20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169117 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #165 på: 16. Nov. 2009, 13:03 »
.
« Siste redigering: 17. Nov. 2009, 08:26 av Vegard9 »

Anthony

• Gjest
« Svar #166 på: 16. Nov. 2009, 14:24 »
Er det kommet noe konkret om hvor mye klubben tjener på dette? Nekter å tro at det vil redde oss fra hele den vanskelige situasjonen angående økonomi..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 16. Nov. 2009, 14:57 »
Denne PR-eksperten mente at det var lite/ingenting å hente i dette, spesielt ikke for en klubb som spiller i CCC/sliter i PL. Forutenom topp 4 i England vil det generelt være dårlig marked for det, og når man veit at fyren som selger dette heter Mike Ashley og at folka som betyr noe, de i byen, selvfølgelig ikke vil at dette skal skje, har dette neppe en drit å si for fremtiden til klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 16. Nov. 2009, 21:02 »
Tydelig at ingenting er hellig lenger, når folk godtar det her. Jeg priser meg lykkelig over at kjernesupporterne i England selvfølgelig tar avstand fra dette idiotiet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 16. Nov. 2009, 21:08 »
Takk og pris for det ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #170 på: 16. Nov. 2009, 21:17 »
Jeg HATER det nye navnet så mye at jeg sliter med å motivere meg til å se neste kamp. Når man i tillegg vet at vi ikke tjener ei krone på å bæsje oss på leggen, så blir jeg bare mer forbanna.

For meg handler fotball om mer enn penger, og hvis klubben blir en plastikk-klubb a la et amerikansk baseball-lag, så gidder jeg ikke dette særlig lenge. Tenk på lagene i statene som skifter hjemby etter noen år, for å dra mer fans.... 

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 16. Nov. 2009, 21:19 »
Jeg HATER det nye navnet så mye at jeg sliter med å motivere meg til å se neste kamp. Når man i tillegg vet at vi ikke tjener ei krone på å bæsje oss på leggen, så blir jeg bare mer forbanna.

For meg handler fotball om mer enn penger, og hvis klubben blir en plastikk-klubb a la et amerikansk baseball-lag, så gidder jeg ikke dette særlig lenge. Tenk på lagene i statene som skifter hjemby etter noen år, for å dra mer fans....

Tviler på at laget vårt kunne dratt flere supportere et annet sted i verden enn i Newcastle  :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 16. Nov. 2009, 21:36 »
Hehe. Essensen i bjørnis innlegg er uansett at det faen ikke er vits i å gidde være fotballsupporter dersom selve sjelen i klubben fjernes.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 16. Nov. 2009, 21:44 »
Hvis den trust gruppa ikke får råd til å kjøpe klubben bør de kjøpe klubbnavnet og kalle den Fuck.Mike.Ashley@St.JamesPark.com
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #174 på: 17. Nov. 2009, 11:09 »
Denne PR-eksperten mente at det var lite/ingenting å hente i dette, spesielt ikke for en klubb som spiller i CCC/sliter i PL. Forutenom topp 4 i England vil det generelt være dårlig marked for det...

Kilde?

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #175 på: 17. Nov. 2009, 11:25 »
Når arsenalfans priser seg lykkeleg over å ha flytta stadion fordi det førar til at dei får store inntekter på lang sikt, og når Liverpool planlegger å bytte ut Anfield med ein heilt ny stadion " Stanley Park Stadium", så vil eg tru at vi ikkje mister sjela i klubben om vi selg navnet... Klubben mister ikkje sjela sjølv om den bytter stadion...

Då Gillet(eigaren av Liverpool) fekk spørsmål ang salg av stadionnavnet svart han:
"If the naming rights are worth one great player a year in transfer spending, we will certainly look at that as a serious option."

Sjela til Newcastle sitt ikkje i veggane eller navnet til St.James Park, men det sitt i oss fans!! Det er vi fansen som er sjela, det er vi fansen som er historia, og skal du virkelig øydelegge for fansen ved å ikkje gripe sjansen til å tjene penger som kjem klubben til gode? Eg mein ikkje at vi skal selgja navnet billig og til einkvar pris, men eg meiner det at viss vi får ein god spelar i året for navnet, så er det vel verdt det? Viss det gir oss starthjølp til å takla nedgangen vi har hatt, så er det vel verdt det?

Og viss ein truar med å følgja med på Newcastle pga det, så har ein i utgangspunktet kanskje mangla sjela? Sjela er svart og kvit og ligg godt planta i Newcastle og i einkvar fans i Newcastle og den kan aldri bli solgt!!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 17. Nov. 2009, 12:46 »
Du ser ikke forskjellen på å bytte Stadion av ulike årsaker og å gjøre om navnet til en reklamelinje da? Om vi hadde flyttet fra St James Park til noe nytt hadde selvfølgelig St James Park fortsatt vært en stolt del av historien. Nå gjør man det man kan for å latterliggjøre hele Stadion og dra navnet ned i søla. Hvor mange dyre transferspillere hvert år hadde det vært verdt å skifte klubbnavn til "Northumberland Cheese Newcastle United FC" for? To? Tre?

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #177 på: 17. Nov. 2009, 16:17 »
Eg ser ein forskjell, og det er ein stor forskjell! Eg vil framleis påpeika at eg syns at det er ein lite attraktiv måte å gjere det på, men eg vil absolutt ikkje at vi overser ein muligheit til å få oss hardt trengte sponsormidler! Ashley puttar framleis 10-20 millioner inn i klubben kvart år, noko som mest av alt går bort til å dekke løpande utgifter... Noko som er for lite, og vi klagar høyglytt over! Eg er bare såppas optimist at eg velger å sjå det positive i det om det skjer! Eg har aldri tenkt å gi opp klubben i mitt hjerte, og eg meiner framleis at sjela til klubben ligg i oss fansen, og ikkje i navnet på stadion! Fins det anna alternativ, så går eg for dei, men om vi ikkje har noko valg, så er det bare å leve med det!! Vi har absolutt ikkje kunnskap om alt som foregår på st. James Park, og vi har derfor ikkje kunnskap nok om økonomien til klubben til å egentlig seie noko som helst om slike ting! For alt vi veit er vi i dypare hengemyr enn vi er klar over, og er det tilfellet, så syns eg at det er ei løysning vi i det minste skal tenke over, og sjå om er lønnsomt nok til at det er verdt det! Eg veit ikkje kor grensa mi går for at eg syns det er for lite, men eit par spelere i tillegg til det som bør komme uansett hadde eg ikkje takka nei til! Eventuelt fortsatt satsing på unge lokale talent, og ungdommssatsing!

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #178 på: 17. Nov. 2009, 17:10 »
Unskyld at eg dobbelposter, men oppdaga eit nytt argument mot meg sjølv... I følge rykter, så godtek ikkje FIFA stadioner med reklame til bruk under VM. Noko eg ikkje er helst sikker på sia Emirates Stadion faktisk skal kunne brukas,men om dette er sant så vil det føre til at St.James Park ikkje vil kunne brukes som stadion under noko som helst internasjonale turneringar og vi tapar store intekter og reklame! Men om dette ideheletatt stemmer veit eg ikkje.. Er dette tilfellet bør ein absolutt ikkje satsa på denne endringa!!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #179 på: 17. Nov. 2009, 19:36 »
AOL Arena eller HSH Nordbank Arena var vel til bruk under fotball-VM i Tyskland i 2006? Eller tar jeg feil? :)