20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169071 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #180 på: 17. Nov. 2009, 20:49 »
AOL Arena eller HSH Nordbank Arena var vel til bruk under fotball-VM i Tyskland i 2006? Eller tar jeg feil? :)

Den ble brukt ja ;)
Tror den ble kalt "FIFA WM-Stadion Hamburg" under VM 2006.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 17. Nov. 2009, 22:06 »
er nok litt som Telenor Arena som må hete Fornebu Arena under Eurovision...

Jobber i Telenor, og er ingen stor Eurovision fan bare før å understreke det:p

Stadion er ikke solgt, de store demonstrasjonene er ikke det klubben trenger akkurat nå, vi trenger stabilitet og støtte til klubben akkurat nå, hvis ingen vil sponse klubben for de pengene vi trenger, så må vi nesten se etter plan B og C.

Plan A er de 20mill Ashley har spyttet inn, de er ikke nok, så vi trenger helt klart mer cash en som så... men som Joakim og Frode sa litt tidligere... til sommern har vi mange gode avtaler vi skal tegne... Drakt og hovedsponsor, hvis vi klarer å forsterke på en sånn måte at vi er attraktiv til neste år så vil vi være bedre rustet i sponsor kontrakten...

Hvis vi ikke rykker opp så vil ikke vårt dårlige rykte gjøre oss til et ønsket sponsor objekt...
Han kom, ble mett og dett var dett....

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 17. Nov. 2009, 22:42 »
Jepp... ser JÆVLIG mørkt ut om vi ikke kommer opp. Med mindre vi får ut den feite kua, og får inn en eier med litt mer respekt for klubben. Og penger  ;D ... ikke at jeg liker Chelsea stilen, der man kjøpte seg til suksess, men penger trenger vi!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 18. Nov. 2009, 12:05 »
Eg ser ein forskjell, og det er ein stor forskjell! Eg vil framleis påpeika at eg syns at det er ein lite attraktiv måte å gjere det på, men eg vil absolutt ikkje at vi overser ein muligheit til å få oss hardt trengte sponsormidler! Ashley puttar framleis 10-20 millioner inn i klubben kvart år, noko som mest av alt går bort til å dekke løpande utgifter... Noko som er for lite, og vi klagar høyglytt over! Eg er bare såppas optimist at eg velger å sjå det positive i det om det skjer! Eg har aldri tenkt å gi opp klubben i mitt hjerte, og eg meiner framleis at sjela til klubben ligg i oss fansen, og ikkje i navnet på stadion! Fins det anna alternativ, så går eg for dei, men om vi ikkje har noko valg, så er det bare å leve med det!! Vi har absolutt ikkje kunnskap om alt som foregår på st. James Park, og vi har derfor ikkje kunnskap nok om økonomien til klubben til å egentlig seie noko som helst om slike ting! For alt vi veit er vi i dypare hengemyr enn vi er klar over, og er det tilfellet, så syns eg at det er ei løysning vi i det minste skal tenke over, og sjå om er lønnsomt nok til at det er verdt det! Eg veit ikkje kor grensa mi går for at eg syns det er for lite, men eit par spelere i tillegg til det som bør komme uansett hadde eg ikkje takka nei til! Eventuelt fortsatt satsing på unge lokale talent, og ungdommssatsing!

Vi har tydeligvis helt forskjellige grunnsyn på hvor viktig klubbidentiteten er. Dersom SK Brann hadde blitt solgt til en juletreprodusent som skiftet klubbnavn til SK Gran, hadde jeg lagt opp som Brann-supporter på sekundet, mens du sikkert hadde sett fine inntjeningsmuligheter. Det er greit det, men jeg kan absolutt ikke forstå det. 

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #184 på: 18. Nov. 2009, 12:41 »
Vi har tydeligvis helt forskjellige grunnsyn på hvor viktig klubbidentiteten er. Dersom SK Brann hadde blitt solgt til en juletreprodusent som skiftet klubbnavn til SK Gran, hadde jeg lagt opp som Brann-supporter på sekundet, mens du sikkert hadde sett fine inntjeningsmuligheter. Det er greit det, men jeg kan absolutt ikke forstå det.

