solgte ikke Leeds Ellan Road?
De solgte riktignok Elland Road, men Elland Road heter den dag i dag fremdeles Elland Road. Leeds solgte altså hele stadion. Men de solgte ikke navnet på stadion. De som kjøpte Elland Road har heller aldri blitt fristet til å endre navn på stadion.
Hvis vi hadde gjort det samme som Leeds tror jeg alle sammen hadde vært sånn rimelig happy. Ingen hadde klaget veldig mye på akkurat det. Men det er forskjell på å selge stadion, og å selge navnet på stadion.
Forskjellen er faktisk gigantisk.
Elland Road lever i aller beste velgående som Leeds Uniteds historiske og suksessfulle hjemmebane.
Vår stolte hjemmebane er sakte, men sikkert i ferd med å forsvinne for oss. Vi bor der ennå, og eier stadion selv. Men det er ikke lenger St. James' Park, selv om den på folkemunne alltid vil hete det. Stadions offisielle navn er ikke lenger det det alltid har vært, og det er det som er det store problemet her.
Det er mye rart som kan selges. Det er mye rart vi kan spare inn en del penger på. Men ett sted går grensen. Man rører rett og slett ikke ved en institusjon som St. James' Park.
Jeg venter på Mike Ashley Stand.
Jeg venter på Mike's Bar.
Jeg venter på Sportsdirect.com Stand.