20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klubbfotball rundt i verden.  (Lest 201607 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #390 på: 23. Des. 2011, 01:46 »
Enig med Berntsen her, keeperen blir nok naturligvis redd og reagerer med sinne over plutselig ha blitt angrepet bak fra... Tror det er en slik situasjon der det er lett å si at man selv hadde forholdt seg rolig, men det er nok umulig å si før man har oppllevd det.

Personlig ville nok jeg også blitt redd og forbanna over å bli angrepetr slik og jeg tror nok at jeg også ville fått vansker med å kontrollere meg noen sekunder...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 23. Des. 2011, 09:58 »
For all del, å sparke tilskueren gjentatte ganger etter å ha "felt byttet" er et grovt overtramp, og på ingen måte "moralsk" riktig. Men det er selvfølgelig ikke lett å si hvordan man vil reagere etter å ha blitt utsatt for blind vold, og man må kunne si at man til en viss grad forstår keeperens reaksjon. Men inntil man selv har vært utsatt for blind vold, men samtidig ha mulighet til å ta hevn i etterkant, så kan man ikke helt og fullt forstå hvorfor keeperen reagerer som han gjør, med den brutaliteten.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 23. Des. 2011, 10:11 »
De gangene jeg har blitt utsatt for hva jeg vil kalle blind vold har jeg trollbundet dem med mine velformede lepper, og avsluttet det på den måten uten noe mere vold. :-*

Men andre folk må selvfølgelig få gjøre som de vil.
« Siste redigering: 23. Des. 2011, 10:12 av boris. »
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 23. Des. 2011, 10:21 »
Det er i såfall veldig bra av deg. Men dessverre er det ikke alle som tenker klart i en sånn situasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 23. Des. 2011, 11:40 »
Det røde kortet strykes visst nå.

Her er ord fra Ajax-manageren selv:

- Jeg så at Esteban ble angrepet og at han forsvarte seg selv. Jeg vet ikke hvordan jeg ville ha reagert selv, men jeg kan forstå Esteban, som har et søramerikansk temperament. Jeg forstår AZ sin beslutning, for den ble tatt i kampens hete, sier den gamle stopperkjempen, ifølge BBC.

Og fra Ajax sin supporterleder:

- Jeg satt i vantro og så på. Dette er et lavmål for fotballen, og for Ajax i særdeleshet. Idioten tok seg inn på banen via en rampe for funksjonshemmede. Derfra er det en smal sak å ta seg ut på banen. Jeg så ham først i sidesynet, for ballen var et annet sted. Jeg skjønner ikke hva som motiverer noen til å gjøre noe sånt, sier Ajax-supporterleder Daniel Dekker til Radio 1, ifølge blikopnieuws.nl.

Og om at det røde kortet strykes:

(Dagbladet): Det nederlandske fotballforbundet (KNVB) har trukket tilbake det røde kortet AZ-målvakt Esteban Alvarado fikk etter at han sparket en tilskuer i går kveld.

Cupkampen mot Ajax ble avbrutt etter at tilskueren først gikk til angrep på målvakten.

Alvarado kom seg unna overfallet, for så å sette inn et motangrep som sørget for at han ble utvist av kampens dommer, Bas Nijhuis.

Men ifølge AZ sine hjemmesider slipper altså costaricaneren karantene, selv om KNVB slår fast at dommeren gjorde rett da han dro opp det røde kortet.

- Målvakten ble angrepet på en uakseptabel måte. Påtaler mener at en slik motreaksjon ikke skal få noen disiplinære konsekvenser. Esteban kommer derfor ikke til å bli utestengt, melder forbundet, som oppgir spesielle omstendigheter som grunnen til at suspensjonen heves.

Av frykt for egen sikkerhet tok AZ-ledelsen spillerne med seg inn i garderoben etter hendelsen, og ble der, selv om Ajax tilbød et økt sikkerhetsoppbud rundt stadion.

- Spillerne våre følte seg ikke trygge på banen. Vi tok en dusj og dro hjem. Vi ønsket å gå i garderoben for å ta en pause, men det ble raskt klart at spillerne ikke ville fortsette. Dette hører ikke hjemme i fotballen, sa AZ-direktør Earnest Stewart etter kampen, ifølge ESPN Soccernet.

Det er foreløpig uklart om og hvordan kampen skal spilles på nytt.
« Siste redigering: 23. Des. 2011, 11:49 av thomashaer »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #395 på: 24. Des. 2011, 00:20 »
Hallo.
Jeg har aldri slått noen i hele mitt liv, men tror jeg hadde hatt problemer med å ikke sparke til ham selv. Hva er vel et spark eller to i en fot etter en sånn opplevelse?

Hadde han slått eller sparka vitale deler hadde det vært noe annet

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 24. Des. 2011, 01:42 »
Ja,  man ser jo at han bare sparker i ren, velbegrunnet sinne i 2 sekunder. Hadde det vært en mer "bevisst" handling  for å forårsake mest mulig skade eller smerte ville nok sparkene vært plassert litt mer strategisk... Er jo en helt normal reaksjon, spesielt i en så spesiell setting som en profesjonell fotballkamp, hvor man er full nok av adrenalin og følelser fra før av.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 24. Des. 2011, 02:08 »
Enig her med dere to her, åpenbart. Kan helt klart skjønne en slik reaksjon, jeg også. Måten han blir angrepet på bakfra i kampens hete - ja, forståelig.. Trenger ikke være noen voldsmann av den grunn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 24. Des. 2011, 02:33 »
Sjønner ikkje at noen kan kritisere keeperen. Er vel heilt naturlig reaksjon når ein plytselig blir angrepet bakfra på den måten. Han blir angrepet " av ein person som bryter seg inn på forbudt område og begår eit lovbrudd" og har all rett til å forvare seg./ uskadeligjore situasjonen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 12. Jan. 2012, 15:44 »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 12. Jan. 2012, 21:26 »
Pato skal visst ha sagt nei.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 17. Jan. 2012, 18:13 »
?@franskfotball: Enighet mellom PSG og City! Avtalen skal ligge på 28 + 8 i bonus. Tevez til Paris i morgen for å forhandle om kontrakt.?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 01. Feb. 2012, 21:50 »
Helt sinnsykt det som skjer i Egypt nå. Faens jævlige saker!
Nei.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 01. Feb. 2012, 21:58 »
Over 70 drept?? Det er jo helt uvirkelig...
Same old Shearer, always scoring!

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #404 på: 12. Feb. 2012, 16:56 »
Lille-Bordeaux 4-5, etter at Bordeaux ledet 1-4, Lille utlikner til 4-4 rett før slutt, før Bordeaux setter inn 4-5 et par minutter på overtid. Må vel kvalifisere til en ganske underholdende kamp. Selv så jeg bare siste fem, men går utifra de 85 før det heller ikke var så verst  :o