Eg meiner framleis det er ein forskjell på å bytta ut navnet på stadion og på å bytta ut navnet på klubben!! Eg støttar AFC Wimbledons kamp mot MK Dons, for der har du ei seriøs utselging av klubbas sjel!! Vi har klubbnavnet, stadion og plasseringa vedlike! Vi har fansen som er den beste i verda! Vi har ein verdilaus eigar med ein heil haug med dårlige idear! Men vi mister ikkje sjela fordi om st.james park får reklame foran seg! Og ikkje kom med argumenta om at vi like godt kunne solgt navnet på klubben, for det er faktisk to heilt forskjellige diskusjonar!! Eg hadde ikkje hatt ein sjans til å gått på ein Nothern Rock footballclub kamp, men eg kan framleis sjå klubben min spele på pepsi@st.james park, for det er jo framleis st.james park!! Men no orker eg ikkje å argumentere meir om det.. VI er prinsippielt uenige, og det får vi ikkje bytta på... Håper nok ein gong at det ikkje skjer, og at vi finn anna løysninger på pengeproblema, men eg sluttar ikkje å heie på Newcastle om dei leiger ut stadionnavnet!! Så enkelt er det!!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 18. Nov. 2009, 18:14 »
Helt enig med Bjarte.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 19. Nov. 2009, 02:09 »

Eg meiner framleis det er ein forskjell på å bytta ut navnet på stadion og på å bytta ut navnet på klubben!! Eg støttar AFC Wimbledons kamp mot MK Dons, for der har du ei seriøs utselging av klubbas sjel!! Vi har klubbnavnet, stadion og plasseringa vedlike! Vi har fansen som er den beste i verda! Vi har ein verdilaus eigar med ein heil haug med dårlige idear! Men vi mister ikkje sjela fordi om st.james park får reklame foran seg! Og ikkje kom med argumenta om at vi like godt kunne solgt navnet på klubben, for det er faktisk to heilt forskjellige diskusjonar!! Eg hadde ikkje hatt ein sjans til å gått på ein Nothern Rock footballclub kamp, men eg kan framleis sjå klubben min spele på pepsi@st.james park, for det er jo framleis st.james park!! Men no orker eg ikkje å argumentere meir om det.. VI er prinsippielt uenige, og det får vi ikkje bytta på... Håper nok ein gong at det ikkje skjer, og at vi finn anna løysninger på pengeproblema, men eg sluttar ikkje å heie på Newcastle om dei leiger ut stadionnavnet!! Så enkelt er det!!

Huff, nei, hadde vært kvalmende med et pepsi@st.james.p@rk eller noe i den duren. Å holde klubben tradisjonsrik er faktisk viktigere enn å oppnå troféer. Ja, fansen er noe av det viktigste i en fotballklubbs sjel og historie, og det er nettopp for fansen man bør beholde tradisjoner og en autentisk fotballklubb. Slike amerikanske profitt-tiltak er bare første steg på veien mot en sjelløs klubb som utelukkende tar sikte på småbarnsfamilier og popcornsupportere. Å kødde slik med klubben er respektløst mot alle som har møtt opp på stadion i en årrekke.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 19. Nov. 2009, 03:08 »
Barry Moat ville også vurdert å selge stadionnavnet:

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5696881,00.html

Mja vil ta det med ei klypa salt. Visst han forsatt vil kjøpe klubben så vil det jo vere lurt og vere litt enig med ashley og ikkje kritisere han for mykje men heller prøve og vere litt "kompis"
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #188 på: 19. Nov. 2009, 23:41 »
Barry Moat ville også vurdert å selge stadionnavnet:

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5696881,00.html

Mja vil ta det med ei klypa salt. Visst han forsatt vil kjøpe klubben så vil det jo vere lurt og vere litt enig med ashley og ikkje kritisere han for mykje men heller prøve og vere litt "kompis"
Det er forskjell på navn man velger også da... E-mail adresser er tabu...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #189 på: 19. Nov. 2009, 23:53 »
Når arsenalfans priser seg lykkeleg over å ha flytta stadion fordi det førar til at dei får store inntekter på lang sikt, og når Liverpool planlegger å bytte ut Anfield med ein heilt ny stadion " Stanley Park Stadium", så vil eg tru at vi ikkje mister sjela i klubben om vi selg navnet... Klubben mister ikkje sjela sjølv om den bytter stadion...

Då Gillet(eigaren av Liverpool) fekk spørsmål ang salg av stadionnavnet svart han:
"If the naming rights are worth one great player a year in transfer spending, we will certainly look at that as a serious option."

Sjela til Newcastle sitt ikkje i veggane eller navnet til St.James Park, men det sitt i oss fans!! Det er vi fansen som er sjela, det er vi fansen som er historia, og skal du virkelig øydelegge for fansen ved å ikkje gripe sjansen til å tjene penger som kjem klubben til gode? Eg mein ikkje at vi skal selgja navnet billig og til einkvar pris, men eg meiner det at viss vi får ein god spelar i året for navnet, så er det vel verdt det? Viss det gir oss starthjølp til å takla nedgangen vi har hatt, så er det vel verdt det?

