20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)  (Lest 41237 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sheffield United - Newcastle United(02. November 20:45)
« Svar #300 på: 03. Nov. 2009, 21:56 »
Det var Jonas som satt opp kontringen som Colo avsluttet! ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #301 på: 03. Nov. 2009, 22:11 »
Vi kom så og si ikke til et eneste innlegg fra kant i går.
Og det er gjennomgangstonen for tida.

Jeg tror grunnen til det er at vi har for dårlige vinger, eller ikke har noen i det hele tatt. Når vi har mistet vinger som Milner, Duff og N`Zogbia uten å erstatte dem så merkes det.
En annen faktor jeg tror bidrar til lite innlegg fra kanten er mangelen på kvalitet hos spillerne våre. De klarer ikke å holde ballen i laget og bygge opp angrep, alltid en eller annen som presterer å bomme på de enkleste pasninger.

Det vi derimot har mye av i laget er krigere som løper til krampa tar dem, og sterke hodespillere på topp. Da er det nesten greit at vi bygger opp angrep ved å måke ballen opp mot Carroll, Ameobi, Ranger eller Harewood for så å la "krigerne" våre jage i bakrommet der ballen blir stusset.

Finspillet får komme når vi har kvalitet nok i spillerstallen.
« Siste redigering: 03. Nov. 2009, 22:14 av Frode »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 03. Nov. 2009, 22:30 »
Det var Jonas som satt opp kontringen som Colo avsluttet! ;)

Colo fekk ballen frå Jonas? Ikkje at det har noko som helst betydning for min vurdering av Jonas i går :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #303 på: 03. Nov. 2009, 22:56 »
Vi kom så og si ikke til et eneste innlegg fra kant i går.
Og det er gjennomgangstonen for tida.

Jeg tror grunnen til det er at vi har for dårlige vinger, eller ikke har noen i det hele tatt. Når vi har mistet vinger som Milner, Duff og N`Zogbia uten å erstatte dem så merkes det.
En annen faktor jeg tror bidrar til lite innlegg fra kanten er mangelen på kvalitet hos spillerne våre. De klarer ikke å holde ballen i laget og bygge opp angrep, alltid en eller annen som presterer å bomme på de enkleste pasninger.

Det vi derimot har mye av i laget er krigere som løper til krampa tar dem, og sterke hodespillere på topp. Da er det nesten greit at vi bygger opp angrep ved å måke ballen opp mot Carroll, Ameobi, Ranger eller Harewood for så å la "krigerne" våre jage i bakrommet der ballen blir stusset.

Finspillet får komme når vi har kvalitet nok i spillerstallen.

Takk Frode, vel observert. Våre beste "vinger" er antakeligvis Ryan Taylor og Danny Guthrie, og det er derfor disse to som har lagt opp til flest mål også. Men ingen av disse er i utgangspunktet vinger en gang. Vi er så forferdelig svake på fart og teknikk i dette laget, både på spissplass og langs midten.
Skal en pirke på det som kanskje var Jonas beste bidrag i går, så burde han antakeligvis gitt ballen tidligere til Colo. For meg spilte Jonas en trademark-kamp ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #304 på: 04. Nov. 2009, 00:38 »
bra vi er eninge om butt.

angående jonas, for det første så kan eg gi deg et eksempel der han bidrog både offansivt og deffansivt. i andre omgang når raylor henger etter på backen springer jonas opp venstrevingen til sheffield takler han og hindrer et innlegg. (var akuratt det samme som but gjorde 1 gang i kampen og han var dm) jonas starta f. eks en kontring når han drar av 2 spillere og einsate spiller som er med han fram på overgangen som er colo av alle!! som klarer å få et blokert skudd som går til corner(dette er noke som igjen understreka det eg sa før, at folk ikkje går i rom rundt jonas, når einste spiller som er i nærheten på en overgang fra en corner er en av midtstopperane våre). dei 2 tinga der var 1 ting meir han bidrog med postitivt en butt, i tillegg til at butt bidrog med ein haug negative ting(stort sett heile kampen) som gjer at butt for en 2. jonas hadde ikkje sin beste kamp nei, men det er ikkje berre fordi han spiller dårlig, det er fordi han ikkje har støtte når han drar frammover. enten så må dei føre han opp på en ving i en 4-3-3 eller så må dei støtte han meir opp, en kan ikkje forventa at han skal drible av 4 stykk på vei ned mot kanten og komme til innlegg kver gang.

Ikkje for å vera krass, men er det ikkje betre skriva eit innlegg istaden for 3-4 på rad?

