20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 168942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: St.James.Park omdøpt til Sports Direct Arena
« Svar #510 på: 10. Nov. 2011, 10:25 »
Ta deg en bolle a Thomas. Selger du deg på gata fordi du kun har råd til Cubus-klær mens naboen din kjøper Gant? Tviler på det...

Her handler det ikke om 100mill til eller fra, her handler det om sjel og historie. Men det virker å være utenfor din fatteevne, så noe dypere gidder jeg ikke å gå her.

100 millioner i rene penger er MYE med dagens speidernettverk etablert.Vi fikk Tiote og Cabaye for £8 mill. For en og en halv sesong med Adidas Arena, har vi nok penger til å finansiere hele femårskontrakten til Colo, og mere til.Så svar meg da, hva vil du? Beholde navnet St James eller vil du se Colo i en LFC-drakt, eller Cabaye i Scum? Hvis du velger det førstnevnte alternativ, så er det ok for meg, men da forventer jeg heller ikke klaging fra din side når klubben er tvunget til å selge sine beste spillere..Det er dette beløpet som faktisk kan bety at vi er i stand til å ta igjen LFC, uten å risikere klubbens økonomiske fundament.

Du er flink til å gjøre ting svart-hvitt. Det er vel ingen selvfølge at vi får 100 millioner i rene penger? Hvor får du tallene dine fra?

Som annern påpeker, tror jeg ikke interessen og gevinsten på å selge stadionnavnet er så gigantisk som du kanskje forestiller deg. Hadde vi fått store penger for dette hadde jeg stilt meg annerledes i saken, men slik jeg ser det kommer stadionet til å hete Sports Direct Arena en god stund. Store fisker som Adidas, Bank of America, General Electric eller Citigroup tror jeg du kan se langt etter.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 10. Nov. 2011, 10:26 »
Roman Abramovitsj vil flytte til ny stadion. Chelsea har spilt kamper på Brua i 106 år.
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/abramovitsj-vil-flytte-chelsea-fra-stamford-bridge-3601295.html

Flere klubber kommer sansynligvis til å følge etter. En trist utvikling.

Her er forøvrig artikkelen fra TV2 for de som ikke har lest den:
http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/120-aars-historie-over-i-newcastle-3633602.html
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 10:33 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #512 på: 10. Nov. 2011, 10:26 »
Jeg tror dette var uungåelig mtp på den veien fotballen beveger seg. Hadde det ikke vært mike ashley, ville en annen eier gjort det. Tror flere klubber kommer til å følge i de neste årå. Det er trist, men jeg har slått meg til ro med at stort sett alle kommer til å selge navnet sitt i fremtiden. Heldigvis ligge gamle St.James Park på samme sted. Den har enorm kapasitet og kommer til å ligge der i tiår fremover, og enda lenger.

Men hvem tørr sette navnet sitt på St.James? Ashley brukte @sportsdirecktgreia for å lokke eventuelle sponsoere. Nå blir stadion midlertidig omdøpt til Sportsdirect arena. Hvis dette navnet står i f.eks 1 år, vil mike spytte inn penger som tilsvarer inntektene klubben ville hatt på å selge navnet?

Jeg frykter at mike vil ha holde seg til Sportsdirekt navnet og drite i å selge det. Med så mye dårige media, og avgjørelser fra mike kan vi se langt etter Adidas (som ikke ville være draktsponsor). Tipper det blir noe Asiatisk.

Hvis MA vil selge stadionnavnet er det perfekt tidspunkt å gjøre det på mtp på plassering i ligaen og fornøyde supportere. Han har nok ventet på denne muligheten.. desverre.

