20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169082 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #570 på: 10. Nov. 2011, 16:18 »
2. spørsmål i pollen er rent bull. Folk er klar over at dette er en "midlertidlig" (helt til noen andre kjøper rettighetene) , og gratis navneovergang? Newcastle United som en klubb får 0.0 pund for dette idiotinitiavet. Det er faen meg helt utrolig at folk her inne enda pøser på med unnskyldninger. Det er Ashley sitt selskap, det er Ashley sin klubb. Selvfølgelig betaler han ikke noen verdens ting. Det eneste som øker i verdi her er selskapet hans. En skam at dette har skjedd. Totalt utilgivelig.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 10. Nov. 2011, 16:26 »
Hughie: Så hvor blir det av alle pengene da? Kan du bevise at Ashley holder de innenfor klubben? Jeg vet det er en ganske drøy teori og ren synsing, men det er jo ikke mye her vi kan bevise.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #572 på: 10. Nov. 2011, 16:28 »
Ønsker helt klart at NUFC heller skal være en middelhavsfarer med stolt historie, verdens beste fans og sjel enn at vi skal bli en stor stygg pengemaskin som bare kjøper stjerner som ikke verdsetter klubben og vinner trofeer som smaker pyton.

Har klart meg uten trofeer sålangt, og kan helt sikkert klare meg lenger. Så lenge NUFC er NUFC. Detter er vel faktisk første steg mot noe verre, ikke noe bedre....

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #573 på: 10. Nov. 2011, 16:39 »
Hughie: Så hvor blir det av alle pengene da? Kan du bevise at Ashley holder de innenfor klubben? Jeg vet det er en ganske drøy teori og ren synsing, men det er jo ikke mye her vi kan bevise.

Det kan vi forsåvidt ikke. Det vi likevel vet er at fra han tok over klubben og frem til 2009/10 så står det svart på hvitt i regnskapene at klubben har vært et pengesluk. Om man har bedrevet underslag frem til det vet jeg jo ikke, men i og med at ingen har anmeldt eller mistenkt dette så får man inntil videre anta at de bekreftede opplysninger som er kommet ut i form av uttalelser og regnskap så langt stemmer.

Angående regnskapsåret 2010/11 så får vi svar på dette i 2012 og der blir det nok en spennende runde. Spesielt med tanke på Carroll-pengene og diverse sponsormidler (les: heslige bokstaver og banner). Om det i tillegg viser seg at Ashley, i total motsetning til historiske, driftsfornuftige og uttalte perspektiver har hentet ut hundrevis av millioner fra klubbdriften skal jeg saktens slå meg sammen med deg i din slakt. Men det er jo litt spesielt å forskuttere med fanteri og bedrag, selv for Ashley. Rett skal være rett, og Ashley er en regelrett idiot og sjarlatan (for å bruke moderate og bestemoderlige ord), men vi får forholde oss til de sorgene vi har foran oss, og heller ta neste omgang med juling hvis den kommer.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #574 på: 10. Nov. 2011, 16:43 »
Kunne ikke sagt det bedre selv Andymag. Jeg setter helt klart sjel over resultat inntil et visst punkt. Newcastle med en skjebne som Wimbledon, Leeds e.l. ville nok satt mine perspektiv på prøve i så måte, men kjærligheten til klubben går over det meste.

Simmi

• Gjest
« Svar #575 på: 10. Nov. 2011, 16:47 »
Ønsker helt klart at NUFC heller skal være en middelhavsfarer med stolt historie, verdens beste fans og sjel enn at vi skal bli en stor stygg pengemaskin som bare kjøper stjerner som ikke verdsetter klubben og vinner trofeer som smaker pyton.

Har klart meg uten trofeer sålangt, og kan helt sikkert klare meg lenger. Så lenge NUFC er NUFC. Detter er vel faktisk første steg mot noe verre, ikke noe bedre....
Helt enig!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #576 på: 10. Nov. 2011, 16:52 »
En medlem av Newcastle City Council oppsummerer det ganske greit synes jeg.

Sitat
Cabinet Member for Quality of Life, Coun Henri Murison, said: ?The name of St James? Park has been synonymous with Newcastle United football club and the city for more than 130 years.

?It is recognised around the world and the decision to change it, without consultation, will upset the overwhelming majority of fans who loyally support the team week in and week out.

?While I understand the commercial reasons for renaming sports venues when they relocate, this is not the case in this instance, and some things are beyond profit when they mean so much to people.

?The football club is part of the beating heart of the city, and while the council values its relationship with the club, it has no plans to change any existing wayfinding signs which bear the name St James? Park.

?As far as the fans and Newcastle City Council are concerned, the home of Newcastle United will always be known as St James? Park.?

Digger spesielt " no plans to change any existing wayfinding signs which bear the name St James? Park". Håper de holder på den!

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #577 på: 10. Nov. 2011, 17:38 »
?As far as the fans and Newcastle City Council are concerned, the home of Newcastle United will always be known as St James? Park.?

Akkurat nå som ting er lyst og vi spiller bra fotball, skulle denne komme fra Ashley og CO. Jeg er egentlig veldig lite fornøyd med å ta bort navnet, men for min del vil jeg ALDRI bruke noe annet enn St. James' Park.

Om salg av navnet kan føre til at vi  henter inn flere Tiote'r, Cabaye's, Ben Arfa's og Demba Ba's. Er det fair nok. Bedre enn å bli satt under adminastrajon som Pompey, eller gå på hode og ræva ut ligasystemet som Lyn og til dels Leeds. Fordi sannheten var at vi skyldte masse penger, veldig masse. Sleiv kjøp som Michael Owen og den gjengen der hjalp aldri på heller.  Vi sitter enda inne med lønna til Smith og kanskje Xisco.

Jeg liker tankegangen til FIFA Financal Fair Play og NUFC ser ut som ett godt eksempel. Man trenger ikke punge ut £35 Miller for en Andy Carroll når man kan hente Demba Ba gratis, eller sløse £20 Miller på en Jordan Henderson når Tiote koster £3,5 M.
Torres £50 M --Leon Best £1,5 M
Downing £18 M -- Obertan £3 M
og listen går videre...

Jeg forstår sinne i denne saken, men fotball ble bisniss for lenge siden og vi må følge med.
Det er bedre enn at den skulle bli revet og en ny stadion satt opp ett nytt sted. Anfield er snart historie f.eks, muligens også Stamford Bridge. Tottenham lurer vel også på å dra fra White Hart Lane og Highbury er historie.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #578 på: 10. Nov. 2011, 17:52 »
Om salg av navnet kan føre til at vi  henter inn flere Tiote'r, Cabaye's, Ben Arfa's og Demba Ba's. Er det fair nok. Bedre enn å bli satt under adminastrajon som Pompey, eller gå på hode og ræva ut ligasystemet som Lyn og til dels Leeds. Fordi sannheten var at vi skyldte masse penger, veldig masse. Sleiv kjøp som Michael Owen og den gjengen der hjalp aldri på heller.  Vi sitter enda inne med lønna til Smith og kanskje Xisco.

Jeg liker tankegangen til FIFA Financal Fair Play og NUFC ser ut som ett godt eksempel. Man trenger ikke punge ut £35 Miller for en Andy Carroll når man kan hente Demba Ba gratis, eller sløse £20 Miller på en Jordan Henderson når Tiote koster £3,5 M.
og listen går videre...

Jeg forstår sinne i denne saken, men fotball ble bisniss for lenge siden og vi må følge med.
Det er bedre enn at den skulle bli revet og en ny stadion satt opp ett nytt sted. Anfield er snart historie f.eks, muligens også Stamford Bridge. Tottenham lurer vel også på å dra fra White Hart Lane og Highbury er historie.

Problemet her, som svært mange ser ut til å gå glipp av, er at vi ikke får penger for denne navneovergangen. Det er heller ikke så svart/hvitt at vi hadde blitt satt i administrasjon om vi ikke hadde solgt navnerettighetene. Langt derifra. Vi er/var i rute for å gå £4m i minus - og da er transferpenger holdt utenfor. Vi sitter enda med lønnen til Xisco og Smith, men disse forsvinner da vitterlig til sommeren. Da får vi ENDA mer penger. Vel, i realiteten. Vi er rett og slett i god rute til å klare oss mer enn godt nok uten totalt skamløse forandringer på historie.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 10. Nov. 2011, 17:53 »

og listen går videre...

-Tror du det er 10mp i året som redder oss fra Leeds eller Lyn?

-For det andre, listen under der presiserer jo bare grunner til at man kan drifte godt uten å selge tradisjoner...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #580 på: 10. Nov. 2011, 18:07 »
Flere som er enige i min frykt om at vi kan bli stuck med dette navnet...  :thumbd:

http://www.guardian.co.uk/football/2011/nov/10/newcastle-sports-direct-arena-sponsorship

Sitat
Shaun Whatling, the chief executive of the management and brand consultancy company Red Mandarin, cast doubt on Llambias's forecasts, saying: "They're unwise to raise expectations of £10m incremental revenue and creating linkage with new signings ? there's already antagonism amongst fans to the sale of naming rights and Derek Lambias is now preparing a frosty welcome for any sponsor buying in 'on the cheap'."

Tim Crow, the chief executive at the sponsorship consultancy Synergy, believes the best way to avoid the risk of brand damage for interested sponsors would be to stay away. "I'd be very surprised if any brand came forward and if any of my clients asked me for my opinion I'd advise them in the strongest possible terms not to," said Crow. "Or they could do the shirt sponsorship on its own, which would be entirely positive."

Crow has devised six "golden rules" for a successful naming-rights proposition and it is clear the latest development breaches them. His advice is never to rename an existing stadium with a strong heritage and, 125 years after the club first played football there, St James' Park certainly qualifies as that. The exception, Crow has written, is when stadium operators rebuild or relaunch an unloved or decrepit stadium, when a sponsor's cash provides tangible improvements to the facility. This happened at the Millennium Dome (now the O2) and Dublin's Lansdowne Road (now the Aviva Stadium).

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #581 på: 10. Nov. 2011, 18:13 »
haha, må bare le. .

Når ting ser litt lysere ut. De negative overskriftene har uteblitt om Newcastle, ja, da kommer det så klart slik noe.

At vi har et sosialt innkompetent styre er det ingen tvil om.
- Hvorfor komme med dette nå?Akkurat nå!?? I vår beste periode på mange år, og før møter med City, Utd og Chelsea.
- Hvorfor tro at hver Newcastle supporter vil kalle St. James park noe annet.
- Nok en løgn fra taperen Derek Limabais.

Nei, St. James Park vil alltid bli St. James så lenge klubben spiller på denne arenaen. Det at Derek L. fantaserer om 10 mill. Pund i året er bare en ønskedrøm.
Slik er det vel i Norge også. De fleste med statusen "Direktør" tror de alltid vet best. Se hvor langt vi har kommet i samfunnet med de, nærmere og nærmere en finans knekk. De har kanskje den gamle skole kompetanse, men er blottet for sosial innsikt.

St. James Park vil alltid være St. James Park for meg. .

Og siden dere m.a og d.l har blitt så "åpenhjertige" i det siste med statements osv. Hvorfor har dere ikke nevnt dette før? haha, ler av dere. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #582 på: 10. Nov. 2011, 18:13 »
Forventer nesten null interesse, og når sommeren kommer så blir det vel Sports Direct i limbo på både drakter og stadion...  >:( Får bare håpe at de har gangsyn nok til å innse at da må Sportsdirect betale markedsverdi for det. Kan lukte litt at man ødelegger eksponeringsverdien for utenforstående sponsorer så man kan "selge" det at man må sitte på Sports Direct inntil videre...  :bang:

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #583 på: 10. Nov. 2011, 18:22 »
Først og fremst har dette ligget i luften ganske lenge og selvfølgelig er ikke de kanskje £10 M vi kan få inn et beløp som gjør utslaget, men jeg dro finanssitasjonen tilbake noen år når Sir John Hall styrte butikken. Glemte kanskje å poengtere det klarere.  Mike Ashley overtok en klubb med store røde tall og det vet vi.
Llambias sier at salg av drakter og supportereffekter går tregt pga nedgangstider i folks økonomi og generelle sponsorpenger sitter lengre inne enn før i tiden. VIP lounge osv.. Dette må veies nettopp pga fotballklubber i dag blir styrt som forretning og ikke av ihuga supportere og lokalmiljø som tåler å tape penger på sin lidenskap, slik Sir John gjorde. Et firma kan ikke gå år etter år i minus og det kan ikke fotballklubber heller om noen år, rike eiere kan ikke alltid spytte inn å dekke tapet. Der ligger hele saken.

Til og med rike klubber med styrtrike eiere, må se de harde fakta at klubber må kunne gå rundt av seg selv. Slik det er i dag kan Shittty og Chelsea ikke fortsette sitt løp. City må vinne store titler hvert år og selge mye drakter. Chelsea må anskaffe større stadion og vinne titler også.

Jeg synes dette er en tungt og svelge, men jeg orker ikke bruke mer negativ energi på Ashley fordi det er blitt ganske tydelig på hvordan han driver. Håper Newcastle Brown Ale kjøper rettighetene  :D
I sin tid når vi signerte avtalen med Northern Rock gikk hver eneste pence fra den dealen på å skaffe oss  Michael Owen la oss håpe noe sånn ikke skjer igjen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #584 på: 10. Nov. 2011, 18:25 »
Forventer nesten null interesse, og når sommeren kommer så blir det vel Sports Direct i limbo på både drakter og stadion...  >:( Får bare håpe at de har gangsyn nok til å innse at da må Sportsdirect betale markedsverdi for det. Kan lukte litt at man ødelegger eksponeringsverdien for utenforstående sponsorer så man kan "selge" det at man må sitte på Sports Direct inntil videre...  :bang:

Samme her. Sports Direct på draktene hadde ikke gjort meg noen verdens ting, men at det er det offisielle navnet på stadion i overskuelig fremtid, det har jeg veldig store problemer med!