20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Klubbfotball rundt i verden.  (Lest 200711 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Klubbfotball rundt i verden.
« Svar #555 på: 07. Juni 2012, 11:16 »
Leste det selv. Skulle presenteres som ny Villareal-manager på pressekonferanse i morgen. I dag ble han funnet død på et hotellrom i Valencia.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Venter i spenning...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 23. Juni 2012, 14:55 »
The most creative free kicks in history

En del helt utrolig flott frispark der. Får frysninger av flere av de.
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #558 på: 26. Juni 2012, 13:44 »
Da var Glasgow Rangers historie. Rimlig sjukt, og ikke minst trist.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 26. Juni 2012, 13:48 »
Har vært klart en god stund, kun norske medier som snappet det opp nå. Har aldri opplevd en slik merkelig stemning her i Glasgow siden jeg flytta hit, har ikke ord...

Men Gers will be back!!!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #560 på: 26. Juni 2012, 13:56 »
Skikkelig trist. Er ikke mye igjen av skotsk fotball nå som Old Firm er borte. Hvordan reagerer Celtic-fansen?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 26. Juni 2012, 14:23 »
Det er jo kun borte i noen år da... Kan fort være Rangers går inn i 1. Division og da går det ikke lang tid før de er tilbake.

Blant Celtic fansen er det jo delte meninger. De dummeste er selvfølgelig henrykte, mens de litt mer intelligente ser jo at dette (også for dem) er mer negativt enn positivt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #562 på: 26. Juni 2012, 15:04 »
Er jo sinnsykt da. Snakker om en relativt enorm sportslig institusjon her. Håper de vender kjapt tilbake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 27. Juni 2012, 17:38 »
Er jo sinnsykt da. Snakker om en relativt enorm sportslig institusjon her. Håper de vender kjapt tilbake.
Det er rett og slett skremmende ja. Viser hvor galt ting kan gå og bør tas som et skrekkeksempel for alle klubber.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 28. Juni 2012, 20:25 »
Det verste er at så vidt jeg har skjønt virker det ikke som om Rangers kommer til å starte på scratch igjen. De kommer til å forsvinne totalt, fordi ingen er i stand til å ta ansvar for sanksjonene som er ventet å komme dersom en ny klubb utgir seg for å være den bortgåtte klubben Rangers.

Men det er bra at økonomisk doping får konsekvenser, og alt i alt tror jeg dette vil ha en positiv effekt for andre SPL-klubber.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 28. Juni 2012, 20:40 »
Rangers FC er historie ja. Planen til den siste invstorgruppa som det nå snakkes om planlegger å kjøpe firmaet, slå det konkurs og så starte ett nytt ved navn The Rangers FC. Noen få spillere har overført kontrakten til Newco, men de fleste velger å avslå. Det hersker stor forvirring og det kommer nye investorgrupper hele tiden, men alle trekker tilbudet sitt etter kort tid. Veldig panisk situasjon nå... Det at SPL-spill til neste år nå er helt utelukket hjelper jo ikke, heller ikke spillerflukten  :'(

Har faktisk også vært forslag om å kjøpe Bury i league 1 og starte derfra :koko:

Du kjenenr nok ikke til skotsk fotball om du tror dette vil være positivt for de andre klubbene  :( Dette er en tragedie for skotsk fotball :grine:
« Siste redigering: 28. Juni 2012, 20:42 av Andymag »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 28. Juni 2012, 21:45 »
Du kjenenr nok ikke til skotsk fotball om du tror dette vil være positivt for de andre klubbene  :( Dette er en tragedie for skotsk fotball :grine:

Jeg kjenner ikke til skotsk fotball spesielt godt nei, men har hørt mange knallgode argumenter fra folk som kjenner skotsk fotball veldig godt for hvorfor dette vil være positivt for de andre klubbene. Som "utenforstående" tror jeg også det er positivt å få fokus vekk fra at det er kun Old Firm som gjelder. Det er jo ikke det skotske fotballfans flest har brydd seg mest om.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 28. Juni 2012, 22:10 »
Problemet er jo at Rangers har så enormt mye å si for SPL. Det er naivt å tro at et annet lag kan ta over og utfordre Celtic. De andre klubbene tjener også bra med penger når Glasgow klubbene kommer på besøk. Det betyr alltid fulle hus og penger i kassa. Det at Skottland kommer til å bli enda mindre konkurransedyktige i Europa er jo også rimelig tragisk. Kommer ikke til å ta mange år før Skottland mister en Europa-plass så sant ikke Rangers kommer seg kjapt tilbake. Kan være at en klubb som Hearts, Aberdeen eller Dundee U kan tjene på dette og bli mer konkurransedyktige, men jeg tviler på det. Det ligger bare ikke i dem og de må ta store sjanser med tanke på utgifter om de skal gå inn for det.

Kan gi en liten boost for de andre i neste sesong, men på lang sikt ser jeg dessverre ikke en positiv utgang, men håper selvfølgelig jeg tar feil.
« Siste redigering: 28. Juni 2012, 22:15 av Andymag »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #568 på: 28. Juni 2012, 22:52 »
Problemet er jo at Rangers har så enormt mye å si for SPL. Det er naivt å tro at et annet lag kan ta over og utfordre Celtic. De andre klubbene tjener også bra med penger når Glasgow klubbene kommer på besøk. Det betyr alltid fulle hus og penger i kassa.

Det jeg har hørt er at undersøkelser i Skottland viser at billettinntektene stiger betydelig mer av at klubber nærmer seg toppen enn at man har en eller to hjemmekamper mot Rangers, i tillegg til at det har vært betydelig stigninger i sesongkort hos de andre klubbene etter nyheten kom. I tillegg får noen av klubbene selvsagt høyere inntekter ved høyere plassering pga CL/EL. Færre avgitte poeng til Ragners vil også gjøre avstanden til Celtic kortere.

Rangers har tydeligvis kjøpt seg til suksess de ikke hadde råd til. At det får alvorlige konsekvenser er uansett positivt på lang sikt.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 29. Juni 2012, 00:21 »
Det du sier der tror jeg dessverre kun gjelder kortsiktig. Selvfølgelig blir fansen til dårligere lag mer positive nå, men dette går nok dessverre raskt tilbake når det blir klart at ingen vil makte å true Celtic. For det kommer ikke til å skje, Celtic er så ekstremt overlegne resten av lagene både sportslig og økonomisk, og dette kommer til å øke når de nå vil vinne enda flere titler i årene fremover :( . Samme med Europaplasser. Det vil gi penger de to neste årene, men grunnet dårlige resultater (som nok vil komme) vi antall Europaplasser til SPL synke. Som jeg sa kan to-tre klubber vokse på dette, men jeg tror dessverre ingen av de er sterke, eller stabile nok til å bli en maktfaktor i skotsk fotball. Mulightetene er der så absolutt som du bra påpeker, jeg er dessverre bare ganske pessimistisk :(

Selvfølgelig skal Rangers bli straffet hardt, de har kjørt seg selv fullstendig på grunne og fortjener ikke ekstrabehandling, men at dette er dumt for skotsk fotball kan jeg ikke skjønne at det skal være mulig å være uenig i. Det mister ett av sine største flaggskip og kredibiliteten til ligaen synker som følge av en slik katastrofe. SPL mister også 50.000 tilskuere annenhver runde (som blir erstattet med 4-6 000) og 5000 annenhver runde (som blir erstattet med 4-6 00).

Tror det er vanskelig for folk utenfra og skjønne hvor mye Rangers og Celtic har å si for skotsk fotball. Dette vil ryste langt ned i grunnvollene, men kanskje kam skotsk fotball gjøre seg sterkere etter dette, kanskje...
« Siste redigering: 29. Juni 2012, 00:24 av Andymag »