Dessverre godt oppsummert annern, misforstå det "dessverre-et" riktig.
« Siste redigering: 10. Nov. 2011, 10:36 av chickenman »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 10. Nov. 2011, 10:27 »
Thomas, før du spyr ut dine elendige hypoteser om at vi gjør ditten og datten for å få råd til det og det så ser jeg helst at du kommer med noen håndfaste kilder på  at de tallene og de scenarioene du opererer med faktisk er reelle. Inntil da, så er dette en gigantisk katastrofe, noe alle normale supportere garantert er enige i.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #514 på: 10. Nov. 2011, 10:28 »
Ta deg en bolle a Thomas. Selger du deg på gata fordi du kun har råd til Cubus-klær mens naboen din kjøper Gant? Tviler på det...

Her handler det ikke om 100mill til eller fra, her handler det om sjel og historie. Men det virker å være utenfor din fatteevne, så noe dypere gidder jeg ikke å gå her.

100 millioner i rene penger er MYE med dagens speidernettverk etablert.Vi fikk Tiote og Cabaye for £8 mill. For en og en halv sesong med Adidas Arena, har vi nok penger til å finansiere hele femårskontrakten til Colo, og mere til.Så svar meg da, hva vil du? Beholde navnet St James eller vil du se Colo i en LFC-drakt, eller Cabaye i Scum? Hvis du velger det førstnevnte alternativ, så er det ok for meg, men da forventer jeg heller ikke klaging fra din side når klubben er tvunget til å selge sine beste spillere..Det er dette beløpet som faktisk kan bety at vi er i stand til å ta igjen LFC, uten å risikere klubbens økonomiske fundament.
Ja, jeg går heller i Cubus-klær enn å selge kroppen min.

PatSharpX

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #515 på: 10. Nov. 2011, 10:30 »
Huff, merker jeg blir lei meg å av lese det.
@PatSharpX på twitter

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 10. Nov. 2011, 10:37 »
Noe som er en mager trøst er at stadion i seg selv ikke har gått igjennom noen forandring. Derfor er det fremdeles St. James' Park, og de aller aller fleste vil nok fortsette å bruke det navnet.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #517 på: 10. Nov. 2011, 10:39 »
Ja, jeg går heller i Cubus-klær enn å selge kroppen min.

Nå er jo hele den sammenligningen ganske blåst også da. For en litt merr korrekt (dog like absurd) sammenligning:  Vil du helst gå med den gamle Olabuksa di, eller vil du få betalt noen tusenlapper for å gå med akkurat den samme buksa, men måtte kalle det en Jensbukse heller?

Jeg er ikke noe fan av å selge stadionnavnet, men forutsatt at det faktisk kommer betydelige penger inn så skjønner jeg behovet.  Hvis derimot (og det er en gigantisk frykt fra min side) ingen store navn vil komme inn og binde seg til Ashley-regimet i 10 år (var vel snakk om tiårsavtaler?), så frykter jeg at vi blir hetende sportsdirect uten å få en krone for det.  Om det skjer tror jeg ikke det vil være trygt for mannen som kunne vært troendes til å kjøpe opp elva vår og kalle den Mine å bevege seg åpenlyst i Nord-England. 
Genius by birth. Slacker by choice.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #518 på: 10. Nov. 2011, 10:42 »
Såklart er det trist å endre navn, men jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å skjønne at det måtte skje? Hvor mange andre klubber har ikke gjort akkurat det samme? Og de klubbene får ganske mange mill i året pga nettopp dette. Skal vi nekte å gjøre dette, så havner vi jo også i bakleksa kontra de andre lagene.

Det sier seg selv at dette kom til å skje før eller siden uansett. Og det er ikke pga at dette er Newcastle, men det er slik verden har blitt.

Jeg er helt enig med Thomas i hva han skriver, men jeg er også vant til at sjukt mange skal grine over diverse ting som "ødelegger klubben".

Husker jo alle diskusjonene i sommer om Ashley, Nolan, Barton, Carroll+++

Er det ikke snart på tide å innse at Ashley ikke er satan, men en forretningsmann? Jo bedre Newcastle gjør det, jo mer inntekter får klubben. Hvis vi får tilbud om 100 mill i året for å kalle stadion vår "Adidas Arena" f eks, så er det forbanna mye penger. Skal vi fortsette og bygge opp klubben vår, eller skal vi bli liggende på nedre halvdel?

