20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Erik Huseklepp  (Lest 31714 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Erik Huseklepp
« Svar #90 på: 21. Mai 2010, 11:27 »
Vi har ikke 30-40 meter bak en forsvarslinje noen gang, så din definisjon av bakrom er altså kontring?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 21. Mai 2010, 15:41 »
Vi har ikke 30-40 meter bak en forsvarslinje noen gang, så din definisjon av bakrom er altså kontring?

Det blir kanskje 30-40 meter hvis vi tar kontringer ja, kortere om Wines står rundt midten og prøver å slå en bakromspasning på et forsvar som står høyt..Skjønner?  :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 21. Mai 2010, 15:45 »
Ok, så det er altså kontringer du mener? Jeg synes det er en vesentlig forskjell på å kontre og å spille i bakrom på generell basis.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 21. Mai 2010, 16:16 »
Ok, så det er altså kontringer du mener? Jeg synes det er en vesentlig forskjell på å kontre og å spille i bakrom på generell basis.

Ikke bare kontringer, men også benyttelsen av bakrommet fra 16 m og utover. Og der operer ikke Prica så mye. Kan jo selvsagt ha en sammenheng med at mange lag legger seg bakpå når de møter RBK.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #94 på: 21. Mai 2010, 21:22 »
ÆRBK er ikke noe bakromslag i ordets rette forstand. Dette fordi motstanderne nekter dem bakrom. Det er derfor Olsen ikke kommer til sin rett.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 21. Mai 2010, 21:32 »
Korrekt, bjørni. Du har sett noe InspectorC ikke har sett. At alle lag som møter Rosenborg legger seg med 10 mann på egen 16-meter. Det er svært, svært, svært sjelden å se at RBK får ordentlig bakrom å herje i. Dette er ikke nødvendigvis fordi Prica er for treg eller Winsnes er for dårlig (Inspector har selvfølgelig et poeng i at Winsnes ikke er god til å slå direkte bakromspasninger. Han er veldig flink til å spille ballen ut på kant fra sentral posisjon, og på den måten har han mange ganger vært trejde sist på ballen på RBKs scoringer denne sesongen. Kombinasjonen Winsnes-Lustig-Prica har gitt mange mål for Rosenborg denne sesongen), men at RBK ikke får bakrom å boltre seg i.

Men at Rade Prica i teorien er i stand til å løpe i bakrom, ta imot ballen og score er jeg 99% sikker på. Men jeg har til gode å forstå hvordan vi skal få sett det under Nils Arne Eggen, når vi ikke har fått sett det under Hamrén. Først og fremst fordi jeg tror motstanderne vil bli enda mer redde for å gi fra seg bakrom enn de har vært.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 21. Mai 2010, 21:43 »
Kremt kremt, les hele min forrige melding. Har jo akkurat sagt det jo.  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 22. Mai 2010, 02:38 »
Vel, du tar et visst forbehold. Du sier at det kanskje kan være en medvirkende årsak. Jeg sier at det ER årsaken. Hovedårsaken. Og mener at RBK er fullt i stand til å bruke bakrommet hvis det skulle oppstå. Også Rade Prica.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 22. Mai 2010, 10:57 »
Vel, du tar et visst forbehold. Du sier at det kanskje kan være en medvirkende årsak. Jeg sier at det ER årsaken. Hovedårsaken. Og mener at RBK er fullt i stand til å bruke bakrommet hvis det skulle oppstå. Også Rade Prica.

Der tror jeg du tar feil. Å utnytte et slikt bakrom forutsetter at du har spillere på topp som kan benytte seg av bakrommet, i tillegg til at du har en midtbanespiller i stand til å slå de vanskelige bakromspasningene. Og Prica og Iversen er ikke bakromsspillere, de er boksspillere først og fremst.  Olsen og Moldskred er flinke i bakrommet, men de spiller jo ikke. Hovedangrepsvåpenet til RBK er jo først og fremst backene i Dorsin og Lustig. To forbanna gode spillere som er mye involvert i det offensive RBK skaper..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 23. Mai 2010, 19:06 »
For all del, jeg vet hvordan RBK spiller. Når RBK scorer mål, så går det som regel i Winsnes-Lustig/Dorsin-Prica/Iversen-mål

Men Per Ciljan Skjelbred har tidligere bevist at han er i stand til å slå vanskelige stikkere inn bak motstanderens forsvar, selv om de ligger tett foran egen 16-meter. Og Rade Prica er generelt VELDIG flink til å lukte sjanser i boksen.

Jeg sier ikke at RBK kommer til å score et slikt mål mot Viking i morra. Til det har Skjelbred blitt misbrukt så lenge på kanten at han har mistet troen på de ferdighetene som gjorde han så god da han slo gjennom, og ingen andre midtbanespillere i RBK er i stand til å slå lignende pasninger.

Men jeg tror vi kommer til å få se et ganske annet RBK kanskje allerede mot Kongsvinger om to uker. Da får vi nok trolig se en Fredrik Winsnes som slår på Trond Olsen som allerede har startet på venstrekanten. I stedet for at Olsen har løpt ferdig, stått i ro i en halvtime, før han må løpe et par meter tilbake for å ta imot ballen, og starte på nytt. Det er derfor Olsen ikke spiller under Hamrén, fordi han er direkte useless feilvendt.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #100 på: 24. Mai 2010, 19:17 »
Og Huseklepp er relevant for denne diskusjonen, eller?

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #101 på: 09. Juli 2010, 18:38 »
Og Huseklepp er relevant for denne diskusjonen, eller?

enig med deg der bjørni.

Har meget lyst til å få huseklepp til newcastle. Ja eg er bergenser, men er ikke KUN derfor jeg vil ha han til newcastle. Han er kantspiller og IKKE spiss... derfor vil jeg ha han til newcastle så han kan spille sammen med Enrique. Det ville vært bra for Newcastle og det ville vært bra for karrieren til Erik Huseklepp  8) Det er på kanten han er best å kan utfordre backene til motstanderne. På sikt er jeg sikker på det vil være bra for landslaget også (selv om det nok vil ta litt tid før han kommer inn på kanten der). Å se Brann ødelegge karrieren hans på grunn av at de selv har spissproblemer skjærer i mitt hjerte. Har sagt det helt siden første kampen han ble satt som spiss på brann. Og ja jeg har fått med meg at han scorte meget mange mål ene sesongen, men der sa det og stopp.... Så få huseklepp til Newcastle å krydre kanten vår litt slik som N'zogbia gjorde i sin tid  8)

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #102 på: 12. Aug. 2010, 21:46 »
Har vært imot Huseklepp til nå. Men han viser fremgang. Jobber mye, beveger seg bra.

Vil faktisk ha Daniel Braaten og Huseklepp. Men, Braaten må piskes. HELE tiden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 12. Aug. 2010, 22:02 »
Huseklepp nei takk. Han er for ujevn. I tillegg har han ikke fysikk til å ta PL, tror jeg.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 12. Aug. 2010, 22:04 »
Må si eg elsker Daniel Braaten !  :D Snakk om chill og avslappa fotballspiller