Og viss ein truar med å følgja med på Newcastle pga det, så har ein i utgangspunktet kanskje mangla sjela? Sjela er svart og kvit og ligg godt planta i Newcastle og i einkvar fans i Newcastle og den kan aldri bli solgt!!

Hvorfor heier man på en klubb fra et annet land? Enkelte Scums fans heier på dem fordi de vant alt når de valgte lag. Hvilken grunn hadde jeg for å velge NUFC? Ingen trofeer iallefall. Det var for at fansen var best i verden og at vi spilte attraktiv fotball på et fantastisk stadion med sjel.

Hva har vi nå? En stadion som egentlig fortsatt er fantastisk, men med et så teit navn at motstandernes fans heller mobber oss en frykter oss (og vi tjener ingen penger på det - iallefall ikke i år). Vi spiller langt i fra attraktiv fotball, og klubben har fremdeles ikke vunnet noe.

At du greier å betvile mitt engasjement får stå for din egen regning, men det jeg mener er at hvis klubben mister sjela si, stadion mister sjela si og eieren sørger for at fansen blir latterliggjort; hvorfor skade seg selv med å se på dette sirkuset? Jeg kan love deg at dette smerter langt inn i ryggmargen, men jeg kommer til å gi blanke i å se kampene hvis Mike Ashley fortsetter med latterliggjøringen av klubben til neste år.
At du greier å sammenligne den kommende Stanley Park med "Sportsdirect.com@St-James' Park Stadium" viser bare at du ikke vet hvs Stanley park er for noe. Det er ikke reklame, men  en park i Liverpool...

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #190 på: 20. Nov. 2009, 00:14 »
Jeg starta å heie på Newcastle i 2006, da jeg var 11. Grunnen var fordi St. James var den fineste fotball arenaen jeg har sett, og fordi jeg likte Emre den gangen. Og nå er St. James en mail adresse.

Vil ikke akkurat kalle meg selv en medgangsupporter. Det var rett etter sesongen 2005/06 sesongen var ferdig, vi endte da på en 7 plass. Første sesongen jeg heia på dem (2006/07) endte vi på en overraskende 13 plass. Det andre året (2007/08) endte vi på en 12 plass. Så var det nedrykk sesongen etter, altså i fjor.

Nå spiller vi i Championship. Det har faktisk ikke skjedd én positiv ting etter jeg starta å heie på Newcastle. Det eneste må ha vært lokaloppgjørende vi har vunnet med Sunderland.

Var en periode motsatt. Jeg starta å heie på Vålerenga i kvalik-kampene mot Sandefjord i 2003. Da Vålerenga vant sammenlagt og ble i Tippeligaen. Vålerenga var den tiden et av de dårligere lagene, men den første hele sesongen jeg heia på dem (i 2004) ble det sølv, 1 mål bak RBK. Så var det gull året etter (2005). Så var det bronsje året etter der igjen (2006). Men nå har det bare gått nedover igjen.
« Siste redigering: 20. Nov. 2009, 00:23 av ErikLi »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 20. Nov. 2009, 12:52 »
Jeg støtter et navneskifte hvis det medfører at vi får kapital til å hente inn noen gode talenter. Som Bjarte nevner, sjela til klubben ligger i supporterne ikke stadionnavnet.

Men jeg synes det det taktisk var uklokt av Ashley å døpe om St James til Sportsdirect, som er hans egen kjede. Det tilfører i realiteten ingen kapital til klubben, og setter sinnene i kok. Han burde ha ventet med omdøpingen til en ekstern sponsor var på plass.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 20. Nov. 2009, 16:51 »
Men jeg synes det det taktisk var uklokt av Ashley å døpe om St James til Sportsdirect, som er hans egen kjede. Det tilfører i realiteten ingen kapital til klubben, og setter sinnene i kok. Han burde ha ventet med omdøpingen til en ekstern sponsor var på plass.

bevis at det er gjort.?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 20. Nov. 2009, 18:33 »
Jeg støtter et navneskifte hvis det medfører at vi får kapital til å hente inn noen gode talenter. Som Bjarte nevner, sjela til klubben ligger i supporterne ikke stadionnavnet.

Jeg skjønner overhodet ikke dette argumentet. De ekte supporterne, de som møter opp kamp etter kamp, har jo gått ut og vist sin avsky mot dette. Da er det jo dem man påfører skade. Om dere synes disse er de viktigste for klubben burde det da ha NOE å si hva de mener?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 20. Nov. 2009, 18:52 »
Syns det er en skammelig tankegang jeg rett og slett ikke vil vedkjennes. Rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida