20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 168965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #525 på: 10. Nov. 2011, 11:21 »
Høres ut som at å selge stadionnavnet er veien til gull og grønne skoger. Halleluja! ::)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #526 på: 10. Nov. 2011, 11:21 »
Såklart er det trist å endre navn, men jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å skjønne at det måtte skje? Hvor mange andre klubber har ikke gjort akkurat det samme? Og de klubbene får ganske mange mill i året pga nettopp dette. Skal vi nekte å gjøre dette, så havner vi jo også i bakleksa kontra de andre lagene.
Ja, hvor mange er det som har gjort dette? Som har fjernet et navn som har stått der i nesten 120år.

Når Arsenal har gjort det og Tham kommer til å gjøre dette, hvorfor ikke vi? Mlerbakk: Llambias har gått ut med 100 mill per år.
Arsenal bygde ny stadion så det er jo håpløst å sammenligne med. Highbury het Highbury så lenge den var i bruk. For Tottenham sin del så heter fortsatt den WHL etter hva jeg kan se,og vi får evt. se når det skjer noe der. Tviler på at fansen blir spesielt happy der heller.

Jeg er i mot dette uansett hvordan man vrir og vender på dette, men en ting hadde selvfølgelig vært hvis f.eks Puma eller et annet stort firma kjøpte navnet. Nå fucker vi opp stadionnavnet uten å få en krone for det og hvem vet om det i det hele tatt er noe firma som ønsker å gå i mot fans og historie på denne måten.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #527 på: 10. Nov. 2011, 11:28 »
Såklart er det trist å endre navn, men jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å skjønne at det måtte skje? Hvor mange andre klubber har ikke gjort akkurat det samme? Og de klubbene får ganske mange mill i året pga nettopp dette. Skal vi nekte å gjøre dette, så havner vi jo også i bakleksa kontra de andre lagene.
Ja, hvor mange er det som har gjort dette? Som har fjernet et navn som har stått der i nesten 120år.

Når Arsenal har gjort det og Tham kommer til å gjøre dette, hvorfor ikke vi? Mlerbakk: Llambias har gått ut med 100 mill per år.
Arsenal bygde ny stadion så det er jo håpløst å sammenligne med. Highbury het Highbury så lenge den var i bruk. For Tottenham sin del så heter fortsatt den WHL etter hva jeg kan se,og vi får evt. se når det skjer noe der. Tviler på at fansen blir spesielt happy der heller.

Jeg er i mot dette uansett hvordan man vrir og vender på dette, men en ting hadde selvfølgelig vært hvis f.eks Puma eller et annet stort firma kjøpte navnet. Nå fucker vi opp stadionnavnet uten å få en krone for det og hvem vet om det i det hele tatt er noe firma som ønsker å gå i mot fans og historie på denne måten.

Du sier det er håpløst å sammenligne med Arsenal? Hvorfor det? Grunnen til at den blir kalt Emirates er vel pga sponsorkronene? eller hvorfor tror du de kaller den det?

Man City, Arsenal, Bolton og Wigan spiller iallefall på en arena som er oppkalt etter sponsorer... Og det er 4 stk bare i PL, er mange andre lag i andre land som gjør det samme.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 10. Nov. 2011, 11:35 »
Arsenal bygde sin stadion på 2000-tallet. Man City, Bolton og Wigan bygde sine på 1990-tallet. SJP ble bygd på 1890-tallet.

I rest my case.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #529 på: 10. Nov. 2011, 11:38 »
Her er en liste over stadinnavn over store deler av verden med firmannavn ^^.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sports_venues_with_sole_naming_rights
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #530 på: 10. Nov. 2011, 11:38 »
Arsenal bygde sin stadion på 2000-tallet. Man City, Bolton og Wigan bygde sine på 1990-tallet. SJP ble bygd på 1890-tallet.

I rest my case.

Er det hele argumentet for at det er så ille?

Jeg kunne selv ønske vi ikke byttet navn, men skjønner godt hvorfor vi gjør det med tanke på kronene vi kommer til å få inn.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 10. Nov. 2011, 11:39 »
Akkurat som en klubb av Newcastle størrelse ikke skal klare å få inn nok penger uten å selge sjela si... Man kan jo starte med å bruke Carroll-pengene f.eks?
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 11:46 av Daniel »

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #532 på: 10. Nov. 2011, 11:43 »
Hæ? Skjønner ikke hva du mener nå jeg...

Og vet du hva Carroll pengene har gått til, siden du har så god kjennskap til det?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 10. Nov. 2011, 11:46 »
De har ihvertfall ikke gått til å forsterke laget, som det ble lovet... Det vet jeg ihvertfall.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #534 på: 10. Nov. 2011, 11:49 »
Syns laget har blitt veldig forsterket siden Carroll dro jeg, så er veldig fornøyd med tingenes tilstand :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 10. Nov. 2011, 11:51 »
Ja, tenk hvor vi kunne vært om lovnadene faktisk ble holdt...

Og til dere som tror at disse evt. pengene vi får inn ved et stadionnavn vil bli brukt til overganger: :besty:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 10. Nov. 2011, 11:55 »
Akkurat som en klubb av Newcastle størrelse ikke skal klare å få inn nok penger uten å selge sjela si... Man kan jo starte med å bruke Carroll-pengene f.eks?

Den argumentasjonen har vi hatt tusen ganger tidligere. Pengene har blitt brukt om man fakurerer med sign-on fees, lønn og kjøpssum.Spiller ingen rolle om Arsenal bygde ny stadion. Poenget er at de i flere år gjennom denne navneendringen har fått tilgang til kapital vi IKKE har. Hva tror du kommer til å skje når Tham får inn tilsvarende beløp?.Tror du da den avstanden mellom oss og dem ville blitt mindre?I tillegg har de hatt sportslig suksess over flere sesonger.  Men det er hyggelig for deg at du lever i en egen drømmeverden som ikke er forankret i det økonomiske kliamet klubbene nå lever i.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 10. Nov. 2011, 12:00 »
De har ihvertfall ikke gått til å forsterke laget, som det ble lovet... Det vet jeg ihvertfall.

Nei, du har jo ikke tatt feil i det hele tatt tidligere vedrørende retningen klubben kom til å ta. Hadde vært opp til deg ville vi fortsatt hatt Nolan på sentral midtbane, og Barton på høyrekant. Begge på lukrative langtidskontrakter.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 10. Nov. 2011, 12:01 »
Hvordan har Spurs klart denne sportslige suksessen uten å selge seg som en hore a? Det lurer jeg på...

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #539 på: 10. Nov. 2011, 12:01 »
Ja, tenk hvor vi kunne vært om lovnadene faktisk ble holdt...

Og til dere som tror at disse evt. pengene vi får inn ved et stadionnavn vil bli brukt til overganger: :besty:

Det er så latterlig å skrive alt sånt som den siste der.. Du var sikkert en av di grinebitterne i sommer som mente vi kom til å rykke ned også.

Hva vet du om hva de pengene blir brukt til? Hvordan kan du si at de ikke blir brukt på overganger? Tror du overganger kun gjelder overgangssum? Når vi gir lønnsøkning til Tiote i Februar, skjønner du da ikke at de pengene vi gir han ekstra da blir tatt av Carroll pengene? Og isåfall, er du ikke enig i at det er å forsterke laget når vi har Tiote på en langtidskontrakt?