20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om omdøpingen av St. James Park?

Galskap
61 (64.9%)
Bittert, men ok hvis klubben får 100 milloner årlig som brukes til å forsterke laget.
26 (27.7%)
Vet ikke
5 (5.3%)
Har ikke noe problemer med dette i det hele tatt
2 (2.1%)

Stemmer totalt: 90

Avstemning er avsluttet: 10. Des. 2011, 09:08

Skrevet av Emne: St. James' Park omdøpt  (Lest 169123 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Nytt navn på St.James.Park ?????
« Svar #150 på: 15. Nov. 2009, 15:56 »
solgte ikke Leeds Ellan Road?

Måtte ikke vi låne penger før sesongen for å dekke løpende utgifter?

er det ikke forskjell på å døpe om stadion og legge litt reklame framfor navnet i en kort periode for å dekke de for høye utgiftene vi sliter med?

Forventer vi at en mann som vi vil ha ut av klubben skal bruke hele sin rikdom på en klubb som lider i totale underskudd?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 15. Nov. 2009, 16:41 »
Måtte ikke vi låne penger før sesongen for å dekke løpende utgifter?

Akkurat det vil jeg tro er ekstremt vanlig for fotballklubber, som alle andre pengeorganisasjoner.

Jeg skjønner heller ikke en døyt av argumentet som sier at vi ikke har endret navn, bare "puttet på noe foran". Om klubbnavnet hadde blitt skiftet til "Northumberland Cheese Newcastle United FC" så hadde det vel også vært OK da? Vi hadde jo ikke endret navnet, bare lagt til noe dritt foran.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 15. Nov. 2009, 19:20 »
solgte ikke Leeds Ellan Road?
De solgte riktignok Elland Road, men Elland Road heter den dag i dag fremdeles Elland Road. Leeds solgte altså hele stadion. Men de solgte ikke navnet på stadion. De som kjøpte Elland Road har heller aldri blitt fristet til å endre navn på stadion.

Hvis vi hadde gjort det samme som Leeds tror jeg alle sammen hadde vært sånn rimelig happy. Ingen hadde klaget veldig mye på akkurat det. Men det er forskjell på å selge stadion, og å selge navnet på stadion.
Forskjellen er faktisk gigantisk.

Elland Road lever i aller beste velgående som Leeds Uniteds historiske og suksessfulle hjemmebane.

Vår stolte hjemmebane er sakte, men sikkert i ferd med å forsvinne for oss. Vi bor der ennå, og eier stadion selv. Men det er ikke lenger St. James' Park, selv om den på folkemunne alltid vil hete det. Stadions offisielle navn er ikke lenger det det alltid har vært, og det er det som er det store problemet her.

Det er mye rart som kan selges. Det er mye rart vi kan spare inn en del penger på. Men ett sted går grensen. Man rører rett og slett ikke ved en institusjon som St. James' Park.

Jeg venter på Mike Ashley Stand.
Jeg venter på Mike's Bar.
Jeg venter på Sportsdirect.com Stand.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 15. Nov. 2009, 19:31 »
I tillegg hadde Leeds en avtale om å spille på stadionet av mange år fremover. Leeds solgte også treningsannlegget på samme måte.

Forventer vi at en mann som vi vil ha ut av klubben skal bruke hele sin rikdom på en klubb som lider i totale underskudd?

Nå signaliserer jo Ashley at han vil bli med å ta klubben bort fra markedet så hvis han ikke vil være ansvarlig for klubben økonomisk så burde han ikke gjort det.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 15. Nov. 2009, 19:58 »
Berre for å nevne det er/var dei fleste Lees supportarar for å bygge ny stadion.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 15. Nov. 2009, 20:36 »
Det pussige er jo at selv ikke den offisielle nettsiden bruker det nye navnet. De skriver fortsatt St. James' Park når de skriver artikler.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 15. Nov. 2009, 21:39 »
Barry Moat ville også vurdert å selge stadionnavnet:

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5696881,00.html

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 15. Nov. 2009, 22:05 »
Veldig merkelig og skuffende. Er ikke Moat geordie?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #158 på: 15. Nov. 2009, 22:11 »
Interessant lesing, meiner no eg iallfall.. Eg regner med Erlend har lest samma greia.
http://www.footballfancast.com/football-blogs/an-open-letter-to-all-newcastle-fans

Eg prøver bare å sjå positivt på heile greia å sjå fordelane ved sitronen. (when life give you lemon) Dei fins faktisk. Vi har klaga over at Mike Ashley ikkje legg inn million til styrking av stall, og dei pengane der kjem til å støtte klubben på ein eller anna måte.. Om tala om 5 millioner pund faktisk stemmer, så er det ein del penger som kan brukast på unge talent og drifting av klubben. Og det er penger som vi ikkje hadde fått ellers... Og til dykk som meiner at vi heller bør rykke ned enn å leie ut navnet på stadionen så forstår ikkje eg logikken i akkurat det! Eg gret når vi rykka ned sist, og har egentlig ikkje lysst til nok eit nederlag som det!! Aldri igjen!! Største skuffelsa i livet mitt hittil, og bytte av stadionnavn vil ikkje framprovosere samma skuffelsa!!

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #159 på: 15. Nov. 2009, 22:48 »
Enig der, jævla bittert at det måtte selges. Men hvis det er dette som måtte til får at klubben skal klare seg økonomisk, så må vi bare leve med det. Det varer jo ikke lenge uansett.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 15. Nov. 2009, 22:51 »
Det pussige er jo at selv ikke den offisielle nettsiden bruker det nye navnet. De skriver fortsatt St. James' Park når de skriver artikler.

det er jo det jeg har prøvd å si. stadionen er ikke endret. det er en arbeids tittel. et  forslag på hvordan det kan bli. media og supporterne har blåst det opp.

til joakim så vil jeg spørre om han heller ser at vi selger stadion en h bytte navn milertidig? hvis jeg kjøper stadionen kan jeg jo faktisk kalle den akkurat hva jeg vil.

wankers park stadium hvis jeg vil, eier man den så kan man gjøre som man vil. da er den tryggere i klubbens hender.

Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #161 på: 15. Nov. 2009, 23:33 »
Der er jeg ihvertfall helt enig med deg Erlend. Heller det å skifte litt på navnet for en liten stund, selv det er jeg egentlig i mot, enn å selge hele stadion. Det hadde vært betraktelig verre!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #162 på: 15. Nov. 2009, 23:47 »
Mike Ashley hadde vel klart å finne på et snasent navn hvis han eide den.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #163 på: 15. Nov. 2009, 23:54 »
Huff ja......
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Bjarte Bekjent

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #164 på: 16. Nov. 2009, 12:44 »
om ein selg stadion, så risikerer ein at man faktisk får løpande utgifter på lån av stadion i mangolfige år frammover.. Ein risikerar at eigarane finn ut at det passar meget bra med hotell akkurat der stadion står. Ein risikerer at navnet blir bytta også! Så den logikken er heller ikkje tydelig for meg... Eg syns det er stygt med ein e-mailadresse, men han har tross alt beholdt st.james park i navnet for å ikkje pissa så lenge på fansen!! Bare ein skvett oppover venstre fot!! På denne måten kan vi faktisk fortesttja å omtala st.james park som st.james park!!