt av hengslene her og på sikt så tviler jeg på at dette gjør betydelige innhogg i supporterskaren. Men det er absolutt tiden for å ytre sin misnøye, i beste fall får vi navnet tilbake selv om det er tvilsomt! I verste fall så ender vi opp med det herket vi sitter med nå.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #590 på: 10. Nov. 2011, 19:14 »
Men det spiller jo ingen rolle om de bygger eller stryker gjeld. Faktumet er at de får store penger for å selge stadionnavnet. Arsenal fikk 90mp i sin tid, det også er jo 9/10 av gjelden vår.
I tillegg har ingen av eierne i henholdsvis Arsenal og City en så direkte kontakt med sponsorfirma, som SD hvor eieren faktisk eier begge deler.

Forsøker bare for meg selv å retferdiggjøre det som har hendt med at vi hvertfall får en stor sum ut av dette. Men det er vel bare drømmer...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #591 på: 10. Nov. 2011, 19:26 »
Dei gongane eg ikkje synest 17Parker enten tar heilt feil eller overdriver veldig kan teljast på ei hand, men i dette tilfellet stiller eg meg 100 pst bak det han (og andre) seier.

Det er godt du endelig har sett lyset. Jeg har som regel rett, så det var på tide.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #592 på: 10. Nov. 2011, 19:26 »
Men det spiller jo ingen rolle om de bygger eller stryker gjeld. Faktumet er at de får store penger for å selge stadionnavnet. Arsenal fikk 90mp i sin tid, det også er jo 9/10 av gjelden vår.
I tillegg har ingen av eierne i henholdsvis Arsenal og City en så direkte kontakt med sponsorfirma, som SD hvor eieren faktisk eier begge deler.
Arsenal forpliktet seg vel i 10-15 år og de fikk vel mesteparten av beløpet på forhånd. De angrer nok som hunder nå i og med at de ligger i bakleksa der i forhold til Liverpool (Warrior), City (Etihad) osv. selv om det etter sigende var nødvendig for de å inngå den avtalen for å få på plass finansieringen av sin stadion.

Jeg kan forsåvidt være med på at det spiller mindre rolle om man driver med storstilt renovering eller stryking av gjeld. En viss forskjell er det definitivt, og City får jo i tillegg navnet sitt på langt mer enn bare stadion for det beløpet. Men City er så unike i forhold til normale klubber som Newcastle at man like gjerne kan sammenligne konsernet Statoil med din lokale bensinstasjoneiers private økonomi. Avstanden er enorm i både vilje og ressurser.

Forsøker bare for meg selv å retferdiggjøre det som har hendt med at vi hvertfall får en stor sum ut av dette. Men det er vel bare drømmer...
Får vi en stor sum ut av det så skal vi være motvillig fornøyd, men i likhet med deg tviler jeg litt må jeg innrømme. Blir det sportsdirect så forventer jeg betaling, stryking av gjeld eller tilførsel av kapital på linje med en £8-10m (Llambias sin verdisetting) pluss en £4-5m for drakten årlig (Mener å huske at bl.a. Everton ligger på dette). Om det skjer er jo høyst tvilsomt.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 19:31 av Hughie »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #593 på: 10. Nov. 2011, 19:42 »
Dei gongane eg ikkje synest 17Parker enten tar heilt feil eller overdriver veldig kan teljast på ei hand, men i dette tilfellet stiller eg meg 100 pst bak det han (og andre) seier.

Det er godt du endelig har sett lyset. Jeg har som regel rett, så det var på tide.

Hallelujah!  8)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 10. Nov. 2011, 20:10 »
Bladerunner, du nekter fortsatt å innse at dette var en totalt unødvendig handling. Det du ramser opp har absolutt ingenting å gjøre med fakta i akkurat denne saken, egoismen og grådigheten til Ashley. Vi er på god vei til å gå i null  - uten salg av spillere. Med pengene fra Carroll er vi mange millioner pund i pluss.