No har ikkje eg fotografisk hukommelse, men er ganske sikker på at det var Carroll som førte an og ga Colo den sjansen. For all del, eg kan ta feil. Veldig bra av Colo, ser ut som han kan lære Jonas litt. Det ser ut som du fortsatt meinar Jonas skal ha ein 6`ar, så der er vi fortsatt uenig.

Sjølvsagt forventar ein meir av ein spelar som spelar fast på det Argentinske landslaget enn foreksempel ein halvkriminell som har vore skada 90% av tiden i klubben(Barton). Det seie jo seg sjølv! Forventar sjølvsagt meir av Jonas enn Harewood!! Kva skal vi med Harewood eigentleg? Ein som har såtte på benken siste åra og scorar lite med mål, og som spiss FORVENTAR ein at han scorar mål. Samme som at eg FORVENTAR at Jonas som ein offansiv spelar skal skape mål.

Til no i sesongen har Barton knapt spelt, det har for sovidt ikkje Butt eller Harewood heller. Det er uansett kun Barton i form som er god nok for ein fast plass. Eg ser på Jonas som ein som bør vera like god som Smith og Nolan. I denne stund er han milevis ifrå. Det er for meg veldig skuffande. Eg kan ikkje sjå det potensialet i Jonas som du ser. Eg ser og veit at han kan vera betre enn det han er no, det skal ikkje mykje til, men det skal mykje til for at han verte ein komplett ving/offansiv midtbane.

Du kan ikkje gi Jonas 6 pågrunn av potensial... Han var direkte svak i går. Om han var hakket betre enn Butt eller hakket dårlegare, det gidde eg ikkje diskutera. Korleis du kan få alt dette til å verte hykleri det veit eg ikkje. Men heile argumentasjonen din fell samen når du samenlignar Jonas og Smith med antall assist/scoringar. Og samtidig har "belært" meg om DM osv. Treng vel ikkje utdjupa det meir.

Eg håpar verkleg Jonas har eit potensial og at det der ligg ein kraftig forbetring av innlegg, pasning og skotfot. Men det bekymrar meg at han ikkje greier vise dette i CCC.

poenget mitt var ikkje å meine at smith skal bidra så masse frammover fra den posisjonen, var berre eit svar på at du meinte at jonas ikkje har bidratt i år.. men er uening i kva du kan forvente av jonas berre fordi han spiller på det argentinske landslaget, når han spiller der har han drøssevis av spillere som går i romma hans, dermed får han bidratt meir og det beviser berre poenget mitt med at han ikkje for nok støtte til å bruke dei kvalitetane han har i newcastle der han berre har støtte fra enrique langs kanten og det fungere veldig bra med at han får enrique på overlapp og fleire muligheter. men sant skal seie at han ikkje er den typiske vingen som lengger inn fra kanten med overlegg, heller at han prøver å spille seg gjennom og sender 45graders eller går innover i bana og utfordrer. Og klare newcastle og bruke han på den måten vil han uten tvil bli en langt farligare spiller. Grunnen til at jonas var bedre ifjord enn han er no er etter min meining fordi martins ikkje er her lenger. fordi martins utnytta veldig bra at jonas drog på seg spillera og kom seg i romma som jonas skapa, det er det ganske få som gjer no fordi vi har for lite tempo og for stasjoner spillestil
« Siste redigering: 04. Nov. 2009, 00:42 av Human »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 04. Nov. 2009, 00:46 »
Blir vel motsatt, at det var Martins som dro på seg spillere, slik at Jonas fikk mer rom å boltre seg i. Men det er klart også Jonas var bedre i fjor når han hadde medspillere som Martins, Owen, Duff, N´zogbia osv. rundt seg.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #306 på: 04. Nov. 2009, 00:50 »
Blir vel motsatt, at det var Martins som dro på seg spillere, slik at Jonas fikk mer rom å boltre seg i. Men det er klart også Jonas var bedre i fjor når han hadde medspillere som Martins, Owen, Duff, N´zogbia osv. rundt seg.

vel du kan sjå på 2 - 0 målet til martins mot villa så ser du ka eg meina med å dra på seg spillere å skape rom for andre.. jonas utfordra på kanten og drog ut backen slik at marins fikk hav av rom mot første og når pasninga kom kunne han berre pirke ballen i nettet.. og i den kampen spilte ikkje zoggy og owen
« Siste redigering: 04. Nov. 2009, 00:55 av Human »

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #307 på: 04. Nov. 2009, 01:00 »
hadde ranger fått meir spilltid og fra samme side som jonas ville eg tru at jonas kommer meir til syne for kva kvaliteter han har, men om carroll spiller som han gjorde mot sheffield i andre omgang så ser eg gode muligheter for bedre sammarbeid der og. håpa berre at jonas, ranger, og carroll starter kampen mon peterborough så får vi nok sett bedre trakter fra jonas

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #308 på: 04. Nov. 2009, 01:02 »

vel du kan sjå på 2 - 0 målet til martins mot villa så ser du ka eg meina med å dra på seg spillere å skape rom for andre.. jonas utfordra på kanten og drog ut backen slik at marins fikk hav av rom mot første og når pasninga kom kunne han berre pirke ballen i nettet.. og i den kampen spilte ikkje zoggy og owen

Et elendig eksempel! Det var inne i 16 meteren, er ikke sånn at Villa prøver å la være å markere Martins når han er inne der, t.o.m inne i 5 metern! På det målet er det rett og slett en fantastisk prestasjon av Jonas som skaper målet. La det ligge med det du..

Når man snakker om å skape rom for hverandre så snakker man først og fremst om hele motstanderens banehalvdel hvor det er sonemarkering, inne i 16meter blir det mer mannsmarkering...man kan selvsagt trekke med seg spillere ved å gå på løp der også, men det nytter ikke å dra konklusjoner på det ved eksemplet ditt. Sannsynligvis var det kanskje en spiller som gikk på et løp å dro med seg en spiller som gjorde det enklere for Jonas å drible seg gjennom også, uten at jeg husker alle bevegelsene i forkant av målet..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #309 på: 04. Nov. 2009, 01:30 »

Et elendig eksempel! Det var inne i 16 meteren, er ikke sånn at Villa prøver å la være å markere Martins når han er inne der, t.o.m inne i 5 metern! På det målet er det rett og slett en fantastisk prestasjon av Jonas som skaper målet. La det ligge med det du..

Når man snakker om å skape rom for hverandre så snakker man først og fremst om hele motstanderens banehalvdel hvor det er sonemarkering, inne i 16meter blir det mer mannsmarkering...man kan selvsagt trekke med seg spillere ved å gå på løp der også, men det nytter ikke å dra konklusjoner på det ved eksemplet ditt. Sannsynligvis var det kanskje en spiller som gikk på et løp å dro med seg en spiller som gjorde det enklere for Jonas å drible seg gjennom også, uten at jeg husker alle bevegelsene i forkant av målet..

han skapte rom. tar du for deg barca med messi og korleis han spiller så er det på nettopp den måten han skaper rom for dei andre i laget, ved å utfordre og ved å trekke på seg spillere sånn at det rom for å bryte et ledd, det kan du gjøre over heile bana og det er fortsatt å skape rom for andre spillere.. om det er mannsmarkering eller sonemarkering så drar du spillere ut av posisjon. og nei eg seier ikkje at vi skal spille som barca men beveger spillere seg rundt jonas i romma som han skaper når han dra på seg spillere, kan vi spille ut lag ved å spille fotball, ikkje ved å melje en ball opp og vinne dueller..... ok ikkje kom med den at sannsynligvis var det blabla når du ikkje husker det engang, det var jonsa som gikk på løp skrå inn mot mål og drog av reo cocker og satte opp martins

dessuten er det mangen lag som spiller med sonemarkering i 16 meter også.. det burde du vite om du såg newcastle kamper under keegan. det seier seg ganske greit sjøl når du spiller veldig offansivt og ubalanser deffansivt så har du ikkje nok folk til å manssmarkere på overganger, på grunn av at det ikkje er nok men til å markere alle motspillerne

skjønner at det er vanskelig å sjå når en har norsk fotball nærmast med 10 mann bak ballen, direkte pasninger og duellstyrke, enkelt og greit for det er den einaste mulige måten å vinne kamper på med spillermatrialet en har og det er sånn dei fleste lag i ccc og enkelte drittklubber i pl spiller, men når du har spillere som jonas, enrique, carroll (sånn som han spillte mot sheffield) (martins, duff, zoggy, emre osv) så er det bedre å bruke dei kvalitetane til å spille fotball og vinne kamper enn å legge seg til samme stil... er også en av grunnane til at newcastle aldri fungerte under fat sam og kinnear
« Siste redigering: 04. Nov. 2009, 02:25 av Human »

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
« Svar #310 på: 04. Nov. 2009, 09:10 »
Noen som har link til målet/høydepunkter?
Howay the lads!!