20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klubbfotball rundt i verden.  (Lest 201191 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #315 på: 19. Juli 2011, 23:19 »
Ikke minst. Samt at det også er relativt vanskelig å se hvordan et kinesisk lag kan oppnå en fanbase på verdensbasis ala hva klubber som ManU, Real, Barca eller LFC f.eks. kan skilte med. De kan nå uansett skryte av å ha hatt Tom Kåre Staurvik spillende der en gang i tiden :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #316 på: 19. Juli 2011, 23:34 »
Har sett en del kinesisk fotball, og nivået ligger vel såvidt under Tippeligaen kan jeg tenke meg. Interessen er ikke-eksisterende, og selv under VM var det kun de mest hardcore folkene samt utlendingene som samlet seg på Hooters i Shanghai for å se kampene. Om interessen øker, så tror jeg verken at økonomien eller det biologiske skal sette en stopper for at kinesisk liga blir en av verdens største på relativt kort tid..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 22. Juli 2011, 00:25 »
Har vært en tur i Dusseldorf denne uka. Dro på en kamp i 2. bundesliga og etter en dørgende kjedelig første omgang kom dette målet.

Vilt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 07. Aug. 2011, 19:28 »
Borussia Mönchengladbach med en meget sterk 1-0 seier borte mot Bayern Munchen nå. Håvard Nordtveit spilte hele kampen som defensiv midtbanespiller.
Målet kom etter en kjempetabbe av Manuel Neuer.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 10. Aug. 2011, 10:13 »
Me like!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #321 på: 10. Aug. 2011, 21:32 »
Når tror dere Fat Mike er på tråden ? :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #322 på: 17. Aug. 2011, 16:42 »
Hvis det er noe man liker mindre enn rasismeanklagende trøndere, så er det jo arrogante fotballdansker. Lynsjestemning blant mange FCK-fans i byen her da laget tapte 3-1 mot Pilzen. Ekspertkommentator på TV3 uttalte at det var "ingen sjanse for at FCK skulle unngå avansement" da de trakk RBKs tidligere motstander.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 17. Aug. 2011, 16:49 »
Hehe - straks de mister sin norske trener går alt så meget dårligere. Morsomt :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 17. Aug. 2011, 19:06 »
Åh, som det fryder meg at Pils-gutta slo ut FCK. Fantastisk morsomt.
Og ja, jeg tror nok FCK går en sesong i møte som på ingen måter kan måle seg med den forrige. Nå frydet jeg meg stort over alle fiaskoer under Solbakken også, men de var det desverre ikke så mange av. Så da må man glede seg ekstra mye over denne.

Men det som gir meg glede, og ikke skadefryd, er at Pilsen beviser at de er et godt lag, og at de har noe i CL å gjøre. Og selvfølgelig at Rosenborg har blitt slått ut av et lag som til og med var bedre enn FCK.

Nå er det bare å håpe at RBK gjør det bedre mot Larnaca. Jeg frykter kypriotene etter å ha møtt tsjekkerne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 17. Aug. 2011, 19:59 »
Fryder du deg over det? Er jo kanon for skandinavisk fotball om FCK går videre...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 17. Aug. 2011, 20:06 »
Nå synes jeg du drar den vel langt Andy.:P Skandinavisk fotball er et veldig lite enhetlig begrep, og vel egentlig mer preget av rivalisering enn forsoning og samarbeid. Så å fryde seg over at FCK ikke kommer til CL, eller for den saks skyld Sverige eller Danmark ikke kommer til EM, synes jeg er mer forståelig enn forkastelig. Og jeg gjør det selv.

Edit: Når det gjelder norsk fotball mener jeg at saken er noe annerledes. men jeg forstår at de som holder med andre lag enn Rbk også fryder seg over at de ikke kommer til CL.
« Siste redigering: 17. Aug. 2011, 20:08 av torfinn »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 17. Aug. 2011, 22:31 »
Som jeg har nevnt før så synes jeg det er morsomt at andre norske lag gjør det godt, men jeg skal innrømme at det kanskje har endel å gjøre med at jeg holder med RBK. Jeg er ikke så sikker på at jeg ville holdt med Brann om de alltid vant serien f.eks. Det er vel lettere å unne andre noe så lenge de ikke gjør det bedre enn deg selv.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 17. Aug. 2011, 23:56 »
Som jeg har nevnt før så synes jeg det er morsomt at andre norske lag gjør det godt, men jeg skal innrømme at det kanskje har endel å gjøre med at jeg holder med RBK. Jeg er ikke så sikker på at jeg ville holdt med Brann om de alltid vant serien f.eks. Det er vel lettere å unne andre noe så lenge de ikke gjør det bedre enn deg selv.

Et annet poeng er at det sannsynligvis er positivt for RBK om de andre norske lagene karrer seg videre i noen runder, mens det er negativt for de andre lagene at RBK gjør det. RBK har potensielt et enormt utbytte av seedingen sin, mens de andre lagene først og fremst bør tenke på å ta igjen forspranget og bli best i Norge før seedingen betyr noe særlig.

Når det er sagt trenger man strengt tatt ikke å rasjonalisere noe som helst. Fotball handler om følelser, og uansett om folk holder med RBK eller Plzn, AaFK eller AZ, så trenger de overhodet ikke å forsvare det.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 18. Aug. 2011, 00:30 »
Seedingen kommer vel også de norske lagene i EL-kvalik til gode...