Legg gjerne fram tallene du har sett

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #595 på: 10. Nov. 2011, 20:24 »
Hadde det enda vært et kult navn, men dette er så håpløst at vi kunne kalt oss Kid Interiør@steikjefinegardine Arena

Trist dag om enn ikke veldig overraskende. Skifter klubben navn eller draktfarger på hjemmedrakten, da er det nok for min del...

Tar jeg Feil eller leste jeg akkurat at puma ville gjøre endringer på hjemmedrakta vår?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 10. Nov. 2011, 20:33 »
Vil sikkert gå vekk fra stipete drakter da det er lettere å ha flere sponsorer på en ensfarget drakt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #597 på: 10. Nov. 2011, 20:36 »
Hvor har du lest det bjørni??  :'(
Vært noe det, drakta seende ut som ei jævla utklippsbok.

Jeg fikk nettopp en absurd og helt usannsynlig, men likevel deilig tanke: Hva om alle bemidlede personer på Tyneside svelget noen kameler og gikk sammen om et fond som hadde gitt Llambias de usle 8 mill han vil ha i året, og fortsatt kalt banen St. James' Park?? Det hadde vært noe.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #598 på: 10. Nov. 2011, 20:44 »
Usle 80 millioner?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #599 på: 10. Nov. 2011, 20:46 »

Du har jo aldri rett, no offense. Du og Daniel var de første som kritiserte MAs pengepolitikk fra dag en, både her og på NO. Gjerne gjennom selvinnlysende korte utsagn som "de pengene kommer vi aldri til å se og lignende," sånn som nå faktisk. Alle andre som prøvde å være litt mer positive, ble stemplet som MA-elskende idioter som ikke hadde peiling på fotball. Som resten på det engelske forumet var dere så negative at det nesten ble morsomt. Men det er jo merkelig hvordan stemningen her og der forandret seg etter som resultatene begynte å tikke inn. Dere slaktet salget av Nolan og Barton, og viste til LFC som vist ambisjoner. At jeg og noen andre påpekte at ambisjoner, høy pengebruk og kvalitetsspillere ikke nødvendigvis er tre momenter som går sammen, falt for døve ører. Det var selvsagt automatikk i at alt vi kom til å kjøpe var ræv, mens alt LFC kjøpte var gull.  HAdde det fortsatt vært opp til dere  ville midtbanen vår bestått av bestått av Barton og Nolan, begge under  dyre langtidskontrakter.. Pards var selvsagt en slave av MA med null kompetanse innenfor fotball. Akkurat det samme kommer til å skje med denne navneendringen. Folk klager som noen hodeløse tullinger, og kommer med konspirasjonsteorier uten rot i virkeligheten. Sannheten er at hvis Cisse kommer luskende inn dørene til jul så er sagaen rundt navneskiftet en saga blott.

Så la oss ta nå ta oppsummering over mine uendelige kjepphester  her på forumet og se hvordan det har gått:

* Jeg påstod at LFC hadde kjøpt dyrt, og at våre kjøp nødvendigvis ikke kom til å være dårlige.
* Skuffet over at Chris dro, men samtidig mente jeg også Pards var en kompetent manager.
* Nolan ville ikke bli savnet.
* Barton kjekk å ha, men vil fortsatt ikke bli savnet i så stor grad fordi han ødelegger bredden.
* Få ville bry seg om en tullete sesongoppkjøring hvis resultatene i PL kom
* Ingen sammenheng mellom beløp betalt og kvalitet fått.
* Er mulig å erstatte Enrique fordi han er for ineffektiv fremover

Hittil har jeg vært spot on. Den eneste bommen jeg  er Ba, som jeg var skeptisk til. Parker og Daniel har vel bommet på samtlige momenter jeg har nevnt. Hvis vi skulle hørt på dem, ville vi fortsatt vært en middelhavsfarer, i beste fall.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 20:58 av Thomas »