Valget er for min del enkelt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 10. Nov. 2011, 10:55 »
Såklart er det trist å endre navn, men jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig å skjønne at det måtte skje? Hvor mange andre klubber har ikke gjort akkurat det samme? Og de klubbene får ganske mange mill i året pga nettopp dette. Skal vi nekte å gjøre dette, så havner vi jo også i bakleksa kontra de andre lagene.
Ja, hvor mange er det som har gjort dette? Som har fjernet et navn som har stått der i nesten 120år.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 10. Nov. 2011, 10:58 »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #521 på: 10. Nov. 2011, 10:58 »
Denne saken er ikke sort/hvitt i det hele tatt. På den ene siden St.James Park klubbens hjem og alle supportere har et forhold til stadium som St.James Park. De fleste komme til å kalle stadium dette uansett. Det som ikke er bra er timingen. Akkurat nå har flere kjøpt seg sesongkort med fast pris i 10 år fremover, for å fylle stadium, så kan det virke som klubben har planlagt å annonsere dette rett etter at sesongbillettsalget var fylt opp. På den måten risikerer de ikke å miste mange tilskuere.

Dessuten sender dette et signal om at klubben ikke er annet enn en merkevare. Staduimnavnet er til salg, spillerne er til salg, alt er til salg. Nesten som vi selger sjela vår. Dessverre en del av en utvikling vi ser der engelske klubber blir mer og mer franchise. På den andre siden igjen er det dette som er den største økonomiske muligheten for klubben.

Etter å ha tatt innover meg det første sjokket, der tilogmed NUFC spillere på twitter annonserte sin avsky mot planene, har jeg nå blitt litt mer vant til tanken, og forstår tanken bak mer. Jeg tror ikke Mike Ashley har noen skummel plan om å ødelegge klubben vår. Han ønsker også sportslig suksess, på en økonomisk fornuftig måte.

Jeg vil hvertfall ikke la dette ødellege godfølelsen vi har med en flott sesongstart og en flott fremtid i møte. Jeg kommer fortsatt til å støtte klubben fremover, og har ingen betenkeligheter med å reise over til Newcastle igjen!
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #522 på: 10. Nov. 2011, 11:15 »
"Deal essential for Newcastle United to compete" - Llambias.

LLAMBIAS: ''I would hope to generate between £8-10m a year, that will give us another player''

LLAMBIAS: ''To compete we need to go further, we've had a fantastic start''

Håper ingen her inne tar Llambias' uttalelser for god fisk og at vi skal kunne kjempe om topplasseringer (Europa) med de ekstra kronene generert av reklameinntekter. Vi kommer til å selge spillere som Ba, Cabaye og Tioté så fort det kommer inn gode bud.

Ashley-regimets ambisjoner vil omsider se dagens lys.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #523 på: 10. Nov. 2011, 11:16 »
Ja, hvor mange er det som har gjort dette? Som har fjernet et navn som har stått der i nesten 120år.

Når Arsenal har gjort det og Tham kommer til å gjøre dette, hvorfor ikke vi? Hvordan skal vi da klare å ta igjen forspranget? Gjennom luft og kjærlighet? Og slik jeg fortstår deg foretrekker du livet midt på tabellen, og tap av våre beste spillere i stedet for å miste navnet  St James? Hva tror du folk flest vil klikke mest over? Tiote i rød drakt, eller Sports Direct Arena?

Mlerbakk: Llambias har gått ut med 100 mill per år.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #524 på: 10. Nov. 2011, 11:20 »
Joey7Barton Joseph Barton
It will always be St James's Park to me. Ashley and his subordinates, know the cost of everything but the value of nothing....#numpties